Archief - FIA Formula One 2020 - Deel 1

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Wie wordt wereldkampioen in 2020 ?


  • Totaal aantal stemmers
    47
  • Opiniepeiling gesloten.

Nesjamag

Legacy Member
Ipv twee weekends na elkaar dezelfde GP te rijden zou ik dit gedaan hebben:

Zaterdag qualy met oud puntensysteem: 10 8 6 5 4 3 2 1
Zaterdag een 50% race met reverse grid en oud puntensysteem: 10 8 6 5 4 3 2 1
Zondag normale race.

BuYcKi

Legacy Member
Wat ziet iedereen eigenlijk in die reverse grids? Ik snap het precies niet.
:)

denkimi

Legacy Member
BuYcKi zei:
Wat ziet iedereen eigenlijk in die reverse grids? Ik snap het precies niet.
:)
Veel inhaalmanoeuvres, crashes en spektakel.

Dat werkt natuurlijk goed in een spec serie met gelijke wagens, maar helaas niet in de f1.

Nesjamag

Legacy Member
BuYcKi zei:
Wat ziet iedereen eigenlijk in die reverse grids? Ik snap het precies niet.
:)

Om meer races te rijden in hetzelfde aantal weekends zou ge ook twee keer dezelfde race kunnen rijden.
Maar dat lijkt saai. Dus daarom mijn idee.

FlatSix

Legacy Member
denkimi zei:
Veel inhaalmanoeuvres, crashes en spektakel.

Dat werkt natuurlijk goed in een spec serie met gelijke wagens, maar helaas niet in de f1.

Inderdaad, als elke comeback van de laatste 10 jaar van een Red Bull, Mercedes of Ferrari ons iets geleerd hebben is dat het zelden met veel moeite was. Vettel in Hockenheim vorig jaar was nog enigsinds opmerkelijk, en er zullen er uiteraard nog zijn, maar vaker dan niet was het gewoon een reeks DRS passes opweg naar een alsnog easy P6.

Zoals Mark Webber zei in 2011 in China, veel voldoening haalde die niet uit z'n P3 vanaf de laatste startrij, gewoon DRS pass na DRS pass met versere banden.

denkimi

Legacy Member
FlatSix zei:
Inderdaad, als elke comeback van de laatste 10 jaar van een Red Bull, Mercedes of Ferrari ons iets geleerd hebben is dat het zelden met veel moeite was. Vettel in Hockenheim vorig jaar was nog enigsinds opmerkelijk, en er zullen er uiteraard nog zijn, maar vaker dan niet was het gewoon een reeks DRS passes opweg naar een alsnog easy P6.

Zoals Mark Webber zei in 2011 in China, veel voldoening haalde die niet uit z'n P3 vanaf de laatste startrij, gewoon DRS pass na DRS pass met versere banden.
natuurlijk zou je wel alle toppers achteraan hebben, waardoor het wel interessanter zou zijn dan een gewone inhaalrace met maar 1 topper.

maar dan nog zie ik ze gewoon in een treintje alle backmarkers voorbij steken.

marcel

Legacy Member
ik denk toch dat sommigen DRS overschatten; sommige van de meest memorabele inhaalbewegingen de voorbije 10 jaar (bvb Ricciardo's eerste "put a stamp on it and send it") waren zónder DRS...
plus het niveau verschil tussen de top 3 en de rest is meer dan groot genoeg

RipTor

Legacy Member
De 3 grootste kandidaat overnemers voor Williams : Nissany, Mazepin, Latifi....

Twee F2, en 1 F1 piloot hun papa. Triestig hoe het gesteld is met die sport eigenlijk.

vishnusixclix

Legacy Member
IK wilde net zeggen. Triestig tegenover vroeger, als je die 4 decennia even vergeet tussen 1950 en diep-in-1980 :lol:

RipTor

Legacy Member
Welke papa heeft er dan ooit nog een F1 team gekocht voor zijn zoon ?
Dat heb ik nog nooit gehoord...

eniac

Legacy Member
RipTor zei:
Welke papa heeft er dan ooit nog een F1 team gekocht voor zijn zoon ?
Dat heb ik nog nooit gehoord...

Het is ook niet altijd voor de zonen in je voorbeelden. Ik verwacht bvb niet dat Nissany ooit de nodige super license punten zal verzamelen.
En Stroll heeft FI/RP gered. Dat is toch beter dan dat het team gewoon verdween?

Mazepin is wel een ander geval, die heeft wat easy puntjes gepakt de laatste 2 jaar in series met subpar rijdersvelden... Laatste seizoen GP3 en F3 Azië. Als die volgend jaar zijn prestatie nog eens overdoet in Azië kan die begin '21 een superlicentie hebben.

marcel

Legacy Member
RipTor zei:
Welke papa heeft er dan ooit nog een F1 team gekocht voor zijn zoon ?
Dat heb ik nog nooit gehoord...

het gaat ook niet altijd over vader-zoon he. Hunt is bijvoorbeeld ook maar in F1 geraakt omdat Alexander Hesketh voor hem van zijn F3 team een F1 team gemaakt heeft.
en zo heb je wel veel teams gehad die enkele jaren F1 reden omwile van een "Sugar Daddy" die het wel een leuk tijdverdrijf vond, bvb Van Rossem of Mallya.

Shaddix

Legacy Member
Ik ben momenteel bezig aan seizoen 2 van Drive to Survive. En wat waren ze bij Red Bull toch assholes t.o.v. Gasly... Misschien wordt het verkeerd neer gezet, maar ze kwamen er niet constructief over.
De ene keer hoor je Horner zeggen "Gewoon relaxen Pierre en dan komt de snelheid", om die race nog zijn race engineer heel de tijd horen te zagen "sneller Pierre", "sneller Pierre", "niet goed genoeg Pierre".

FlatSix

Legacy Member
F1 zal Lewis steunen moest die willen knielen in Oostenrijk. Dat na de hele hetze rond de tweets van de vrouw van Chase Carey die toch wel fan is van Trump.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan