Archief - FIA Formula One 2018 - Deel 2/2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

FlatSix

Legacy Member
Als het echt goed gaat rijdt die daar iedereen in de prak a la GP2 tijd

Cerulean

Legacy Member
Dat is gewoon Sporza dat zoals gewoonlijk 3 dagen achter de feiten aankoopt, en er staat inderdaad in de titel dat er nog niks beslist is. Niks nieuws dus.

marcel

Legacy Member
Cerulean zei:
Dat is gewoon Sporza dat zoals gewoonlijk 3 dagen achter de feiten aankoopt, en er staat inderdaad in de titel dat er nog niks beslist is. Niks nieuws dus.

Ok, maar autosport.com meldt een uur geleden, van op de press conference, dat Vandoorne gezegd heeft dat hij nog maar naar "opties buiten F1" aan het kijken is.

https://www.autosport.com/f1/news/138986/vandoorne-set-on-nonf1-race-seat-for-2019

Als hier dan als enige bron een artikel staat waar de titel zegt "er is nog niks bevestigd", dan tja.

Creeping Death

Legacy Member
Van op Reddit

Stoffel has signed with the German team HWA AG, which shall be overseen by Toto Wolff next season.

Gaëtan Vigneron (who tweeted about this yesterday), F1 journalist for Belgian media RTBF says Stoffel might be involved with Mercedes in tasks linked to F1, but might also take parts in events with Honda (WEC, or Super Formula), with which he has kept a good relationship.

The Toro Rosso opportunity is not completely closed, but Helmut Marko seems to really want to have a driver from the RedBull program.

Source : https://www.rtbf.be/sport/moteurs/f...c-mercedes-et-garde-un-pied-en-f1?id=10030407

stungunner

Legacy Member
Stoffel heeft natuurlijk wel het profiel van 2de rijder bij Mercedes. Die zetten meestal geen jonge potentiële wereldkampioenen naast hun Nr1 piloot, dus mss zien ze in Stoffel op termijn een vervanger voor Bottas?

Nuja, ik vrees wel dat als hij naar de FE gaat zijn carrière definitief om zeep is. De meesten die daar terecht komen blijven daar ook hangen, wss omdat ze toch redelijk betaald worden. Mijn voorkeur zou altijd naar pakweg DTM of WEC gaan, zou zelfs eerder in de Blancpain GT of WTCR of zoiets gaan rijden ipv met die opgefokte naaimachines.

Cerulean

Legacy Member
Weer trager dan Norris in FP1, en deze keer zonder excuus van wagen waarin maar 1 snelle ronde mogelijk was... Zo ga ja natuurlijk niet aan een nieuw team geraken, als je niet sneller bent dan zo een onervaren jongeling :(

Creeping Death

Legacy Member
Cerulean zei:
Weer trager dan Norris in FP1, en deze keer zonder excuus van wagen waarin maar 1 snelle ronde mogelijk was... Zo ga ja natuurlijk niet aan een nieuw team geraken, als je niet sneller bent dan zo een onervaren jongeling :(

Enige kanttekening is wel dat Norris 2 sets meer gebruikt heeft en dat die alleen hypersofts heeft gebruikt en Stoffel ook softs.
Maar 't oogt wel ni goed.

Edit: Haas heeft Grosjean en Magnussen bevestigd voor volgend jaar!

Cerulean

Legacy Member
Creeping Death zei:
Edit: Haas heeft Grosjean en Magnussen bevestigd voor volgend jaar!

:doh::doh::doh:

Kutste line-up van heel de grid, ik ben Grosjean kotsbeu.

xDama

Legacy Member
Cerulean zei:
:doh::doh::doh:

Kutste line-up van heel de grid, ik ben Grosjean kotsbeu.

Magnussen is dit jaar toch bijzonder goed. Grosjean daarintegen... Ik snap echt niet waarom die nog een jaar krijgt. Kers op de taart zou nu nog zijn dat hij een raceban krijgt door al zijn strafpunten.

marcel

Legacy Member
Magnussen en Grosjean het slechtste duo op de grid noemen?
Zelfs de geallieerden zouden in WW2 nooit zoveel bruggen te ver durven gaan...

Cerulean

Legacy Member
Ik bedoelde niet het slechtste duo. Ik kan hen gewoon niet (meer) uitstaan. Magnussen rijdt dit seizoen met momenten heel goed.

RipTor

Legacy Member
Cerulean zei:
Weer trager dan Norris in FP1, en deze keer zonder excuus van wagen waarin maar 1 snelle ronde mogelijk was... Zo ga ja natuurlijk niet aan een nieuw team geraken, als je niet sneller bent dan zo een onervaren jongeling :(

Van mijn part mag er gezegd worden wat men maar wilt hoe goed hij was in de lagere klassen.

Volgens mij lag dat enkel aan de tegenstand of kan hij niet overweg met de hogere snelheden. In mijn ogen is hij F1 onwaardig. En in de ogen van de teams blijkbaar ook

RiCOManiaC

Legacy Member
Ik blijf altijd een Haas fan van het eerste uur maar waarom ze Grosjean nu nog een jaar willen is mij een compleet raadsel.. Deze morgen nog een artikel gelezen waar de chief race engineer zegt dat Grosjean een fragiele rijder is... Waarom houden ze die dan nog ??? Bij gebrek aan 'betere' opties ?? :s Ik snap het niet. Ik hoop echt dat ie nog een raceban krijgt, Grosjean moest al lang uit de F1 zijn...

https://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/367559/haas-engineer-komatsu-grosjean-is-fragiel/

RiCOManiaC

Legacy Member
Cerulean zei:
Weer trager dan Norris in FP1, en deze keer zonder excuus van wagen waarin maar 1 snelle ronde mogelijk was... Zo ga ja natuurlijk niet aan een nieuw team geraken, als je niet sneller bent dan zo een onervaren jongeling :(

Hohja, Giovinazzi was ook 3 tienden sneller dan Leclerc in FP1...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan