Archief - FIA Formula One 2018 - Deel 2/2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

vloet

Legacy Member
Niet heel de race kunnen bekijken, maar 't was precies gene vette. Dat Hamilton WK wordt staat al van de vorige GP vast. Vandaag nog eens bevestiging.
Vettel lijkt er zich al lang bij neergelegd te hebben. Sinds Duitsland was 't al mentaal om zeep denk ik.

Stoffel z'n geniale inhaalbeweging maar net half in beeld :unsure: Wel leuk dat het net Sainz was.

marcel

Legacy Member
RiCOManiaC zei:
Heeft gewoon gelijk hoor, Vettel maakt te veel fouten. Als je het allemaal eens optelt waar ie dit jaar allemaal punten verspeelt heeft... Ok, hij is wel kopman maar geen absolute (en ook niet goed genoeg vanwege de noob fouten)

nokeyboard zei:
Hij zegt toch gewoon de waarheid...

dat de designated kopman het zelf verkloot, betekent niet dat er geen duidelijke kopman is.

Solleke89

Legacy Member
marcel zei:
dat de designated kopman het zelf verkloot, betekent niet dat er geen duidelijke kopman is.

Heb niet gezegd dat er geen duidelijke kopman is.
Ik doel op het feit dat er geen capabele kopman is.
Wissel Vettel met Ricciardo / Alonso of zelfs Stoffel in de auto van Vettel en ze gaan even goed doen, Alonso en Ricciardo wrs beter omdat ze geen fuckups zijn.

Vettel won enkel al die titels omdat de Red Bull auto gewoon veel te goed was en de andere teams konden aan de auto niet aan.

stungunner

Legacy Member
marcel zei:
dat de designated kopman het zelf verkloot, betekent niet dat er geen duidelijke kopman is.

Hij zegt niet dat er geen duidelijke kopman is hé, hij zegt dat de kopman gewoon niet deftig is.

Ik ben altijd pro Vettel geweest, maar ik moet ook toegeven dat er toch redelijk wat aan hem te wijten is. Ook al is imo de Ferrari nooit uitgesproken beter geweest dan de Mercedes, wel integendeel.

eniac

Legacy Member
Solleke89 zei:
Heb niet gezegd dat er geen duidelijke kopman is.
Ik doel op het feit dat er geen capabele kopman is.
Wissel Vettel met Ricciardo / Alonso of zelfs Stoffel in de auto van Vettel en ze gaan even goed doen, Alonso en Ricciardo wrs beter omdat ze geen fuckups zijn.

Vettel won enkel al die titels omdat de Red Bull auto gewoon veel te goed was en de andere teams konden aan de auto niet aan.

Man man man. "You're only as good as your last race" zeker? Wat een hoop onzin bij elkaar. De Mercedes is jaren veel dominanter geweest dan RBR ooit geweest is, en Vettel reed toen ook gewoon uitstekend. Dat Vettel dan even een mindere periode kent doet daar niets afbreuk aan.

Is Hamilton ook incapabel wegens 2011? Of omdat hij in 2007 een titel weggooide?

Wat een belachelijke houding tegenwoordig.

Edit: en echt, Ricciardo? Degene die continu het snot voor ogen gereden wordt door een 20-jarige?

hjs666

Legacy Member
Kunnen ze teamorders echt niet meer verbieden?
Veiligheidsboodschappen kunnen ze toch perfect via racedirectie doen.
bvb het regent licht/zwaar op dit deel van het circuit,er liggen mogelijk brokstukken hier of daar,.......

schumi2003

Legacy Member
DoV8omEXcAElDeQ.jpg

Shaddix

Legacy Member
hjs666 zei:
Kunnen ze teamorders echt niet meer verbieden?
Veiligheidsboodschappen kunnen ze toch perfect via racedirectie doen.
bvb het regent licht/zwaar op dit deel van het circuit,er liggen mogelijk brokstukken hier of daar,.......

Dan zeggen ze dat voor de race op de briefing dat in dat soort situatie de andere voorgelaten moet worden, gaat weinig verschil maken vrees ik.

RipTor

Legacy Member
Interview met Helmut Marko op RTBF:

"Waarom zet je Stoffel niet in een Torro Rosso ?"
"Stoffel is to slow."

Kort en duidelijk.

SomeDude

Legacy Member
RipTor zei:
Interview met Helmut Marko op RTBF:

"Waarom zet je Stoffel niet in een Torro Rosso ?"
"Stoffel is to slow."

Kort en duidelijk.

Hij heeft ze vandaag nochtans ver achter hem gelaten :lol:
Nee he hebt gelijk

makila

Legacy Member
RipTor zei:
Interview met Helmut Marko op RTBF:

"Waarom zet je Stoffel niet in een Torro Rosso ?"
"Stoffel is to slow."

Kort en duidelijk.
Nu ja ik begrijp VD niet goed. Hij rijdt gewoon zijn rondjes en klaar. Als ik ontslagen word dan zou ik als een gek liggen rondrijden en laten zien wat ik kan!
Te veel risico en wagen in de prak? Ik ben toch reeds ontslagen dus I dont give a xxxx! Gas geven en vlammen!
Maar neen hij blijft als een gedrogeerde sukkel rondjes draaien.

Ik weet het, ik ben te streng maar toch, .. hij is TE soft.

Interview met Helmut Marko over VD staat hier:
Helmut Marko: "Vandoorne n'est pas assez rapide pour Toro Rosso" - La DH

FlatSix

Legacy Member
Heb maar een aantal rondes gezien, had betere dingen te doen zoals mijn gras zien groeien. Kampioenschap is dood, Hamilton was dit seizoen de betere rijder, en heeft op cruciale weekends ook geluk aan zijn zijde gehad, als die twee samen komen dan valt er niet veel aan de combinatie van zo'n topteam en toprijder iets te doen als je niet zelf je zaakjes op orde hebt, zelfde had ook gewoon zo geweest voor Vettel. Denk niet echt dat een Alonso (slechte qualifier) of Ricciardo (minder goed dan Vettel) veel anders hadden gedaan dit seizoen. De Mercedes is ook gewoon lang niet zo slecht als de media al eens graag schrijft, was vandaag ook weer duidelijk zichtbaar als zelfs Bottas al Vettel kan achterhouden,...

Dat gezegd zijnde, Bottas wat een zeemlap, zet daar Ocon in en dan kan die leren van Hamilton, maar heb je tenminste nog iemand die weet waar zijn gas staat. Kimi ondanks paar goede races toch ook weer enorm weg gezakt in laatste paar races.

FlatSix

Legacy Member
Betreft de teamorders volg ik toch Marcel, gewoon doen, het mag, dus geen issue.

Moesten ze het verbieden, uiteraard, want het bedriegt de fans.

Kunnen ze dat dan monitoren, nee, dus laat het maar zoals het is zeker?

BuYcKi

Legacy Member
Ik vond wel dat Hamilton Bottas mocht voorgelaten hebben terug, was perfect mogelijk. Beetje triestig nu voor Bottas.. De enige race win die hij kon hebben, zo moeten afgeven.

marcel

Legacy Member
mja, het gaat hier om een racewin. als je die afgeeft voor je teamgenoot, verlies je 7 punten. dat kan al tellen. het is balen voor Bottas, maar dit is nu eenmaal zijn rol op dit punt in het seizoen. En laat ons eerlijk zijn: het verschil tussen Bottas en Hamilton is gewoon te groot.

op dat gebied stoort het mij bij Force India eigenlijk meer. dat zijn 2 gelijkaardige piloten die in het geheel niet mogen racen. als ze achter elkaar rijden, beslist het team wie wanneer mag inhalen. dàt is gewoon kak.

stungunner

Legacy Member
marcel zei:
op dat gebied stoort het mij bij Force India eigenlijk meer. dat zijn 2 gelijkaardige piloten die in het geheel niet mogen racen. als ze achter elkaar rijden, beslist het team wie wanneer mag inhalen. dàt is gewoon kak.

die mochten vroeger wel racen hé, maar die hebben elkaar een paar keer aan gort gereden. Niet abnormaal dat ze dan niet meer willen dat ze tegen elkaar racen. Moesten ze voordien maar zonder brokken tegen elkaar hebben geracet.

Tis nu wel zo dat de commotie rond teamorders nu toch veel minder is dan pakweg 10-15 jaar geleden. Toen Barrichello Schumacher liet passeren in Oostenrijk, het kot was te klein, het was een schande voor de motorsport en de F1, etc etc. Nu kraait er, afgezien van wat grappige foto's, geen haan meer naar.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan