Archief - Formule 1 - Seizoen 2010

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Komen alle nieuwe teams aan de start in Bahrein?


  • Totaal aantal stemmers
    72
  • Opiniepeiling gesloten.

Scifo

Legacy Member
boostah zei:
3/4 is ni volledig, iedereen zou da moeten doen, dan heeft iedereen da wilt inhalen een crash aan zen kloten. Kunde zelfs u plek niet meer verdedigen.
Oh shit em ligt nen cm voor mij, nu moet ik van de gas en em doorlaten. Webber reed daar terwijl vettel em inhaalde, tis ni omda em der deels voorbij is da webber zich opeens moet laten doen. Inhalen zou nog tof zijn zo :s.

Toch vind ik dat Webber had mogen anticiperen doordat Vettel lichtjes naar rechts ging. Er zijn toch al genoeg close battles geweest waarbij meestal dan de aanvaller anticipeert bij bruuske verdedigende bewegingen.

Ik vind niet direct een beter voorbeeld:
YouTube - Fisichella merced

Maarja soit Vettel was zich al aant concentreren op de volgende bocht en Webber wilde niet wijken. Ik zal wel nog wat verder gaan balen ^^

falc.be

Legacy Member
webber was brandstof aan het sparen en moest zijn engine settings veranderen, dat is waarom vettel naast webber geraakt was

jeltex

Legacy Member
falc.be zei:
of het nu aan hem ligt of niet, dit kan webber zijn zitje kosten

Komkom, precies alsof het team zo'n beslissing gaat nemen op basis van één enkele race. Als Webber zijn vormpeil van de laatste races behoudt dan heeft hij absoluut niks te vrezen. En het is nu ook niet alsof dit absoluut 100% zijn fout was hé.

Best wel grappig als je de reacties hier leest. 5 pagina's terug zit iedereen hier nog te roepen dat het Vettel zn schuld is en nu is Webber plots de zondebok. Vanwaar die plotse verandering vraag ik me dan af?

Bastaspast zei:
Vettel wou natuurlijk wel graag dat er fair (zoals bij mclaren) plaats gelaten werd uit sportiviteit. Als vettel in de remme zou gaan, was hamilton voorbij, en dan had hamilton ook wel de tragere webber gepakt.

't Was dus zoals ze via de teamradio zeiden aan Hamilton: "Good job Lewis, we pushed them all the way and they've cracked" :)

fulcoboy

Legacy Member
Mai seg heb nog nooit Hamilton zo weinig plezier zien beleven aan een overwinning... Volgens mij is het hem ff in verkeerd keelgat geschoten dat Button nog kwam inhalen ondanks dat ze brandstof moesten sparen... Zelfs Martin Brundle vond dat Hamilton er maar heel timide bij stond.

vloet

Legacy Member
Dat denk ik ook. En dan zou hij nog gelijk hebben moest hij daar tegenin gaan imo.

falc.be

Legacy Member
het lijkt me wel alsof red bull zich aan het positioneren is om webber geen contract verlenging te geven

Bastaspast

Legacy Member
Scrimrage zei:

Waarom zijn er toch altijd van die idioten die andere mensen per se op stang willen jagen. Op wat slaat deze reply nu? Er staat niet eens een uitleg bij. Enige dat ik zie is dat je een F1 piloot lomp noemt, zonder zelf eventjes na te denken over hoeveel talent, fysieke kracht, concentratie en lef je nodig hebt om zo'n wagen naar een overwinning te sturen.

Bol het gewoon af man, verdikke toch. Kutmentaliteit altijd.
Het is er zo weer eentje van "alle duitsers zijn stom" waarschijnlijk.

vloet

Legacy Member
Hamilton: "Ik zag Sebastian naar de binnenkant gaan, Mark behield zijn lijn en ging niet naar rechts en er was geen reden voor Seb om naar rechts te sturen. Het was jammer voor hem en een geluk voor ons."

(f1club.be)

Lots02

Legacy Member
falc.be zei:
het lijkt me wel alsof red bull zich aan het positioneren is om webber geen contract verlenging te geven

Nagel op de kop!

RBR moet hun poulain bij hun trachten te houden hé...

Anoniem04

Legacy Member
Er verschijnen al geruchten over teamorders onder het momen fuel besparen.

In ieder geval een interessante GP, seizoen valt goed mee op Bahrein na.

hatetn

Legacy Member
vloet zei:
Hamilton: "Ik zag Sebastian naar de binnenkant gaan, Mark behield zijn lijn en ging niet naar rechts en er was geen reden voor Seb om naar rechts te sturen. Het was jammer voor hem en een geluk voor ons."

(f1club.be)



het is dat hamilton het beter ziet dan de beelden op tv. wij zien het uit 10 hoeken en hamilton van 1 en als je eerlijk bent niet bepaald de beste

hatetn

Legacy Member
falc.be zei:
:wtf: hamilton heeft het net vanuit de beste positie gezien



YouTube - Vettel - Weber crash in GP Turkey 30.5.2010

imo zijn dat de 3 beste posities om het te zien en wat zien we.
webber zit zelfs niet op de rijlijn maar zit na de kink enorm te verdedigen en gaat in principe rechtdoor maar wijkt heel dat stuk lichtjes naar links af.
vettel gaat iets naar rechts om de bocht deftig te kunnen nemen.
resultaat ze wilden beiden op dezelfde plaats zitten. ik denk niet dat hamilton kan zien wat je in webber zijn onboard cam ziet.

YouTube - F1 2010 Turkey Q2 Alonso Mistake Onboard
om een extreem voorbeeld te tonen van hoe ze bocht 12 nemen


nu hamilton zat iets verder op het circuit dan ik dacht, als hij iets verder zat zag hij amper iets van het ongeluk

falc.be

Legacy Member
ffs man hamilton zat daar pal achter, ge ziet hem duidelijk in de video ge zelf gepost hebt

hij kon het beste zien hoe beide red bulls zich gedroegen

deze video toont ook wel duidelijk dat webber gewoon rechtdoor reed en vettel los binnen reed bij webber

hatetn

Legacy Member
falc.be zei:
ffs man hamilton zat daar pal achter, ge ziet hem duidelijk in de video ge zelf gepost hebt

hij kon het beste zien hoe beide red bulls zich gedroegen

deze video toont ook wel duidelijk dat webber gewoon rechtdoor reed en vettel los binnen reed bij webber

zeg ik toch ook. ik dacht dat hamilton verder zat: wat er op wijst dat hij dichter zat dan ik dacht en het dus wel goed zag.

maar als je niet ziet dat webber mijlen van de ideale lijn zit ben je toch blind ze

falc.be

Legacy Member
maakt niet uit waar hij zat, webber verdedigde zijn positie en wat belangrijker is: hij liet genoeg ruimte over voor vettel en nog rijdt de laatste bij hem binnen.

En typ het dan wat duidelijker neer wat ge bedoelt
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan