Archief - Formule 1 - Seizoen 2010

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Komen alle nieuwe teams aan de start in Bahrein?


  • Totaal aantal stemmers
    72
  • Opiniepeiling gesloten.

Anoniem04

Legacy Member
Scifo zei:
Op de beelden is duidelijk te zien dat Webber totaal geen ruimte laat. Dus alle schuld op Vettel steken is overdreven.

Het feit dat Vettel zo makkelijk Webber passeert, roept ook al vragen op.

Het zou stom zijn van Vettel om geen actie te plaatsen op het rechte stuk. Het zag er zeer clean uit. Die actie van Hamilton op Button was veel risicovoller. Als Button daar geen ruimte geeft is het gewoon hetzelfde verhaal...

Waarom zou Webber opzij moeten gaan?

blizzard

Legacy Member
Dillyracer zei:
Waarom zou Webber opzij moeten gaan?

Vettel was duidelijk de snellere, was er eigelijk al zo goed als voorbij, maar kreeg geen plaats van Webber in aanloop naar de volgende bocht.

vloet

Legacy Member
Wa zegde gelle nu toch :p
Hij was sneller ja, en mocht inhalen. Het was nog steeds Vettel die plots naar rechts ging. Webber kan dat toch niet voorspellen? Meer plaats laten? Als die beweging er niet was geweest, had er nooit geen zever over geweest ook niet.

Anoniem04

Legacy Member
blizzard zei:
Vettel was duidelijk de snellere, was er eigelijk al zo goed als voorbij, maar kreeg geen plaats van Webber in aanloop naar de volgende bocht.

Hij kreeg wel plaats, Webber is blijven rijden waar hij reed toen Vettel begon in te halen.

Had hij langs rechts gegaan om dan de binnenlijn te pakken aan de volgende bocht in die chicane was er niets gebeurd.

Vettel wou al terug naar rechts zodat hij zijn bocht beter kon pakken, terwijl hij Webber nog niet voorbij was.

Webber moest helemaal niet opzij.
http://www.youtube.com/watch?v=YiIc-A--iNU#t=1m02s

Moridin

Legacy Member
blizzard zei:
Vettel was duidelijk de snellere, was er eigelijk al zo goed als voorbij, maar kreeg geen plaats van Webber in aanloop naar de volgende bocht.
Het was duidelijk dat hij er allesbehalve voorbij was, vandaar de crash ...

Slynx

Legacy Member
vloet zei:
Wa zegde gelle nu toch :p
Hij was sneller ja, en mocht inhalen. Het was nog steeds Vettel die plots naar rechts ging. Webber kan dat toch niet voorspellen? Meer plaats laten? Als die beweging er niet was geweest, had er nooit geen zever over geweest ook niet.

Hou er rekening mee dat er veel oneffenheden in het parcour zitten hier. Imo gaf webber iets te weinig plaats, had vettel er wel moeten langsraken, maar schoof door een bultje ofzo wat meer naar webber toe en zaten ze op mekaar.

vloet

Legacy Member
F1-Club.be : Nieuws

Die uitleg van Vettel wil ik toch eens van dichtbij bekijken.

@ Slynx, op die oneffendheden zou ik het nu toch ook niet meteen gaan steken. Dan had Vettel er evengoed rekening mee moeten houden en voorzichtiger zijn. Hij zegt trouwens zelf niks over de baan zelf.

jeltex

Legacy Member
Shaddix zei:
straf dat het zo uitvergroot wordt
er zijn dit seizoen nog twijfelachtigere duels geweest tussen ploegematen, zoals Alonso-Massa bij de pitentry, met het enige verschil dat dat nog net goedliep, en hier niet

het is gewoon een race-incident, Webber gaf Vettel niet genoeg ruimte, en Vettel maakte een inschattingsfout
beide zijn evengoed verantwoordelijk

Vind ik ook. Maar ja, als de leiders van de wedstrijd elkaar eraf rijden mag je wel gedoe verwachten natuurlijk, en zeker als ze voor hetzelfde team rijden. Er kan dus zeker het een en ander over gezegd worden, maar je vat het idd goed samen. Webber gaf niet genoeg ruimte, Vettel was te optimistisch.

hatetn zei:
hadden ze echt te weinig benzine of was het: we zijn 1-2 dus we gaan uitbollen naar de finish. ze hadden geen tegenstand en de rondetijden konden een stuk lager als ze echt wilden sparen

Goed gezien, volgens mij was er helemaal geen sprake van een benzinetekort, Whitmarsh zag een 2de Red Bull-scenario gewoon al aankomen en daarom heeft hij maar geprobeerd in te grijpen denk ik. Met matig succes, want Button had er precies nog wel zin in.

hatetn zei:
ik had het vooral op de manier waarop button en hamilton bezig waren tegen elkaar. het zag er me toch uit dat er iets verkeerd zat tussen de twee

Idd, was wsch wat verwarrend. Eerst dat bericht over die fuel en dan Button die aanvalt. Nu goed, ik vind niet dat Hamilton zo beteuterd moet kijken. Uiteindelijk wel mooi gewonnen en 't is niet alsof hij niet precies hetzelfde zou proberen moesten de rollen omgedraaid geweest zijn.

Scifo zei:
Op de beelden is duidelijk te zien dat Webber totaal geen ruimte laat. Dus alle schuld op Vettel steken is overdreven.

Het feit dat Vettel zo makkelijk Webber passeert, roept ook al vragen op.

Het zou stom zijn van Vettel om geen actie te plaatsen op het rechte stuk. Het zag er zeer clean uit. Die actie van Hamilton op Button was veel risicovoller. Als Button daar geen ruimte geeft is het gewoon hetzelfde verhaal...

Het was natuurlijk Hamilton zn enige kans om Button terug te pakken. Heerlijk duel, en daar laten ze in tegenstelling tot Red Bull zien hoe het wel moet :)

Scifo

Legacy Member
Dillyracer zei:
Waarom zou Webber opzij moeten gaan?

Onder teamgenoten veronderstelde toch dat er wat meer ruimte gegeven wordt.

Ik zeg niet dat Vettel geen fout maakt, maar Webber heeft het ook wel aan zichzelf te danken.

Anoniem04

Legacy Member
Scifo zei:
Onder teamgenoten veronderstelde toch dat er wat meer ruimte gegeven wordt.

Ik zeg niet dat Vettel geen fout maakt, maar Webber heeft het ook wel aan zichzelf te danken.

Vettel had maar langs rechts moeten gaan. Het is nog altijd racen voor het kampioenschap.

Trouwens, als Button te snel had vertrokken dan was dat echt wel waargenomen hoor Stageline.

Truman'

Legacy Member
vloet zei:
Zalige race met mooie duels, zelfs achteraan!

Vettel-Webber: In mijn ogen was het toch duidelijk een fout van Vettel. Webber moest imo helemaal niet meer plaats maken. Hebben jullie het duel Hamilton-Button wel gezien? Die zaten net zo dichtbij elkaar hoor. Alleen maakte daar niemand de fout.

De uitleg van Vettel vond ik nogal vreemd: "ik ben niet het soort persoon dat de schuld op 1 persoon gaat schuiven." Terwijl hij wel meteen na de crash boze gebaren maakte naar Webber...

Hamilton heeft een geweldige race gereden (maar doe dat oorbelleke weg, janet, lol), en Button heeft eens wat ballen laten zien (meermaals).

Spijtig dat Mercedes in deze race geen topsnelheden kon halen, anders hadden ze ook wel eens in duel kunnen gaan denk ik. Toch mooi van Michael.

Je zou eerder denken, met de bocht die erop komt dat webber zo' snugger genoeg zou zijn om zichzelf van schade te behoeden en toch maar opzij te gaan, er was trouwens nog tijd genoeg om vettel trug in te halen. Die webber is een sluwe vos die zijn ervaring en leeftijd gewoon goed heeft uitgespeeld.

Shaddix

Legacy Member
hoe meer ik de onboard van Webber bekijk, hoe harder ik ga twijfelen of het naar rechts gaan van Vettel nu oorzaak of gevolg van het ongeluk was

2 chronologische caps:
vettelwebber.jpg

stageline

Legacy Member
Dillyracer zei:
Vettel had maar langs rechts moeten gaan. Het is nog altijd racen voor het kampioenschap.

Trouwens, als Button te snel had vertrokken dan was dat echt wel waargenomen hoor Stageline.

Ben je daar zeker van? Als je ziet hoe ze de regels erop nahouden wanneer het hen uitkomt?
Ik de slomo meend ik toch te beweren button te vroeg vertrok. Ik zou het nog eens moeten zien.

Vettel naar rechts, hm, nog eens goed kijken, je zit in zo'n f1 wagen tegen een hoge snelheid en dan moet je een keuze maken en vettel wil langs lrechts maar webber doet ook een beweging naar deze dus gaat vettel dan maar langs linkse kant voorbij en wil daarna z'n draai nemen en moet rechts uitwijken maar het probleem was duidelijk dat vettel eenderzijds mss iets te snel naar rechts ging maar anderzijds vond ik webber het zelf ook gezocht heeft door geen paar cm meer ruimte te geven, hetgeen zowel button als hamilton wel hebben gedaan, mochten de mclaren rijders dat niet hebben gedaan dan was het ook fataal afgelopen.

Ik vind beide rijders haar op de boter hebben, denk dat dat een eerlijke conclusie is.

FrostByte

Legacy Member
Waar heb je het over? Ik heb tijdens de start speciaal ook gekeken of er mensen waren die te vroeg vertrokken en ik heb niets gezien, terwijl met Alonso ik er niet op aan het letten was en ik onmiddelijk zag: elaba, manneke, gij zijt te vroeg aangezet.

Anoniem04

Legacy Member
stageline zei:
Ben je daar zeker van? Als je ziet hoe ze de regels erop nahouden wanneer het hen uitkomt?
Ik de slomo meend ik toch te beweren button te vroeg vertrok. Ik zou het nog eens moeten zien.

Tuurlijk ben ik daar zeker van, dat wordt gemeten met apparatuur, ze gaan dat echt niet op zicht doen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan