Archief - Formule 1

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

denkimi

Legacy Member
Darth-Falcon zei:
Motoren voor 10j bevrozen

langs de ene kant is dit goed want ze kunnen de ontwikkelingskosten afschrijven op 10j. zou voor goedkope motoren moeten zorgen.

langs de andere kant, kan er de komende 10j nog wel een nieuwe motorenbouwer bij ??
dat is de slechtste maatregel die ze in jaren genomen hebben. diegene die de beste motor heeft is dus al voor 10 jaar zeker van een goeie uitslag in het klassement.

B.U.R.N

Legacy Member
Domste maatregel ooit.
Ik dacht dat forumule 1 toptechnologie was, de autosport waar er het meest met geld wordt gesmeten.
En de formule 1 wil milieu vriendelijk worden.

xDama

Legacy Member
Hill moet stilaan zijn mond gaan houden. Al het gehele seizoen hoor je hem van alle daken schreeuwen dat Hamilton WK moet worden, da Hamilton dé coureur is en etc etc... Was dit in het voordeel geweest van Ferrari of een ander team had Hill wss geen woord geroerd.

eniac

Legacy Member
http://www.autoweek.nl/formule1disp.php?id=6560

Er wordt nog wel eens gezegd dat Kimi Raikkonen lui is en lang niet zo hard werkt als Michael Schumacher, maar daar is Ross Brawn het niet mee eens. ,,Ik ben onder de indruk van hoe hij met de engineers werkt.”

...

,,Kimi werkte prima samen met zijn engineers, begreep de problemen die hij tegenkwam en slaagde erin deze op te lossen. Maar, belangrijker nog: hij deed dat in de stijl van Michael. Naar buiten toe heeft hij er niet over gesproken, alles is binnenskamers gebleven.”

Wesdude

Legacy Member
Als ge kijkt naar de progressie die hij maakt bij Ferrari dit seizoen lijkt het er wel op dat hij achter de schermen even hard of hader werkt dan de andere piloten.

Tis niet omdat Kimi voor de camera weinig zegt dat hij altijd zo is, volgens zijn vrienden zwijgtem amper als er geen camera's bij zijn.

EternalSilence

Legacy Member
FIA behandelt beroep McLaren 15 november

Mosley: 'Voor ons is het kampioenschap over'

[26-10] Het International Court of Appeal (ICA) van de FIA komt 15 november bijeen om het beroep van McLaren te behandelen. Volgens Max Mosley hoeft Kimi Raikkonen echter niet te vrezen voor zijn titel.

Dennis en Mosley schudden elkaar de hand na weer een meningsverschil.
,,Voor ons is het kampioenschap over”, zegt de FIA-president ondanks de beroepszaak die nog volgt. ,,Het resultaat staat. Een team heeft beroep aangetekend, maar dat verandert niets aan de zaak. Het is aan McLaren om hun gelijk te bewijzen.”

Mosley betwijfelt zelfs of McLaren wel het recht heeft om in beroep te gaan. ,,Ze hadden een protest kunnen indienen tegen de uitslag van de race, maar dat hebben ze niet gedaan. Schijnbaar hebben ze de temperatuur van de benzine niet gemeten.”

,,En dan nog, zelfs als de coureurs die voor Hamilton zijn gefinisht uit de uitslag worden geschrapt, zou dat dan betekenen dat hij doorschuift? Daar moet het ICA uitsluitsel over geven.”

Ondanks dat de benzinetemperaturen van de BMW Saubers en Williams' in Interlagos niet conform de regels waren, heeft de FIA besloten de teams niet te bestraffen. Het bewijs is discutabel omdat er verschillen zijn in de metingen van de FOM (Formule One Managemement) en Meteo France.

Door het beroep dat McLaren heeft aangetekend, wordt de wereldkampioen – Raikkonen dan wel alsnog Hamilton – half november pas officieel bekend.

maw: Kimi is nu de enige echte kampioen van 2007
proficiat aan kimi :)

verdient imo
werd door iedereen afgeschreven en kon het tegendeel bewijzen, en als kers op de taart nog eens wereldkampioen worden

Cash

Legacy Member
Wesdude zei:
Als ge kijkt naar de progressie die hij maakt bij Ferrari dit seizoen lijkt het er wel op dat hij achter de schermen even hard of hader werkt dan de andere piloten.

Tis niet omdat Kimi voor de camera weinig zegt dat hij altijd zo is, volgens zijn vrienden zwijgtem amper als er geen camera's bij zijn.

Hier een artikel dat imo goed omschrijft hoe Raikkonen is, hij is een losbol, maar laat daar aan de buitenwereld niet veel van merken, en bovendien werkt hij in alle rust achter de schermen zoals het hoort voor een coureur:
http://news.bbc.co.uk/sport1/hi/motorsport/formula_one/7055633.stm

Kermit

Legacy Member
er zijn geruchten dat jean todt niet meer de teambaas zal zijn volgend jaar, omdat hij het contract met massa verlengd heeft, terwijl di montezemelo liever alonso zou hebben gehad, ross brawn zou dan mogelijk opvolger zijn

nu ja, geruchten....

Darth-Falcon

Legacy Member
ik dacht dat het montezemelo was die het contract van massa verlengd had ...

Wesdude

Legacy Member
todt schuift waarschijnlijk gewoon door naar zijn eigenlijke functie als hoofd van de FIAT afdeling. Normaal was dat dit jaar ook al maar hij besloot ook bij de races aanwezig te zijn.

Brawn wordt dan de baas van Ferrari F1

Allez waarschijnlijk hé

TX.Conn

Legacy Member
Darth-Falcon zei:
Motoren voor 10j bevrozen

langs de ene kant is dit goed want ze kunnen de ontwikkelingskosten afschrijven op 10j. zou voor goedkope motoren moeten zorgen.

langs de andere kant, kan er de komende 10j nog wel een nieuwe motorenbouwer bij ??

Das wel heel lang :oink:.

Ik vermoed dat deze beslissing van de FIA zelf is :unsure:?

Toch stel ik mij de vraag hoe lang die regel effectief stand houd... want in F1 land is er niks zeker.

Kijk maar naar de vele contractbreuken die gebeuren tussen teams en hun rijders per seizoen... tuurlijk dat heeft niks met de FIA hun regels te maken... maar de FIA haalt wrs ook wel eens zo'n stoten uit (dat ze een regel die mss nog één seizoen moet gelden verbreken), dit zie ik nog wel gebeuren met de '10jaar bevriezing van de motoren' regel.

hatetn

Legacy Member
TX.Conn zei:
Das wel heel lang :oink:.

Ik vermoed dat deze beslissing van de FIA zelf is :unsure:?

Toch stel ik mij de vraag hoe lang die regel effectief stand houd... want in F1 land is er niks zeker.

Kijk maar naar de vele contractbreuken die gebeuren tussen teams en hun rijders per seizoen... tuurlijk dat heeft niks met de FIA hun regels te maken... maar de FIA haalt wrs ook wel eens zo'n stoten uit (dat ze een regel die mss nog één seizoen moet gelden verbreken), dit zie ik nog wel gebeuren met de '10jaar bevriezing van de motoren' regel.

kheb dees weekend een reportage gezien op bbc world
het kwam er allemaal op neer dat ze alles in het werk zetten om terug meer spanning en sensatie in de sport te steken. en ze ook zouden kijken naar wat de mensen willen, stel dat iedereen groene energie wil gaan zijn ze van plan meteen motoren toe te laten die zo milieuvriendelijk mogelijk zijn

enige waarvan ik echt :eek: zat: ze willen binnen zeker binnen de 10 jaar het inhalen weer gemakkelijker maken(maar da is wel een lange periode)

denkimi

Legacy Member
"Fernando Alonso is weg bij McLaren"
vr 02/11/07 - Wat al een tijd in de lucht hing, is nu officieel volgens de Spaanse pers. De Spanjaard Fernando Alonso gaat McLaren-Mercedes verlaten. De tweevoudige wereldkampioen Formule 1 maakt het nieuws vandaag nog bekend, weten ze in Spanje.
Fernando Alonso reed zijn eerste seizoen bij McLaren-Mercedes, maar hij lag er voortdurend in de clinch met de teamleiding.

Alonso's manager en McLaren zaten drie dagen om de tafel in Woking, de thuisbasis van McLaren in Groot-Brittannië.

Zowel McLaren als de Alonso-clan hebben het nieuws aan de Spaanse krant El Mundo bevestigd.

Alonso kwam vorig seizoen over van Renault en had nog een contract voor twee jaar.

Maar zijn relatie met teambaas Ron Dennis (foto) raakte vertroebeld en bovendien maakte ene Lewis Hamilton furore.

bron: vrtnieuws.net

SpArdA

Legacy Member
hatetn zei:
enige waarvan ik echt :eek: zat: ze willen binnen zeker binnen de 10 jaar het inhalen weer gemakkelijker maken(maar da is wel een lange periode)

Ze moeten gewoon teruggaan naar minder downforce, en al die extra flappen waardoor een huidige F1-wagen er een beetje als een X-wing uitziet verbieden...
Dan heb je meteen ook minder verbruik, voer dan nog eens een brandstoflimiet in en verbied tankstops en je zal gauw een race hebben met inhaalmaneuvers en zuinigere motoren.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan