Archief - FIA Formula One 2018 - Deel 1/2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Wie wordt wereldkampioen in 2018?


  • Totaal aantal stemmers
    53
  • Opiniepeiling gesloten.

denkimi

Legacy Member
vishnusixclix zei:
Van waar komt die party mode nonsens nu weer? Van die mythe uit Australië? Zijn ze die in ALLE tussenliggende races dan vergeten ofwat?
omdat hamilton plots onverwacht een seconde sneller is dan de de 1e achtervolger, net zoals hij dat was in de quali van australie.

BuYcKi

Legacy Member
Voor de VSC zat Vettel op ongeveer 12s. Wat het ongeveer heel de race was. Hamilton is in het begin weggereden, maar is niet blijven wegrijden.
Mercedes kan er toch niet aandoen dat Ferrari het verkloot?

eniac

Legacy Member
BuYcKi zei:
Hamilton is in het begin weggereden, maar is niet blijven wegrijden.

Mja, en? 3 motoren dit jaar, dus met een geruststellende voorsprong wordt er gecontroleerd ipv nutteloos die grote voorsprong nog uit te bouwen.

RiCOManiaC

Legacy Member
Zou toch wel eens willen weten wat er allemaal achter de schermen bij Haas aan het gebeuren is en wat er zoal gezegd tegen Grosjean na de absolute farce van vandaag. Op Baku plant hij zijn Haas al op magnifiek amateuristische wijze de muur in: 8 punten weg. En nu op Spanje (waar hij toch eerherstel wou vinden) weer zo'n typische startcrash zoals hij er een 6-tal had in 2012.

denkimi

Legacy Member
Raar dat er nog niemand iets gezegd heeft over het feit dat verstappen alweer iemand geraakt heeft.

BuYcKi

Legacy Member
eniac zei:
Mja, en? 3 motoren dit jaar, dus met een geruststellende voorsprong wordt er gecontroleerd ipv nutteloos die grote voorsprong nog uit te bouwen.

Dat het hier altijd dezelfde zever is als Mercedes wint. We zullen het daarbij laten. Dan zijn er sommige nog verwondert dat er hier geen kat meer post.

1 race van de 5 hebben ze gewonnen. Dominant. En de boel ontploft weeral. Complotten om iedere hoek.


Hier nog eentje om jullie te ambeteren:
https://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/364486/vettel-iedereen-misbruikt-de-virtual-safety-car/

Als meneer kan winnen is het geen probleem dat er een VSC is, maar nu zijn team het verkloot plots wel.

Wat vinden jullie hier van?

eniac

Legacy Member
BuYcKi zei:
Dat het hier altijd dezelfde zever is als Mercedes wint. We zullen het daarbij laten. Dan zijn er sommige nog verwondert dat er hier geen kat meer post.
Ja, want toen Vettel voortdurend won was het hier één en al gejubel. Kom he :)

FlatSix

Legacy Member
BuYcKi zei:
Dat het hier altijd dezelfde zever is als Mercedes wint. We zullen het daarbij laten. Dan zijn er sommige nog verwondert dat er hier geen kat meer post.

Niet echt, we mogen niets zeggen of we worden direct bestempeld als anti-Hamilton brigade, terwijl het overduidelijk niets met Hamilton te maken heeft maar met een onfair voordeel bekomen door wat gelobby van Pirelli, een voordeel dat mogelijk drie races zomaar even bepaald, en daarmee een grote invloed heeft op een spannend kampioenschap.

Dat dit voordeel daarnaast nog eens op de meest belachelijke wijze is bekomen is helemaal idioot.

Een zinvolle discussie is hier zelden mogelijk omdat die direct wordt gedood door dat soort opmerkingen. Kijk nu hieronder, alé, wat draagt dat bij?

1 race van de 5 hebben ze gewonnen. Dominant. En de boel ontploft weeral. Complotten om iedere hoek.

1) Vroeg Mercedes niet om deze banden dan?
2) Is de reden dat ze er gekomen zijn 'voor de veiligheid' niet absolute nonsens?
3) Is het plotse verschil tussen de Ferrari en Mercedes niet enorm duidelijk ongeacht waar het vandaan komt?
4) Hebben de vorige vier races niet aangetoond dat de Mercedes en Ferrari enorm dicht op elkaar liggen?
5) Is het dan niet enorm raar dat op het circuit dat elke rijder en team by far het beste kennen de Ferrari ineens niet meer mee kan?
6) Is het ook niet raar dat Vettel twee keer moet pitten voor de hardste band tot op het punt dat die zonder de VSC zelfs 5de achter beide Red Bulls was gefnisht?

7) Wanneer is de laatste keer dat een team met een update dit soort performance kreeg tegenover een ander team?

8) Hebben de banden niet een zondanig geweten invloed op de performance van de wagen?
9) Is het dan niet vrij aannemelijk dat de nieuwe banden die niemand kende, die in het voordeel van Mercedes gemaakt zijn, hier plots ineens verantwoordelijk zijn voor 80% van het verschil tussen de Ferrari en Mercedes.

Nesjamag

Legacy Member
RiCOManiaC zei:
Zou toch wel eens willen weten wat er allemaal achter de schermen bij Haas aan het gebeuren is en wat er zoal gezegd tegen Grosjean na de absolute farce van vandaag. Op Baku plant hij zijn Haas al op magnifiek amateuristische wijze de muur in: 8 punten weg. En nu op Spanje (waar hij toch eerherstel wou vinden) weer zo'n typische startcrash zoals hij er een 6-tal had in 2012.
Volgens mij wil Steiner van beide coureurs af, maar vindt hij niemand die F1 klaar is.

Van Magnussen kreeg hij de vraag of Magnussen braaf is geweest deze race. Zijn antwoord: "Ja, maar er was niemand in zijn buurt natuurlijk."
Ze zullen daar wel beseffen dat hun coureurs door dommigheden hun best of the rest car onbenut laten en het team hypothekeren.

eniac

Legacy Member
RiCOManiaC zei:
Zou toch wel eens willen weten wat er allemaal achter de schermen bij Haas aan het gebeuren is en wat er zoal gezegd tegen Grosjean na de absolute farce van vandaag. Op Baku plant hij zijn Haas al op magnifiek amateuristische wijze de muur in: 8 punten weg. En nu op Spanje (waar hij toch eerherstel wou vinden) weer zo'n typische startcrash zoals hij er een 6-tal had in 2012.
Nesjamag zei:
Volgens mij wil Steiner van beide coureurs af, maar vindt hij niemand die F1 klaar is.

Van Magnussen kreeg hij de vraag of Magnussen braaf is geweest deze race. Zijn antwoord: "Ja, maar er was niemand in zijn buurt natuurlijk."
Ze zullen daar wel beseffen dat hun coureurs door dommigheden hun best of the rest car onbenut laten en het team hypothekeren.
Eerlijk gezegd... Bekijk nog even de onboard van Grosjean, en je ziet dat zijn crash eigenlijk start met een heel rare beweging van Magnussen. Grosjean reageert daarop. Verkloot het daarna wel compleet natuurlijk, maar het lijkt er ergens op dat Magnussen niet wou ingehaald worden door Grosjean en daarom even scherp richting buitenkant bocht uitweek.

Mee

Legacy Member
Mooiste moment van de wedstrijd: Sainz die Ericsson probeerde voorbij te gaan in T1. Hij mag dan een pay driver zijn en de pure snelheid niet hebben (imo), maar verdedigen kan die Ericsson toch wel hè. Perfect voldoende plaats gegeven aan Sainz, zonder drama zij-aan-zij door T1, echt knap om te zien. In Sepang een jaar of 2 geleden heeft hij nog eens zo knap verdedigd, dat kan hij wel!

eniac zei:
... maar het lijkt er ergens op dat Magnussen niet wou ingehaald worden door Grosjean en daarom even scherp richting buitenkant bocht uitweek.
Leek mij eerder op corrigeren van Magnussen op een uitbrekende achterkant? (wat bij iedereen die eerste bochten het geval was)

eniac

Legacy Member
Mee zei:
Leek mij eerder op corrigeren van Magnussen op een uitbrekende achterkant? (wat bij iedereen die eerste bochten het geval was)

Leek niet dat de achterkant uitbrak... Maar het kan maar een indruk zijn die ik heb. :)

xTwL- zei:
Zet in die Haas LeClerc and Giovinazi en je hebt betere resultaten.

Niet zo zeker over Giovinazzi. Zijn junior carrière was niet zo extreem fantastisch (dat jaar in GP2 was de uitschieter), zijn 2 races vorig jaar ook wat wisselend. Ik weet niet of hij zoveel beter zou zijn dan Grosjean.

Maar Leclerc mag wat mij betreft wel direct naar een beter team. Voorbije 2 races heeft die Ericsson gewoon gedomineerd zowel in qualifying als in de race.

Cerulean

Legacy Member
Als supporter van Stoffel begin ik het toch meer en meer somber in te zien. We hebben het afgelopen anderhalf jaar keer op keer naar excuses gezocht om zijn tegenvallende resultaten goed te praten (en dat is geen verwijt naar iemand he, ik deed daaraan mee). Hij heeft niet dezelfde updates als Alonso, hij moet wennen aan de andere manier van remmen dan in GP2, hij heeft een slechtere strategie dan Alonso, hij heeft minder ervaring dan Alonso, en zo waren er nog wel een paar dingen... Die excuses beginnen stilaan op te geraken en het verschil blijft groot. Alonso is mss wel een van de lastigste rijders om je mee te moeten meten, maar Button (die ik in theorie lager inschat dan Stoffel) was hem wel af en toe voor in Q & R. In dit seizoen is de balans tot dusver echt heel slecht voor Stoffel, het contrast is denk ik in geen enkel ander team zo groot.
Ik zou Stoffel echt veel liever in een Renault, Haas of FI zien rijden, tegen een "normale" rijder, waar hij een "gezond" gevecht mee kan hebben. Nu ziet het er allemaal niet goed uit.
Alonso maakt élke race tot nu toe echt mooie inhaalmanoeuvres. Stoffel mist net dat beetje meer lef of kunde om hetzelfde te verwezenlijken, lijkt mij, want hem lukt dat meestal niet tegen dezelfde teams.

Mee

Legacy Member
"He (Grosjean) didn’t look great in that scenario, generally he likes spinning, but on the first lap is not a good time to do it with everyone there,” said a frustrated Hulkenberg. “I don’t know how many times he spins on a race weekend. If he does it on his own, it’s okay. But if he kicks others out of the race, it’s not okay."

Hahaha, burn :D.

luigi_1981

Legacy Member
xTwL- zei:
Niet echt, we mogen niets zeggen of we worden direct bestempeld als anti-Hamilton brigade, terwijl het overduidelijk niets met Hamilton te maken heeft maar met een onfair voordeel bekomen door wat gelobby van Pirelli, een voordeel dat mogelijk drie races zomaar even bepaald, en daarmee een grote invloed heeft op een spannend kampioenschap.

Dat dit voordeel daarnaast nog eens op de meest belachelijke wijze is bekomen is helemaal idioot.

Een zinvolle discussie is hier zelden mogelijk omdat die direct wordt gedood door dat soort opmerkingen. Kijk nu hieronder, alé, wat draagt dat bij?



1) Vroeg Mercedes niet om deze banden dan?
2) Is de reden dat ze er gekomen zijn 'voor de veiligheid' niet absolute nonsens?
3) Is het plotse verschil tussen de Ferrari en Mercedes niet enorm duidelijk ongeacht waar het vandaan komt?
4) Hebben de vorige vier races niet aangetoond dat de Mercedes en Ferrari enorm dicht op elkaar liggen?
5) Is het dan niet enorm raar dat op het circuit dat elke rijder en team by far het beste kennen de Ferrari ineens niet meer mee kan?
6) Is het ook niet raar dat Vettel twee keer moet pitten voor de hardste band tot op het punt dat die zonder de VSC zelfs 5de achter beide Red Bulls was gefnisht?

7) Wanneer is de laatste keer dat een team met een update dit soort performance kreeg tegenover een ander team?

8) Hebben de banden niet een zondanig geweten invloed op de performance van de wagen?
9) Is het dan niet vrij aannemelijk dat de nieuwe banden die niemand kende, die in het voordeel van Mercedes gemaakt zijn, hier plots ineens verantwoordelijk zijn voor 80% van het verschil tussen de Ferrari en Mercedes.

Zolang Ferrari niet wint is het voor mij allemaal ok. Meest corrupte renstal van allemaal met als hoogtepunt de Schumi tijd..

Pieter3770

Legacy Member
Pff, ik begin het toch ook stilaan somber in te zien voor Stoffel.
Hij moet zeer dringend eens een overtuigende prestatie, liefst dan nog beter dan Alonso, neerzetten zowel in kwalificaties als in wedstrijd.

FlatSix

Legacy Member
luigi_1981 zei:
Zolang Ferrari niet wint is het voor mij allemaal ok. Meest corrupte renstal van allemaal met als hoogtepunt de Schumi tijd..

Dank u. Zou het onbeleefd zijn u even de deur te wijzen en de suggestie te doen om erdoor te wandelen?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan