Archief - Formule 1

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Anoniem04

Legacy Member
Typhon` zei:
Nog altijd even mottig, ze zouden beter kiezen tussen geel-blauw-wit of oranje-blauw-wit.
Dat geel en oranje passen gewoon niet samen...
(ja oké, renault = geel en ING oranje, maar kan niemand dan plooien? nuja opvallen doet het wel)

Het wit gewoon zwart maken :D

Wesdude

Legacy Member
Typhon` zei:
Nog altijd even mottig, ze zouden beter kiezen tussen geel-blauw-wit of oranje-blauw-wit.
Dat geel en oranje passen gewoon niet samen...
(ja oké, renault = geel en ING oranje, maar kan niemand dan plooien? nuja opvallen doet het wel)

In het echt viel dat nog goed mee qua livery vond ik, maar op foto en op tv is het heel wat minder.

Dikke neus wel precies. Ben benieuwd of Alonso mee doet voor overwinningen dit jaar.

jeltex

Legacy Member
Ik geloof het niet maar ik zou het wel willen zien gebeuren.
Ik vond het heerlijk om hem en Hamilton keihard tegen elkaar te zien racen, deed me weer terugdenken aan de tijd van Prost vs. Senna (alé vaagjes dan toch want ik was nog vrij jong toen).

Wanneer begint dat nieuwe seizoen eigenlijk? Tbegint tijd te worden ...

Dr. Doezel

Legacy Member
jeltex zei:
Wanneer begint dat nieuwe seizoen eigenlijk? Tbegint tijd te worden ...


GP Australië - 1e vrije training: start over 29 dagen, 10 uren en 3 minuten

hatetn

Legacy Member
morgen ontkent die toch dat die da heeft gezegd
hij is zelfs beste maat met hamilton

Darth-Falcon

Legacy Member
zoals al een hele tijd voorspeld, is de champcar serie zo goed als dood. meerdere teams gaan prolly naar IRL.

Lucian

Legacy Member
"Ferrari is al de nieuwe wereldkampioen"


Ferrari presteerde erg sterk tijdens de testsessies in Bahrein. Vooral Kimi Räikkönen reed de ene upersnelle tijd na de andere. Voor sommigen is Ferrari alvast de nieuwe wereldkampioen van 2008, dat is alvast de mening die Jarno Truli is toegedaan.

"Als ik kijk naar de nieuwe Ferrari's op het circuit, dan is dat erg deprimerend voor ons," aldus Trulli. "Ze kunnen remmen waar en wanneer ze willen, bovendien kunnen ze ook nog eens zo vroeg gas geven als wanneer ze willen. Ik moet daarentegen oppassen, aangezien we geen tractiecontrole meer hebben."

Volgens de Italiaan staat de het dan ook al ontegensprekelijk vast dat Ferrari de wereldtitel zal behalen.

"Ze zijn zelfs ongeveer een halve seconde per ronde sneller dan McLaren. Het wereldkampioenschap is al beslist nog voor het begonnen is!," besluit Trulli.
stond hier nog nie dusja
kimi for champ :love: :D

zou wel interessant zijn, weten we dadelijk of hamilton de god is die iedereen denkt dat hij is :)
eens nieuwsgierig of hij schumacher-gewijs mee kan doen voor de titel met een auto die een pak trager is (als wat trulli zegt effectief blijkt te kloppen natuurlijk)

xDama

Legacy Member
Nja ik begin zo stilaan toch ook al mijn conclusies te trekken uit wintertesten.

Honda bv... Mijn goeie god, hoe traag zijn die niet? Vanaf de launch van de nieuwe wagen zijn ze elke dag tussen de 2 à 4 seconden trager dan de snelste wagen. Da's imo geen toeval meer fzo.

En jammergenoeg heeft Super Aguri nog geen reet getest voor volgend seizoen, dus ik vrees er een beetje voor dat we dit seizoen Honda en SA als allerlaatste zullen zien. Zeker gezien dat Force India zo'n enorme sprong voorwaarts heeft gemaakt en nog zal maken!

Wesdude

Legacy Member
Honda is echt wel heeeeeeel traag. Jezus die zijn nog nie van de laatste plaats weggeraakt denk ik. En zand in de ogen van de concurrentie strooien doet ge misschien in 1 test met een paar tienden, maar niet week na week met een enorme achterstand. Is iets serieus mis denk ik, hoewel ze binnen Honda allemaal positief zijn.

Kermit

Legacy Member
als ik van honda was, dan zou ik maar eens beginnen werken aan de wagen voor 2009, dan is die misschien eens fatsoenlijk :D
Dit seizoen is toch al naar de haaien :p

Krisix

Legacy Member
Pronostiek nieuw seizoen:

1. Kimi
2. Hamilton
3. Alonso

Kimi op 1 met 'gemak', paar races voor het einde van't seizoen zekerheid. Plaats 2 en 3 knokken tot het einde.

Kzijn is benieuwd :p. Ik hoop gewoon terug zo'n zalig seizoen als vorig jaar met weinig zekerheid en verrassende wendingen. Nen Hamilton dat wnn het erop aankomt helemaal naar achter terug valt en het gehoopte maar bijna onbedenkelijke gebeurt :evil:. Vorig seizoen deed terugdenken aan de duels Schumi en Mika. Ah waar is den tijd dat ze met drie naas't elkaar voor den bocht uitkwamen. Of dat Häkkinen de laatste ronde stil viel omdat de naft op was :D.

Elke topfavoriet zit nu bij een ander team, mss wel interessant. Al was't me Alonso en Hamilton vorig jaar ook wel scherp al :cool:.

jeltex

Legacy Member
Een top 3 met 3 rijders van verschillende teams lijkt me niet echt realistisch. Het is al jaren geleden dat er nog eens een titelstrijd was tussen 3 teams die aan elkaar gewaagd waren.

Mocht Kimi het - naar jouw gevoel - 'met gemak' halen dan zal dat voor een groot deel ook wel aan een superieure Ferrari liggen en dan zou ik toch wel eerder Massa op 2 of 3 verwachten.

Ik hoop dat Hamilton de titel pakt dit jaar, want eigenlijk verdiende hij hem vorig jaar al. Laten we hopen dat de McLaren van dit jaar een beetje snel is, want met die mannen weet je nooit. Het ene jaar bouwen ze een fantastische wagen, het andere laten ze het grandioos afweten.

Wesdude

Legacy Member
Insert flauw spionagemopje.

Nee maar het zal volgens mij tussen Ferrari en Mclaren gaan.

Renault zal nog wel een jaartje nodig hebben om er terug te raken. Ben benieuwd wat dieje W-vleugel inhoudt en of het überhaupt werkt.

Darth-Falcon

Legacy Member
Aan de wintertesten te zien denk ik eerder

1 Kimi
2 Massa
3 Hamilton.

Alonso komt er niet aan te pas dit jaar.

Defkes

Legacy Member
Renault, BMW en Williams (mss zelfs Red Bull) zijn voor mij grote vraagtekens. Ik verwacht Ferrari vooraan en in het begin van het seizoen enkel McLaren in de buurt. Halverwege het seizoen zie ik McLaren haar plek achter Ferrari verliezen op de grid en Renault, BMW of Williams meedoen.

-Steve-

Legacy Member
Ik hoop echt dat die McLaren niet veel trager is dan de Ferrari, anders wordt het dit jaar opnieuw geen wereldtitel voor Hamilton en dan gaat hij het zich echt beklagen dat hij vorig seizoen zo klungelde op het laatste. Toch is dit mijn top drie:
1)Hamilton
2)Kimi
3)Massa
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan