RipTor zei:
Ik ben er anders wel van overtuigd dat mocht Hamilton met die Ferrari hebben gereden, en Vettel met die Mercedes, dat ook dan Hamilton 1ste stond.
Je kan het draaien of keren hoe je wilt. Vettel heeft eigenhandig een heel pak punten weg gesmeten. Heb het al eerder aangehaald maar Vettel is echt minder goed dan velen denken. Zijn 4WDC reflecteren echt niet zijn ware capaciteiten.
Zou me niet verbazen moest dat jochie volgend seizoen vanaf de helft ongeveer Vettel beginnen te verslaan op regelmatige basis.
Denk dat uw onbewuste bias hier toch een beetje veel spreekt eerder dan uw verstand hoor.
Ik denk dat ze zodanig dicht bij elkaar liggen dat dat inderdaad zou kunnen dat indien ze in elkaars wagen zaten dat het zo was, maar net zo goed omgekeerd. Ik heb het al eerder gezegd, steek die twee in dezelfde wagen en rij 1000 keer een seizoen en je hebt elke keer een andere uitkomst die uiteindelijk wel naar een 50/50 verhouding zal gaan.
Het is gewoon jammer dat het echte 'iets kunnen' geminimaliseerd wordt door de huidige wagens. Inhalen doet de top 6 amper want dat kan amper, dus uw zaterdag wordt cruciaal, daarna een betere wagen uit de top 6 achter je houden is bijna peanuts. Ik bedoel, denk dat dit seizoen we al verwend zijn geweest met Vettel die in Oostenrijk Hamilton pakt, en in Sochi omgekeerd, en dan was beide nog eigenlijk meer het gevolg van banden dan een 'echte' inhaalpoging.
Sochi was ook wééral een goed voorbeeld, ben vrij zeker dat eenmaal in vrije lucht zowel Hamilton als Vettel een pak sneller doorheen die eerste stint konden, maar gewoon omdat Bottas daar is doen ze niets, en is het gewoon managen tot de pitstop want dat is de enige moment in een race waar je eens iets kan forceren, en doordat ze al zo hard op 70% rijden is het enorm lastig om tijdens die pitstop iets in te schatten zonder jezelf later in de race te pijnigen. Feit dat ze dit seizoen ook weer met minder motoren moeten rijden, en we overall minder parts penalties zien zegt ook genoeg over hoe hard ze die motoren na een tijd al gewoon lam leggen en cruisen naar de finish. Ik denk dat in de laatste zes seizoenen nog nooit zo veel 'genoegen' is genomen met de positie waarin men zit ook al rijdt de volgende nog geen 5 seconden ervoor.
Ik denk dat je gewoon ook niet mag onderschatten hoe de Engelstalige media die we allemaal lezen toch echt wel als een blok achter Hamilton staat, en dat beïnvloedt ieders mening uiteraard. Ik vond F1Fanatic altijd enorm objectief, maar nu daar meerdere schrijvers zijn (heb het niet over die Dieter) merk je dat ook daar toch ook wel, en dat zie je ook in de comments. Het is daar een verzuurde Hamilton omgeving geworden waar je als niet Hamilton fan niets te zoeken hebt.
Dat gezegd zijnde heeft Vettel inderdaad wel wat flaters begaan dit seizoen, en was Hamilton de betere dit seizoen. Maar hij had ook gewoon de wagen en het geluk aan zijn zijde toen het nodig was. Ik denk dan bijvoorbeeld echt wel aan het weekend in Hongarije waarin de Ferrari de betere was maar regen op zaterdag dat teniet deed, of in China waar Verstappen Vettel eruit haalt als die ervoor reed. Laat ons ook de drie weekends even niet vergeten waarin ze met praktisch hun 'eigen' banden reden, wat toevallig de drie meest dominante weekends van het seizoen waren (Barcelona, Frankrijk en Engeland). Bottas die hem duidelijk veel meer geholpen heeft dan Kimi Vettel, denk maar aan Monza, of Sochi.