Archief - FIA Formula One 2018 - Deel 1/2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Wie wordt wereldkampioen in 2018?


  • Totaal aantal stemmers
    53
  • Opiniepeiling gesloten.

Cerulean

Legacy Member
Nice. Met 1 zin effe onnodig en irrelevant tegen de schenen komen schoppen, en voor de rest heb ik u hier nog nooit gezien.

RiCOManiaC

Legacy Member
Cerulean zei:
Nice. Met 1 zin effe onnodig en irrelevant tegen de schenen komen schoppen, en voor de rest heb ik u hier nog nooit gezien.

Triestig idd, zo'n volk. Hebben we niet van doen hier.

Lode16

Legacy Member
xTwL- zei:
Niet echt, we mogen niets zeggen of we worden direct bestempeld als anti-Hamilton brigade, terwijl het overduidelijk niets met Hamilton te maken heeft maar met een onfair voordeel bekomen door wat gelobby van Pirelli, een voordeel dat mogelijk drie races zomaar even bepaald, en daarmee een grote invloed heeft op een spannend kampioenschap.

Dat dit voordeel daarnaast nog eens op de meest belachelijke wijze is bekomen is helemaal idioot.

Een zinvolle discussie is hier zelden mogelijk omdat die direct wordt gedood door dat soort opmerkingen. Kijk nu hieronder, alé, wat draagt dat bij?

Ik heb toch wel dezelfde indruk hoor. Hamilton/Mercedes fans zijn hier in de minderheid en worden vooral overroepen door de Ferrari/Vettel/Redbull fans. Los daarvan vind ik het ook overdreven om hier alles maar te steken op het bandenvoordeel. Het kan ook zijn dat Mercedes hun updates veel beter werken en Ferarri de bal heeft misgeslagen? Ook geeft Pirelli aan dat ze deze banden sowieso (los van de vraag van Mercedes) gingen meebrengen.

1) Vroeg Mercedes niet om deze banden dan?
Ja, Pirelli hoeft niet in te gaan op deze vraag. Ze hebben dit wel gedaan waardoor ik aanneem dat er wel degelijk een probleem was.
2) Is de reden dat ze er gekomen zijn 'voor de veiligheid' niet absolute nonsens?
Kan je mij aantonen waarom dit complete nonsens zou zijn? Mercedes had toch duidelijk last van blisters?
3) Is het plotse verschil tussen de Ferrari en Mercedes niet enorm duidelijk ongeacht waar het vandaan komt?
Mogelijk, indien blijkt dat we hetzelfde gaan zien op paul ricard en silverstone zoiu ik u gelijk kunnen geven.
4) Hebben de vorige vier races niet aangetoond dat de Mercedes en Ferrari enorm dicht op elkaar liggen?
Dichter op mekaar dan in Spanje, klopt.
5) Is het dan niet enorm raar dat op het circuit dat elke rijder en team by far het beste kennen de Ferrari ineens niet meer mee kan?
Misschien een circuit dat Mercedes beter ligt, beter begrijpt,..
6) Is het ook niet raar dat Vettel twee keer moet pitten voor de hardste band tot op het punt dat die zonder de VSC zelfs 5de achter beide Red Bulls was gefnisht?
Zonder VSC komt hij mogelijk niet meer binnen? (Al geeft hij zelf aan van wel.)
7) Wanneer is de laatste keer dat een team met een update dit soort performance kreeg tegenover een ander team?
Indien puur over update gaat geen idee. Je moet sowieso meer factoren mee nemen dan enkel update. (Track, temperatuur, ...)
8) Hebben de banden niet een zondanig geweten invloed op de performance van de wagen?
Feit, had dit liever ook wel anders gezien.
9) Is het dan niet vrij aannemelijk dat de nieuwe banden die niemand kende, die in het voordeel van Mercedes gemaakt zijn, hier plots ineens verantwoordelijk zijn voor 80% van het verschil tussen de Ferrari en Mercedes.
Nogmaals, in het voordeel van Mercedes gemaakt? Mercedes haalt hier mogelijk wel voordeel uit maar de stelling "in het voordeel van Mercedes gemaakt" volg ik niet.
Kan je toelichten vanwaar u 80% berekening komt? Onmogelijk om hierover uitspraken te doen imo.

Uitleg van Pirelli: https://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/364505/pirelli-zonder-aanpassing-zou-spaanse-gp-loterij-zijn-geworden/

vishnusixclix

Legacy Member
Spijtig dat het te weinig gebeurt dat men probeert te relativeren of the bigger picture te zien, Lode. Ik vrees ook dat er heel weinig van zal blijven hangen.

FlatSix

Legacy Member
vishnusixclix zei:
Spijtig dat het te weinig gebeurt dat men probeert te relativeren of the bigger picture te zien, Lode. Ik vrees ook dat er heel weinig van zal blijven hangen.

Komaan eh. Doe nu eens niet zo flauw. Ga de discussie aan of zwijg gewoon. Hier zitten voor 99% allemaal heel redelijk volwassen mannen die binnen het redelijk een zinvolle uiteenzetting van hun mening kunnen geven.

1) Vroeg Mercedes niet om deze banden dan?
Ja, Pirelli hoeft niet in te gaan op deze vraag. Ze hebben dit wel gedaan waardoor ik aanneem dat er wel degelijk een probleem was.
2) Is de reden dat ze er gekomen zijn 'voor de veiligheid' niet absolute nonsens?
Kan je mij aantonen waarom dit complete nonsens zou zijn? Mercedes had toch duidelijk last van blisters?
3) Is het plotse verschil tussen de Ferrari en Mercedes niet enorm duidelijk ongeacht waar het vandaan komt?
Mogelijk, indien blijkt dat we hetzelfde gaan zien op paul ricard en silverstone zoiu ik u gelijk kunnen geven.
4) Hebben de vorige vier races niet aangetoond dat de Mercedes en Ferrari enorm dicht op elkaar liggen?
Dichter op mekaar dan in Spanje, klopt.
5) Is het dan niet enorm raar dat op het circuit dat elke rijder en team by far het beste kennen de Ferrari ineens niet meer mee kan?
Misschien een circuit dat Mercedes beter ligt, beter begrijpt,..
6) Is het ook niet raar dat Vettel twee keer moet pitten voor de hardste band tot op het punt dat die zonder de VSC zelfs 5de achter beide Red Bulls was gefnisht?
Zonder VSC komt hij mogelijk niet meer binnen? (Al geeft hij zelf aan van wel.)
7) Wanneer is de laatste keer dat een team met een update dit soort performance kreeg tegenover een ander team?
Indien puur over update gaat geen idee. Je moet sowieso meer factoren mee nemen dan enkel update. (Track, temperatuur, ...)
8) Hebben de banden niet een zondanig geweten invloed op de performance van de wagen?
Feit, had dit liever ook wel anders gezien.
9) Is het dan niet vrij aannemelijk dat de nieuwe banden die niemand kende, die in het voordeel van Mercedes gemaakt zijn, hier plots ineens verantwoordelijk zijn voor 80% van het verschil tussen de Ferrari en Mercedes.
Nogmaals, in het voordeel van Mercedes gemaakt? Mercedes haalt hier mogelijk wel voordeel uit maar de stelling "in het voordeel van Mercedes gemaakt" volg ik niet.
Kan je toelichten vanwaar u 80% berekening komt? Onmogelijk om hierover uitspraken te doen imo.

1) en 2) samen, Mercedes had duidelijk last van blisters, oké, en sinds wanneer is dat een probleem tot op het punt dat men dan maar nieuwe banden maakt? Bij mijn weten is het dan aan het team om of een setup te kiezen zodat ze dat niet hebben, of meerdere stops te maken, ironisch genoeg hetgeen nu Ferrari moest doen.

3) Correct, en dat is dan ook mijn verwachting.

5) Catalunya heeft voor geen enkel team nog geheimen. Ze rijden hier zodanig veel in de tests dat ze dit wel vanbuiten kennen. Er is ook geen reden om aan te nemen dat dit circuit de Mercedes zoveel beter zou liggen dan de Ferrari als we ook even naar vorig jaar kijken.

6)Plan A was twee stops, met de VSC heeft die dus geluk dat die vierde is en niet vijfde.

9) Kijk ik zal mijn stelling herzien want ik voel dat mijn argument inderdaad wordt bekeken als 'Pirelli helpt Mercedes' of 'Mercedes is de grote boosdoener', of anderen zien het nog liever als 'Ik haat Hamilton', eigenlijk komt het op het volgende neer; Mercedes is de gelukkige aan het einde van een absolute fuck-up van Pirelli. Zij laten zich beïnvloeden door een team en brengen een onnodige verandering teweeg die de competitie niet ten goede gekomen is. Eerder zei Isola dat het voor de veiligheid was, nu zegt die dat hij niet een loterij met veel stops wilde maken, ..., Pirelli gaat hier in mijn ogen gewoon flagrant in de fout.

Een beetje blistering had er gewoon voor gezorgd dat zij die er last van hadden een extra stop moesten maken, is dat nu echt een valide reden om even nieuwe banden te introduceren die niet getest zijn? Ik sta er voor open maar dan moet je toch al met heel zinvolle argumenten komen om je gelijk te bewijzen.

jeltex

Legacy Member
Die hele bandenpolemiek geeft hier weer een vertrouwd plaatje.

De Ferrari/Vettel-fans schreeuwen moord en brand, en voor de Mercedes/Hamilton-fans is er weer geen vuiltje aan de lucht.
Zoals zo vaak ligt de waarheid ergens in 't midden denk ik.

Wordt Ferrari benadeeld en Mercedes bevoordeeld door deze regeling? Hoogstwaarschijnlijk wel.
Is het een duister complot dat de FIA in samenspraak met Pirelli in werking heeft gezet omdat ze Mercedes per sé voor het vijfde jaar op rij willen zien winnen zodat de sport zeker saai en voorspelbaar blijft? Hoogstwaarschijnlijk niet.

Pirelli heeft deze aanpassing blijkbaar in werking gezet na klachten over blistering tijdens de testen. Niet alle teams kloegen erover, maar ik denk dat Pirelli - idd vanuit het oogpunt van veiligheid - beslist heeft het zekere voor het onzekere te nemen en de band aan te passen. Dat dat in het voordeel van Mercedes ging zijn stond vast, want zij waren duidelijk één van de teams die er het meeste last van hadden. Dat het zo hard in het nadeel ging zijn van Ferrari had niemand volgens mij echter kunnen voorspellen.

Wat door sommigen misschien wel als verdacht wordt beschouwd is - en dat vond ik eerst ook - dat de beslissing er net kwam toen Mercedes het even moeilijk leek te hebben. Als de blistering-problemen als sinds de testen duidelijk waren, waarom kwam de beslissing dan pas enkele weken geleden?

Antwoord van Pirelli: "We investigated the reason why we had this blistering, and to be sure that the track surface played the biggest role and not maybe the new cars or the new compounds we had to wait until Melbourne,"
Bron: https://www.motorsport.com/f1/news/...d-a-lottery-with-regular-tread-depth-1037374/

Of de aangepaste banden van nu zondag wat te veel van het goeie waren is een terechte vraag vind ik, want sommige piloten reden er 40 laps op zonder blistering whatsoever. Achteraf bekeken heb ik zo het vermoeden dat ze met de oudere compounds gewoon een pitstop meer hadden moeten doen, en that's it.

Maar goed, achteraf bekeken is 't allemaal makkelijk praten natuurlijk. Volgens mij heeft Pirelli misschien wat overbezorgd, maar wel ter goeder trouw gereageerd. De bewering dat zij als bandenleverancier een team bewust zouden bevoordelen vind ik een beetje gek. Wat winnen zij daar uiteindelijk mee?

En dat we nu op Paul Ricard en Silverstone dezelfde situatie gaan krijgen vind ik ook een voorbarige conclusie. Kan even goed track-specific zijn. In Australië was Hamilton even dominant als vorige zondag, en dat had had ook niks met gewijzigde bandencompounds te maken.

jeltex

Legacy Member
Mee zei:
Mooiste moment van de wedstrijd: Sainz die Ericsson probeerde voorbij te gaan in T1. Hij mag dan een pay driver zijn en de pure snelheid niet hebben (imo), maar verdedigen kan die Ericsson toch wel hè. Perfect voldoende plaats gegeven aan Sainz, zonder drama zij-aan-zij door T1, echt knap om te zien. In Sepang een jaar of 2 geleden heeft hij nog eens zo knap verdedigd, dat kan hij wel!

Was 'n mooitje idd. Eveneens geen fan van Ericsson (wie wel? :)), maar dat was prima verdedigd.

Nesjamag zei:
Magnussen zijn achterkant brak idd beetje uit.

Hier is de analyse van Davidson met rond 2:50 Magnussen on board.
https://streamable.com/boi7d

Spot on idd van Davidson. Het zag er klungelig uit van Grosjean, maar zonder die correctie van Magnussen was hij wsch niet gecrasht. Very split-second, en een klein draaitje aan je stuur op een plek met weinig grip kan voldoende zijn.

Davidson's opmerking over Hulkenberg vond ik er dan weer wat over. Ok, zonder dat foutje zit Hulkenberg idd waar die Williams zit en vermijdt hij toevallig Grosjean.
Maar voor 't zelfde geld verliest Magnussen daar de controle, knalt hij op die Williams en vermijdt Hulkenberg de crash "dankzij" zijn foutje. Bij een crashende voorligger is 't altijd wat chance of malchance hebben.

Cerulean zei:
Als supporter van Stoffel begin ik het toch meer en meer somber in te zien. We hebben het afgelopen anderhalf jaar keer op keer naar excuses gezocht om zijn tegenvallende resultaten goed te praten (en dat is geen verwijt naar iemand he, ik deed daaraan mee). Hij heeft niet dezelfde updates als Alonso, hij moet wennen aan de andere manier van remmen dan in GP2, hij heeft een slechtere strategie dan Alonso, hij heeft minder ervaring dan Alonso, en zo waren er nog wel een paar dingen... Die excuses beginnen stilaan op te geraken en het verschil blijft groot. Alonso is mss wel een van de lastigste rijders om je mee te moeten meten, maar Button (die ik in theorie lager inschat dan Stoffel) was hem wel af en toe voor in Q & R. In dit seizoen is de balans tot dusver echt heel slecht voor Stoffel, het contrast is denk ik in geen enkel ander team zo groot.
Ik zou Stoffel echt veel liever in een Renault, Haas of FI zien rijden, tegen een "normale" rijder, waar hij een "gezond" gevecht mee kan hebben. Nu ziet het er allemaal niet goed uit.
Alonso maakt élke race tot nu toe echt mooie inhaalmanoeuvres. Stoffel mist net dat beetje meer lef of kunde om hetzelfde te verwezenlijken, lijkt mij, want hem lukt dat meestal niet tegen dezelfde teams.

Button lager inschatten dan Stoffel?? You're joking! Toch zeker op dit moment ...

Maar voor de rest geef ik je gelijk. De excuses zijn stilaan op (en bij mij al wat langer dan bij de meeste anderen hier).

Vorig jaar allemaal goed en wel, maar dit jaar is toch een beetje het seizoen van de waarheid. Voorlopig doet hij mij nog het meest denken aan iemand als Di Resta. Brave jongen, brave rijstijl, beetje 'n grijze muis, weinig uitschieters en hetzelfde type kapsel. Niet echt een compliment dus, want we weten waar Di Resta nu zit ... Of nee wacht, dat weet ik eigenlijk niet. Ik weet enkel waar hij niet zit (in de F1).

Stoffel moet dringend eens een visitekaartje afleveren. Leclerc gaf er al twee af in amper vijf races, en da's een verschil dat kan tellen.

FlatSix

Legacy Member
Is het een duister complot dat de FIA in samenspraak met Pirelli in werking heeft gezet omdat ze Mercedes per sé voor het vijfde jaar op rij willen zien winnen zodat de sport zeker saai en voorspelbaar blijft? Hoogstwaarschijnlijk niet.

Maar dat zegt eigenlijk ook niemand, dat is de interpretatie als je er iets over zegt....

De Ferrari/Vettel-fans schreeuwen moord en brand, en voor de Mercedes/Hamilton-fans is er weer geen vuiltje aan de lucht.

Ben ik het niet mee eens, wel denk dat ik een vrij duidelijke uiteenzetting heb gegeven wat ik er van vind zonder ook maar ergens onredelijk of ver gezochte conclusies te maken. Dat catalogeer ik niet onder moord/brand schreeuwen, dan komen we eerder terug naar zo'n uitspraken als je eerste quote, wat opnieuw, eigenlijk niemand beweert.

Pirelli heeft deze aanpassing blijkbaar in werking gezet na klachten over blistering tijdens de testen. Niet alle teams kloegen erover, maar ik denk dat Pirelli - idd vanuit het oogpunt van veiligheid - beslist heeft het zekere voor het onzekere te nemen en de band aan te passen.

Of de aangepaste banden van nu zondag wat te veel van het goeie waren is een terechte vraag vind ik, want sommige piloten reden er 40 laps op zonder blistering whatsoever. Achteraf bekeken heb ik zo het vermoeden dat ze met de oudere compounds gewoon een pitstop meer hadden moeten doen, en that's it.

En als je die twee nu even samen neemt, dan weet je toch ook wel dat de aanpassing 1) Onnodig was, 2) Niet gegrond was, en 3) Op voorhand al van geweten was dat ze de balans zou verstoren (al dan niet bewust om één team een voordeel te geven, want daar geloof ik uiteindelijk ook niet in).

Volgens mij heeft Pirelli misschien wat overbezorgd, maar wel ter goeder trouw gereageerd. De bewering dat zij als bandenleverancier een team bewust zouden bevoordelen vind ik een beetje gek. Wat winnen zij daar uiteindelijk mee?

Wel, overbezorgd, ze hebben exact de suggestie van Mercedes genomen, namelijk 0,4mm.

En dat we nu op Paul Ricard en Silverstone dezelfde situatie gaan krijgen vind ik ook een voorbarige conclusie. Kan even goed track-specific zijn. In Australië was Hamilton even dominant als vorige zondag, en dat had had ook niks met gewijzigde bandencompounds te maken.

Akkoord, en hier sprak ik ook altijd met twee woorden. Maar ik vermoed het dus wel.

Creeping Death

Legacy Member
Cerulean zei:
Als supporter van Stoffel begin ik het toch meer en meer somber in te zien. We hebben het afgelopen anderhalf jaar keer op keer naar excuses gezocht om zijn tegenvallende resultaten goed te praten (en dat is geen verwijt naar iemand he, ik deed daaraan mee). Hij heeft niet dezelfde updates als Alonso, hij moet wennen aan de andere manier van remmen dan in GP2, hij heeft een slechtere strategie dan Alonso, hij heeft minder ervaring dan Alonso, en zo waren er nog wel een paar dingen... Die excuses beginnen stilaan op te geraken en het verschil blijft groot. Alonso is mss wel een van de lastigste rijders om je mee te moeten meten, maar Button (die ik in theorie lager inschat dan Stoffel) was hem wel af en toe voor in Q & R. In dit seizoen is de balans tot dusver echt heel slecht voor Stoffel, het contrast is denk ik in geen enkel ander team zo groot.
Ik zou Stoffel echt veel liever in een Renault, Haas of FI zien rijden, tegen een "normale" rijder, waar hij een "gezond" gevecht mee kan hebben. Nu ziet het er allemaal niet goed uit.
Alonso maakt élke race tot nu toe echt mooie inhaalmanoeuvres. Stoffel mist net dat beetje meer lef of kunde om hetzelfde te verwezenlijken, lijkt mij, want hem lukt dat meestal niet tegen dezelfde teams.

Het begint hier ook wat te wringen. De eerste 3 races waren wel oké en kon hij nog excuses inroepen (start setting Bahrein, schade aan de vloer in China). Maar zowel Azerbeidzjan als Spanje waren gewoon niet goed.
Hopelijk herpakt hij zich in komende races. Ik verwacht wel wat van Monaco, daar was hij vorig jaar echt niet slecht.

sink

Legacy Member
Creeping Death zei:
Hopelijk herpakt hij zich in komende races. Ik verwacht wel wat van Monaco, daar was hij vorig jaar echt niet slecht.
behalve dan die crash tijdens de quali, en die crash tijdens de race :unsure:
Snel was ie wel toen, Monaco maskeerde behoorlijk de tekortkomingen van de Honda motor, iets wat nu ook kan met de Renault motor. Maar ik verwacht dat Alonso zich wel eens makkelijk in de top 6 kan nestelen tijdens quali.

xDama

Legacy Member
Nesjamag zei:
Volgens mij wil Steiner van beide coureurs af, maar vindt hij niemand die F1 klaar is.

Van Magnussen kreeg hij de vraag of Magnussen braaf is geweest deze race. Zijn antwoord: "Ja, maar er was niemand in zijn buurt natuurlijk."
Ze zullen daar wel beseffen dat hun coureurs door dommigheden hun best of the rest car onbenut laten en het team hypothekeren.

Yup, Magnussen heeft de Haas zodanig onbenut deze race, dat hij best of the rest in qualy én race was, 30 seconden los van Sainz die achter hem zat. Magnussen is een dijk van een seizoen aan het rijden. 't is Haas die hém punten kost en niet omgekeerd.

Grosjean daarintegen gaat sowieso mogen vertrekken bij Haas. Ik zie geen énkele reden om die nog in de wagen te houden. Niet toevallig ook dat Giovinazzi deze week met Sauber en Ferrari test.

Jonas89

Legacy Member
luigi_1981 zei:
Zolang Ferrari niet wint is het voor mij allemaal ok. Meest corrupte renstal van allemaal met als hoogtepunt de Schumi tijd..

Iedereen mag hier zijn mening zeggen, maar met zulke commentaren schieten we niet veel op.
Dus naar de toekomst toe beetje opletten wat je hier schrijft ;)

jeltex

Legacy Member
xTwL- zei:
En als je die twee nu even samen neemt, dan weet je toch ook wel dat de aanpassing 1) Onnodig was, 2) Niet gegrond was, en 3) Op voorhand al van geweten was dat ze de balans zou verstoren (al dan niet bewust om één team een voordeel te geven, want daar geloof ik uiteindelijk ook niet in).

1) Onnodig: Daarin geef ik je gelijk, maar dat is achteraf bekeken natuurlijk.

2) Niet gegrond: Ik weet het zo niet. Als verschillende teams al last hadden van blistering tijdens de toch wel zeer koude testen, dan lijkt het me logisch dat ze zich op dat moment zorgen maakten voor de race, waar de track temperature een stuk warmer ging zijn en het probleem vermoedelijk nog een stuk erger ging zijn. Dus ik kan wel verstaan dat ze het gevoel hadden dat ze moesten ingrijpen.

3) Wel, als er zonder deze nieuwe banden zodanig veel blistering zou optreden dat sommige teams om de haverklap naar de pits hadden gemoeten, dan kon je evenzeer spreken van een verstoorde balans. Het is nu alleen bijzonder ironisch dat Mercedes er veel minder last van had, en Ferrari net meer.

xTwL- zei:
Wel, overbezorgd, ze hebben exact de suggestie van Mercedes genomen, namelijk 0,4mm.

Als dat klopt (bron?), dan was dat idd niet de beste beslissing. (Again, achteraf bekeken.)

Creeping Death

Legacy Member
sink zei:
behalve dan die crash tijdens de quali, en die crash tijdens de race :unsure:
Snel was ie wel toen, Monaco maskeerde behoorlijk de tekortkomingen van de Honda motor, iets wat nu ook kan met de Renault motor. Maar ik verwacht dat Alonso zich wel eens makkelijk in de top 6 kan nestelen tijdens quali.

Haha, dacht wel aan die crashes hoor maar imo gewoon een goeie race toen. Wel wat pech met de crash tijdens de race; Ricciardo (denk ik?) maakt daar een heel gelijkaardige fout en geraakt er mee, Stoffel niet.

StruikGewas

Legacy Member
Creeping Death zei:
Haha, dacht wel aan die crashes hoor maar imo gewoon een goeie race toen. Wel wat pech met de crash tijdens de race; Ricciardo (denk ik?) maakt daar een heel gelijkaardige fout en geraakt er mee, Stoffel niet.

liet zich toen ook weer te makkelijk wegdringen als ik me kan herrineren.
Hij moet wat meer ballen hebben, ook al was het vorig jaar niet makkelijk met die honda motor. De renault is spijtig genoeg niet zo heel veel beter : /

Jonas89

Legacy Member
bij deze hier ook eens posten

MAKE HEADLINES IN F1 2018 | Codemasters Blog

The day you’ve all been waiting for has arrived, and we’ve got it here hot off the press! We’re very happy to announce F1™ 2018, the official videogame of the 2018 FIA FORMULA ONE WORLD CHAMPIONSHIP will release onto PlayStation®4 computer entertainment system, the Xbox One family of devices including the Xbox One X and Windows PC (DVD and via Steam) worldwide on Friday 24th August 2018, the weekend of the FORMULA 1 2018 BELGIAN GRAND PRIX at the iconic Spa-Francorchamps Circuit.

marcel

Legacy Member
The day we've all been waiting for is voor mij toch iets helemaal anders hoor.

Timothy555

Legacy Member
xDama zei:
Yup, Magnussen heeft de Haas zodanig onbenut deze race, dat hij best of the rest in qualy én race was, 30 seconden los van Sainz die achter hem zat. Magnussen is een dijk van een seizoen aan het rijden. 't is Haas die hém punten kost en niet omgekeerd.

Grosjean daarintegen gaat sowieso mogen vertrekken bij Haas. Ik zie geen énkele reden om die nog in de wagen te houden. Niet toevallig ook dat Giovinazzi deze week met Sauber en Ferrari test.

Vind ik dus ook. Grosjean daarentegen... toch wat teveel driver errors.

Ben ook positief verrast door Sauber dit jaar, 3 keer op 5 races in de punten. Leclerc is een rastalent, en Ericsson is waarschijnlijk aan z’n beste seizoensbegin bezig, hoewel de meesten hem hier niet graag hebben.

Stoffel is, jammer genoeg, een van de negatieve opvallers dit jaar voor mij, net als Williams.

FlatSix

Legacy Member
marcel zei:
The day we've all been waiting for is voor mij toch iets helemaal anders hoor.

We have really listened to the player feedback - die plaat spelen ze al sinds 2013.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan