Archief - Formule 1 - Seizoen 2010

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Komen alle nieuwe teams aan de start in Bahrein?


  • Totaal aantal stemmers
    72
  • Opiniepeiling gesloten.

Shaddix

Legacy Member
straf dat het zo uitvergroot wordt
er zijn dit seizoen nog twijfelachtigere duels geweest tussen ploegematen, zoals Alonso-Massa bij de pitentry, met het enige verschil dat dat nog net goedliep, en hier niet

het is gewoon een race-incident, Webber gaf Vettel niet genoeg ruimte, en Vettel maakte een inschattingsfout
beide zijn evengoed verantwoordelijk

Anoniem04

Legacy Member
Spijtig dat ze Hamilton zijn onboardcam niet hebben laten zien, die reed er juist achter.

Hamiltoe

Legacy Member
Beste race van dit en vorig seizoen! Ik had 20 euro ingezet op Hamilton en heb er nu 80 euro van gemaakt. :) Ik geloofde in de kansen van Hamilton maar wat een thriller voor me. Was ik ff blij toen die Red Bulls elkaar eruit reden. Toen Button Hamilton inhaalde kwam ik wel ff slecht, maar Hamilton laat zich niet zo snel doen.

Ik denk dat Hamilton het echt niet verwacht had. Hij wist dat ze beide benzine moesten sparen. Doet me denken aan het incident tussen teammates Gilles Villeneuve en Didier Pironi back in the old days. Beide Ferrari rijders zaten ook bijna zonder benzine en Didier haalde totaal onverwacht Gilles in, Gilles haalt Didier terug in en in de laatste bocht doet Didier de smerig move opnieuw. De twee hebben nooit meer een woord tegen elkaar gezegd en in de volgende race heeft deels de rivaliteit ervoor gezorgd dat Gilles Villeneuve teveel risico's nam met de dood tot gevolg.

P.S.: Schumi is improving again!

Moridin

Legacy Member
TeknomanFan zei:
Vettel passeert Webber langs links en wil te vroeg naar rechts gaan en raakt zo Webber. Het is niet omdat Vettel al voor een stuk voorbij Webber is dat hij hem van zijn rijlijn moet duwen. Voor mij is Vettel in fout

video: YouTube - F1 Turkey Vettel crash with Webber
autosport.com - F1 News: Horner: Drivers should've given room

Horner lijkt hier ook door te hebben dat het eerder bij Vettel lag. Ze gingen beide in fout, maar volgens mij Vettel toch iets meer.

EagleEye

Legacy Member
Zeer entertainende race! Eindelijk eens wat "geluk" voor McLaren :D ik zie Hamilton graag winnen ;)

En arme Petrov met zijn puncture :p

hatetn

Legacy Member
Hamiltoe zei:
Beste race van dit en vorig seizoen! Ik had 20 euro ingezet op Hamilton en heb er nu 80 euro van gemaakt. :) Ik geloofde in de kansen van Hamilton maar wat een thriller voor me. Was ik ff blij toen die Red Bulls elkaar eruit reden. Toen Button Hamilton inhaalde kwam ik wel ff slecht, maar Hamilton laat zich niet zo snel doen.

Ik denk dat Hamilton het echt niet verwacht had. Hij wist dat ze beide benzine moesten sparen. Doet me denken aan het incident tussen teammates Gilles Villeneuve en Didier Pironi back in the old days. Beide Ferrari rijders zaten ook bijna zonder benzine en Didier haalde totaal onverwacht Gilles in, Gilles haalt Didier terug in en in de laatste bocht doet Didier de smerig move opnieuw. De twee hebben nooit meer een woord tegen elkaar gezegd en in de volgende race heeft deels de rivaliteit ervoor gezorgd dat Gilles Villeneuve teveel risico's nam met de dood tot gevolg.

P.S.: Schumi is improving again!



hadden ze echt te weinig benzine of was het: we zijn 1-2 dus we gaan uitbollen naar de finish. ze hadden geen tegenstand en de rondetijden konden een stuk lager als ze echt wilden sparen

Scifo

Legacy Member
TeknomanFan zei:
Vettel passeert Webber langs links en wil te vroeg naar rechts gaan en raakt zo Webber. Het is niet omdat Vettel al voor een stuk voorbij Webber is dat hij hem van zijn rijlijn moet duwen. Voor mij is Vettel in fout

video: YouTube - F1 Turkey Vettel crash with Webber

Op de beelden is duidelijk te zien dat Webber totaal geen ruimte laat. Dus alle schuld op Vettel steken is overdreven.

Het feit dat Vettel zo makkelijk Webber passeert, roept ook al vragen op.

Het zou stom zijn van Vettel om geen actie te plaatsen op het rechte stuk. Het zag er zeer clean uit. Die actie van Hamilton op Button was veel risicovoller. Als Button daar geen ruimte geeft is het gewoon hetzelfde verhaal...

Proim

Legacy Member
Ik zet de tv open en ik zie de 2 Red Bulls crashen oO
Niet meer verder gekeken dan maar blijkbaar wel een goeie race. Dan eens herbekijken.

Scifo

Legacy Member
Hoe meer ik die beelden bekijk, hoe idioter ik het vind dat Webber gewoon zijn lijn blijft behouden en Vettel in het nauw drijft. Webber stuurt niet eens naar rechts. (Stuurde voor de actie zelfs nog naar links) :doh:

Kimi for Webber!

Shaddix

Legacy Member
Proim zei:
Ik zet de tv open en ik zie de 2 Red Bulls crashen oO
Niet meer verder gekeken dan maar blijkbaar wel een goeie race. Dan eens herbekijken.

zeker doen, was een superrace, op andere forums krijgt hij een 9/10 van de meeste kijkers:niceone:

Gothrek

Legacy Member
Vettel ging ook naar rechts omdat hij die mocht moet nemen die eraan komt. Hij gaat helemaal niet zo sterk naar rechts als je denkt, maar door het contact met de achterband lijkt het precies of hij Webber express ramt. Het is duidelijk dat Webber geen ruimte liet, Vettel was al heel de tijd sneller als hem, het moest er ooit eens van komen.
Voor mijn part is het een race incident, wie is de schuldige? Moeilijk te zeggen. Vettel zag zijn kans, Webber gaf express geen ruimte. Tja. Shit happens.

Moridin zei:
autosport.com - F1 News: Horner: Drivers should've given room

Horner lijkt hier ook door te hebben dat het eerder bij Vettel lag. Ze gingen beide in fout, maar volgens mij Vettel toch iets meer.

Kijk eens goed vanaf seconde 22 - 26, doe dit een aantal keer en je kijkt helemaal anders vind ik.

vloet

Legacy Member
Zalige race met mooie duels, zelfs achteraan!

Vettel-Webber: In mijn ogen was het toch duidelijk een fout van Vettel. Webber moest imo helemaal niet meer plaats maken. Hebben jullie het duel Hamilton-Button wel gezien? Die zaten net zo dichtbij elkaar hoor. Alleen maakte daar niemand de fout.

De uitleg van Vettel vond ik nogal vreemd: "ik ben niet het soort persoon dat de schuld op 1 persoon gaat schuiven." Terwijl hij wel meteen na de crash boze gebaren maakte naar Webber...

Hamilton heeft een geweldige race gereden (maar doe dat oorbelleke weg, janet, lol), en Button heeft eens wat ballen laten zien (meermaals).

Spijtig dat Mercedes in deze race geen topsnelheden kon halen, anders hadden ze ook wel eens in duel kunnen gaan denk ik. Toch mooi van Michael.

Gothrek

Legacy Member
vloet zei:
De uitleg van Vettel vond ik nogal vreemd: "ik ben niet het soort persoon dat de schuld op 1 persoon gaat schuiven." Terwijl hij wel meteen na de crash boze gebaren maakte naar Webber...

Emotie van het moment mss?... Als je boos bent doe je de domste dingen (ik zeg niet dat wat Vettel hier doet dom is). Na je afgekoeld ben kan je een gefundeerdere uitleg geven e. Basic psychology.

Scifo

Legacy Member
vloet zei:
Vettel-Webber: In mijn ogen was het toch duidelijk een fout van Vettel. Webber moest imo helemaal niet meer plaats maken. Hebben jullie het duel Hamilton-Button wel gezien? Die zaten net zo dichtbij elkaar hoor. Alleen maakte daar niemand de fout.

Button en Hamilton gaven elkaar wel de ruimte om clean te racen. Dit was bij Red Bull niet het geval.

Soit ik heb Webber zijn onkunde ook reeds gezien op Hamilton in Australië.

Moridin

Legacy Member
Gothrek zei:
Kijk eens goed vanaf seconde 22 - 26, doe dit een aantal keer en je kijkt helemaal anders vind ik.
Is waar, maar toch ... Nu ja, op het bbc-red button gedeelte en anders in de volgende races zullen we het nog wel uitgebreid en van alle standpunten, zoals idd de camera van Hamilton, te zien krijgen. Zoals je zegt, racing incident.

TX.Conn

Legacy Member
Leuke race gezien, Red Bull, McLaren en Sauber die een intern duel uitvochten op de baan was wel amusant om te bekijken.

Vettel nam zijn kans op Webber iets te optimistisch door naar rechts te maneuvreren. Dat is mijn visie op het incident.

Dit incident vind ik ook wel vrij spijtig, Petrov die de ganse wedstrijd zo goed bezig was, wordt door een simpel contact met Alonso terug gezet naar plaats 15. Moet enorm frustrerend zijn voor Petrov, vooral als je het ganse weekend al zo goed meedoet in de top 10.

En last but not least, rain in 15min - rain in 5min - rain will last for 20 min - waar is die regen gebleven :sop:.

stageline

Legacy Member
Ik vond dat beide red bull rijders in de fout gaan, vettel wil wat te snel naar rechts gaan en webber moet leren meer ruimte te geven want vettel was echt wel opeens zeer snel en veel sneller en was er duidelijk voorbij aan het gaan dan moet webber ruimte laten zoals de mclarens wel hebben gedaan dus de fout alleen op vettel steken is nonsens, webber heeft minstens evenveel schuld voor mij.

Dat van petrov vond ik lichtjes alonso z'n fout had plaats genoeg en tikt petrov aan en niet omgekeerd vind ik.

En dan heb je nog ene button; moet deze niet bestraft worden? De ze vertrok volgens mij toch te vroeg zenne bij de start net zoals alonso had gedaan en alonso wel voor bestraft was geweest een tijdje geleden.

En goeie prestatie van schumacher ondanks een trage mercedes vond ik, is echt veel te traag zenne,ppffff.

vloet

Legacy Member
Gothrek zei:
Emotie van het moment mss?... Als je boos bent doe je de domste dingen (ik zeg niet dat wat Vettel hier doet dom is). Na je afgekoeld ben kan je een gefundeerdere uitleg geven e. Basic psychology.

Natuurlijk had ik dat ook in m'n achterhoofd. Maar een gefundeerde uitleg kon je het toch ook niet noemen. Op dat moment dacht hij toch duidelijk dat Webber in fout was. Ik zie Webber zelf niet met handjes zwaaien.


Scifo zei:
Button en Hamilton gaven elkaar wel de ruimte om clean te racen. Dit was bij Red Bull niet het geval.

Soit ik heb Webber zijn onkunde ook reeds gezien op Hamilton in Australië.

Wat zie je eigenlijk in 'ruimte geven'? Ik bedoel het dus in de zeer letterlijke zin.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan