Archief - Formule 1 - Seizoen 2010

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Komen alle nieuwe teams aan de start in Bahrein?


  • Totaal aantal stemmers
    72
  • Opiniepeiling gesloten.

Tsubasa

Legacy Member
VishnuSixDix zei:
1. "WHAHAHA ALONSO GOT OWNED"

Au contraire, Alonso wist dat schumacher niet mocht inhalen, doch kwam hij driftend de bewuste bocht uit, Schumacher provocerend. Die laatste hapte toe en haalde in.
Alonso was Schumacher te slim af.


:rofl:

wie zou dat nu doen tegenover een "concurrent" die 9de staat in het klassement... je wint zelf niets en je neemt er een risico mee. Deze "interessante" invalshoek slaagt echt op niets :p wel grappig :)

Energised

Legacy Member
meh kzei het toch da shumi bestraft ging worden..

al die shumi lovers & alonso haters hier ^^

vishnusixclix

Legacy Member
evil-duckie zei:
:rofl:

wie zou dat nu doen tegenover een "concurrent" die 9de staat in het klassement... je wint zelf niets en je neemt er een risico mee. Deze "interessante" invalshoek slaagt echt op niets :p wel grappig :)

Meh, ik vind dat er altijd tegengas mag gegeven worden, bijgevolg slaat het wel op iets.



verder :


https://www.beyondgaming.be/forums

vishnusixclix

Legacy Member
Energised zei:
al die shumi lovers & alonso haters hier ^^


voorafgegaan door...

Energised zei:
alonso.. ziek :d

maar daarvoor kijkt ge F1 :d voor zo'n inhaalacties ^^

Energised zei:
nice duel met hamilstom ^^

Energised zei:
& van shumi, da mag niet he, gele vlag ^^

dus da gaat bestraft worden..



zelf ben je toch ook niet het lichtende voorbeeld van onpartijdigheid of eloquentie :ironic:

denkimi

Legacy Member
1) de safetycar moet binnenkomen voor het einde van de race
2) hij kan alleen op het einde van een lap binnekomen
3) als hij dus in de laatste ronde binnenkomt is hij tot het einde van de wedstrijd buitengebleven gezien hij als dat niet het geval zou zijn een ronde eerder had moeten binnenkomen en is de wedstrijd eigenlijk al beëindigt op het moment dat hij buitengekomen is
4) zodoende is regel 40.13 van toepassing, onafhankelijk van groene vlaggen of bordjes met "safety car in this lap".

en gezien ze geacht worden het reglement te kennen (en ze dat zeker doen, ze kennen het bijna van achter naar voor) is de straf zeker gerechtvaardigd.

EagleEye

Legacy Member
denkimi zei:
1) de safetycar moet binnenkomen voor het einde van de race
2) hij kan alleen op het einde van een lap binnekomen
3) als hij dus in de laatste ronde binnenkomt is hij tot het einde van de wedstrijd buitengebleven gezien hij als dat niet het geval zou zijn een ronde eerder had moeten binnenkomen en is de wedstrijd eigenlijk al beëindigt op het moment dat hij buitengekomen is
4) zodoende is regel 40.13 van toepassing, onafhankelijk van groene vlaggen of bordjes met "safety car in this lap".

en gezien ze geacht worden het reglement te kennen (en ze dat zeker doen, ze kennen het bijna van achter naar voor) is de straf zeker gerechtvaardigd.
/does not agree.

Ik zou juist verwachten dat de bordjes / vlaggen geel blijven, met de SC bordjes uit... Er staat nergens in de regels dat een SC niet gewoon in de laatste ronde kan binnenkomen. :)

Dat dat automatisch betekent dat de race ook onder SC eindigt, staat niet in de regels.

Basisregels propositionele logica. A impliceert B, maar B impliceert niet noodzakelijk A. ;)

V1nce

Legacy Member
Den damon gaat e pak haatmail krijge

5 mil duitsers op ze dak lol, dieje gaat em da nog beklage

vloet

Legacy Member
Van waar heb je dat 4de punt?

Stel het het is waar wat je zegt, waarom dan nog met een groene vlag zwaaien en 'SC in this lap' melden. Er zitten gwn nog wat gaten in die regel denk ik.

40.13 If the race ends whilst the safety car is deployed it will enter the pit lane at the
end of the last lap and the
cars will take the chequered flag as normal without overtaking.

Hier wordt niets gezegd over vlaggen, en dat had wel zo moeten zijn imo.

Ik denk dat de stewards te snel hun conclusie hebben genomen. De regel is gwn niet duidelijk genoeg.

eniac

Legacy Member
denkimi zei:
1) de safetycar moet binnenkomen voor het einde van de race
2) hij kan alleen op het einde van een lap binnekomen
3) als hij dus in de laatste ronde binnenkomt is hij tot het einde van de wedstrijd buitengebleven gezien hij als dat niet het geval zou zijn een ronde eerder had moeten binnenkomen en is de wedstrijd eigenlijk al beëindigt op het moment dat hij buitengekomen is
4) zodoende is regel 40.13 van toepassing, onafhankelijk van groene vlaggen of bordjes met "safety car in this lap".

en gezien ze geacht worden het reglement te kennen (en ze dat zeker doen, ze kennen het bijna van achter naar voor) is de straf zeker gerechtvaardigd.

Je maakt een simpele denkfout. Het is niet omdat de SC binnenkomt in de laatste bocht dat er nog SC-condities zijn. Het is omgekeerd: ALS de race zou eindigen onder SC-condities komt de SC binnen in de laatste ronde.

Aangezien de baan effectief werd vrijgegeven was er geen sprake meer van SC-condities, dus 40.13 is niet van toepassing. Het ware anders geweest als de baan niet zou vrijgegeven zijn, dan zou de SC wel binnengekomen hebben maar de SC-condities bleven gelden. Nu echter niet.

Je stappen 2-4 zijn gewoon fout aangezien 40.13 niet afhangt van de aanwezigheid van de SC op de baan maar wel van het feit of men in race- of SC-condities zit.

vishnusixclix

Legacy Member
Monaco

Top:

  • Webber. Hij was gewoon niet op dezelfde planeet als de rest van de rijders. Ongekend goed.
  • Alonso. Heeft het maximum gehaald wat er vanaf de 24ste plaats te halen was. Handig gebruik maken van de eerste safety car betaalde hem terug in keiharde putnen.
  • Kubica. Presteerde gewoon maximaal. Niemand had met die Renault harder gekunnen. Hij was sneller dan Ferrari, McLaren, Mercedes. Petje af.

Flop:

  • Hulkenberg. Hij lijkt wel achtervolg te worden door de pechduivel. Maar nuchter bekeken wordt het voor hem dringend tijd om eens wat punten te pakken wil hij de interesse van het F1 wereldje in hem behouden. Presteert ondermaats als je ziet wat "old dog" Barrichello nog kan.



- en nee ik zet Schumacher alweer niet in het lijstje omdat ik overtuigd ben van Ross Brawn's standpunt. Groene vlaggen en SC IN duidt aan dat de baan vrij is en er geracet mag worden!!! -​

stageline

Legacy Member
De marshals waren met groene vlaggen aan het zwaaien en zelfs Martin Brundle zei dat de overwinning nog niet binnen was voor Webber in de laatste ronde, dus er mocht nog ingehaald worden.

En schumacher zijn manuevre die zelfs heel proper was bij is gewoon subliem te noemen.

vishnusixclix

Legacy Member
stageline zei:
De marshals waren met groene vlaggen aan het zwaaien en zelfs Martin Brundle zei dat de overwinning nog niet binnen was voor Webber in de laatste ronde, dus er mocht nog ingehaald worden.

En schumacher zijn manuevre die zelfs heel proper was bij is gewoon subliem te noemen.

subliem... :wtf:
Alonso ging van zijn lijn af door te driften, maakt het dus een eitje voor schumacher om op de ideale lijn, waar veel grip is, voor Alonso te geraken...

waar was jij tijdens de gp in china?

denkimi

Legacy Member
eniac zei:
Je maakt een simpele denkfout. Het is niet omdat de SC binnenkomt in de laatste bocht dat er nog SC-condities zijn. Het is omgekeerd: ALS de race zou eindigen onder SC-condities komt de SC binnen in de laatste ronde.

Aangezien de baan effectief werd vrijgegeven was er geen sprake meer van SC-condities, dus 40.13 is niet van toepassing. Het ware anders geweest als de baan niet zou vrijgegeven zijn, dan zou de SC wel binnengekomen hebben maar de SC-condities bleven gelden. Nu echter niet.

Je stappen 2-4 zijn gewoon fout aangezien 40.13 niet afhangt van de aanwezigheid van de SC op de baan maar wel van het feit of men in race- of SC-condities zit.

als de safetycar binnenkomt op het hetzelfde moment als wanneer de race onder SC-situatie zou afgesloten worden dan is de race voor mij ook onder SC geëindigd. het was hier overduidelijk dat de SC binnenkwam omdat de race ten einde was en niet omdat alles veilig was gezien de wagen van trulli nog op de baan stond en er nog brokstukken lagen, als het niet de laatste lap geweest was was de SC buitengebleven.

Schummi88

Legacy Member
denkimi zei:
als de safetycar binnenkomt op het hetzelfde moment als wanneer de race onder SC-situatie zou afgesloten worden dan is de race voor mij ook onder SC geëindigd. het was hier overduidelijk dat de SC binnenkwam omdat de race ten einde was en niet omdat alles veilig was gezien de wagen van trulli nog op de baan stond en er nog brokstukken lagen, als het niet de laatste lap geweest was was de SC buitengebleven.

Voor u misschien ja. Maar bij een SC situatie zwaait men met gele vlaggen en staat het bordje SC er nog. Nu was er geen bordje met SC en stonden de baanposten met een groene vlag te zwaaien ;). In mijn ogen is een groene vlag nog steeds "racen" :p.

stageline

Legacy Member
VishnuSixDix zei:
subliem... :wtf:
Alonso ging van zijn lijn af door te driften, maakt het dus een eitje voor schumacher om op de ideale lijn, waar veel grip is, voor Alonso te geraken...

waar was jij tijdens de gp in china?

Neenee man, je zit totaal fout; alonso had gedacht, ik heb een toch snellere wagen en in monaco voorbijsteken gaat zo goed als niet tenzij degene voor je zoals die zwakste teams zijn, dan lukt dat wel.
Hij was gewoon aan het slapen en toen em opeens schumacher naast hem zag begon alonso volle petrol te geven om zo voor schumacher te blijven, alonso liegt dus als em zegt dat em het wist het niet mocht enz....Als je het wist ga je niet opeens volle gas gaan geven en duidelijk gaf em teveel gas daardoor deze zo begon te driften.
Schumacher was gewoon bij de les, alonso niet, subliem maneuvre van schumacher die alonso in de zak zet.

blizzard

Legacy Member
denkimi zei:
als de safetycar binnenkomt op het hetzelfde moment als wanneer de race onder SC-situatie zou afgesloten worden dan is de race voor mij ook onder SC geëindigd. het was hier overduidelijk dat de SC binnenkwam omdat de race ten einde was en niet omdat alles veilig was gezien de wagen van trulli nog op de baan stond en er nog brokstukken lagen, als het niet de laatste lap geweest was was de SC buitengebleven.

Dan moeten ze ook de melding "track clear" niet geven, en al zeker en vast niet met groene vlaggen beginnen. Is ook ridicuul dat de SC binnenmoet op de laatste lap, das om verwarring vragen.

vishnusixclix

Legacy Member
stageline zei:
Neenee man, je zit totaal fout; alonso had gedacht, ik heb een toch snellere wagen en in monaco voorbijsteken gaat zo goed als niet tenzij degene voor je zoals die zwakste teams zijn, dan lukt dat wel.
Hij was gewoon aan het slapen en toen em opeens schumacher naast hem zag begon alonso volle petrol te geven om zo voor schumacher te blijven, alonso liegt dus als em zegt dat em het wist het niet mocht enz....Als je het wist ga je niet opeens volle gas gaan geven en duidelijk gaf em teveel gas daardoor deze zo begon te driften.
Schumacher was gewoon bij de les, alonso niet, subliem maneuvre van schumacher die alonso in de zak zet.

Was jij niet die man die zegt dat hij onbetwistbare feiten aangaf?

alonso had gedacht, ik heb een toch snellere wagen en in monaco voorbijsteken gaat zo goed als niet tenzij degene voor je zoals die zwakste teams zijn, dan lukt dat wel.

Dit is geen feit. Dat is je eigen gedachte die je spiegelt op een man met een koersdoorzicht die zijn weerga niet kent. Redelijk infantiel, niet?


[youtube]NrxMHo61G7s[/youtube]

Schumi zit bijna in de diffuser van Alonso, Alonso drift, gaat van ideale lijn, schumi gaat voorbij. De manier waarop is zeker niet briljant, het feit dat MSC er met zijn hoofd goed bij was, was zeker wel knap. Maar Hamilton heeft het hem in China al voorgedaan. En waar was jij na de GP in China? Ver van dit forum zeker? Heb je die race wel gezien?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan