Archief - Formule 1

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Darth-Falcon

Legacy Member
zucht @ politiek

paar hoge toyota mensen op circuit, wat gewicht uit de wagen en voila, trulli op eerste plaats

Defkes

Legacy Member
Darth-Falcon zei:
zucht @ politiek

paar hoge toyota mensen op circuit, wat gewicht uit de wagen en voila, trulli op eerste plaats

Ook al is het rondje gereden met een lege tank, dan nog blijft het een indrukwekkende tijd. Hij zit slechts op 3 tienden van de tijd die Massa een week er voor reed (en waarvan ik vermoed dat het toch ook met vrij lege tank was).

Ferrari heeft in de laatste testweek een beetje verstoppertje gespeeld denk ik. Williams lijkt mijn verwachtingen iig in te lossen, namelijk het derde team worden.

xDama

Legacy Member
Defkes zei:
Ook al is het rondje gereden met een lege tank, dan nog blijft het een indrukwekkende tijd. Hij zit slechts op 3 tienden van de tijd die Massa een week er voor reed (en waarvan ik vermoed dat het toch ook met vrij lege tank was).

Ferrari heeft in de laatste testweek een beetje verstoppertje gespeeld denk ik. Williams lijkt mijn verwachtingen iig in te lossen, namelijk het derde team worden.

Idd, uiteindelijk is Toyota nog niet zo slecht qua tijden hoor. Alleen vrees ik dat ze in de eerste helft vh seizoen niet teveel potten zullen breken, maar ik zie ze wel nog is een podium halen.

Maar dan gaan ze wel Williams en Red Bull moeten verslaan, want dat zijn toch wel de grootste kanshebbers voor het 3e team te zijn dit seizoen.

Darth-Falcon

Legacy Member
Defkes zei:
Ook al is het rondje gereden met een lege tank, dan nog blijft het een indrukwekkende tijd. Hij zit slechts op 3 tienden van de tijd die Massa een week er voor reed (en waarvan ik vermoed dat het toch ook met vrij lege tank was).

Ferrari heeft in de laatste testweek een beetje verstoppertje gespeeld denk ik. Williams lijkt mijn verwachtingen iig in te lossen, namelijk het derde team worden.

neenee geen lege tank,

een wagen die onder de 600 kg zit

teams zijn niet vies van dat toen tijdens de wintertesten om sponsors en hoge bazen tevreden te houden.

xDama

Legacy Member
Darth-Falcon zei:
neenee geen lege tank,

een wagen die onder de 600 kg zit

teams zijn niet vies van dat toen tijdens de wintertesten om sponsors en hoge bazen tevreden te houden.

Een jaar of 6 terug heeft Prost dat idd is gedaan, waardoor ze plots supersnel leken, maar ik dacht dat daar nu wel meer controle op was?

RB26DETT

Legacy Member
Heb je dat ergens vandaan gehaald of zuig je het maar uit je duim?
Want uiteindelijk gooien ze hun eigen ruiten er toch mee in...

Darth-Falcon

Legacy Member
prost had begin 2001 zo goed als geen sponsors, heeft toen de wagens met lege tanks en zonder ballast laten rondrijden, resultaat was dat voor Alesi gedurende de wintertests dikwijls vooraan stond en enkele ronde records verbrak. toen het seizoen begon stond prost terug achteraan.

red bull heeft het vorig jaar ook s gedaan toen er topmensen op het circuit waren.

ze bungelden onderaan, die dag was coulthard ineens de snelste

xDama

Legacy Member
Best belachelijk feitelijk. Als je ziet dat er zoveel miljoenen mee gemoeid zijn en dat 'sponsors' hun door zo'n overduidelijk 'bedrog' laten vangen. Ik stel me dan vragen bij die topmensen...

Defkes

Legacy Member
Darth-Falcon zei:
prost had begin 2001 zo goed als geen sponsors, heeft toen de wagens met lege tanks en zonder ballast laten rondrijden, resultaat was dat voor Alesi gedurende de wintertests dikwijls vooraan stond en enkele ronde records verbrak. toen het seizoen begon stond prost terug achteraan.

red bull heeft het vorig jaar ook s gedaan toen er topmensen op het circuit waren.

ze bungelden onderaan, die dag was coulthard ineens de snelste

Prost heeft dat idd gedaan in het verleden, maar ik weet niet of dat nu het geval is bij Toyota. Heb er nergens iets over gelezen of gehoord. Het feit dat Trulli plots zegt dat ze de wereld gaan verbazen, geeft imo ook aan dat het wel een reglementair rondje was (tenzij die natuurlijk ook liegt :)).

Btw, zonder al te veel balast kan de wagen toch niet fatsoenlijk door de bochten enz? En als ik me niet vergis werd de telemetrie van dat rondje ook nagekeken door de stewards omdat men eerst vermoedde dat Trulli een stuk van de chicane had afgesneden... Bovendien zette Williams gedurende de hele winter sterke tijden neer en die rijden ook met de Toyota motor.

Nuja, het zou kunnen hoor, maar ik weet het toch niet.

Cash

Legacy Member
Vroeger gebeurde dat soms nog al eens, zoals bv Prost in 2001. Maar tegenwoordig, met hetb eperkte aantal km's en testdagen zijn de testtijden toch iets representativer van hun werkelijke kunnen.
En is het niet zo maar evident om een testdag 'op te offeren' door effe wat lichter onder de 600 kg rond te rijden.

Darth-Falcon

Legacy Member
Defkes zei:
Prost heeft dat idd gedaan in het verleden, maar ik weet niet of dat nu het geval is bij Toyota. Heb er nergens iets over gelezen of gehoord. Het feit dat Trulli plots zegt dat ze de wereld gaan verbazen, geeft imo ook aan dat het wel een reglementair rondje was (tenzij die natuurlijk ook liegt :)).

Btw, zonder al te veel balast kan de wagen toch niet fatsoenlijk door de bochten enz? En als ik me niet vergis werd de telemetrie van dat rondje ook nagekeken door de stewards omdat men eerst vermoedde dat Trulli een stuk van de chicane had afgesneden... Bovendien zette Williams gedurende de hele winter sterke tijden neer en die rijden ook met de Toyota motor.

Nuja, het zou kunnen hoor, maar ik weet het toch niet.

hoe minder gewicht, hoe beter ze door de bocht kunnen he.

ze worden dan minder naar de buitenkant gedrukt door de middelpuntvliegende kracht, om die reden waren bv champcars bijna 150 kilo zwaarder, zodat de bochtsnelheid een pak minder was. iets wat ze imo ook dringend in de F1 moeten doen

ik ben een redelijk zware persoon, om die reden ben ik bij het karten meestal bij de traagste, ik weet weldegelijk hoe ge die dingen door een bocht moet smijten :) maar waar anderen met gemak volgas door kunnen moet ik gas lossen omdat ik anders in de banden steek.

met de ballast kunnen ze wel de balans verbeteren, maar minder gewicht is in alle gevallen steeds beter volgens mij.

xDama

Legacy Member
Man man man, wat een absoluut PARELTJE is die Williams toch niet. Zowel qua livery als qua vorm is dit ongetwijfeld de mooiste wagen vh veld!

Dr.Gay

Legacy Member
666-Damarus-666 zei:
Man man man, wat een absoluut PARELTJE is die Williams toch niet. Zowel qua livery als qua vorm is dit ongetwijfeld de mooiste wagen vh veld!

ipv te geilen laat wat zien.

squan

Legacy Member
Da is inderdaad een top bolide qua vormgeving. Die neus met die zilveren tint er zachtjes tussen vooral. Enkel die verzameling aan vleugelkes vind ik nog steeds een mindere trend maar iedere stal heeft er precies nood aan. Stel u voor dat die sidepods ook in 1 vloeiende beweging afgewerkt waren, kwijl.


En amai, tis precies of Williams is een trainingskamp voor 14-jarigen geworden, zo'n jonge line-up!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan