Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
marcel zei:Nochtans veel inhaalmanoeuvres gezien.
Maar Hamilton was gewoon heer en meester, en dan zal het idd tóch aan de wagen gelegen hebben. Maakte gewoon het gat naar Verstappen zo groot als hij zelf wilde, wanneer nodig.
En dan stelt Bottas gewoon teleur.
Cerulean zei:Stoffel een volle seconde per lap trager dan Alonso. Dat is echt onverklaarbaar als ze met exact dezelfde wagen zouden rijden.
RiCOManiaC zei:Vettel is gewoon dit jaar een dikke kut rijder als je ziet hoeveel punten die echt al verkwanseld heeft in een seizoen waar hij sws WK had kunnen zijn... Maar neen, hij moest weer al eens onnozel gaan doen.... O.a. op Frankrijk, Duitsland en Monza... Voor mij geen Vettel meer, was er nooit echt fan van, nu sws niet meer. Spijtig dat ie bij Ferrari rijdt maar gelukkig heb ik volgend jaar Leclerc om voor te supporteren.
xTwL- zei:Het zijn zo'n ongenuanceerde reacties die me weg houden van F1Fanatic. Denk dat mijn totaal comments dit seizoen ook al pak lager zal liggen hier, maar dat ligt dan meer aan groeiende desinteresse.
RiCOManiaC zei:Hamilton is helaas veel beter ook mentaal. Vettel heeft bij mij alle krediet verloren. Niet dat ie er al veel had maar de frustratie en ontgoocheling na alweer een (bijna) verloren WK is heel groot hier. Ook Ferrari zelf natuurlijk die maar blijven strategische blunders maken helpt natuurlijk niet..
eniac zei:Mja, wat nu "alweer"? Vorig jaar was de Mercedes overall net sneller en zeker betrouwbaarder. Dat WK was altijd voor Hamilton.
Dit jaar moest het gebeuren, en gaat het niet gebeuren. Dat ligt wel voor een groot deel aan hem.
marcel zei:ik denk dat ge de mentale tol van een title-challenge niet moogt onderschatten hoor. een heel seizoen lang kunt ge u geen enkel foutje permitteren, alles wordt enorm uitvergroot. kijk naar Vettel's fout in Monza. op zich geeneens een grote fout, maar iedereen doet alsof hij daar een brain-fart heeft, of gewoon over 't algemeen niet kan aan een stuur kan draaien. da's op zich al zwaar, en moet je voor gewapend zijn, maar het feit dat zo'n minieme dingen gewoon een heel jaar werk kunnen teniet doen... als title challenger is 2de plaats niks waard he. En als je het niet haalt dan "ligt het helemaal aan uzelf"
xTwL- zei:Maar dat het zwaar zal zijn betwijfel ik niet, ik betwijfel of die mannen hun prestaties daar ooit onder zullen leiden. Die zijn dat zo gewoon om die druk altijd te hebben dat het voor hen dus eigenlijk er niet meer toe doet.
Cerulean zei:Oh, F1 geschiedenis heeft al talloze keren het tegendeel bewezen...
In Vettel zijn geval is dit mss minder van toepassing. Hij maakt dezelfde fouten die hij elk jaar maakt, maar dit is de eerste keer dat zijn wagen echt zo closely matched is t.o.v die van een ander team.
Tijdens de Red Bull dominantie kwam hij ermee weg voor voor de hand liggende redenen. Laatste RB jaar en afgelopen Ferrari jaren maakte het niet veel uit omdat de Mercedes te goed was. Nu komt het erop aan en is Vettel idd zijn eigen grootste vijand, zoals hij zelf zei.

stungunner zei:denk nu wel dat het mentale aspect echt niet te onderschatten valt.
Al die mannen kunnen geweldig aan een stuur draaien, maar alleen degene die mentaal het sterkst staan kunnen echt een seizoen lang op de top van hun kunnen rijden.
Waarom is bv Rosberg gestopt na zijn titel? Hij kon het gewoon niet meer opbrengen om nog zo een seizoen te moeten strijden. Anders zou hij zich er gewoon bij kunnen neerleggen 2de rijder te zijn na Hamilton, maar omdat hij voor de titel zou willen strijden en die ene titel hem zoveel moeite heeft gekost, zeker fysiek en mentaal, kan hij het niet meer opbrengen.
Waarom is er in een team bijna altijd (zeker de topteams) een nr1 piloot? Omdat die ene echt zoveel beter is? Of omdat die gewoon een sterker karakter heeft en mentaal sterker is? Mentaal sterker zorgt er meestal ook voor dat je er meer voor leeft, telkens een stapje verder zet, en daardoor ook fysiek en zelfs technisch beter wordt. heeft imo ook allemaal met mentale weerbaarheid te maken. Waarom was bv Schumi zo sterk?