Archief - FIA Formula One 2020 - Deel 1

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Wie wordt wereldkampioen in 2020 ?


  • Totaal aantal stemmers
    47
  • Opiniepeiling gesloten.

Scifo

Legacy Member
Zolang er geen medicijn is gaat er geen enkel sport evenement doorgaan. Of ge moet achter gesloten deuren gaan racen.

Ge moogt al blij zijn als seizoen 2021 nog deftig van start kan gaan.

RiCOManiaC

Legacy Member
Tis idd bv nog 6 maanden ja maar in die tijd gaat het zeker niet zo zijn dat alles weer direct normaal gaat worden. Er moet ook rekening gehouden worden met andere landen, met reizen, vliegverkeer, mensen die bepaalde landen nog altijd niet gaan in mogen. Dit is echt wel een verloren jaar voor de sport... Het zal er niet goed uit zien voor bepaalde teams in de F1 en in de opstapklasses... Stel je voor dat in een worst case scenario 3 teams stoppen... Dan hebben we er nog 7 over en maar 14 rijders op de grid....

denkimi

Legacy Member
Scifo zei:
Zolang er geen medicijn is gaat er geen enkel sport evenement doorgaan. Of ge moet achter gesloten deuren gaan racen.

Ge moogt al blij zijn als seizoen 2021 nog deftig van start kan gaan.
Er komt geen medicijn, maar tegen het einde van de zomer zijn we er gewoon vanaf denk ik.

Het is gewoon een kwestie van wachten tot bijna iedereen besmet is geweest, en aan het huidige tempo gaat dat niet zo lang duren.

Hoewel, met al de maatregelen zijn ze goed bezig om het maanden of jaren te rekken.

sink

Legacy Member
Als het kampioenschap niet doorgaat dit jaar (minstens 15 races moeten er zijn of zo?) denk ik dat we op het einde van het jaar sowieso wel enkele showcase races gaan krijgen, en dan denk ik bv. aan China,Abu Dhabi (omdat die geld genoeg hebben) en de nieuwe races Zandvoort,Vietnam

RipTor

Legacy Member
denkimi zei:
Het is gewoon een kwestie van wachten tot bijna iedereen besmet is geweest, en aan het huidige tempo gaat dat niet zo lang duren.
Dan bestond de griep ook niet meer hé...
Dat komt na de zomer gewoon terug.

Als je de gewone griep hebt ben je 2 of 3 jaar immuun. Bij Corona is het nog niet helemaal duidelijk. Maar zeker minder dan een jaar.


Als de huidige maatregelen voorbij zijn. Dan flakkert dat virus weer op (want zolang 1 mens nog besmettelijk is steekt die gewoon andere mensen aan). Dan worden de maatregelen weer strenger zodat de ziekenhuizen dit aankunnen. Dit gaat zo blijven tot er een vaccin is , en er van dit vaccin miljarden geproduceerd zijn. Dit heeft bv Van Ranst ook al zo aangekondigd.

Je kan dit jaar (en daarmee bedoel ik eigenlijk de volgende 12 maanden, minstens) echt niet met vliegtuigen gaan rondvliegen om wat te sporten hoor, of om op vakantie te gaan.

BuYcKi

Legacy Member
Ze zeggen net dat corona bijna niet veranderd (op het eerste zicht), dan zouden we net wel langer immuum moeten zijn he. (Ik ken er niets van, lijkt me gewoon logisch.)
:)

Ik vind het allemaal een beetje ver gaan momenteel, wat gaan ze doen? Ons een jaar binnenhouden? Want van zodra er een besmette buitenlander terug binnenkomt, zijn we terug weg..

In de media mijden ze dit ook volledig, ze weten het waarschijnlijk ook nog niet maw.

RipTor

Legacy Member
Van Ranst heeft dat wel degelijk al gezegd op TV hoor.
Nu een tijd quarantaine. Dan paar maatregelen minder. Als het dan terug opflakkert, wat volgens Van Ranst effectief zo gaat zijn terug extra maatregelen.

Volgens hem gaat dit blijven aanhouden tot er een vaccin is.


Dat immuniteit tegen corona veel minder lang is ook op tv gehoord van een viroloog.

RipTor

Legacy Member
Ik ben er echt wel zo goed als zeker van dat België geen F1 gaat toelaten... Ik zie niet in welk land wel.

FlatSix

Legacy Member
RipTor zei:
Ik ben er echt wel zo goed als zeker van dat België geen F1 gaat toelaten... Ik zie niet in welk land wel.

Je hebt al volgende twee dingen nodig:

1) Moet het land waar de GP plaats gaat vinden de teams toelaten. (Mensen uit Italië, Zwitserland en UK)
2) De locatie van de teams moet toelaten dat er mag gereisd worden. (Italië, Zwitserland en UK)

En dat zie ik het komende jaar al niet meer gebeuren.

Ze zijn België zachtjes aan aan het voorbereiden dat iedereen deze zomer zal thuis zitten.

Ik sprak hier vrijdag nog met iemand van JnJ die daar toch een redelijk goed zicht op heeft, ALS ze morgen een vaccin vinden, dan is het eerste gegeven vaccin misschien voorjaar 2021. In de States echter misschien al 2020 omdat ze daar net iets gemakkelijker zaken op de markt mogen brengen.

Dit lossen ze niet op door iedereen in lockdown te houden, en dan te versoepelen, want dan duurt het geen weken voor we weer vertrokken zijn.

_Pe_

Legacy Member

RipTor

Legacy Member
Echte Prost race.
Prachtig om te zien hoe hij het veel tactischer speelt dan de rest.

De hele race gewoon een wrak net langs de baan....


Ondertussen is de airshow hier in de buurt afgelast. Volgens mij in september ? Vergeet Spa maar. Klimaatcongres eind november afgelast....
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan