Archief - FIA Formula One 2020 - Deel 1

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Wie wordt wereldkampioen in 2020 ?


  • Totaal aantal stemmers
    47
  • Opiniepeiling gesloten.

RiCOManiaC

Legacy Member
BuYcKi zei:
Spelen jullie allemaal op PC dan?
Beide maar meestal op PS4. Maar sinds een paar dagen nog eens F1 2019 op PC ook, heb de indruk dat mijn stuur beter reageert op PC dan op PS4.

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

Obi-Jan

Legacy Member
Cerulean zei:
Mijn haar komt ervan recht als mensen zeggen dat ze racegames met keyboard spelen :p
Ik ken zelfs iemand die Rocket League met keyboard speelt, onbegrijpelijk.

:unsure:

RiCOManiaC

Legacy Member
Baku ook uitgesteld ! Merde !

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

Jonas89

Legacy Member
[video=youtube;o6IQpyByu_w]https://www.youtube.com/watch?v=o6IQpyByu_w[/video]

FlatSix

Legacy Member
Cerulean zei:
Mijn haar komt ervan recht als mensen zeggen dat ze racegames met keyboard spelen :p
Ik ken zelfs iemand die Rocket League met keyboard speelt, onbegrijpelijk.

Vijf of zes jaar altijd snelste league racer geweest met controller. En dat was toch stevig niveau.

Cerulean

Legacy Member
Ja ok, maar een controller is nog altijd stukken gebruiksvriendelijker dan een keyboard he.

Jonas89

Legacy Member
hoe meer ik naar Lando kijk, hoe meer hij mij op de zenuwen werkt (stream).

Cerulean

Legacy Member
Stoffel rijdt niet altijd even clean, maar toch indrukwekkend om te zien hoe hij op een week tijd zo progressie gemaakt heeft. Net p2 in de laatste race.
In de voorgaande race zou hij beter gedaan hebben als zijn lag probleem dan al was opgelost (zag er echt onspeelbaar uit).

vloet

Legacy Member
De laatste race was wel een pak rommeliger dan de vorige. Omkadering was beter, maar de streamkwaliteit niet.

Goed gelachen met de random calls van Lando op z'n stream. Onderandere Russel en Zak Brown, lol.

Elke1988

Legacy Member
Jonas89 zei:
hoe meer ik naar Lando kijk, hoe meer hij mij op de zenuwen werkt (stream).

Is entertainen zeker? Stoorde mij ook enorm. Ik heb bij Jimmy gekeken op zijn youtube kanaal.
Was meer bezig met zijn kijkers bezig. Ma is normaal denk ik dan.

RipTor

Legacy Member
Ik denk dat ik die F1 2019 events toch maar links ga laten liggen. Nu kwam toch heel hard naar boven dat F1 duidelijk minder sim is dan rFactor. Jammer van de rFactor graphics dan weer... Dag ziet er nog altijd uit als 15 jaar terug...

Of eens naar Jimmy of Stoffel hun stream kijken.

stungunner

Legacy Member
RipTor zei:
Ik denk dat ik die F1 2019 events toch maar links ga laten liggen. Nu kwam toch heel hard naar boven dat F1 duidelijk minder sim is dan rFactor. Jammer van de rFactor graphics dan weer... Dag ziet er nog altijd uit als 15 jaar terug...

Of eens naar Jimmy of Stoffel hun stream kijken.

Er wordt idd duidelijk cleaner geracet bij de rFactor races, viel vorige keer al op. Maar door die oerlelijke graphics vind ik het echt verschrikkelijk om te volgen. Zijn precies nog graphics uit de tijd van GP3, ook onboard, is allemaal zo klinisch. Nee, dan vind ik de F1 2019 races veel leuker om naar te kijken, ziet er allemaal ook gewoon sneller uit door die prachtige beelden.

Jonas89

Legacy Member
RipTor zei:
Ik denk dat ik die F1 2019 events toch maar links ga laten liggen. Nu kwam toch heel hard naar boven dat F1 duidelijk minder sim is dan rFactor. Jammer van de rFactor graphics dan weer... Dag ziet er nog altijd uit als 15 jaar terug...

Of eens naar Jimmy of Stoffel hun stream kijken.

waarom niet eens GT sport vraag ik me dan af.

FlatSix

Legacy Member
Jonas89 zei:
waarom niet eens GT sport vraag ik me dan af.

Dus de F1 licenced een volledige game, en eist dat geen enkel andere game bouwer de F1 wagens mag gebruiken. Ze geven Codemasters het alleen recht.

Je verkoopt dat spel als "Hét officiele F1 spel".

Dan kan je bij een online league toch niet zomaar even GT Sport gaan gebruiken?

Die andere leagues natuurlijk wel. Maar dan nog blijft iRacing er met kop en schouders bovenuit steken.

Jonas89

Legacy Member
FlatSix zei:
Dus de F1 licenced een volledige game, en eist dat geen enkel andere game bouwer de F1 wagens mag gebruiken. Ze geven Codemasters het alleen recht.

Je verkoopt dat spel als "Hét officiele F1 spel".

Dan kan je bij een online league toch niet zomaar even GT Sport gaan gebruiken?

Die andere leagues natuurlijk wel. Maar dan nog blijft iRacing er met kop en schouders bovenuit steken.

Jaja i know.
Maar dan niet onder licentie van F1. Bedoel dan de andere leagues

Gelukkig staat schade af want anders beeindigen ze de race met 2-3 man :lol:

marcel

Legacy Member
GT Sport heeft gewoon een kak penalty systeem, en wordt ook niet altijd even serieus genomen in de sim-wereld.
maar je kan bvb wel iRacing gebruiken, denk ik?

ik denk dat rFactor gewoon gebruikt wordt omwille van de physics engine, en het feit dat de meeste race-teams hun test-simulators rFactor Pro gebruiken.

hjs666

Legacy Member
Ken heel weinig van simracing maar weet wel dat sommige TRL racers bij GTsport rijden.
Heb zelfs ene als "vriend" gehad in GT6.
Tijdens de timetrials heb ik toch veel geleerd over die zijn lijnen.
Qua tijd kwam in niet in zijn buurt,meestal 2 à 3 seconden trager met gewone DS controller.
BTW:de servers van GTS liggen alweer plat :ironic:

Heb gisteren ook ff gekeken naar notthebahgp rond 20h.(2 races van 14 rondes)
Vond er weinig aan om eerlijk te zijn.
Opvallend:de eerste bocht was crashfest en in de voorlaatste bocht gingen ze allemaal te wijd .Reden daar buiten het circuit.

edit:er zit toch F1 auto in GTS.
Met name die van Hamilton wegens sponsorcontract.
Er bestaat ook gewone versie van,maar die kan je helaas niet aanpassen qua livery.

FlatSix

Legacy Member
hjs666 zei:
Ken heel weinig van simracing maar weet wel dat sommige TRL racers bij GTsport rijden.
Heb zelfs ene als "vriend" gehad in GT6.
Tijdens de timetrials heb ik toch veel geleerd over die zijn lijnen.
Qua tijd kwam in niet in zijn buurt,meestal 2 à 3 seconden trager met gewone DS controller.
BTW:de servers van GTS liggen alweer plat :ironic:

Heb gisteren ook ff gekeken naar notthebahgp rond 20h.(2 races van 14 rondes)
Vond er weinig aan om eerlijk te zijn.
Opvallend:de eerste bocht was crashfest en in de voorlaatste bocht gingen ze allemaal te wijd .Reden daar buiten het circuit.

edit:er zit toch F1 auto in GTS.
Met name die van Hamilton wegens sponsorcontract.
Er bestaat ook gewone versie van,maar die kan je helaas niet aanpassen qua livery.

"Penalties staan niet op strict want we hebben nieuwe mensen"

&

"Assists staan aan want er zijn er bij die niet zo ervaren zijn"

Kwestie dat ze in de F1 rookies ook meer tijd geven, en die wagen mag ook altijd tractie controle en ABS gebruiken.

RipTor

Legacy Member
marcel zei:
ik denk dat rFactor gewoon gebruikt wordt omwille van de physics engine, en het feit dat de meeste race-teams hun test-simulators rFactor Pro gebruiken.

Dat rFactor event wordt georganiseerd door Studio-397.
Dat zijn de eigenaars van rFactor. Die hebben dat een paar jaar terug overgekocht van ISI.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan