Archief - Formule 1

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

KIA_Killer

Legacy Member
Defkes zei:
Renault, BMW en Williams (mss zelfs Red Bull) zijn voor mij grote vraagtekens. Ik verwacht Ferrari vooraan en in het begin van het seizoen enkel McLaren in de buurt. Halverwege het seizoen zie ik McLaren haar plek achter Ferrari verliezen op de grid en Renault, BMW of Williams meedoen.


Als Renault, BMW en Williams vraagtekens zijn,
waarom zie je ze dan 'opeens' Mclaren van hun plaats stoten?

Defkes

Legacy Member
KIA_Killer zei:
Als Renault, BMW en Williams vraagtekens zijn,
waarom zie je ze dan 'opeens' Mclaren van hun plaats stoten?

Omdat ik van alle 3 de teams veel verwacht, maar tijdens het testen kwam het er nog niet uit. McLaren zie ik halverwege het seizoen terugvallen en ik verwacht dus dat Renault, BMW en Williams dan ook voor een podium kunnen strijden. Al moeten ze eerst aantonen dat ze beter kunnen.

Defkes

Legacy Member
Super Aguri doet opnieuw niet mee aan de testsessie in Barcelona. Ben benieuwd hoeveel races ze gaan rijden...

xDama

Legacy Member
Ik heb daar ook jammer genoeg mijn twijfels rond. En zelfs al rijden ze mee... Zowiezo zitten die mijlenver achter op de rest. Ze rijden dan al met het misbaksel van Honda van vorig jaar en hebben ochot al 3 dagen getest...

=>White<=

Legacy Member
666-Damarus-666 zei:
Ik heb daar ook jammer genoeg mijn twijfels rond. En zelfs al rijden ze mee... Zowiezo zitten die mijlenver achter op de rest. Ze rijden dan al met het misbaksel van Honda van vorig jaar en hebben ochot al 3 dagen getest...

Mss dat ze de honda van 2008 krijgen. Hoewel die precies al niet veel sneller is :D. Ze waren bij Honda allesinds wel al tevreden over de betrouwbaarheid (tja, optimistisch zijn ze bij Honda wel :D).

xDama

Legacy Member
=>White<= zei:
Mss dat ze de honda van 2008 krijgen. Hoewel die precies al niet veel sneller is :D. Ze waren bij Honda allesinds wel al tevreden over de betrouwbaarheid (tja, optimistisch zijn ze bij Honda wel :D).

Dat betwijfel ik ten zeerste gezien ze bij Honda al zo zaten te zagen vorig jaar ;)

Mee

Legacy Member
SteveDB zei:
Super-Aguri wordt gwn een dikke nul vantjaar.
Misschien hebben ze een superieure technologie ontwikkeld waardoor ze zo overtuigd zijn van hun overwinning dat ze zelfs niet meer testen? :unsure:


:p

jeltex

Legacy Member
Da's naar mijn mening toch een kleiner verschil dan tussen Kovalainen en Hamilton, en die laatste is ook nog niet op de baan verschenen.

Ik vond niet dat Massa vorig jaar veel moest onderdoen voor Kimi, en die mag trouwens van geluk spreken dat hij op het einde van het seizoen wat cedeautjes kreeg van Massa. Massa is mss niet de favoriet bij Ferrari, maar dat wil niet zeggen dat hij geen kans maakt om Kimi te verslaan dit seizoen. Het is niet meer zoals ten tijde van Schumacher, waar het al van voor het seizoen vast stond dat zijn teamgenoot op zijn doos zou krijgen, en de enige vraag nog was hoe hard.

En over Kovalainen moet ik misschien ook nog voorzichtig zijn, want die heeft uiteindelijk best wel talent.

Dr. Doezel

Legacy Member
Ferrari komt nog met een ander aero-pakket, Mclaren zal ook nog wel aanpassingen doen. Ik denk niet dat we uit die test al veel kunnen afleiden :D.

eniac

Legacy Member
jeltex zei:
Kimi, en die mag trouwens van geluk spreken dat hij op het einde van het seizoen wat cedeautjes kreeg van Massa.

Je blijft maar volharden in de boosheid he? Je post zoiets, ik antwoord, de discussie gaat weer dood, en een tijdje later post je gewoon weer hetzelfde. Moet ik mezelf dan ook telkens blijven herhalen?

Kimi heeft zeer weinig cadeaus gekregen van Massa. Er is evenzeer een race geweest waar hij Massa niet mocht aanvallen (eerder in het midden van het seizoen), Massa's pitstop was een nodige pitstop en dan bleef er bij mijn weten nog 1 race over waar Massa Kimi voorbijgelaten heeft. Zo enorm is dat nu ook weer niet.



Enfin, gezien het feit dat Nakajima de snelste tijd neerzette zou ik noch belang hechten aan de tijden van Mclaren, noch die van Ferrari.

jeltex

Legacy Member
Ik haalde dat enkel aan als reactie op Darth-Falcon zn uitspraak dat er een grote kloof zou zijn tussen Massa en Kimi. Kimi had 15 punten meer op het einde van het seizoen maar omdat Ferrari voluit zijn kaart trok tijdens de laatste races is dat puntenverschil niet echt representatief en kun je er niet uit besluiten dat Kimi zoveel sterker was. That's all I'm saying.

Hoeft geen reden te zijn om deze discussie opnieuw aan te gaan toch? Ik ken jouw standpunt en jij kent het mijne. Let's agree to disagree :)

Krisix

Legacy Member
Ferrari trekt altijd wel zijn kaart tegen het einde van't seizoen (of veel vroeger al). Moest het echt Kimi tegen Massa zijn voor seizoenstitel en vrije concurrentie dan gok ik toch nog op Kimi :).

xDama

Legacy Member
eniac zei:
Enfin, gezien het feit dat Nakajima de snelste tijd neerzette zou ik noch belang hechten aan de tijden van Mclaren, noch die van Ferrari.

Ik zou nog relatief oppassen met zoiets te zeggen, want imo is Williams goed op weg om dit jaar het 3e team te worden hoor. Wintertesten zeggen niet alles, maar als je al van in het begin vd testen constan voorin kan meerijden... :)

hatetn

Legacy Member
wachten op de eerste race om te kijken waar iedereen staat. nu is het enkel uitproberen wat ze kunnen/mogen doen. vanaf de eerste race ga je zien wie waar staat nu is het gewoon gokken
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan