Archief - FIA Formula One 2020 - Deel 1

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Wie wordt wereldkampioen in 2020 ?


  • Totaal aantal stemmers
    47
  • Opiniepeiling gesloten.

marcel

Legacy Member
FlatSix zei:
Ondertussen schrapt Renault 14600 jobs, en Williams staat te koop.

de verkoop is één van de opties die overwogen wordt.
ondertussen hebben ze wel sponsor ROKiT buiten gezet

RipTor

Legacy Member
vishnusixclix zei:
Zijn zoon's carrière is bijkomstig.
Hebt gij kinderen ?


Als die een raket hebben waarmee zelfs Lance wereldkampioen kan worden. Zijt dan maar zeker dat Lance in die auto zit.

Cerulean

Legacy Member
Als Hamilton de andere raket krijgt zal Lance vooral met een harde reality check te maken krijgen.

FlatSix

Legacy Member
Cerulean zei:
Als Hamilton de andere raket krijgt zal Lance vooral met een harde reality check te maken krijgen.

Als Mercedes écht stopt, dan zie ik Hamilton dat ook nog wel doen.

RB = Max, Ferrari = Leclerc, waar is hij welkom (en aan welk loon) waar hij ook kans heeft op overwinningen buiten dan bij AM zelf?

Nesjamag

Legacy Member
McLaren heeft het ook financieel moeilijk.
Ze hadden onlangs problemen met een grote obligatie uitgifte omdat ze als onderpand hun collectie historische wagens wouden gebruiken, maar die dienen al als onderpand voor een reeds lopende lening.
En ze hebben net een dure coureur getekend.

McLaren lijkt mij echt een team dat boven zijn stand leeft.

FlatSix

Legacy Member
Ik weet niet of dat Ricciardo een dure coureur is? Bij Renault was die dat, maar wat is zijn loon bij McLaren?

vishnusixclix

Legacy Member
eniac zei:
Dit lijkt me ook niet vast te staan. Mercedes heeft vanmorgen al een statement gebracht dat ze in F1 willen blijven met het team met Wolff als principal.

Tja, ik heb een Duits artikel zien voorbijkomen dat stelde wat ik hier ook schreef. Vandaag lees ik inderdaad alweer een ander geluid. We doen maar aan voortschrijdend inzicht bij nieuwe berichten? :)

RipTor zei:
Hebt gij kinderen ?


Als die een raket hebben waarmee zelfs Lance wereldkampioen kan worden. Zijt dan maar zeker dat Lance in die auto zit.

Haha ja. Maar ik ben geen miljardair met een groot zakenimperium. Dus ik kan enkel afgaan op wat ik gelezen heb over Stroll als zakenman.

We zullen zien, op de moment kan ik enkel zien dat hij vanuit eigen interesse zaken doet, en zijn zoon surft voorlopig mee. Maar ik vraag me af wanneer blijkt dat jan-met-de-pet sneller of regelmatiger blijkt te zijn, en hij kan voor de knikkers meedoen in het WCC, dan zal die zoon het onderspit delven. Ook dit is speculatie, maar past in het plaatje als Stroll de zakenman.
Daarbij, moesten ze een raket hebben, gaat zoonlief tegen die teammaat nog moeten winnen.

marcel

Legacy Member
FlatSix zei:
Ik weet niet of dat Ricciardo een dure coureur is? Bij Renault was die dat, maar wat is zijn loon bij McLaren?

ik kan mij niet inbeelden dat die zo heel veel gaat willen inleveren hebben, en dat zal dus nog een pak boven Norris of Sainz zitten.


over Mercedes - Wolff - Aston Martin: eigenlijk zie ik nog een andere optie voor Toto. Zijn vrouw Susie is team manager in FE, bij Venturi. 't is misschien ver gezocht, maar als hij een groot aandeel neemt in Aston Martin, maar bij Mercedes blijft, zie ik die nog wel naar F1 promoten?
en anders wordt Aston Martin gewoon het nieuwe Mercedes, met Hamilton naast Stroll. Maar tbh; buiten de kost zie ik geen enkele reden voor Mercedes om te stoppen.


En Renault: het lijkt mij vooral balen worden voor Ocon: toptalent, voor 2019 opzij geschoven door Force India voor fils-a-papa Stroll, 2de kans krijgen in 2020 bij Renault, half seizoen gecancelled, en mogelijk bestaat het team binnenkort niet meer. hoeveel pech kunt ge hebben in uw carriere?

FlatSix

Legacy Member
Renault geeft wel aan in F1 te blijven ondanks gigantische besparingen. Nu ja, wat je er van geloofd zeker?

xDama

Legacy Member
marcel zei:
ik kan mij niet inbeelden dat die zo heel veel gaat willen inleveren hebben, en dat zal dus nog een pak boven Norris of Sainz zitten.

Hij is van 25 miljoen per jaar, naar 10 miljoen gegaan. Zijn marktwaarde heeft natuurlijk een klein deukje gekregen door dat jaar bij Renault, maar 't zegt genoeg over hoeveel vertrouwen hij er nog in had. All things considered zou het mij verbazen dat we Renault nog lang gaan zien.

RipTor

Legacy Member
Ik snap onderstaande zin niet helemaal, maar ik leid af dat het wel serieus wat verder staat als een optie die overwogen word ?


Williams Grand Prix Holdings Ltd has announced the commencement of a formal sale process which could include the sale of the whole company.

marcel

Legacy Member
Dwz dat ze aandelen te koop gaan aanbieden, en mogelijk genoeg zullen verkopen om het hele bedrijf uit handen te geven

Jonas89

Legacy Member
volgens mij gaat Charles fulltime streamer worden :lol: Elke keer ik naar Twitch kijk is die aant streamen

Mefke

Legacy Member
Zoals ik tijdje geleden al zei: deze crisis zou wel eens heel wat teams kunnen kosten. Mercedes zegt wel dat ze blijven maar ik wil eerst wel eens wat zien over die contractverlenging van Hamilton. Dat is ook al een tijdje: zeker, er zijn nog een paar kleine details die uitgeklaard moeten worden maar we hebben beide de intentie om met elkaar door te gaan.
Net hetzelfde als dat bij Vettel en Ferrari gezegd werd. Blijkbaar zijn het die details wel waar over gevallen werd. Als Hamilton niet bijtekent of Vettel tekent niet, dan stopt Mercedes als team. En Vettel en Hamilton en Mercedes verliezen (en nog een paar andere teams) zie ik ook nog zeer plausibel in de situatie gelijk ze nu is.

Bottas zou met RB en Renault aan het onderhandelen zijn heb ik ook ergens gelezen. RB geloof ik weinig van, maar voor Renault zie ik die wel zitten.

Verstuurd vanaf mijn GM1903 met Tapatalk

Timothy555

Legacy Member
Pittig, 8 races in ongeveer 8 weken.

Bon, zijn de motoren al aan het warmdraaien? :D

Shaddix

Legacy Member
Staat er ergens neergeschreven hoeveel races ze minstens moeten doen om een volwaardig kampioenschap te hebben? Zou dat met "maar" 8 races kunnen?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan