Archief - FIA Formula One 2018 - Deel 1/2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Wie wordt wereldkampioen in 2018?


  • Totaal aantal stemmers
    53
  • Opiniepeiling gesloten.

GvR

Legacy Member
marcel zei:
om hier nu 2-3 pagina's te roepen dat het allemaal een groot complot is... ik vind het er toch over. Zeker als Vettel ook zegt dat het met de oude banden nóg slechter zou zijn

Dit vooral.. Hopelijk ook geen ellenlange discussie als Mercedes terug niet de snelste is in Monaco.

Jonas89

Legacy Member
GvR zei:
Dit vooral.. Hopelijk ook geen ellenlange discussie als Mercedes terug niet de snelste is in Monaco.

idd, het gaat beetje deze richtig uit: hoge score in het voetbal -> omgekocht, topprestatie in het wielrennen -> doping, sterke prestatie in het F1 -> banden

:ironic:

FlatSix

Legacy Member
GvR zei:
Dit vooral.. Hopelijk ook geen ellenlange discussie als Mercedes terug niet de snelste is in Monaco.

Jonas89 zei:
idd, het gaat beetje deze richtig uit: hoge score in het voetbal -> omgekocht, topprestatie in het wielrennen -> doping, sterke prestatie in het F1 -> banden

:ironic:

Weten jullie waar een forum voor dient?

Jonas89

Legacy Member
xTwL- zei:
Weten jullie waar een forum voor dient?

Ja hoor. Maar is een discussie zonder einde. En heb zelf het gevoel dat die er meer komt door de Mercedes-haters. Maar kga niet verder mee in de discussie, of ik ben de "slechterik" :p

jeltex

Legacy Member
xDama zei:
Mijn commentaar op Pirelli is dan ook eerder dat ik nog steeds geen fan ben van de manier waarop ze rubber presenteren aan F1. We zitten nu met 7 droogweer compounds, waarvan er elk weekend 3 worden meegenomen. Het ene moment is een band na 5 laps klaar voor de prullenmand, vervolgens rijden ze 40 laps op een zachtere compound. Ik begrijp bij momenten voor geen meter meer hoe een wagen aan het preseteren is, puur door het rubber. Hetzelfde met dat continu banden sparen/managen/temperatuur zoeken/etc... Ik wil gewoon 3 setjes banden zien, die alle 3 werken en waar hard op geraced kan worden. F1 is de enige raceklasse die ik volg, waar banden zo'n invloed hebben.

Absoluut waar.
Tot vorig seizoen viel er nog enigszins een lijn in te trekken: Hoe zachter de band, hoe sneller, maar hoe hoger ook de slijtage.
Dit seizoen lijken de temperaturen echter een gigantische impact te hebben op de prestaties van de banden. En dan krijg je situaties zoals in Baku (of was het China?) waar ultrasofts plots trager blijken te zijn dan softs. Maar wel enkel op het einde van de race, want een uur daarvoor waren ze nog een seconde per ronde sneller ...
Volge wie volgen kan ...

LeBram_James

Legacy Member
Jonas89 zei:
Ja hoor. Maar is een discussie zonder einde. En heb zelf het gevoel dat die er meer komt door de Mercedes-haters. Maar kga niet verder mee in de discussie, of ik ben de "slechterik" :p

Waar zie je dan Mercedes-haters? Er zullen wel Ferrari/Red Bull fans tussen zijn maar er wordt hier gewoon gezegd dat de actie van Pirelli nogal ongelukkig is, en daar valt wel iets voor te zeggen. Of dit al dan niet zorgde voor het grote verschil zullen we wel zien tijdens de volgende races & Silverstone/Paul Ricard.

marcel

Legacy Member
sink zei:
Voor Silverstone neemt Pirelli dit jaar de nieuwe (blauwe) harde band mee, samen met de medium en de soft
Voor Paul Ricard wordt het mss nog gevaarlijk, daar nemen ze de US/SS/S mee. Is wel een nieuw circuit, dus is nog te zien hoe de banden zich daar gedragen

Paul Ricard is helemaal geen nieuw circuit, en wordt echt massaal gebruikt om te testen. Pirelli zal goed genoeg weten welke eigenschappen dat asfalt heeft.

FlatSix

Legacy Member
Jonas89 zei:
Ja hoor. Maar is een discussie zonder einde. En heb zelf het gevoel dat die er meer komt door de Mercedes-haters. Maar kga niet verder mee in de discussie, of ik ben de "slechterik" :p

Niet echt, er zijn hier op dit forum geen Mercedes haters, we hebben echter wel al een aantal heel leuke opmerkingen gezien over Ferrari,....

Vind 'haters' ook zo'n woord dat eigenlijk alleen mensen gebruiken als ze niet tegen kritiek kunnen of een andere mening gepresenteerd krijgen. Ik heb niets tegen Mercedes of Hamilton of eender welk team, en als Hamilton aan het einde van het seizoen wint dan is dat ook zo. Ik voel mij als team zelfs eerder aangetrokken door Mercedes dan Ferrari, ik kan me echter niet scharen achter Hamilton of Bottas hoe een goede rijders die ook zijn.

Maar dat wil niet zeggen dat we het hier over niets mogen hebben,...

vishnusixclix

Legacy Member
Los van alle complottheoriën die toch leiden tot cirkelredeneringen, er zijn een aantal interessante GERUCHTEN (dus hecht er aub niet teveel waarde aan, aub :ironic: )

1) Mercedes had een onderdeel van de motor moeten verwijderen voor de race in australië omdat het illegaal zou zijn, heeft 4 races geduurd eer ze de verloren performantie hebben kunnen terugvinden.

2) Ferrari heeft gesjoemeld met een batterij die meer power kon geven dan toegelaten. De FIA is er achtergekomen en knijpt een oogje toe in ruil voor Ferrari's zegen over de 2019 aero regels. (bron: AMUS)

3) Eric Bouiller heeft een deadline gekregen, als er tegen dan geen "beterschap" is dan zou hij ook de bons krijgen. Er zijn al 3 mensen uit de mclaren top mogen vertrekken. Tim Goss, Matt Morris and Peter Prodromou

Jonas89

Legacy Member
xTwL- zei:
Maar dat wil niet zeggen dat we het hier over niets mogen hebben,...

Nee nee, doe gerust verder. Zolang het beschaafd is mag je hier discussiëren wat je wilt (ook met lange teksten :lol: )

vishnusixclix

Legacy Member
Zolang je niet in je eigen tunnelvisie blijft doorzeveren is het mij ook goed. Anders is het best vermoeiend voor de mensen die hier ooit kwamen voor interessante weetjes en passie.

marcel

Legacy Member
vishnusixclix zei:
Los van alle complottheoriën die toch leiden tot cirkelredeneringen, er zijn een aantal interessante GERUCHTEN (dus hecht er aub niet teveel waarde aan, aub :ironic: )

oh boi, beetje olie voor het vuur?

FlatSix

Legacy Member
vishnusixclix zei:
Zolang je niet in je eigen tunnelvisie blijft doorzeveren is het mij ook goed. Anders is het best vermoeiend voor de mensen die hier ooit kwamen voor interessante weetjes en passie.

:ironic:

Timothy555

Legacy Member
Ik moeie er me niet teveel mee (ken er niet genoeg van technisch gezien), maar geniet wel van de posts. (Allez, niet van diegenen die schrijven als Ferrari maar niet wint uiteraard).

hjs666

Legacy Member
Eventjes vraag voor le petit histoire maar toch.
Waarom word de trofee van de winnaar eerst uitgereikt?
Was vroeger toch als laatste,in de MotoGP is dat nog altijd zo.

eniac

Legacy Member
MaTi zei:
Vandoorne precies serieus naar huis gereden tov de andere mclaren rijder?
Die twee seconden zeggen niets, dat toont alleen dat Vandoorne niet op tijden aan het focussen was en een testprogramma afwerkte.

Die 1:18.0 van Norris daarentegen is wel stevig. Dat wijst er min of meer op dat hij er eens voor mocht gaan. Is ook drie tienden sneller dan Vandoorne in qualifying. Nu ligt de baan waarschijnlijk ook wel beter dan zaterdag maar toch, voor een rijder die voor de eerste keer in deze wagen zit is dat zeer indrukwekkend.

FlatSix

Legacy Member
Ja, ik weet ook niet goed wat ik ervan moet denken. Het zou toch allemaal wat meer oempf mogen hebben bij Vandoorne.

MaTi

Legacy Member
eniac zei:
Die twee seconden zeggen niets, dat toont alleen dat Vandoorne niet op tijden aan het focussen was en een testprogramma afwerkte.

Die 1:18.0 van Norris daarentegen is wel stevig. Dat wijst er min of meer op dat hij er eens voor mocht gaan. Is ook drie tienden sneller dan Vandoorne in qualifying. Nu ligt de baan waarschijnlijk ook wel beter dan zaterdag maar toch, voor een rijder die voor de eerste keer in deze wagen zit is dat zeer indrukwekkend.

En zo leer ik weer iets bij. Is Norris concurrentie voor Vandoorne volgend jaar of gaat die weggeplukt worden?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan