Archief - Formule 1 - Seizoen 2010

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Komen alle nieuwe teams aan de start in Bahrein?


  • Totaal aantal stemmers
    72
  • Opiniepeiling gesloten.

Lucian

Legacy Member
hatetn zei:
schumi 94-95

maar als we dan verder gaan

96 hill had de beste wagen
97 villeneuve had de beste(met een grote voorsprong) en toch tot de laatste race moeten strijden
98 mclaren was het sterkst
99 ferrari had wss de beste wagen maar door schumi zijn gebroken been geen wk
2000-2004 iedereen weet het hier wel
2005 renault was het sterkst
2006 renault nog altijd een lichte voorsprong op ferrari
2007 de derde is met het been gaan lopen maar mclaren was het best
2008 mclaren de beste
2009 brawn

dus op 16 jaar 3x als ze het volledige seizoen hebben gereden

-hill in hongarije 97 bijna gewonnen met een fucking arrows
-alonso die zich in de minardi bij zijn debuut op de 16de plaats kwalificeert waar die autos nooit van de laatste rij afkomen...
-schumacher die met die rotslechte ferrari in 97 & 98 bijna wk wordt tegen de veruit betere williams & mclaren resp.
-kubica die met zijn renaultje af en toe tussen de grote jongens komt piepen, bvb monaco
-senna in de lotus
-schumacher zijn debuut in spa
etc


het gaat mij niet enkel en alleen om de titel te winnen, maar om sterke prestaties te laten zien in mindere wagens, dat maakt het verschil tussen een toprijder & kampioen en een middelmatig rijder die per toeval in een superwagen gedropt wordt

xDama

Legacy Member
jeltex zei:
Waar was Raikkonen met een McLaren die nergens meekon in 2004 en 2006?

Waddeeee :')

In 2004 was hij nota bene de enige piloot die een overwinning kon behalen in een rechtstreeks duel met Schumacher in het droge. Op Spa was hij heer en meester van alles en iedereen in een jaar waar niemand de Ferrari's in een rechtstreeks duel aankon.

Op papier klinkt dat niet zo overheersend, maar als je dat seizoen 2004 volgde, was dat echt wel een immense prestatie.

En in 2006 was die Mclaren geen stront waard en hij heeft daar nog meerdere pole-positions en podiums uit gehaald net als vorig jaar met die Ferrari.

Effe on a side note..

vishnusixclix

Legacy Member
|^|
all of the above +

- Hamilton die in 2009 met een absolute kak-McLaren mooi de puntjes bij elkaar reed in de eerste 4 races terwijl Kovaleinen geen kak waard was. Uiteindelijk haalde hij 5 podiumplaatsen.

- Raikkonen die met een bijna even kak-Ferrari zowaar wint in Spa, 4 podiumplaatsen bij elkaar rijdt. (2009)

jeltex

Legacy Member
Scifo zei:
Webber: Australia 2010 => enough said

Ja laten we vooral piloten beoordelen op 1 enkele race. Zeer intelligent.
Ik denk trouwens dat dit de laatste keer is dat ik reageer op 1 van jouw posts, tenzij je nog eens iets zinnigs zegt.

666-Damarus-666 zei:
Waddeeee :')

In 2004 was hij nota bene de enige piloot die een overwinning kon behalen in een rechtstreeks duel met Schumacher in het droge. Op Spa was hij heer en meester van alles en iedereen in een jaar waar niemand de Ferrari's in een rechtstreeks duel aankon.

Op papier klinkt dat niet zo overheersend, maar als je dat seizoen 2004 volgde, was dat echt wel een immense prestatie.

En in 2006 was die Mclaren geen stront waard en hij heeft daar nog meerdere pole-positions en podiums uit gehaald net als vorig jaar met die Ferrari.

Effe on a side note..

Weet ik wel. Lees anders eerst es de post waarop ik dat antwoordde.

Anyway, Red Bull en Ferrari weer bovenaan na 2de vrije training. McLaren weer niet top, hopelijk voor hen (en voor de race in 't algemeen) regent het morgen.

1. Sebastian Vettel Red Bull 01:20.087 33
2. Fernando Alonso Ferrari 01:20.584 34
3. Mark Webber Red Bull 01:20.597 36
4. Felipe Massa Ferrari 01:20.986 33
5. Vitaly Petrov Renault 01:21.195 33
6. Lewis Hamilton McLaren 01:21.308 30
7. Robert Kubica Renault 01:21.375 37
8. Nico Hulkenberg Williams 01:21.623 41
9. Jenson Button McLaren 01:21.730 33
10. Michael Schumacher Mercedes GP 01:21.773 31
11. Pedro de la Rosa Sauber 01:21.809 38
12. Rubens Barrichello Williams 01:21.844 36
13. Nico Rosberg Mercedes GP 01:22.039 28
14. Kamui Kobayashi Sauber 01:22.212 37
15. Jaime Alguersuari Toro Rosso 01:22.469 43
16. Adrian Sutil Force India F1 01:22.507 22
17. Sebastien Buemi Toro Rosso 01:22.602 38
18. Vitantonio Liuzzi Force India F1 01:23.138 36
19. Jarno Trulli Lotus F1 01:24.553 37
20. Timo Glock Virgin Racing 01:25.376 35
21. Lucas Di Grassi Virgin Racing 01:25.669 32
22. Bruno Senna HRT F1 Team 01:26.745 33
23. Sakon Yamamoto HRT F1 Team 01:26.798 32
24. Heikki Kovalainen Lotus F1 01:27.705 5

vishnusixclix

Legacy Member
Ik ga een wilde gok doen: Vettel op pole en ferrari wint door motorpech bij redbull? :D

of of of Vettel pole, Ferrari doet brutaal bij start, doet een tactische fuckup (de zoveelste) en Webber wint :D

Gothrek

Legacy Member
VishnuSixDix zei:
|^|
all of the above +

- Hamilton die in 2009 met een absolute kak-McLaren mooi de puntjes bij elkaar reed in de eerste 4 races terwijl Kovaleinen geen kak waard was. Uiteindelijk haalde hij 5 podiumplaatsen.

- Raikkonen die met een bijna even kak-Ferrari zowaar wint in Spa, 4 podiumplaatsen bij elkaar rijdt. (2009)

+ Vettel Monza 2008 / Interlagos 2008

vishnusixclix

Legacy Member
Uitgaande van de rondetijden in VT3 gaat Red Bull gewoon weer een 1-2tje scoren. Ze zijn ongelooflijk veel (nuja, méér dan 1 seconden) sneller dan AL de rest.
Ferrari volgt op 1 seconde, McLaren (Button) op 1.8 , Kubica zit ertussen met 1.7...

Overmacht!

't gaat een saai raceweekend worden...

Lucian

Legacy Member
VishnuSixDix zei:
Ik ga een wilde gok doen: Vettel op pole en ferrari wint door motorpech bij redbull? :D

of of of Vettel pole, Ferrari doet brutaal bij start, doet een tactische fuckup (de zoveelste) en Webber wint :D

of
vettel op pole, kwasi 100% zkerheid zeker
webber of alonso op 2, en wie de tweede bocht uitkomt als eerste wint :p

Gothrek

Legacy Member
Als Webber een moment heeft durft hij ook wel eens pole te nemen. Ik zou het niet kunnen zeggen, hoewel ik hoop op Vettel.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan