Archief - FIA Formula One 2020 - Deel 1

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Wie wordt wereldkampioen in 2020 ?


  • Totaal aantal stemmers
    47
  • Opiniepeiling gesloten.

FlatSix

Legacy Member
Cerulean zei:
Dus Vettel zijn prestaties bij Red Bull in een dominante wagen mogen we niet minimaliseren, maar die van Stoffel in gelijke wagens, waar hij dubbel zoveel punten had als de eerste achtervolger (en waar Gasly nota bene 8ste was), wel ;)
Stoffel heeft pluimen verloren, zoveel is zeker, maar ik schat hem nog altijd hoger in dan heel wat F1 rijders (Grosjean, Magnussen, Kvyat, Gasly, Giovinazzi, Raikkonen, Stroll, Latifi)

Ik weet niet wat Vettel ermee te maken heeft, maar oké.

Ik pak even de top 8 omdat je Gasly zegt:

1) Vandoorne
2) Rossi
3) Sirotkin
4) Haryanto
5) Evans
6) Lynn
7) Marciello
8) Gasly

Hier zitten in mijn ogen geen toppers in single seaters in? Van die hele lijst is enkel Vandoorne in de F1 geraakt, en Gasly die eigenlijk er alleen is omdat het RBR pooltje opgedroogd is. Anders had die er niet geraakt denk ik.

Even uit het hoofd dan:

1) Vandoorne - F1 en dan matig in FE.
2) Rossi - Pas echt gegroeid in Indycar
3) Sirotkin - uh?
4) Haryanto - uh?
5) Evans - 2 wins in FE ofzoiets?
6) Lynn - Matig in FE, wat sportscar races
7) Marciello - Topper in GT racerij
8) Gasly - /

Ook in 2014 was het GP2 veld al niet meer zo spectaculair.

Dat terzijde heb je absoluut gelijk dat die dat jaar (en 2014 was die ook al zeer goed) gedomineerd heeft eh. Hij heeft zich op de radar gezet van meerdere teams denk ik, maar eenmaal in F1 zelf is het toch niet dat geweest.

maar ik schat hem nog altijd hoger in dan heel wat F1 rijders (Grosjean, Magnussen, Kvyat, Gasly, Giovinazzi, Raikkonen, Stroll, Latifi)

En hier ga ik gewoon mee akkoord hoor. Lijken mij dat ook allemaal mannen die in de F1 (of in feeder series) reeds hun piek bereikt hebben.

eniac

Legacy Member
Maar dat is de realiteit van de feeder series he. Dat veld is nu eenmaal niet van F1 niveau, daarvoor zijn het net feeder series. Degenen die steevast boven hun leeftijds- of klassegenoten uitstijgen zijn net degenen die naar de F1 doorgaan. En Stoffel heeft dat met verve gedaan. De GP2-lichting van 2014 of 2015 was een zeer OK veld in die context. Maar ook eerder in zijn carrière heeft Stoffel wel heel mooi volk tegengekomen he. Kvyat, Antonio Felix da Costa, zelfs Ocon.

FlatSix

Legacy Member
eniac zei:
Maar dat is de realiteit van de feeder series he. Dat veld is nu eenmaal niet van F1 niveau, daarvoor zijn het net feeder series. Degenen die steevast boven hun leeftijds- of klassegenoten uitstijgen zijn net degenen die naar de F1 doorgaan. En Stoffel heeft dat met verve gedaan. De GP2-lichting van 2014 of 2015 was een zeer OK veld in die context. Maar ook eerder in zijn carrière heeft Stoffel wel heel mooi volk tegengekomen he. Kvyat, Antonio Felix da Costa, zelfs Ocon.

Ik verwacht uiteraard niet dat dat van hetzelfde niveau is eh. Maar als je ziet wat er van die pool na dat jaar nog terrecht gekomen is, dan moet je toch concluderen dat het geen top jaar was.

RipTor

Legacy Member
Is dat niet voor bijna ieder jaar zo als je dat bekijkt ?
Stoffel schat ik inderdaad wel beter in dan Grosjaen. Maar ook wel lager dan een heel pak volk.

In FE is De Vries, ondanks wat de punten zeggen, ook gewoon beter dan Stoffel.

eniac

Legacy Member
FlatSix zei:
Ik verwacht uiteraard niet dat dat van hetzelfde niveau is eh. Maar als je ziet wat er van die pool na dat jaar nog terrecht gekomen is, dan moet je toch concluderen dat het geen top jaar was.
Maar dat kan je van de meeste GP2-jaren toch concluderen? Bekijk eens de tien voorgaande jaren, v zelfs van toen het nog F3000 was. De hoeveelheid rijders die uiteindelijk een deftige F1 carrière uitbouwen is gigantisch klein. 1 of geen per jaar is de norm.

Dat veld was niet beter of slechter dan gemiddeld toch.

marcel

Legacy Member
FlatSix zei:
Hier zitten in mijn ogen geen toppers in single seaters in? Van die hele lijst is enkel Vandoorne in de F1 geraakt, en Gasly die eigenlijk er alleen is omdat het RBR pooltje opgedroogd is. Anders had die er niet geraakt denk ik.

Haryanto heeft toch ook een half seizoen F1 gereden, bij Manor/Marussia

En tbh, ja, Gasly is er geraakt door Red Bull, maar is zijn zitje bij Toro Rosso (of Alpha Tauri) toch wel waard. Is een beetje bezweken onder de druk bij Red Bull, maar als je er zonder assistentie niet zou raken, zou Red Bull je niet promoten...

Cerulean

Legacy Member
RipTor zei:
In FE is De Vries, ondanks wat de punten zeggen, ook gewoon beter dan Stoffel.

Daar lijkt het idd op, en ik kan dat echt niet snappen. De Vries heeft in de feeder series toch amper iets laten zien. Kwam bij mij nooit als een groot talent over, en had veel tijd nodig om op degelijk niveau te presteren in F2.

FlatSix

Legacy Member
RipTor zei:
Is dat niet voor bijna ieder jaar zo als je dat bekijkt ?

eniac zei:
Maar dat kan je van de meeste GP2-jaren toch concluderen? Bekijk eens de tien voorgaande jaren, v zelfs van toen het nog F3000 was. De hoeveelheid rijders die uiteindelijk een deftige F1 carrière uitbouwen is gigantisch klein. 1 of geen per jaar is de norm.

Ik vind dat niet. Je hebt toch jaren waarin de competitie (en dus perceptie, niet per se het niveau dus) toch hoger lag. Stoffel lijkt zo net in 2015 in een jaar te zitten waarin alleen mannen zaten die er al véél te lang in zaten, of rookies, en hij was de man met aanzienlijk meer talent dan die eerst groep, en een jaar ervarig onder de gordel dat hem voor de tweede groep plaatste.

marcel zei:
Haryanto heeft toch ook een half seizoen F1 gereden, bij Manor/Marussia

Haha, juist.

marcel zei:
En tbh, ja, Gasly is er geraakt door Red Bull, maar is zijn zitje bij Toro Rosso (of Alpha Tauri) toch wel waard. Is een beetje bezweken onder de druk bij Red Bull, maar als je er zonder assistentie niet zou raken, zou Red Bull je niet promoten...

Hij is het nu waard, maar denk niet dat RB dat dacht voor hij de eerste keer naar STR kwam, maar kan me uiteraard vergissen.

BuYcKi

Legacy Member
RipTor zei:
Helemaal mee akkoord.
Absoluut oppermachtig in de lagere klasses. Maar in de F1 niet goed genoeg. Hij heeft genoeg seizoenen gehad met een auto die podium kon halen (en zijn ploegmaten dat ook deden).


Ik heb zowat dezelfde mening over Stoffel. Maar als ik dat zeg wordt ik zowat ge-vier-endeeld.

Stoffel kan je toch niet vergelijken met Hulkenburg? Krijgt hij daar een McLaren onder zijn gat die op geen kloten trekt om het proper te zeggen, het is ook niet dat hij seconden achter Alonso zat. Stoffel krijgt van mij daar toch serieus het voordeel van de twijfel, en zelfs meer.
:)

marcel

Legacy Member
Het blijft wel raar: bij zijn debuut in de McLaren (die race in Bahrein waar hij Alonso verving), zette hij wel het beste resultaat neer voor het team sinds de overstap naar Honda.
Maar toen het zijn eigen zitje werd, toonde hij -op een GP of 4 na- niks.

vloet

Legacy Member
Stoffel is de laatste tijd wel alomtegenwoordig. In de FE nog steeds 1 van de populairste piloten (al kunnen de resultaten zeker beter) en nu virtueel laat hij zich meestal (niet altijd :unsure: ) positief opvallen in de verschillende sims samen met die andere jonge F1 gasten. De twijfels rond hem zijn niet onbegrijpbaar, maar hij laat alleszins zien dat hij veerkrachtig en heel toegewijd is. Maar zo zijn er nog. En op dit moment zie ik hem het niet halen van een Verstappen of Leclerc. Wat hij vooral nodig heeft is consistentie denk ik.

Wat Hulkenberg betreft ben ik het er wel mee eens dat hij de kans heeft gehad podiums te halen. Op cruciale momenten, als hij goeie posities had, liet hij het wat vaak afweten heb ik de indruk. Dan zit je idd toch niet bij de top zoals die er vandaag kan uitzien. Maarja, met het 'juiste' team vroeger in z'n carrière had het mssn helemaal anders uitgedraaid. Moeilijk in te schatten.

Jonas89

Legacy Member
Waarom racen die mannen nooit in cockpitview? Stoffel en Albon wel, maar Charles nog nooit zien doen. (In F1)

Je zou net verwachten van wel. En wat me opvalt in die virtuele races dat track limits afstaat :lol:

Cerulean

Legacy Member
Stoffel heeft wel zijn draai gevonden in simracing ja, vooral sinds hij zijn Fanatec heeft. 2 poles op rij in FE (waar hij het dan grandioos verknoeit in de race, maar soit, de snelheid is er wel), en in iRacing is hij vaak beste van de niet-pro's. Ook in F1 vorig weekend pole, maar bij de start direct aangeduwd door Fittipaldi geloof ik. Hij rijdt wel niet altijd even proper. Maar als ik anderen hun beelden eens bekijk, geldt dat voor de meesten wel.

Jonas89 zei:
Waarom racen die mannen nooit in cockpitview? Stoffel en Albon wel, maar Charles nog nooit zien doen. (In F1)

Dat hangt af van het spel, in iRacing wordt cockpit view afgedwongen, maar in F1 speelt volgens mij iedereen met T-cam view, ook Stoffel en Albon (niet?)

vloet

Legacy Member
Ik heb precies eens horen zeggen in een itv dat ze het gevoel van snelheid missen in die cockpit view. Wat absoluut waar is in F1 2019. De groothoek van de T-cam geeft tenminste het gevoel dat je 300+ km/u aan 't bollen bent.

xDama

Legacy Member
Een van de serieuze nadelen aan Codemasters F1 is het gebrek aan custom FOV instellingen. Triple screen setup, widescreens zijn allemaal moeilijk/onmogelijk in te stellen. Maar evengoed op een single monitor zorgt dat voor problemen.

1 van de grootste nadelen van een slechte FOV is een verkeerde interpretatie van snelheid. Daarom dat Codemasters voor velen ook zo onrealistisch aanvoelt.

100%

Legacy Member
De laatste dagen enkele artikels zien passeren waaruit blijkt dat McLaren in zeer slechte papieren zit, en dat Zak Brown serieus twijfelt of ze in 2021 nog zullen rijden.

Jonas89

Legacy Member
Hi

We wanted to let you know about some further changes to your F1 TV subscription.

With no live racing possible yet and as we wait for the season to start, we’re extending your existing F1 TV subscription by 2 months for no additional charge.



You can continue to use F1 TV as normal, and you won’t be charged for this additional period. You don’t need to do anything, the extension will happen automatically.


The F1 team

FlatSix

Legacy Member
Ferrari en Vettel stoppen ermee einde 2020.

Grootste gerucht hangt rond Sainz.

McLaren zelf zou volgens Zak Brown niet eens op de grid kunnen staan in 2021 wegens echt grote finaciële problemen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan