Archief - FIA Formula One 2020 - Deel 1

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Wie wordt wereldkampioen in 2020 ?


  • Totaal aantal stemmers
    47
  • Opiniepeiling gesloten.

sink

Legacy Member
Ben benieuwd wie de opvolger zal worden. Zowel rond Renault als McLaren hangen idd wel vraagtekens over hoe ze uit de Coronacrisis zullen komen. Stopt Renault ermee, kan McLaren het financieel aan.

In volgorde van meest hardnekkige geruchten, tot minst waarschijnlijk;
- Sainz
- Ricciardo
- Raikkonen
- Giovinazzi
- Hulkenberg
- Bottas
-
- Alonso

eniac

Legacy Member
sink zei:
Ben benieuwd wie de opvolger zal worden. Zowel rond Renault als McLaren hangen idd wel vraagtekens over hoe ze uit de Coronacrisis zullen komen. Stopt Renault ermee, kan McLaren het financieel aan.

In volgorde van meest hardnekkige geruchten, tot minst waarschijnlijk;
- Sainz
- Ricciardo
- Raikkonen
- Giovinazzi
- Hulkenberg
- Bottas
-
- Alonso

Ik denk dat Alonso nog realistischer is dan zowel Raikkonen als Gio eerlijk gezegd. Wat gaat Raikkonen daar nog doen? En Gio is imo geen Ferrari-materiaal.

Weinig verwonderlijk uiteindelijk dat Vettel vertrekt. De titel was de grote droom en die zat er niet echt meer aan te komen, na 6 jaar is het vuur wat op. Dat hij nu dan maar naar een omgeving met wat minder druk gaat en zich nog amuseert zoals vroeger, dat zou goed zijn om te zien.

Scifo

Legacy Member
Kben ook wel blij dat Vettel daar weg is. Match Ferrari - Vettel heeft nooit gewerkt.

Hij kan nog mooie dingen laten zien. Erges hoop ik dat em kan afsluiten bij Red bull die wel een wagen rond hem kunnen bouwen.

DogFacedGod

Legacy Member
Jonas89 zei:
naar waar gaat Vettel dan ?

Renault (Ik vermoed dat Ricciardo zal weg willen) maar dan zal Vettel wel serieus moeten inleveren qua salaris.
Wie weet Mercedes (Heeft Hamilton nu zijn contract verlengd bij Mercedes? Ik dacht het niet. Desnoods een jaartje naast Hamilton? Duitser in een Mercedes, klinkt goed.)
Ofwel wordt Verstappen weggehaald door Mercedes als Hamilton zou veranderen? Dan kan Vettel misschien terug naar Red Bull.

marcel

Legacy Member
https://www.motorsportweek.com/2020...XvFGg5pFIvZ6135j0Yk9R_dzgyVtgo89kRgC1RFVv6s10

pensioen zit er ook wel in. als hij het heeft over "What’s been happening in these past few months has led many of us to reflect on what are our real priorities in life.", als die prioriteiten bij familie liggen, dan zie ik niet hoe een ander F1-team hem meer kansen gaat geven om bij hen te blijven. élk F1 team heeft een volle "away-from-home" kalender.

als hij in de F1 blijft, dan zie ik hem ook niet naar Red Bull gaan. dat lijkt logisch, omwille van zijn lange verleden bij de drankjes-fabrikant, maar de factor Verstappen is daar te groot, denk ik.
Bij Mercedes zie ik nog altijd geen reden waarom Hamilton zou weg gaan?

en voor de rest is het afwachten welke teams overleven

marcel

Legacy Member
Als Ricciardo nu al weg wilt bij Renault, dan gaat die toch serieus dalen in mijn achting.

Hij is, als niet-kampioen, naar een middenmoot team gegaan, om er aan een project te werken zodat ze samen terug zouden kunnen winnen, en dat zou hij dan al na 1 seizoen opgeven?
sorry, maar zelfs het triumviraat Schumacher-Todt-Brawn heeft 3 seizoenen nodig gehad om kampioen te worden met Ferrari (1999 tel ik niet mee door de blessure van Schumacher). En toen was Schumacher al 2x wereldkampioen geworden met Benetton, en waren de verschillen tussen top en subtop minder groot.

ok, 2019 was zwak voor Renault, maar je moet dat proces tijd geven.

vloet

Legacy Member
eniac zei:
Ik denk dat Alonso nog realistischer is dan zowel Raikkonen als Gio eerlijk gezegd. Wat gaat Raikkonen daar nog doen? En Gio is imo geen Ferrari-materiaal.

Raikko, dat zie ik ook totaal niet gebeuren. Daar heeft die gewoon geen zin in. Alonso heeft nog al verrast, maar dat lijkt me niet echt futureproof. Ik vind Giovinazzi wel een mogelijkheid. Hij is Italiaan en er zat toch wat verbetering in de loop van vorig seizoen. Ferrari is niet op zoek naar iemand die Leclerc kan verslaan alleszins. Ricciardo is imo net te goed voor een verdere carrière als nr 2. Die zou het Ferrari ook net wat te moeilijk kunnen maken op gebied van team orders e.d. Hij wil mogelijk wel naar Ferrari, maar ik betwijfel of zij dat risico willen nemen.

't Zal er ook wat van afhangen wat er dit seizoen nog mogelijk is.

eniac

Legacy Member
marcel zei:
Als Ricciardo nu al weg wilt bij Renault, dan gaat die toch serieus dalen in mijn achting.

Hij is, als niet-kampioen, naar een middenmoot team gegaan, om er aan een project te werken zodat ze samen terug zouden kunnen winnen, en dat zou hij dan al na 1 seizoen opgeven?
sorry, maar zelfs het triumviraat Schumacher-Todt-Brawn heeft 3 seizoenen nodig gehad om kampioen te worden met Ferrari (1999 tel ik niet mee door de blessure van Schumacher). En toen was Schumacher al 2x wereldkampioen geworden met Benetton, en waren de verschillen tussen top en subtop minder groot.

ok, 2019 was zwak voor Renault, maar je moet dat proces tijd geven.

Ik kan je wel volgen, maar in zijn context:
- Renault was vorig jaar zwakker dan verwacht en zelfs minder dan het jaar ervoor. Je verwacht dat het project gradueel vooruitgang boekt...
- Ze committen nog altijd niet op F1 door er voldoende middelen tegenaan te gooien.
- De kans op een topzitje komt er nu eenmaal niet elk jaar. Dat zou dan een jammerlijke timing zijn voor Renault als ze het echt menen met Ricciardo, maar op zich kan Ricciardo daar ook niet zoveel aan doen.

Ik zou het alleszins heel normaal vinden mocht hij daarop springen.

vloet zei:
Raikko, dat zie ik ook totaal niet gebeuren. Daar heeft die gewoon geen zin in. Alonso heeft nog al verrast, maar dat lijkt me niet echt futureproof. Ik vind Giovinazzi wel een mogelijkheid. Hij is Italiaan en er zat toch wat verbetering in de loop van vorig seizoen. Ferrari is niet op zoek naar iemand die Leclerc kan verslaan alleszins. Ricciardo is imo net te goed voor een verdere carrière als nr 2. Die zou het Ferrari ook net wat te moeilijk kunnen maken op gebied van team orders e.d. Hij wil mogelijk wel naar Ferrari, maar ik betwijfel of zij dat risico willen nemen.

Klopt wel, Gio zal Leclerc niet kunnen verslaan, maar ik schat hem te zwak in als solide #2 rijder ook. Ik verwacht dan een scenario zoals Gasly bij RBR (om wat voor reden dan ook dat Gasly het niet kon klaarspelen). Ik denk dat Ferrari toch op zoek is naar een rijder die echt sterk kan zijn.

RiCOManiaC

Legacy Member
Ricciardo heeft ook al duidelijk aangegeven dat ie naar Ferrari wil. Dat project met Renault zit geen vooruitgang in, dat weet ie zelf ook en hij heeft een opstapclausule in zijn contract voor als een topteam zich aanbiedt. Daarnaast is ie ook nog altijd een van de subtoppers in de F1 qua rijders en hij komt goe overeen met Leclerc (voorlopig). De nr 2 status zal ie mss uiteindelijk toch vrede mee hebben, vooral voor Ferrari rijden is al een mega iets voor hem.

Sainz blijft gewoon beter bij McLaren om daar het team verder uit te bouwen, zit daar wel op zijn plaats. En Gio is nog veel te plat om nr 2 rijder te worden bij Ferrari, het zou een heel domme keuze zijn.

BuYcKi

Legacy Member
Amai. Eindelijk zou ik zeggen? Heb overlaatst nog beelden van Vettel in RedBull gezien en hij zag er toen gelukkig uit, nu totaal niet als je het vergelijkt. Dus lijkt me wel de goede keuze. En doordat Leclerc direct wint in Monza, zal dat toch ook wel wat pijn hebben gedaan..


Verstappen gaat niet weg gaan bij RedBull hoor.. Dat is momenteel een te perfecte match. Wat ik dan eerder verwacht is dat Vettel naast Verstappen komt. Heeft Albon al voor volgend jaar contract, of enkel dit jaar?

Andere mogelijkheid is inderdaad Mercedes. En dan Hamilton naar Ferrari, daar waren toch ook grote geruchten over? Ik moet wel zeggen dat ik Hamilton niet bij Ferrari zie.. aan de andere kant zie ik Hamilton nergens anders rijden. Is ook zowat een perfecte match dat hij nu heeft. Hamilton heeft naar mijn weten nog geen contract voor volgend jaar en verder.

Anders zie ik Vettel nergens naartoe gaan eigenlijk, of hij neemt vrede met de ‘mindere’ teams natuurlijk. Dan kan hij overal naartoe als hij wil.
:)


EDIT; Ik had wel eens een artikel gezien dat Alonso al zijn plannen voor 2021 klaar had? Is nu wel wat rustig zonder hem.
:unsure:

Scifo

Legacy Member
Hamilton -> Ferrari, Verstappen-> Mercedes, Vettel-> Red Bull

Make it happen! :love:

Shaddix

Legacy Member
Er zou toch ook graag een reunie tussen Vettel en Red Bull/Horner zien.

RipTor

Legacy Member
Bottas naar Ferrari
Russel naar Mercedes

Dan heeft Ferrari een duidelijke nummer 2. Wat ze volgens mij willen.

denkimi

Legacy Member
Vettel kan zich enkel verbeteren door naar mercedes te gaan. Maar zolang hamilton daar zit hebben ze hem niet nodig.

Dus ofwel gaat hij naar redbull, ofwel stopt hij er mee denk ik.

FlatSix

Legacy Member
Ik denk Vettel echt op pensioen.

Er wijzigt niets bij Mercedes en Red Bull.

Sainz naar Ferrari wil ik nog echt wel geloven.

Dan is er dat gaatje bij McLaren, springt Ricciardo daar dan op, dat wil ik ook wel geloven.

En Renault, die hebben dan dikke pech dat ze net Hülkenberg hebben buiten gesmeten.

vloet

Legacy Member
FlatSix zei:
En Renault, die hebben dan dikke pech dat ze net Hülkenberg hebben buiten gesmeten.

Ik geloof wel dat als ze hem terugvragen, hij daar niet te moeilijk over zou doen :p. Aangezien hij nu gwn geen zitje heeft. 't Is niet dat ze hem daar respectloos hebben buitengekickt vind ik.

RiCOManiaC

Legacy Member
Volgens die Turrini zou Ricciardo zijn contract al getekend hebben bij McLaren, maar geruchten natuurlijk. En ook dat er binnen de 48 uur de aankondiging komt wie Vettel vervangt. Vettel zelf zie ik op pensioen, die gaat voor zijn gezin kiezen nu. Die ene zin in zijn persverklaring zei genoeg.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan