Archief - FIA Formula One 2020 - Deel 1

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Wie wordt wereldkampioen in 2020 ?


  • Totaal aantal stemmers
    47
  • Opiniepeiling gesloten.

Shaddix

Legacy Member
Het gaat nooit gebeuren, maar ik zou Vettel wel nog eens in een B-team wat fun zien hebben. Zo heeft hij bij Torro Rosso ook leuke dingen laten zien.
Gewoon nog een jaartje of 2 a la Raikkonen rondknallen in een Haas ofzo.

FlatSix

Legacy Member
Shaddix zei:
Het gaat nooit gebeuren, maar ik zou Vettel wel nog eens in een B-team wat fun zien hebben. Zo heeft hij bij Torro Rosso ook leuke dingen laten zien.
Gewoon nog een jaartje of 2 a la Raikkonen rondknallen in een Haas ofzo.

Vraag maar aan Alonso wat die daar zo plezant aan vond...?

En Kimi, die mens valt niet te begrijpen. Wat doet die nu nog in de F1 eigenlijk. Zou die nu echt blij naar huis gaan als hem die Alfa op P9 zet?

RiCOManiaC

Legacy Member
Tis ne hobby voor Kimi. Die mens moet wat doen met zijne vrije tijd.

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

FlatSix

Legacy Member
RiCOManiaC zei:
Tis ne hobby voor Kimi. Die mens moet wat doen met zijne vrije tijd.

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

Ja maar steekt dan een GT3 team in elkaar ofzo. :)

Shaddix

Legacy Member
FlatSix zei:
Vraag maar aan Alonso wat die daar zo plezant aan vond...?

En Kimi, die mens valt niet te begrijpen. Wat doet die nu nog in de F1 eigenlijk. Zou die nu echt blij naar huis gaan als hem die Alfa op P9 zet?

Alonso had wel de illusie om voor een wereldtitel te gaan, dat scheelt natuurlijk wel in hoe plezant het is.

Solleke89

Legacy Member
Hopelijk Ricciardo naar Ferrari of naar Mclaren.
Ik wil hem zien in een wagen waarmee hij WK kan worden, want het zit er echt gewoon in.

Met Franse rommel gaat die het nooit worden, had bij RB moeten blijven. Renault leek de goede keuze, maar was gewoon de foute keuze.

vishnusixclix

Legacy Member
Hammi - vettel in mercedes? Dat zou wat zijn! Maar jammer genoeg dreigt ook mercedes met hun mercedes euros te gaan vertrekken. En ook Wolff is zich bij een ander team aan het inkopen, net zoals hij dat eerst met Williams en daarna met Mercedes gedaan heeft. Dus hoewel het wel een speciale combo lijkt, weinig realistisch. Had wel tof geweest!

Cerulean

Legacy Member
Solleke89 zei:
Hopelijk Ricciardo naar Ferrari of naar Mclaren.
Ik wil hem zien in een wagen waarmee hij WK kan worden, want het zit er echt gewoon in.

Met Franse rommel gaat die het nooit worden, had bij RB moeten blijven. Renault leek de goede keuze, maar was gewoon de foute keuze.

Jij denkt dat hij ooit Verstappen had kunnen verslaan? Red Bull verlaten was de enige logische stap.
En Leclerc kan hij volgens mij ook niet verslaan.

Shaddix

Legacy Member
Bwa, Rosberg heeft ook Hamilton een jaar kunnen verslaan... Het moet gewoon allemaal op zijn plaats vallen.

RipTor

Legacy Member
Geruchten dat het Sainz is zijn nu een beetje te hard aan het worden dat ik er wel van overtuigd ben dat hij het gaat zijn.

Zou deze week officieel worden gemaakt.

RiCOManiaC

Legacy Member
RipTor zei:
Geruchten dat het Sainz is zijn nu een beetje te hard aan het worden dat ik er wel van overtuigd ben dat hij het gaat zijn.

Zou deze week officieel worden gemaakt.
Gaat ook zo zijn ja. Is al op vele media te lezen dat er binnen de 48 uur een aankondiging komt dat Sainz naar Ferrari gaat en Ricciardo naar McLaren.

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

RiCOManiaC

Legacy Member
BuYcKi zei:
Waarom Sainz eigenlijk? Die gaat bijna bij alle teams gereden hebben!
Vanwege vorig jaar vooral en omdat em nie veel kost. Probleem is eigenlijk dat Sainz niet echt die nr 2 status wilt, dus da kan voor miserie zorgen bij Ferrari. Ze hebben eigenlijk een Bottas type nodig

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

Cerulean

Legacy Member
Ik kijk wel uit naar Norris + Ricciardo :D die 2 kunnen hun eigen comedy show beginnen.

RipTor

Legacy Member
RiCOManiaC zei:
Vanwege vorig jaar vooral en omdat em nie veel kost. Probleem is eigenlijk dat Sainz niet echt die nr 2 status wilt, dus da kan voor miserie zorgen bij Ferrari. Ze hebben eigenlijk een Bottas type nodig

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

Als ik Ferrari was had ik effectief gewoon Bottas gepakt.
Geef die een 3-jarig contact ipv altijd 1 jaar zoals Mercedes. Volgens mij hapt die direct toe.

Riccardo naar McLaren. Dat snap ik niet. Bij een niet fabrieks team heb je toch letterlijk 0% kans om ooit voor de titel te gaan ?

marcel

Legacy Member
RiCOManiaC zei:
Vanwege vorig jaar vooral en omdat em nie veel kost. Probleem is eigenlijk dat Sainz niet echt die nr 2 status wilt, dus da kan voor miserie zorgen bij Ferrari. Ze hebben eigenlijk een Bottas type nodig

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

tbh, ik denk dat als je als een Sainz zijnde bij Ferrari aan de slag kunt, dat je zowiezo geintresseerd zult zijn. Dat is hetzelfde als Bottas bij Mercedes, eigenlijk. Die had ook naar een Renault of een HAAS kunnen gaan om nr 1 te worden in het team, maar tegen een Mercedes zeg je ook niet nee.

en met Leclerc en Sainz is er voorlopig ook geen echte nr 1. Dat kan nog veranderen als Leclerc echt gaat domineren tov Vettel in het restantje seizoen 2020, maar dat is nog afwachten.

RipTor zei:
Riccardo naar McLaren. Dat snap ik niet. Bij een niet fabrieks team heb je toch letterlijk 0% kans om ooit voor de titel te gaan ?

nochtans, Renault is een fabrieksteam, en daar heb je ook 0% kans. Force Point wordt ook een "fabrieksteam" van Aston Martin, maar die zie ik ook niet snel kampioen worden.
Red Bull, daarentegen, is géén fabrieksteam, maar Verstappen is toch elk jaar een outsider.

van de 4 laatste constructeurs kampioenen, was enkel Mercedes een fabrieksteam.
in dit F1-tijdperk geldt eigenlijk: buiten Mercedes wordt niemand kampioen.

hopelijk zijn de reglementswijzigingen voor 2022 drastisch genoeg...

Vantham

Legacy Member
Waarom die regelementswijziging een jaar worden uitgesteld snap ik helemaal niet. Het zal hopelijk voor een verfrissing zorgen en de teams hebben massa's tijd nu om die te implementeren.

ik vind dit een van de debielste beslissingen ooit in F1. Domme beslissingen zijn er al genoeg geweest, nu de debiele :)

eniac

Legacy Member
marcel zei:
van de 4 laatste constructeurs kampioenen, was enkel Mercedes een fabrieksteam.

Dat is op zijn minst toch ruw omgaan met de realiteit :)
Zowel Red Bull als McLaren hadden de status als fabrieksteams voor Mercedes en Renault. Brawn was een outlier, maar die hadden toen de duurst ontwikkelde wagen ooit die wel degelijk voortkwam uit een factory effort (en de motoren maakten toen weinig verschil).

Niet dat ik het er ook volledig mee oneens ben - Red Bull is ook na het verliezen van de factory team status (na terugkomst van Renault) rustig doorgegaan met het Renault fabrieksteam in de pan te hakken.
Ik zou dan eerder naar budget kijken: je moet bij de absolute top spenders horen om een titel te pakken.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan