Archief - Formule 1

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Defkes

Legacy Member
Darth-Falcon zei:
als Honda een topteam wil worden moeten ze eerst die verdomde japanse werkwijze laten vallen, dat is de hoofdreden waarom honda en toyota het zo slecht doen.

dus ik zie Alonso niet naar honda of toyota vertrekken

Tuurlijk. Maar mss dat ze naar een tweevoudig wereldkampioen wel luisteren en dan niet meer de top down hiërarchie hanteren. En dan zouden we opnieuw een Brit vs Spanjaard krijgen :p.

eniac zei:
McLaren zat al in een stijgende lijn, en het is niet omdat tijdens de winter een rijder weggaat dat je auto ineens 2 seconden trager wordt. Een wagen wordt ontwikkeld doorheen het jaar en als je dan ziet dat een team zeer slecht uit de winter komt, dan is dat omdat ze het jaar daarvoor hun huiswerk slecht gemaakt hebben. En bij McLaren hebben ze hun huiswerk gewoon goed gemaakt.

Nu ga ik niet zeggen dat Alonso geen goed werk heeft geleverd, maar was hij bij Renault gebleven, hij zou niet in de buurt gekomen zijn van de titel.

Bwa. Halverwege het seizoen heeft Alonso gezegd dat hij McLaren een halve seconde sneller heeft gemaakt. Nu, een halve seconde is mss wat veel, maar ik denk wel dat hij 3 tienden verschil kan maken.

YuRiPa

Legacy Member
Defkes zei:
De beslissing kwam niet enkel van Alonso e :).

Denk wel dat Alonso een belangrijk aandeel had in de beslissing.

Niet? Moest hij daar in Hongarije geen penalty hebben gekregen, wat denk je dat hij aan het eind van het seizoen had geweest?

Kweenie over Hongarije. Als heb je weinig aan... Als Hamilton voorzichtiger en verstandiger was geweest in Brazilië en Shanghai was ie ook kampioen geweest. En die straf in Hongarije voor Alonso was terecht, imho.

En denk je dat het toeval is dat McLaren dit jaar plots zo sterk was en Renault plots zo zwak.

Renault had vooral last van de Bridgestone banden. Tuurlijk heeft Alonso een rol gespeeld bij de resultaten van Renault en McLaren. Maar ook met Alonso was Renault niet zo sterk geweest als de 2 jaar hiervoor, de auto was gewoon niet goed genoeg. Alonso heeft de McLaren mss idd sneller gemaakt maar het overgrote deel van de McLaren van dit jaar stond voor de laatste race van 2006 al. Alonso heeft m toen, samen met De la Rosa en Hamilton nog fine getuned (om t maar ff zo te zeggen). Denk dat we de rol van De la Rosa ook nie moeten onderschatten bij McLaren.:)

Ik hoop Rosberg, Kovalainen of Vettel. Alle 3 rastalenten (vooral die laatste) en leeftijdsgenoten van Hamilton. De vraag is natuurlijk of McLaren het risico durft te nemen om 2 jonkies (en dus geen ervaring) in het team te hebben.

Ik hoop Doornbos.:p Van de huidige coureurs zal Kovalainen een goede zijn, al denk ik dat McLaren beter voor wat meer ervaring kan gaan. Sato in een McLaren zou ook wel vet zijn trouwens.:D

Zot gedacht waar ik al 2 weken mee in m'n hoofd loop: Hamilton heeft probs met het vinden van de afstelling, Ralf is bekend als beste afsteller van de grid (of zo was het vroeger toch), Ralf heeft bakken ervaring, is "goedkoop" en heeft af en toe nog eens een toprace... :p

Ralf goedkoop? Guess not. En Ralf naar McLaren, da's hetzelfde als van tevoren al je kansen verprutsen.:p



Ik ben eens benieuwd naar welk team hij gaat. Honda mss? In de plek van Rubens?

Denk dat ie naar Renault gaat.

Defkes

Legacy Member
YuRiPa zei:
Denk wel dat Alonso een belangrijk aandeel had in de beslissing.

Uiteraard, hij heeft niet voor niks het ettertje uitgehangen e :).

YuRiPa zei:
Renault had vooral last van de Bridgestone banden. Tuurlijk heeft Alonso een rol gespeeld bij de resultaten van Renault en McLaren. Maar ook met Alonso was Renault niet zo sterk geweest als de 2 jaar hiervoor, de auto was gewoon niet goed genoeg. Alonso heeft de McLaren mss idd sneller gemaakt maar het overgrote deel van de McLaren van dit jaar stond voor de laatste race van 2006 al. Alonso heeft m toen, samen met De la Rosa en Hamilton nog fine getuned (om t maar ff zo te zeggen). Denk dat we de rol van De la Rosa ook nie moeten onderschatten bij McLaren.:)

Zoals ik hierboven al zei, ik denk toch dat Alonso voor 3 tienden zorgde. Hamilton voor 0,0 aangezien het een volstrekte rookie was :).

YuRiPa zei:
Ik hoop Doornbos.:p Van de huidige coureurs zal Kovalainen een goede zijn, al denk ik dat McLaren beter voor wat meer ervaring kan gaan. Sato in een McLaren zou ook wel vet zijn trouwens.:D

Twee jonkies? Ik denk dat McLaren een ervaren coureur wil die Hamilton niet te veel in de weg rijdt, maar wel braaf z'n afstelling zou afgeven.

YuRiPa zei:
Ralf goedkoop? Guess not. En Ralf naar McLaren, da's hetzelfde als van tevoren al je kansen verprutsen.:p

Bij Toyota was hij duur, maar die gaat volgend seizoen geen ruk meer verdienen e. Als je ziet dat hij zelfs naar Force 1ndia wou gaan. En hij past imo in het profiel dat ik hierboven zet.

YuRiPa zei:
Denk dat ie naar Renault gaat.

Alonso = egotripper en terug naar Renault gaan zou een afgang zijn. Denk dat die liever stopt dan terug naar Renault, tenzij voor 1 jaar (maar da wille ze bij Renault ni :)).

hatetn

Legacy Member
Defkes zei:
Bwa. Halverwege het seizoen heeft Alonso gezegd dat hij McLaren een halve seconde sneller heeft gemaakt. Nu, een halve seconde is mss wat veel, maar ik denk wel dat hij 3 tienden verschil kan maken.


en dat net tijdens races waar hij door hamilton van het kastje naar de muur werd gereden

de ontwikkeling van de wagen is al zo goed als gedaan tegen januari kzou bijna nie weten wa em er nog mee te maken heeft gehad. trouwens ze hadden al lang de snelste wagen bij mclaren maar em was veel te onstabiel, los da op en ge hebt een topwagen
als alonso 1% heeft bijgedragen is het veel, nu steek hem bij een zwakker team dan zien we meteen waar em staat

Darth-Falcon

Legacy Member
de ontwikkeling van een wagen begint pas echt als ie de baan op gaat

Dr. Doezel

Legacy Member
hatetn zei:
en dat net tijdens races waar hij door hamilton van het kastje naar de muur werd gereden

de ontwikkeling van de wagen is al zo goed als gedaan tegen januari kzou bijna nie weten wa em er nog mee te maken heeft gehad. trouwens ze hadden al lang de snelste wagen bij mclaren maar em was veel te onstabiel, los da op en ge hebt een topwagen
als alonso 1% heeft bijgedragen is het veel, nu steek hem bij een zwakker team dan zien we meteen waar em staat

Als rijder moet ge uw team ook kunnen vertellen wat de wagen sneller zou kunnen maken. Ik ben er vrij zeker van dat Alonso daar meer info heeft ingebracht dan Hamilton.

Defkes

Legacy Member
Een paar weken geleden reed hij enkele paradarondjes voor de top van FIAT en plots wil hij testrijder spelen. Zou de microbe opnieuw gebeten hebben? :p

eniac

Legacy Member
Darth-Falcon zei:
de ontwikkeling van een wagen begint pas echt als ie de baan op gaat

De wagen is in januari ongeveer volledig af. Natuurlijk moet je hem dan nog volledig afstellen. Maar dat noem ik niet meer ontwikkelen, dat is het potentieel uit de wagen halen. Als het ontwerp niet goed is, dan heb je afgedaan voor de rest van het jaar.

eniac

Legacy Member
Lol. Alonso zal er wel weer voor iets tussenzitten :D

De eerste die denkt dat ik het meen, op dit ogenblik, is de forumdebiel voor de rest van het jaar ;)

jeltex

Legacy Member
hatetn zei:
en dat net tijdens races waar hij door hamilton van het kastje naar de muur werd gereden

de ontwikkeling van de wagen is al zo goed als gedaan tegen januari kzou bijna nie weten wa em er nog mee te maken heeft gehad. trouwens ze hadden al lang de snelste wagen bij mclaren maar em was veel te onstabiel, los da op en ge hebt een topwagen
als alonso 1% heeft bijgedragen is het veel, nu steek hem bij een zwakker team dan zien we meteen waar em staat

Ik snap echt niet waar je dergelijk commentaar blijft halen man. Ga je nu echt blijven beweren dat iemand tweevoudig wereldkampioen wordt enkel en alleen door toeval? :ironic:

Dit terzijde vind ik het toch jammer dat Alonso vertrekt bij McLaren. Triestig dat onderlinge twisten blijkbaar belangrijker zijn dan sportieve prestaties. Es benieuwd waar hij volgend jaar zal rijden. Ferrari of BMW lijken me de enige teams die hem waardig zijn, maar dat is natuurlijk eerder onwaarschijnlijk. Ook benieuwd wie hem zal vervangen. Heidfeld en Rosberg lijken me momenteel de rijders met het meeste potentieel, maar die liggen waarschijnlijk vast bij hun huidige werkgever. Zolang het De la Rosa maar niet wordt, want dan mogen ze volgend seizoen de constructeurstitel alvast op hun buik schrijven.

Defkes

Legacy Member
jeltex zei:
Ik snap echt niet waar je dergelijk commentaar blijft halen man. Ga je nu echt blijven beweren dat iemand tweevoudig wereldkampioen wordt enkel en alleen door toeval? :ironic:

Dit terzijde vind ik het toch jammer dat Alonso vertrekt bij McLaren. Triestig dat onderlinge twisten blijkbaar belangrijker zijn dan sportieve prestaties. Es benieuwd waar hij volgend jaar zal rijden. Ferrari of BMW lijken me de enige teams die hem waardig zijn, maar dat is natuurlijk eerder onwaarschijnlijk. Ook benieuwd wie hem zal vervangen. Heidfeld en Rosberg lijken me momenteel de rijders met het meeste potentieel, maar die liggen waarschijnlijk vast bij hun huidige werkgever. Zolang het De la Rosa maar niet wordt, want dan mogen ze volgend seizoen de constructeurstitel alvast op hun buik schrijven.

Verwacht wordt:

Kovalainen naar McLaren
Alonso naar Red Bull (met Ross Brawn als technisch directeur)

Dat laatste zou wel eens een superteam kunnen worden: Alonso, Ross Brawn en Newey zou een utopie zijn om die in een team te verzamelen. Wat het extra leuk maakt is dat Alonso maar voor 1 jaar wil tekenen

=> Alonso maakt Red Bull wat groter, na 1 jaar komt Vettel bij Red Bull in de plaats van Alonso, Vettel kan WK worden met Red Bull. Dat zou pas een schitterend scenario zijn.

PS: ik blijf er bij, als Vettel geen 4 keer WK wordt, stelt hij me teleur. Ik volg hem nu al zo'n 4 jaar en die kerel kan wel eens de records van MS verbreken.

eniac

Legacy Member
jeltex zei:
Ik snap echt niet waar je dergelijk commentaar blijft halen man. Ga je nu echt blijven beweren dat iemand tweevoudig wereldkampioen wordt enkel en alleen door toeval?

Neen, de man kan wel degelijk rijden. Maar hij wordt in mijn ogen toch een brok overschat. Ineens is het alsof hij als een halve godheid wordt beschouwd, en dat gaat me toch echt een pak te ver. Zijn twee titels bij Renault heeft hij alleszins niet gehaald door zich te bewijzen als de snelste van het pak, en ik denk dat iedereen daar wel akkoord mee kan gaan.

YuRiPa

Legacy Member
Defkes zei:
Verwacht wordt:

Kovalainen naar McLaren
Alonso naar Red Bull (met Ross Brawn als technisch directeur)

Dat laatste zou wel eens een superteam kunnen worden: Alonso, Ross Brawn en Newey zou een utopie zijn om die in een team te verzamelen. Wat het extra leuk maakt is dat Alonso maar voor 1 jaar wil tekenen

=> Alonso maakt Red Bull wat groter, na 1 jaar komt Vettel bij Red Bull in de plaats van Alonso, Vettel kan WK worden met Red Bull. Dat zou pas een schitterend scenario zijn.

PS: ik blijf er bij, als Vettel geen 4 keer WK wordt, stelt hij me teleur. Ik volg hem nu al zo'n 4 jaar en die kerel kan wel eens de records van MS verbreken.

Als Vettel 1x kampioen wordt verrast ie me al.:p Da's mss wat overdreven, maar ik vind dat ie nog nie echt heeft kunnen overtuigen in de races die ie gereden heeft. Maar als Vettel 1x kampioen wordt mag ie al blij zijn, met coureurs als Kimi, Alonso en Hamilton die nog meerijden. Als Schumi's records eraan gaan, gaan ze verpletterd worden door Lewis Hamilton. Wat die gast heeft laten zien dit jaar, echt geweldig.:D Alleen jammer dat ie de druk duidelijk nog nie aan kon.:p En Ross Brawn naar RBR? Heeft ie nie gezegd dat ie naar geen ander team wil dan Ferrari?

En over Alonso, die gast heeft mss nie bewezen dat ie de snelste is, maar wel dat ie als geen ander een goede auto kan ontwikkelen. Ik hoop dat zijn aandeel bij McLaren "gering" genoeg was zodat McLaren volgend jaar weer mee strijd om de titel.

Kovalainen naar McLaren, zou geen gek idee zijn. Alleen heeft ook Kovalainen nog nie echt weten te overtuigen dit jaar. Ben benieuwd wie er voor McLaren gaat rijden naast Hamilton. De la Rosa heeft volgens mij geen kans om gekozen te worden. Maja, die gast is ook beter als testcoureur, als race coureur heeft ie nie veel laten zien in de races die ie mocht rijden voor McLaren. Anders moet McLaren Villeneuve of Montoya maar ff terug halen uit de States.:D

xDama

Legacy Member
Haha, Renault geeft toe dat ze data van Mclaren hadden maar deze niet gebruikt hebben.

En Elvis bestaat nog... :')

Wesdude

Legacy Member
pff allez nu dom van Ferrari. Di Montezemolo is er weer een volledig italiaans team van aant maken en int verleden hebben we wel gezien hoe dat gaat :sad:

Cash

Legacy Member
En Domenicalli volgt Todt op als Ferrari F1 baas, wat gaat Todt dan doen? (stoppen?)

DogFacedGod

Legacy Member
er is een heel lijstje met getipte kandidaten voor co-piloot van hamilton

Rijders met ervaring zonder contract
Fisichella (men zou dan een one year deal tekenen om dan Rosberg aan te nemen als Williams hun performance clausule niet haalt in 2008)
Anthony Davidson (maar super aguri zou misschien een optie hebben op hem)
Liuzzi

rijders met contract
Kovalainen, Sutil en Rosberg maar sinds ze allemaal onder contract staan zal dat wel niet simpel zijn. Williams heeft al gezegd dat Rosberg onder geen beding vertrekt.

of één van de testrijders zoals Glock, Klien, De la Rosa of Paffet.

Mclaren heeft al gezegd dat er geen interesse is voor Ralf.


Van heel het lijstje lijkt Liuzzi of Klien de interessantste namen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan