Archief - Formule 1 - Seizoen 2010

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Komen alle nieuwe teams aan de start in Bahrein?


  • Totaal aantal stemmers
    72
  • Opiniepeiling gesloten.

Proim

Legacy Member
Dat stukje van de reglementen gaat toch over wanneer de SC op de baan is, niet voor wanneer hij binnenkomt/binnen is?
Maar je doelt waarschijnlijk op "the duration of the intervention."? Dan is het inderdaad zo dat er nog gele vlag moest zijn aangezien de intervention nog bezig was.
Crazy shit :crazy:

Defkes

Legacy Member
VishnuSixDix zei:
Monaco

Top:

  • Alonso. Heeft het maximum gehaald wat er vanaf de 24ste plaats te halen was. Handig gebruik maken van de eerste safety car betaalde hem terug in keiharde putnen.

Alonso bij de toppers zetten, lijkt me toch wat vreemd. Heeft er zelf voor gezorgd dat hij in de knoei zat, had nadien geluk met een vroege SC en kwam vervolgens nauwelijks in de buurt van de rondetijden van Massa.

Waarom Ferrari Massa trouwens zo vroeg binnenhaalde, is me ook niet duidelijk. Rosberg bleef langer buiten en won in het begin 2 sec per ronde, tot die achter Webber kwam. Massa had voor Webber gezeten na diens pit stop en dus, relatief, vrije baan gehad om nog enkele seconden er af te pitsen. Een 2e plek en zelfs een overwinning leken me mogelijk met de juiste strategie.

Over het Schumacher incident: ik volg de meesten hier. Groene vlag = baan vrijgegeven. Het is niet logisch om groen te zwaaien terwijl de trackstatus nog op geel staat.

Edit: bij de floppers mis ik trouwens McLaren. De koelelementen van een F1-wagen vergeten, lijkt me een mooie flater om daar tussen te staan :). Was bijna zo erg als Montoya in Spa enkele jaren geleden.

stageline

Legacy Member
Proim zei:
Dat stukje van de reglementen gaat toch over wanneer de SC op de baan is, niet voor wanneer hij binnenkomt/binnen is?
Maar je doelt waarschijnlijk op "the duration of the intervention."? Dan is het inderdaad zo dat er nog gele vlag moest zijn aangezien de intervention nog bezig was.
Crazy shit :crazy:

Ik wil alleen maar aantonen het nergens op slaat wat die regelementen betreft; je moet niet alleen die gele vlaggen blijven zwaaien maar je moet ook dat bord laten tonen van de sc en dat heb ik niet meteen gezien, die gele vlaggen mss wel maar dat bord mee sc op niet en dan heb je nog een paar andere zaken die brawn heeft aangehaalt dat de teams die de info doorgekregen langs geen kanten correct was enz....
Ik meende echt wel ergens een gele vlag te zien zwaaien maar op het moment schumacher alonso inhaalde was dat er niet of toch niet op deze plaats dus dat telt dan ook alweer niet meer want op die plaatsen waren er groen licht en groene vlaggen enz...
En ik blijf erbij; waarom begint iedereen als een gek op te trekken tot aan de finish? Het was niet alleen schumacher zenne die dat deed, vooraan deden ze nethetzelfde.

Mijn oplossing is toch de simpelste en duidelijkste toch? Met andere woorden; Laat de safetycar dan gewoon zelf als eerste over de finishlijn rijden dan zou dit sowieso dat van gister nooit kunnen gebeuren zijn ;). Simpel toch? Gaat de safetycar binnen dan mag je zoals het hoort terug volle petrol geven van een bepaald punt zoals in monaco die witte lijn.

En laten we eens eerlijk zijn en de schumacher haat wegsteken; schumacher krijgt dit door via het team ja, de man doet wat het team hem opdraagt, als je zoals ik reeds eerder al heb aangehaalt dan toch zo graag iemand wil straffen doe dit dan door mercedes zelf te bestraffen net zoals ze hebben gedaan toen alonso bijna rosberg vorige race aanreed in de pits, ferrari en niet alonso is ervoor bestraft geweest omdat het team ferrari alonso niet ingelicht had of niet op tijd weet ik veel, het zal wel om één van deze reden zijn geweest, ben dat niet echt nagegaan toen.
Het lijkt mij vrij duidelijk dat alles zo moet blijven en je dan eventueel dus gewoon mercedes een sanctie heeft ofzo.

En als men begint over de regeltjes volgen;

- Bochten afsnijden in de pits om in te halen (Alonso vs Massa vorige week)
- Racen in de pit (Vettel vs Hamilton)
- Zwabberen over het circuit (Hamilton vs Petrov)
- Drag racen in de pit (Kubica die langs een hele reeks auto's rijdt in de pitlane en dan een drag race doet tegen een Force India in 1 of andere Q).
- Massa die in Monaco Q ongeveer stil gaat staan voor Button die in zijn vliegende ronde zit
- En zo zijn er nog wel een heel aantal zaken geweest

Proim

Legacy Member
stageline zei:
Mijn oplossing is toch de simpelste en duidelijkste toch? Met andere woorden; Laat de safetycar dan gewoon zelf als eerste over de finishlijn rijden dan zou dit sowieso dat van gister nooit kunnen gebeuren zijn ;). Simpel toch? Gaat de safetycar binnen dan mag je zoals het hoort terug volle petrol geven van een bepaald punt zoals in monaco die witte lijn.

En laten we eens eerlijk zijn en de schumacher haat wegsteken;
Is inderdaad de beste oplossing, "omdat het mooier oogt op televisie" what the fuck eigenlijk :')

Je zal het wel algemeen bedoeld hebben maar ik haat Schumi helemaal niet *kijkt trots over zijn linkerschouder naar een prachtige Schumivlag* ^^

xDama

Legacy Member
Amaaaai zeg, wat een hoop gezaag rond dat gedoe met Schumacher.

Ik ben eens nieuwsgierig of er zoveel commotie rond gemaakt zou worden moest dat tussen Liuzzi en Buemi gebeurt zijn.

blizzard

Legacy Member
denkimi zei:
hoe kan men de baan vrijgeven als er nog een gecrashte wagen op een gevaarlijke plaats staat en er nog brokstukken liggen? de enige aanvaardbare reden die ik kan bedenken is omdat de race ten einde was.

Omdat de teams de melding track clear kregen, wat toch wel duidelijk wil zeggen dat de baan vrij is naar mijn weten. Doe daarbovenop nog eens de groene vlaggen, en ik snap niet hoe de stewards die straf hebben kunnen geven. De regels zijn gewoon zo vaag als de pest.

stageline

Legacy Member
Proim zei:
Is inderdaad de beste oplossing, "omdat het mooier oogt op televisie" what the fuck eigenlijk :')

Je zal het wel algemeen bedoeld hebben maar ik haat Schumi helemaal niet *kijkt trots over zijn linkerschouder naar een prachtige Schumivlag* ^^

Dat was idd algemeen bedoeld want zo'n mensen kunnen niet zelfs voor een heel klein beetje objectief reageren.

Het is ook wel leuk de haters slechts 1 zinnetje ofzo kunnen aanhalen van dat regelement en voor de rest geen verweer.
Er zijn gewoon teveel zaken die die regel naar de prullenbak werpen omdat er sowieso fouten zijn gemaakt door anderen.

stageline

Legacy Member
666-Damarus-666 zei:
Amaaaai zeg, wat een hoop gezaag rond dat gedoe met Schumacher.

Ik ben eens nieuwsgierig of er zoveel commotie rond gemaakt zou worden moest dat tussen Liuzzi en Buemi gebeurt zijn.

Beetje logisch toch?

Alonso en schumacher hebben veel fans en dat zijn 2 goede rijders en die toch veelal altijd meedoen voor de punten en/of titel of zeg maar gewoon bij de top behoren en ze hebben ook een hoop meer supporters dan die 2 die jij noemt :-).
9 titels samen buiten 0 is ook een groot verschil ;).

Dillyracer zei:
Niet akkoord gaan is nu al Schumacher haten?

Heb ik uw naam dan ergens vernoemd?:naughty:

Ik zeg alleen dat het bij sommige mensen opvalt ze van schumi niet moeten weten, zo'n mensen vallen meestal altijd wel door de mand ;).
Maar ik erger mij deze alleen maar dat ene zelfde regeltje kunnen uithalen die slechts meende ik uit 1-2 kleine zinnetjes bestaat, als je een beetje van goede wil bent en alles eens nagaat wat ik of anderen al hebben gepost of brawn heeft aangetoond dan klopt het plaatjes gewoonweg niet en werpen deze bewijzen dat ene regeltje die men hier aanhaalt meteen naar de prullenmand. ;).

Defkes

Legacy Member
stageline zei:
Mijn oplossing is toch de simpelste en duidelijkste toch? Met andere woorden; Laat de safetycar dan gewoon zelf als eerste over de finishlijn rijden dan zou dit sowieso dat van gister nooit kunnen gebeuren zijn ;). Simpel toch? Gaat de safetycar binnen dan mag je zoals het hoort terug volle petrol geven van een bepaald punt zoals in monaco die witte lijn.

Simpel, maar toch...

Als de safety car eerst over de lijn rijdt, zijn DAT de beelden die 's avonds wereldwijd op het journaal getoond worden. An sich maakt het niet uit, maar de focus wordt verlegd van de winnaar naar de safety car. Daar zou ik als sponsor niet blij mee zijn.

Proim zei:
Je zal het wel algemeen bedoeld hebben maar ik haat Schumi helemaal niet *kijkt trots over zijn linkerschouder naar een prachtige Schumivlag* ^^

Kijkt trots naar z'n schouderblad naar een schumi tattoo :p.

stageline

Legacy Member
Defkes zei:
Simpel, maar toch...

Als de safety car eerst over de lijn rijdt, zijn DAT de beelden die 's avonds wereldwijd op het journaal getoond worden. An sich maakt het niet uit, maar de focus wordt verlegd van de winnaar naar de safety car. Daar zou ik als sponsor niet blij mee zijn.



Kijkt trots naar z'n schouderblad naar een schumi tattoo :p.

Heb 4 tattoo's ;). Eentje van ferrari met de naam van schumacher eronder.
:bow:
Ja, ik ben al van kleins af aan voor ferrari en dit op alle vlakken ;) en mijn droom was uitgekomen in 96 mijn favoriete rijder naar ferrari ging en daar dan iets gedaan heeft want niemand anders ooit al heeft gekunnen.

vishnusixclix

Legacy Member
Defkes zei:
Alonso bij de toppers zetten, lijkt me toch wat vreemd. Heeft er zelf voor gezorgd dat hij in de knoei zat, had nadien geluk met een vroege SC en kwam vervolgens nauwelijks in de buurt van de rondetijden van Massa.

Waarom Ferrari Massa trouwens zo vroeg binnenhaalde, is me ook niet duidelijk. Rosberg bleef langer buiten en won in het begin 2 sec per ronde, tot die achter Webber kwam. Massa had voor Webber gezeten na diens pit stop en dus, relatief, vrije baan gehad om nog enkele seconden er af te pitsen. Een 2e plek en zelfs een overwinning leken me mogelijk met de juiste strategie.

Over het Schumacher incident: ik volg de meesten hier. Groene vlag = baan vrijgegeven. Het is niet logisch om groen te zwaaien terwijl de trackstatus nog op geel staat.

Edit: bij de floppers mis ik trouwens McLaren. De koelelementen van een F1-wagen vergeten, lijkt me een mooie flater om daar tussen te staan :). Was bijna zo erg als Montoya in Spa enkele jaren geleden.

Alonso zou in de flops mogen idd, maar ik laat hem dan wel tevens bij de tops staan, want zijn race was -buiten schumi-incident- niets op aan te merken.
Dat van Button ben ik rats vergeten idd. Dikke flop van de verantwoordelijke mecanieker. :lol:

_=ScHiRoCk=_

Legacy Member
marcel zei:
je kan niet teruggaan in de tijd, de reglementen zijn dit jaar aangepast. zo kan je teruggaan in de tijd, en zeggen dat piloot x geen overall moet aan doen omdat er nog races geweest zijn waar de piloten geen overall aan hadden.


Dit is bedoeld om andere situaties in het verleden aan te kaarten en toen waren de regels duidelijk over dit soort situaties nu niet... Beetje verder denken aub.

edit: en als ge ziet wa een moeite alonso doet om weg te komen (volledig zijwaarts en spinnende wielen)
dan maakt ge mij niet wijs dat ferrari heeft gezegd, cruize maar tot aan de lijn...
Tzal eerder geweest zijn: watch out for michael, fernando.


idd, de mekanieker die dat is vergeten in button zijn koeler die zal zich denk ik zeer slecht voelen! i would anyways...

Shaddix

Legacy Member
666-Damarus-666 zei:
Amaaaai zeg, wat een hoop gezaag rond dat gedoe met Schumacher.

Ik ben eens nieuwsgierig of er zoveel commotie rond gemaakt zou worden moest dat tussen Liuzzi en Buemi gebeurt zijn.

dan hadden er geen belangrijke punten op het spel gestaan he ;)

vloet

Legacy Member
De regel moet gwn verduidelijkt/aangepast worden. Bvb vermelden welke vlaggen er moeten worden gezwaaid bij deze situatie.
Dat er zoveel discussie rond is zegt toch genoeg :).
Schumi moest die straf imo niet krijgen. En als er dan toch zoveel twijfel was, (zelfs de stewards hebben 4u nodig gehad om tot een beslissing te komen) hadden ze hem best gwn geregistreerd na Alonso. Dan had Mercedes GP wsl nog steeds in beroep gegaan, maar de commotie zou minder zijn lijkt mij.

eniac

Legacy Member
denkimi zei:
hoe kan men de baan vrijgeven als er nog een gecrashte wagen op een gevaarlijke plaats staat en er nog brokstukken liggen? de enige aanvaardbare reden die ik kan bedenken is omdat de race ten einde was.

Gevaarlijke plaats? Er stond niets meer op de racelijn. En het feit dat er overal groen werd getoond is al voldoende bewijs dat er geen gevaar meer werd gezien.

Je doet trouwens een ontwijkend manoeuvre: alles werd gewoon vrijgegeven, daar moet je niet over discussiëren. In het begin van de ronde al "SC in this lap", en in de bewuste sector groene vlaggen en groen licht.

40.13 is enkel van toepassing als de race in SC-condities wordt beëindigd. Als dit volgens jou geen race-condities waren ("SC in this lap", groene vlaggen, groen licht), wat stel jij dan dat het verschil is tussen SC-condities en race-condities?

Overal in de racerij betekent groen = GO. Alleen in de F1 moet men er weeral 1 grote fuckup van maken en dan maar coureurs straffen voor de eigen fuckups.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan