Archief - FIA Formula One 2020 - Deel 1

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Wie wordt wereldkampioen in 2020 ?


  • Totaal aantal stemmers
    47
  • Opiniepeiling gesloten.

eniac

Legacy Member
Shaddix zei:
Staat er ergens neergeschreven hoeveel races ze minstens moeten doen om een volwaardig kampioenschap te hebben? Zou dat met "maar" 8 races kunnen?

Yup. Uit de sporting regs:
5.4 The maximum number of Events in the Championship is 22, the minimum is 8.

Bij 8 races hebben we dus een legitiem kampioenschap en kampioen.

FlatSix

Legacy Member
eniac zei:
Yup. Uit de sporting regs:


Bij 8 races hebben we dus een legitiem kampioenschap en kampioen.

Er moet echter wel nog minstens 1 Amerikaanse en 1 Aziatische race op de kalender, anders is het geen "wereldkampioenschap".

xDama

Legacy Member
Van de 8 races zie ik er 4 waar RBR enorm sterk kan zijn: RB Ring, Hungaroring en Catalunya. Misschien is zot doen en 50 EUR op Verstappen zetten dit jaar :D

eniac

Legacy Member
FlatSix zei:
Er moet echter wel nog minstens 1 Amerikaanse en 1 Aziatische race op de kalender, anders is het geen "wereldkampioenschap".
Die verplichting staat niet in de regels, dus niet direct een probleem :)

FlatSix

Legacy Member
eniac zei:
Die verplichting staat niet in de regels, dus niet direct een probleem :)

Is geen F1 regel, wél een FIA requirement, voor zover ik altijd begrepen heb.

eniac

Legacy Member
FlatSix zei:
Is geen F1 regel, wél een FIA requirement, voor zover ik altijd begrepen heb.

Ha, je hebt gelijk en tegelijk geen gelijk!

In de International Sporting Code staat inderdaad dit:
2.4.3.b.i The cup, trophy, challenge or series calendar must
include Competitions taking place on at least three continents
during the same season.

Echter... De FIA heeft een handigheidje ingebouwd in datzelfde document:

2.4.3.c The FIA may exceptionally grant a waiver for a cup,
trophy, challenge or series which can show long-established
use of the word “World”.

Dus ik denk dat het op basis hiervan gewoon weer een World Championship wordt :)

marcel

Legacy Member
Wel ter verduidelijking: ze hebben enkel de Europese GP's al gepland, de "buitenlandse" komen er wel degelijk, worden gewoon alleen later beslist.

FlatSix

Legacy Member
marcel zei:
Wel ter verduidelijking: ze hebben enkel de Europese GP's al gepland, de "buitenlandse" komen er wel degelijk, worden gewoon alleen later beslist.

Ja, dat heb ik later ook gelezen.

Maar ik zie niet direct in hoe een GP in Brazilië of USA kan gebeuren, dus betreft Amerika zit je enkel met Montréal. In Azië is er dan wat meer keus maar dat zal wel gaan tussen Bahrein en Abu Dhabi?

Timothy555

Legacy Member
Waarom zou dat niet kunnen?

De situatie op 1 september zal heus niet meer dezelfde zijn als nu.

sink

Legacy Member
FlatSix zei:
Ja, dat heb ik later ook gelezen.

Maar ik zie niet direct in hoe een GP in Brazilië of USA kan gebeuren, dus betreft Amerika zit je enkel met Montréal. In Azië is er dan wat meer keus maar dat zal wel gaan tussen Bahrein en Abu Dhabi?
Ik weet niet hoe de situatie eigenlijk zit in Canada/Montreal, maar Montreal ligt op zich wel behoorlijk dicht bij New York :unsure:

nokeyboard

Legacy Member
Ik weet dat ze f1 opnemen in 4K, maar kan niets terugvinden of je via F1 tv pro in 4K kunt streamen?
Is die app enkel in HD?

Waar kan je dan wel f1 in 4K kijken/streamen?

BuYcKi

Legacy Member
Volgens mij is het adaptive of forcen ze wat ze hebben en kan je zelf uw kwaliteit niet kiezen. Niet zeker, maar kan mij niet herinneren dat je ergens kan kiezen.

marcel

Legacy Member
nee, idd, F1TV heeft enkel de automatische setting, wat enorm kak is omdat hij constant zit aan te passen, waardoor hij denkt dat uw systeem het niet aankan, waardoor hij het constant zit aan te passen.
soit, resultaat is dat F1TV zélf wel zal beslissen in welke resolutie je kijkt, en je dus waarschijnlijk zelden 4K zal zien.

Shaddix

Legacy Member
Hoe zit dat met de commentaar op die app eigenlijk? Toen het uitkwam had ik precies gehoord dat er geen commentaar op was in België, daarom heb ik die app wat genegeerd eigenlijk...

eniac

Legacy Member
Shaddix zei:
Hoe zit dat met de commentaar op die app eigenlijk? Toen het uitkwam had ik precies gehoord dat er geen commentaar op was in België, daarom heb ik die app wat genegeerd eigenlijk...

Commentaar is er altijd al geweest, maar niet in het Engels (wel Frans, Nederlands, Spaans ofzo dacht ik).

Beginfase was zeer rommelig en voelde nogal hard aan als een public beta, maar sinds de tweede helft van vorig jaar is het toch stabiel en betrouwbaar geworden. Wanneer je ook graag F2 volgt vind ik het toch de moeite, zeker als je dan bij het begin van het jaar nog eens de promoties meepikt waardoor je dikke korting kan meenemen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan