Archief - Formule 1 - Seizoen 2010

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Komen alle nieuwe teams aan de start in Bahrein?


  • Totaal aantal stemmers
    72
  • Opiniepeiling gesloten.

vloet

Legacy Member
Gothrek zei:
En dan massaal stoefen en dikke nek gedrag showen

Bwa, dat is toch niet waar vind ik.

Hij is wereldkampioen dus het is normaal dat hij veel aandacht krijgt. Als je dan al geen fan bent van hem, ben je nog eens extra geïrriteerd wnr hij nog maar eens in beeld komt ^^

Gothrek

Legacy Member
vloet zei:
Bwa, dat is toch niet waar vind ik.

Hij is wereldkampioen dus het is normaal dat hij veel aandacht krijgt. Als je dan al geen fan bent van hem, ben je nog eens extra geïrriteerd wnr hij nog maar eens in beeld komt ^^

Goh, tis niet echt dak een anti-fan van hem was. Hij heeft jaren pech gehad met allerlei brolwagens. Bij brawn krijgt hij ineens de beste wagen onder zijn gat en wordt hij WK. Ok, leuk voor hem na al die miserie. Maar nu vindt die zichzelf precies de beste coureur ooit gemaakt... Hij heeft een vloeiende stijl, zuinig op de banden, maar minder agressie, minder snelheid. Hij heeft talent, maar niet zoals een Hamilton of een Vettel imo.

vishnusixclix

Legacy Member
Gothrek zei:
Hij heeft die races niet gewonnen door te racen, maar door strategie. En dan massaal stoefen en dikke nek gedrag showen, terwijl hamilton meestal de snellere rondes rijdt. Hij blaast wat te hoog van zijn toren. Dat is gewoon mijn mening. Kben Button zo beu als iets. :p
Hamilton heeft pcies toch iets geleerd van vorig jaar met zijn kutwagen, en is toch iets minder egotripper geworden.

Hamilton is in elk interview (ook met bbc) nog steeds dezelfde imo. In elk interview komen nog steeds dezelfde woorden voor "pushing, driving, giving it all I've got, the car was great, etc.
Button is altijd een jetset figuurtje geweest, vooral sinds dat hij enkele jaren een dikke paycheck gehad heeft bij Honda. Nu verdient hij misschien (voor men hier weer over neut) wel minder dan in die glorietijden (loon inleveren bij brawn), maar zijn manier van doen is ook altijd constant gebleven. Alleen weet je nu weer meer over hem omdat ze hem terug (meer) interviewen.

Defkes

Legacy Member
Gothrek zei:
Hij heeft die races niet gewonnen door te racen, maar door strategie. En dan massaal stoefen en dikke nek gedrag showen, terwijl hamilton meestal de snellere rondes rijdt. Hij blaast wat te hoog van zijn toren. Dat is gewoon mijn mening. Kben Button zo beu als iets. :p
Hamilton heeft pcies toch iets geleerd van vorig jaar met zijn kutwagen, en is toch iets minder egotripper geworden.

My 2 cents (je hoeft dus niet akkoord te gaan :p)

Button heeft 2 races gewonnen door race-inzicht. Talent hebben ze allemaal, het inzicht hebben enkele de beteren. En stoefen heb ik hem nog niet zien doen. Wat ik hem wel heb zien doen, is zich gedragen als de ideale schoonzoon. Daar waar Hami zijn team de flaters verwijt, spaart Button zijn team door bvb de gigantische flater in Monaco probleemloos te vergeten (in de pers althans). Zoals het een wereldkampioen betaamt.

Begrijp me niet verkeerd, ik heb Button nooit hoog in het vaandel gedragen, maar wat hij tot dusver bij McLaren heeft laten zien, is imo wereldklasse (in tegenstelling tot Hami die zijn team natrapt bij elke misstap en bovendien bewijst dat hij enkel kan racen, maar geen graantje inzicht heeft).

Nogmaals, my 2 cents, dus je hoeft niet akkoord te gaan :p.

Gothrek

Legacy Member
Liever iemand die rechtuit zegt wat hij denkt, dan een schijnheiligaard die het wel denkt maar er een uitleg aan geeft :p

Gothrek

Legacy Member
noticed the smiley? :unsure:

En nee, alonso vind ik nog verschrikkelijker :p Das het toppunt van arrogantie.

Defkes

Legacy Member
Gothrek zei:
Liever iemand die rechtuit zegt wat hij denkt, dan een schijnheiligaard die het wel denkt maar er een uitleg aan geeft :p

En laat dat net het verschil zijn tussen een Alonso (2x wereldkampioen), Schumacher (7x wereldkampioen), Button (1x wereldkampioen) en Hamilton (1x wereldkampioen).

DE teamplayer houdt dergelijke zaken intern. Iets wat 10 titels wel hebben gedaan en 1 titel (met 1 puntje en, hoe je het ook draait of keert, geluk in de laatste bocht) niet doet :).

Nevertheless begrijp ik uw standpunt. Al heb ik het niet meteen voor een agressieve rijstijl, maar voor een totaalpakket (Schumacher, Alonso en, tot dusver in dit seizoen, Button).

Gothrek

Legacy Member
De smiley was pcies niet duidelijk genoeg. Ik weet ook wel dat het zo niet werkt. Als ge begint te zagen op het team geraakt daar de motivatie weg, slechtere/minder updates. Ge maakt het dan enkel voor uw eigen moeilijker.

Btw. Alonso die continu fouten opstapelt? Dat is toch geen totaalpakket? En dat lijkt mij ook niet de leukste persoon om mee samen te werken. Schumacher lijkt mij wel dit totaal pakket te hebben. Ok, hij is ook wel vrij ego gericht, maar niet op het irritante af. (Dieje mens is dan ook wel 7!! keer WK geweest en heeft minder arrogantie dan Alonso...)

boeffel

Legacy Member
hoe komt het dat Vettel bijna altijd problemen heeft met zijn kar, en Webber nooit?

vishnusixclix

Legacy Member
Pech/geluk ... it's a bitch.

Enneuh, Webber heeft zijn deel van de pech oa vorig jaar ook wel gehad.

Hamiltoe

Legacy Member
Kennen jullie XX? Ik heb er gisterenavond 20 euro ingezet op Hamilton als winnaar vandaag. Als Hamilton als eerste finisht, ontvang ik 80 euro (=60 euro winst). Als Hamilton niet als eerste eindigt, krijg ik mijn verloren inzet van 20 euro direct terug dankzij een promotie op XX voor nieuwe klanten. Als ik het goed begrijp mag ik de teruggekregen 20 euro dan direct terug laten storten op mijn rekeningnummer :). En opnemen kan al vanaf 10 euro, een gratis gok dus! Nu maar hopen dat Hamilton het onderste uit de kan haalt. Ik zeg, 'k zal dat hier ook es laten weten aan de forumgenoten! Ik heb de 20 euro gestort via XX en op XX heb ik het geld gestort via KBC-online.

squan

Legacy Member
't is dat nog geen 5 minuten in beslag neemt, laadtijd van de site incl. :)

Ben benieuwd wat Mercedes vandaag kan doen, zijn toch ook behoorlijk consistent. Race pace mss wat minder, maar wie weet of daar nu verbetering in gebracht is.

Hamiltoe

Legacy Member
squan zei:
't is dat nog geen 5 minuten in beslag neemt, laadtijd van de site incl. :)

Ben benieuwd wat Mercedes vandaag kan doen, zijn toch ook behoorlijk consistent. Race pace mss wat minder, maar wie weet of daar nu verbetering in gebracht is.

Ja, ik wacht nog altijd op een podiumplaats voor Michael Schumacher. Denk dat die zelfs bij een derde plaats behoorlijk tekeer zou gaan op dat podium.

vishnusixclix

Legacy Member
Qua non-informatie kan dat idd tellen!

------------------------------------------------------------------------------------------------

Kapotte roll-bar veroorzaakte problemen bij Vettel
Sebastian Vettel raakte gisteren niet verder dan een derde startpositie voor de GP van Turkije die deze namiddag van start gaat. Het was al eerder duidelijk dat er geen rijdersfout aan de oorzaak lag van zijn iets mindere prestatie, maar wat het probleem precies was, was tot voor kort niet bekend. Nu heeft het team ontdekt dat een kapotte roll-bar achteraan de wagen de problemen veroorzaakt heeft.

Vettel klaagde na afloop van de kwalificatie dat hij Webber niet kon bedreigen in de strijd om de pole positie omdat zijn linkervoorwiel vaak blokkeerde in Q3. Eerst dacht het team dat er opnieuw remproblemen waren zoals in Spanje, maar na onderzoek van Red Bull Racing is het duidelijk geworden dat het probleem bij een ander onderdeel lag.

"Het lijkt erop dat het de verbinding met de roll-bar was. Als die stuk is, heb je geen controle over de wagen op het moment dat je instuurt. Het resultaat was dat Sebastians voorwiel blokkeerde aangezien het vanzelf van de grond ging," aldus teambaas Christian Horner.

Niettegenstaande er onder de huidige parc fermé-reglementen niet aan de wagen mag gewerkt worden, mag Red Bull deze ochtend kapotte onderdelen toch vervangen.

Horner zei ook nog dat de bandenset waarop Vettel zal moeten starten geen afgevlakte stukken bevat, desondanks de verscheidene blokkages van het wiel.

"We kunnen geen schade zien," sloot Horner af.
[30 mei 2010 - 10:28]

Hopelijk probleemloze race voor vettel?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan