BuYcKi zei:
Dat het hier altijd dezelfde zever is als Mercedes wint. We zullen het daarbij laten. Dan zijn er sommige nog verwondert dat er hier geen kat meer post.
Niet echt, we mogen niets zeggen of we worden direct bestempeld als anti-Hamilton brigade, terwijl het overduidelijk niets met Hamilton te maken heeft maar met een onfair voordeel bekomen door wat gelobby van Pirelli, een voordeel dat mogelijk drie races zomaar even bepaald, en daarmee een grote invloed heeft op een spannend kampioenschap.
Dat dit voordeel daarnaast nog eens op de meest belachelijke wijze is bekomen is helemaal idioot.
Een zinvolle discussie is hier zelden mogelijk omdat die direct wordt gedood door dat soort opmerkingen. Kijk nu hieronder, alé, wat draagt dat bij?
1 race van de 5 hebben ze gewonnen. Dominant. En de boel ontploft weeral. Complotten om iedere hoek.
1) Vroeg Mercedes niet om deze banden dan?
2) Is de reden dat ze er gekomen zijn 'voor de veiligheid' niet absolute nonsens?
3) Is het plotse verschil tussen de Ferrari en Mercedes niet enorm duidelijk ongeacht waar het vandaan komt?
4) Hebben de vorige vier races niet aangetoond dat de Mercedes en Ferrari enorm dicht op elkaar liggen?
5) Is het dan niet enorm raar dat op het circuit dat elke rijder en team by far het beste kennen de Ferrari ineens niet meer mee kan?
6) Is het ook niet raar dat Vettel twee keer moet pitten voor de hardste band tot op het punt dat die zonder de VSC zelfs 5de achter beide Red Bulls was gefnisht?
7) Wanneer is de laatste keer dat een team met een update dit soort performance kreeg tegenover een ander team?
8) Hebben de banden niet een zondanig geweten invloed op de performance van de wagen?
9) Is het dan niet vrij aannemelijk dat de nieuwe banden die niemand kende, die in het voordeel van Mercedes gemaakt zijn, hier plots ineens verantwoordelijk zijn voor 80% van het verschil tussen de Ferrari en Mercedes.