Archief - Formule 1 - Seizoen 2010

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Komen alle nieuwe teams aan de start in Bahrein?


  • Totaal aantal stemmers
    72
  • Opiniepeiling gesloten.

stageline

Legacy Member
VishnuSixDix zei:
Was jij niet die man die zegt dat hij onbetwistbare feiten aangaf?

alonso had gedacht, ik heb een toch snellere wagen en in monaco voorbijsteken gaat zo goed als niet tenzij degene voor je zoals die zwakste teams zijn, dan lukt dat wel.

Dit is geen feit. Dat is je eigen gedachte die je spiegelt op een man met een koersdoorzicht die zijn weerga niet kent. Redelijk infantiel, niet?


[youtube]NrxMHo61G7s[/youtube]

Schumi zit bijna in de diffuser van Alonso, Alonso drift, gaat van ideale lijn, schumi gaat voorbij. De manier waarop is zeker niet briljant, het feit dat MSC er met zijn hoofd goed bij was, was zeker wel knap. Maar Hamilton heeft het hem in China al voorgedaan. En waar was jij na de GP in China? Ver van dit forum zeker? Heb je die race wel gezien?

Je hebt gelijk, tis nog erger, alonso maakt duidelijk een fout en lag duidelijk te slapen anders gebeurt zoiets niet, waarvoor dank, dat clipje heeft idd nog meer duidelijkheid hoe alonso in de fout gaat, ik heb anderen dat niet zien doen zenne.

Die mclaren en ferrari en red bull zijn sowieso sneller dna die mercedes dus het is de normaalste zaak je je dan zo'n wagen niet achter je kan houden zeker niet waar er meerdere inhaal mogelijkheden waren + je vergeet dat die wagen schumacher niet goed lag korte tijd geleden terug.Je vergelijkt appelen met peren en heeft dan ook niks met gisteren of deze week te maken.Je moet niet snel over wat anders gaan beginnen.
ps; ik kijk al meer dan 15j lang naar de f1 en heb zelden een wedstrijd moeten missen.

YouTube - Formula One 2010: Brawn defends Schumacher's overtake of Alonso at the Monaco GP

Waarheid als een koe noemen ze zoiets.

vishnusixclix

Legacy Member
stageline zei:
Die mclaren en ferrari en red bull zijn sowieso sneller dna die mercedes dus het is de normaalste zaak je je dan zo'n wagen niet achter je kan houden zeker niet waar er meerdere inhaal mogelijkheden waren + je vergeet dat die wagen schumacher niet goed lag korte tijd geleden terug.Je vergelijkt appelen met peren en heeft dan ook niks met gisteren of deze week te maken.Je moet niet snel over wat anders gaan beginnen.
ps; ik kijk al meer dan 15j lang naar de f1 en heb zelden een wedstrijd moeten missen.

Je reageert nog steeds als een 9 jarige fanboy en eigenlijk zit je dus niets anders hier te doen dan te trollen.
Erger dan dat, voor jezelf sterk te maken dat je feiten kent, slaag je er dan toch ook niet in van veel te onthouden.

* "Irvine" schrijven ipv "Jordan"
* De manier waarop Schumi inhaalt briljant noemen (terwijl je toegeeft dat het dead easy was omdat alonso "zat te slapen"
* "De wagen ligt Schumacher niet". Is ook al een halvegare-feit. Het chassis van die wagen was beschadigd en had duidelijk niet meer de performantie van een correct chassis.

Sterk.

stageline

Legacy Member
VishnuSixDix zei:
Je reageert nog steeds als een 9 jarige fanboy en eigenlijk zit je dus niets anders hier te doen dan te trollen.
Erger dan dat, voor jezelf sterk te maken dat je feiten kent, slaag je er dan toch ook niet in van veel te onthouden.

* "Irvine" schrijven ipv "Jordan"
* De manier waarop Schumi inhaalt briljant noemen (terwijl je toegeeft dat het dead easy was omdat alonso "zat te slapen"
* "De wagen ligt Schumacher niet". Is ook al een halvegare-feit. Het chassis van die wagen was beschadigd en had duidelijk niet meer de performantie van een correct chassis.

Sterk.

Je hebt gelijk, eens mens kan zich niet vergissen,oke.

Schumacher vond duidelijk zijn draai niet in die wagen en niet alleen zoals jij hier beweerd door alleen dat bechadigd chasis maar ook door die kortere welbasis en de banden etc...Door talloze redenen dus.
Ik noem het idd briljant want wie zou er dit anders doen laat staan durven,lol.
Ik denk dat ross brawn zeer goede en sterke argumenten aanhaalt.

vishnusixclix

Legacy Member
Alweer een zinloos antwoord, dit keer gekruid met spellingsfouten.

Die korte wielbasis doet zo goed als jack shit voor het onderlinge duel Schumi - Rosberg. Die wielbasis maakt de auto sneller en/of efficiënter tov de andere teams.
De banden??? Waar zijn dáár de feiten van? Of hoe bepalen DIE het verschil tussen Rosberg en Schumi.

Ik noem het idd briljant want wie zou er dit anders doen laat staan durven,lol.

Iedereen die wakker was en punten wilde scoren ongeacht de gevolgen. Iemand met passie, erg competitieve rijders... zoals Hamilton en andere jonge snaken! Duh.

stageline

Legacy Member
VishnuSixDix zei:
Alweer een zinloos antwoord, dit keer gekruid met spellingsfouten.

Die korte wielbasis doet zo goed als jack shit voor het onderlinge duel Schumi - Rosberg. Die wielbasis maakt de auto sneller en/of efficiënter tov de andere teams.
De banden??? Waar zijn dáár de feiten van? Of hoe bepalen DIE het verschil tussen Rosberg en Schumi.



Iedereen die wakker was en punten wilde scoren. Iemand met passie, erg competitieve rijders... zoals Hamilton en andere jonge snaken! Duh.

Je bent zelf aan het zeveren; als je 3j niet hebt geraced en je weet op 1j tijd er zovele veranderd alweer aan de wagen dan is dat normaal een rijder terug in alles z'n draai moet vinden.
De vorige race had men de wagen aangepast waar schumacher achter gevraagd had en was heel de week sneller dan rosberg en eindigde op een 4de plaats.Die weilbasis die langere wielbasis zorgde er weldegelijk voor schumacher beter z'n draai in vond hetgeen em zelf trouwens voor de camera heeft aangehaalt.

Alonso supporter zeker,zeg maar van ja.

vishnusixclix

Legacy Member
Vraag maar aan de rest van de bezoekers hier voor wie ik supporter, dan kom je erachter dat ik lang niet zo oppervlakkig en kinds ben in mijn denkpatroon. Jijzelf daarentegen blijft "deflecten", mijn tegenargumenten en/of vragen ontwijkend en altijd over iets anders beginnen.

En welke wielbasis hadden ze dit weekend in Monaco, de lange of de korte?

Gothrek

Legacy Member
VishnuSixDix zei:
Vraag maar aan de rest van de bezoekers hier voor wie ik supporter, dan kom je erachter dat ik lang niet zo oppervlakkig en kinds ben in mijn denkpatroon. Jijzelf daarentegen blijft "deflecten", mijn tegenargumenten en/of vragen ontwijkend en altijd over iets anders beginnen.

En welke wielbasis hadden ze dit weekend in Monaco, de lange of de korte?

Ik zal maar zwijgen zeker :p

Ze hadden dit weekend de korte wielbasis.
Rosberg heeft trouwens in een interview gezegd dat hij op dezelfde manier als schumacher rijdt, dus als ze de wagen aanpassen voor schumacher is dat ook goed voor hem.

vishnusixclix

Legacy Member
Idd, ik wist het, maar ik wilde weten of uber-troll stageline het wel wist. Om, nog maar eens, aan te tonen dat hij zichzelf constant tegenspreekt en dus een dikke ballon vol hete lucht is.

stageline

Legacy Member
Gothrek zei:
Ik zal maar zwijgen zeker :p

Ze hadden dit weekend de korte wielbasis.
Rosberg heeft trouwens in een interview gezegd dat hij op dezelfde manier als schumacher rijdt, dus als ze de wagen aanpassen voor schumacher is dat ook goed voor hem.

De persoon en ik ga het beleefd houden want ik ben zo geen betweter als deze; ik houd alles in de gaten, ik lees iedere dag de f1 sites dus ik weet wanneer er wat aan de wagen verandert en wanneer niet en ik weet zeer goed ze de korte wielbasis hebben gebruikt maar waar bepaalde mensen geen rekening mee houden is dat monaco een circuit apart is, als je dat na al die jaren nog niet weet en geen rekening mee houd :ironic:
Het grappige is dat de betweters blijkbaar niet naar het intervieuw hebben geluisterd een korte tijd geleden dat zelfs op bbc live te zien was en waar schumacher zelf zegde em zich toch beter voelde met die langere wielbasis maar kom, ik ben aan het liegen e :-).
Maak er zelf maar je conclusie uit.

vishnusixclix

Legacy Member
Dus als je jezelf vastpraat omdat ik je op duidelijk gaten in je uitleg wijs ben ik de betweter. Juist :)

stageline

Legacy Member
VishnuSixDix zei:
Dus als je jezelf vastpraat omdat ik je op duidelijk gaten in je uitleg wijs ben ik de betweter. Juist :)

Je haalt helemaal niks aan o te beginnen, je maakt zelf overal je eigen verhaaltje van, je komt af met een clipje van die bewuste fase die in feite nog meer aantoont alonso zowel een fout makte als aan het slapen was,manman.
Verder maak ik er geen woorden meer aan vuil.

Gothrek

Legacy Member
True, Schumacher voelde zich meer op zijn gemak met de langere wielbasis.

Draego

Legacy Member
Kunnen we aub terug naar een normaal discussieniveau gaan aub? Niemand heeft de wijsheid en/of waarheid in pacht. Als je zodanig overtuigd bent van je eigen gelijk dan heb je een dergelijk discussieforum helemaal niet nodig.

Wie zal het zeggen of wat Schumacher/Alonso dacht. Het enige feit is dat de stewards er een verkeerde beweging in zagen en dus bestraft hebben. /period/

eniac

Legacy Member
denkimi zei:
als de safetycar binnenkomt op het hetzelfde moment als wanneer de race onder SC-situatie zou afgesloten worden dan is de race voor mij ook onder SC geëindigd.

"Voor jou". Dat wil niet veel zeggen he :)
De baan was vrijgegeven, mij lijkt het alvast vrij duidelijk dat op dat ogenblik racecondities van kracht waren. Bij SC-condities geeft men de baan niet vrij. Dat is onzin.

squan

Legacy Member
Draego zei:
Wie zal het zeggen of wat Schumacher/Alonso dacht. Het enige feit is dat de stewards er een verkeerde beweging in zagen en dus bestraft hebben. /period/

Voila, het is een straf gebaseerd op vage regels. Of die nu al dan niet terecht is, kan enkel een verduidelijking van de regels klaarheid in brengen. Tot dan is het enkel een heen en weer getennis van meningen...

Truman'

Legacy Member
VishnuSixDix zei:
Idd, ik wist het, maar ik wilde weten of uber-troll stageline het wel wist. Om, nog maar eens, aan te tonen dat hij zichzelf constant tegenspreekt en dus een dikke ballon vol hete lucht is.

Zou je mss als moderator uw al dan niet persoonlijke proper geflame kunnen achterwege laten?

denkimi

Legacy Member
eniac zei:
"Voor jou". Dat wil niet veel zeggen he :)
De baan was vrijgegeven, mij lijkt het alvast vrij duidelijk dat op dat ogenblik racecondities van kracht waren. Bij SC-condities geeft men de baan niet vrij. Dat is onzin.

hoe kan men de baan vrijgeven als er nog een gecrashte wagen op een gevaarlijke plaats staat en er nog brokstukken liggen? de enige aanvaardbare reden die ik kan bedenken is omdat de race ten einde was.

stageline

Legacy Member
Contec zei:
Zou je mss als moderator uw al dan niet persoonlijke proper geflame kunnen achterwege laten?

Tja, ik heb dit ook aangegeven zenne zijn beledigende en uitmakende post maarja, tis een super super moderator dan mag dat.

stageline

Legacy Member
Proim zei:

in de reglementen staat dat men het bord SC moet blijven tonen en dat men geel moet blijven zwaaien.

40.4 "When the order is given to deploy the safety car the message "SAFETY CAR DEPLOYED" will be displayed on the timing monitors and all marshal's posts will display waved yellow flags and "SC" boards for the duration of the intervention."

Ik lees ook op verschillende websites dat bij de vorige finish onder SC dit ook wel degelijk het geval was. De SC reed binnen maar men bleef geel zwaaien + borden tonen.Het zou overigens gaan om Australië 2009...

Dat de anderen niet zaten te racen is onzin. Iedereen ging vol op het gas. Rosberg heeft ook al aangegeven dat ook hij vol op het gas ging met het doel iemand in te halen.

Het is voor mij 100% duidelijk dat deze straf fout is. Schumacher was volledig in zijn recht.

Trouwens. Het is toch niet normaal dat als de wedstrijdleiding en marchalls seinen geven aan de piloten dat ze eerst eens in hun hoofd alle regels zouden moeten overlopen ? Als je het sein krijgt volg je dat toch gewoon op ? Indien dit niet zo is worden er zeer gevaarlijke situaties gecreeerd. Dan kan je net zo goed op de startgrid blijven staan en zeggen 'oh maar ik dacht dat in het reglement stond blablaba'.

Als er aan een piloot alle signalen worden gegeven van te racen dan is het toch maar normaal dat hij gaat racen en niet eerst eens heel het reglement in zijn hoofd moet doornemen ? Ik vind het nogal logisch dat rechtstreekse signalen van de wedstrijdleiding/marchalls gevolgd moeten worden ?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan