Archief - Formule 1 - Seizoen 2010

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Komen alle nieuwe teams aan de start in Bahrein?


  • Totaal aantal stemmers
    72
  • Opiniepeiling gesloten.

Lucian

Legacy Member
VishnuSixDix zei:
Button zijn eerste overwinning ooit was in Hongarije in de regen... en zijn overwinningen dit jaar waren ook al niet bij droog weer.
die eerste van button was er eentje met een mooie strik rond, niet moeilijk om te winnen als voor u de enen achter de andere uitvalt

voor dit weekend zie ik eigenlijk enkel en alleen vettel als kanshebber
op een circuit als de hungaroring is de redbull de sterkste wagen

prono:
vettel
webber
alonso
hamilton
button/massa

hatetn

Legacy Member
niet moeilijk? iedereen die voor hem is uitgevallen is door hun eigen schuld. dan kun je zeggen wat je wilt maar als je uitvalt door een fout is dat u probleem maar button is onder dezelfde omstandigheden gewonnen met 30 sec.

dan kun je nog het aantal wagen die hij niet zelf heeft ingehaald terugbrengen op 1(kimi die zichzelf er uit rijdt) 2(alonso waar het team ver verkloot)

Lucian

Legacy Member
hatetn zei:
niet moeilijk? iedereen die voor hem is uitgevallen is door hun eigen schuld. dan kun je zeggen wat je wilt maar als je uitvalt door een fout is dat u probleem maar button is onder dezelfde omstandigheden gewonnen met 30 sec.

dan kun je nog het aantal wagen die hij niet zelf heeft ingehaald terugbrengen op 1(kimi die zichzelf er uit rijdt) 2(alonso waar het team ver verkloot)
ik zal het simpeler proberen uit te leggen

een race winnen waarin schumachers, raikkonen's en andere alonso's aankomen en hiervoor aankomen = chapeau
een race winnen voor de oa de derde rijder van mclaren je teammaat en 3 andere uit teams die samen geen 45 punten haalden dat seizoen = niet zo chapeau

xDama

Legacy Member
LuCian zei:
ik zal het simpeler proberen uit te leggen

een race winnen waarin schumachers, raikkonen's en andere alonso's aankomen en hiervoor aankomen = chapeau
een race winnen voor de oa de derde rijder van mclaren je teammaat en 3 andere uit teams die samen geen 45 punten haalden dat seizoen = niet zo chapeau

Volledig mee akkoord. Button heeft toen foutloos rondgereden en de race gewonnen, niet meer dan dat. Er is die race met moeite 10 man aan de finish gekomen, waarvan er vrijwel niemand een topper was. Massa was de enige die de naam 'topper' waardig was, de rest was middenveld of verder.

Het was knap hoe hij van zover de overwinning behaalde, maar om te zeggen dat hij daar iedereen op een hoopje heeft gereden, allesbehalve.

Anoniem04

Legacy Member
Wat moet Button eigelijk doen om te bewijzen dat het een degelijke rijder is?

vishnusixclix

Legacy Member
Vraag ik me idd ook af!

Verder blijft Massa zielig liegen:

Massa: "Als ik tweede viool moet spelen, stop ik"
29 juli 2010

Felipe Massa staat erop dat hij niet de tweede coureur is bij Ferrari. De Braziliaan moest in Hockenheim aan de kant voor Fernando Alonso, maar dat betekent volgens hem niet dat de Spanjaard nu de speerpunt is van de Scuderia.

"De dag dat ik moet zeggen dat ik de tweede coureur ben, is de dag dat ik stop met racen", zei Massa in de persconferentie op donderdag. "Als dezelfde situatie zich nog eens zal voordoen, zal ik winnen. Ik heb natuurlijk met iedereen gesproken in het team. Ik kom hier niet om alleen maar te racen, ik kom hier om te winnen. Dat is mijn punt. Ik ben een professionele coureur, ik werk voor het team en iedereen moet mijn standpunt begrijpen."

Lucian

Legacy Member
Dillyracer zei:
Wat moet Button eigelijk doen om te bewijzen dat het een degelijke rijder is?

niemand zegt dat button geen degelijke rijder is, maar hij is niet meer dan dat
beetje genre massa
geef hem een goede wagen en hij kan races winnen
geef hem een superwagen en hij kan wk worden
geef hem een mindere wagen en je ziet hem op een heel seizoen niet

denkimi

Legacy Member
Dillyracer zei:
Wat moet Button eigelijk doen om te bewijzen dat het een degelijke rijder is?
WK worden terwijl hij een deftige ploegmaat heeft?
eigenlijk zelfs dat niet, gewoon op regelmaat voor zijn (deftige) ploegmaat eindigen is ook genoeg.

VishnuSixDix zei:
Verder blijft Massa zielig liegen:
"De dag dat ik moet zeggen dat ik de tweede coureur ben, is de dag dat ik stop met racen", zei Massa in de persconferentie op donderdag

dan moest hij al in 2006 gestopt zijn :p

vloet

Legacy Member
Button is van 2000 (wnr hij is begonnen in F1) tot 2006 steeds in de top 10 geëindigd in het WK (behalve in 2001, eerste jaar in Benetton Renault). In 2004 zelfs 3de plaats. Vlak na de Ferrari's en voor Alonso. En dat nooit in echte topwagens. Daarna is het met Honda zwaar achteruit gegaan. Imo is Button toch wel net beter dan de gemiddelde goede rijder.

En Massa, die is pas beginnen presteren vanaf hij in de Ferrari zat. In de Sauber heeft hij zelfs maar 1 jaar meer punten gehad dan zijn teamgenoot (Villeneuve toen).

Anoniem04

Legacy Member
Daarbij, we zien aan Red Bull hoe makkelijk het is om kampioen te worden met de superieure wagen.

Echt hard onderdoen heeft Button nog niet moeten doen dit seizoen voor Hamilton, ik schat Button eveneens hoger in dan Massa.

Moridin

Legacy Member
LuCian zei:
niemand zegt dat button geen degelijke rijder is, maar hij is niet meer dan dat
beetje genre massa
geef hem een goede wagen en hij kan races winnen
geef hem een superwagen en hij kan wk worden
geef hem een mindere wagen en je ziet hem op een heel seizoen niet
hate to spoil your party there maar dat is nu eenmaal F1, zonder goede wagen kom je niet aan de bak... Langs de andere kant, ik volg de F1 maar nauwgezet sinds 2005. Misschien kan je een paar voorbeelden geven van zwakkere wagens die dankzij de rijder toch wereldkampioen werden?

hatetn

Legacy Member
Moridin zei:
hate to spoil your party there maar dat is nu eenmaal F1, zonder goede wagen kom je niet aan de bak... Langs de andere kant, ik volg de F1 maar nauwgezet sinds 2005. Misschien kan je een paar voorbeelden geven van zwakkere wagens die dankzij de rijder toch wereldkampioen werden?



schumi 94-95

maar als we dan verder gaan

96 hill had de beste wagen
97 villeneuve had de beste(met een grote voorsprong) en toch tot de laatste race moeten strijden
98 mclaren was het sterkst
99 ferrari had wss de beste wagen maar door schumi zijn gebroken been geen wk
2000-2004 iedereen weet het hier wel
2005 renault was het sterkst
2006 renault nog altijd een lichte voorsprong op ferrari
2007 de derde is met het been gaan lopen maar mclaren was het best
2008 mclaren de beste
2009 brawn

dus op 16 jaar 3x als ze het volledige seizoen hebben gereden

jeltex

Legacy Member
LuCian zei:
niemand zegt dat button geen degelijke rijder is, maar hij is niet meer dan dat
beetje genre massa
geef hem een goede wagen en hij kan races winnen
geef hem een superwagen en hij kan wk worden
geef hem een mindere wagen en je ziet hem op een heel seizoen niet

Zoals Mirrodin al zei, da's simpelweg de realiteit van de F1. Waar was Raikkonen met een McLaren die nergens meekon in 2004 en 2006? Waar was Alonso vorig jaar in die kut-Renault? Ook Hamilton kon in de eerste helft van 2009 niks aanvangen met die McLaren.
Allemaal grote namen, maar ook zij wonnen geen races zonder deftig materiaal onder hun kont hoor.

Het verschil met Massa is dat die er zelfs met een superwagen niet in slaagde WK te worden (deels ook door blunders van het team maar kom).

Dillyracer zei:
Daarbij, we zien aan Red Bull hoe makkelijk het is om kampioen te worden met de superieure wagen.

Echt hard onderdoen heeft Button nog niet moeten doen dit seizoen voor Hamilton, ik schat Button eveneens hoger in dan Massa.

Idd, het feit dat Button momenteel amper 12 pnt achter staat op Hamilton zegt al veel, en het feit dat beide McLaren-rijders nog steeds 1 en 2 staan in de stand nog veel meer.
Want laten we eerlijk zijn. Wanneer heeft McLaren dit seizoen al de beste wagen gehad? In Canada, en verder nergens. Da's 1 enkele race op 11!

hatetn zei:
2008 mclaren de beste

Excuseer? Denk je nou echt dat Massa tot in de laatste bocht kans had gemaakt op de titel mocht Hamilton heel het seizoen lang een even goede wagen gehad hebben?

Die McLaren was misschien op een circuit of 5 à 6 de snelste wagen, al de rest was Ferrari-land.

LuCian zei:
voor dit weekend zie ik eigenlijk enkel en alleen vettel als kanshebber
op een circuit als de hungaroring is de redbull de sterkste wagen

Brengt ons bij de volgende vraag: wat moet Mark Webber eigenlijk nog doen om iedereen te overtuigen?

vloet

Legacy Member
Idd, Die heeft nooit een topwagen gehad tot vorig jaar. Maar is wel altijd beter geweest dan z'n teamgenoot tot 3 jaar terug. In 2006 zelfs beter dan Rosberg in de Williams, dezelfde Rosberg die het nu Schumacher moeilijk maakt.

In de Jaguar had ik Webber ook altijd in het oog. Hij maakte wel wat brokken, maar als ik het mij goed herinner heeft hij zeker ook mooie dingen laten zien toen.

Het probleem met Webber is dat hij ondanks zijn talent toch vaak fouten laat zien denk ik. En meestal zijn dat fouten met bepaalde gevolgen, geen kleine incidentjes. Maar dat laat hij altijd snel achter zich. Het publiek daarentegen onthoudt zo'n dingen.

Mee

Legacy Member
Overtlaatst nog een filmpje gezien met Mark Webber in: YouTube - Formula Ford 1994-1996 Action (die bakskes zien er trouwens geweldig plezierig uit)

Check vanaf +/- 6:45. Webber rijdt wel meer in op zijn voorliggers heb ik zo de indruk, met Australië en Valencia de meest recente incidenten natuurlijk.

vishnusixclix

Legacy Member
jeltex zei:
Zoals Mirrodin al zei, da's simpelweg de realiteit van de F1. Waar was Raikkonen met een McLaren die nergens meekon in 2004 en 2006? Waar was Alonso vorig jaar in die kut-Renault? Ook Hamilton kon in de eerste helft van 2009 niks aanvangen met die McLaren.
Allemaal grote namen, maar ook zij wonnen geen races zonder deftig materiaal onder hun kont hoor.

Het verschil met Massa is dat die er zelfs met een superwagen niet in slaagde WK te worden (deels ook door blunders van het team maar kom).



Idd, het feit dat Button momenteel amper 12 pnt achter staat op Hamilton zegt al veel, en het feit dat beide McLaren-rijders nog steeds 1 en 2 staan in de stand nog veel meer.
Want laten we eerlijk zijn. Wanneer heeft McLaren dit seizoen al de beste wagen gehad? In Canada, en verder nergens. Da's 1 enkele race op 11!



Excuseer? Denk je nou echt dat Massa tot in de laatste bocht kans had gemaakt op de titel mocht Hamilton heel het seizoen lang een even goede wagen gehad hebben?

Die McLaren was misschien op een circuit of 5 à 6 de snelste wagen, al de rest was Ferrari-land.



Brengt ons bij de volgende vraag: wat moet Mark Webber eigenlijk nog doen om iedereen te overtuigen?

Allemaal dikke waarheid!!!

Gothrek

Legacy Member
Webber heeft inderdaad eens een goed seizoen, maar om hem daardoor een van de betere coureurs te noemen?

denkimi

Legacy Member
wie herinnert er zich nog australie 2002, hoewel er (dacht ik) maar 7 wagen aangekomen zijn was webber daar toch maar mooi 5e in zijn eerste GP en dat met een minardi.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan