Archief - Formule 1

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Pitter

Legacy Member
GOGO BMW :d yihaaa, zalig BMW doet het.
toen ik overal las dat het nix ging worden met BMW dit jaar, zelfs ni 3de voor het constructeurskampioenschap, had ik al geen zin meer om F1 te zien, maar ze staan er toch maar mooi, heel verassend. Ik hoop da bmw de lijn kan doortrekken.

xDama

Legacy Member
Wat een baalresultaat voor Kimi. Ik vraag me nu af hoe de verhouding ligt tov Mclaren. Nuja, hopen dat hij de schade kan beperken met een 4e plaats nog fzo.

Wesdude

Legacy Member
Heel de winter hoort ge niks negatief en nu opeens Baldizeri (of hoe noemt hem weer): "ja de kwalificatie pace is niet zo goed, da wisten we in de winter al."

BMW, toch zeker Kubica, zal wel met weinig benzine gekwalificeerd hebben.

squan

Legacy Member
't zal ook 't laatste jaar zijn da Vettel bij Torro Rosso rijdt, way too much talent.

blaatschaap

Legacy Member
wss staan de BMW's met weinig benzine ja, zeker kubica, da zijn we van hem al gewend
nu vraag ik mij af of ze da gaan blijven volhouden met die jongen dit seizoen, want door zijn 3-4 pitstops is hij toch dikwijls veel te ver geëindigd (buiten de punten) vorig seizoen

nuja, van BMW mogen we toch wat gaan verwachten dit jaar :)

Hamilton kan dit jaar echt tonen waar hij toe in staat is, dit gaan een prachtig seizoen worden denk ik (hoop ik)

geen traction control en launch control meer, ben benieuwd :)
en naar renault wordt het ook wel uitkijken, zie ze nog veel verbeteren maar meedoen voor de titel betwijfel ik...

morge vroeg op dus, prachtig circuit ook albert park :)

jeltex

Legacy Member
666-Damarus-666 zei:
Wat een baalresultaat voor Kimi. Ik vraag me nu af hoe de verhouding ligt tov Mclaren. Nuja, hopen dat hij de schade kan beperken met een 4e plaats nog fzo.

Ja ik wil ook wel es zien tot welke positie hij in staat is met een Ferrari die achteraan de grid moest starten. In 2005 bij McLaren moest hij dat zowat om de 2 races doen omdat die motor het de helft van de keren wel opgaf. Toen heeft hij echt kunnen laten zien wat hij waard was. Ik denk aan die ene keer dat hij helemaal achteraan startte en de race in extremis nog won door zn McLaren in de laatste ronde voorbij de Renault van Fisichella te krijgen. Bij Ferrari heb ik hem dergelijke dingen nog niet zien doen, dus ik ben eens benieuwd. Als er vooraan geen technische problemen zijn vrees ik wel dat hij niet verder zal raken dan plaats 6.

McLaren lijkt zn zaakjes goed voor elkaar te hebben. Voor Hamilton komt het er gewoon op neer de race te winnen en Kimi meteen zo ver mogelijk op achterstand te zetten, want als er 1 ding is dat we sinds vorig jaar geleerd hebben is dat je die Fin nooit mag afschrijven.

BMW is ook verrassend sterk, ik had eerder Williams verwacht dit seizoen. Ok ze kunnen licht staan, maar dan nog is die 2de plaats van Kubica indrukwekkend. Ik hoop dat ze zich wat kunnen mengen in de titelstrijd. 3 competitieve teams is altijd leuker dan 2.

Krisix

Legacy Member
Djuu tegenvaller voor Raïkkönen. Ik denk dat hem rond 4/5de plaats wel ergens zal eindigen morgen. Top 3 zal moeilijk worden peis ik, alé ja die BMW zien er precies ook wel goed uit dan, te zien wat het is qua benzine. 1e plaats wordt wss strijd tussen Hamilton en Massa, 3des nen BMW of Williams denk ik en voor de rest ... Raïkkönen dan 4de/5de plaats, Alonso ergens rond plaats 7/8 ?

Deze nacht bij het thuiskomen effe korte slaap of anders wakker blijven en race zien en daarna gaan slapen :p. Dat het maar ne goeie seizoenstart wordt :cool:.

Dr. Doezel

Legacy Member
jeltex zei:
BMW is ook verrassend sterk, ik had eerder Williams verwacht dit seizoen. Ok ze kunnen licht staan, maar dan nog is die 2de plaats van Kubica indrukwekkend. Ik hoop dat ze zich wat kunnen mengen in de titelstrijd. 3 competitieve teams is altijd leuker dan 2.

Kubica had op de pole kunnen staan als ie niet dat klein foutje gemaakt had. :(

-Steve-

Legacy Member
Dr. Doezel zei:
Kubica had op de pole kunnen staan als ie niet dat klein foutje gemaakt had. :(

Das met alles zo, als Devolder gisteren ni valt wint hij misschien de Tirreno.

blaatschaap

Legacy Member
jeltex zei:
Ja ik wil ook wel es zien tot welke positie hij in staat is met een Ferrari die achteraan de grid moest starten. In 2005 bij McLaren moest hij dat zowat om de 2 races doen omdat die motor het de helft van de keren wel opgaf. Toen heeft hij echt kunnen laten zien wat hij waard was. Ik denk aan die ene keer dat hij helemaal achteraan startte en de race in extremis nog won door zn McLaren in de laatste ronde voorbij de Renault van Fisichella te krijgen. Bij Ferrari heb ik hem dergelijke dingen nog niet zien doen, dus ik ben eens benieuwd. Als er vooraan geen technische problemen zijn vrees ik wel dat hij niet verder zal raken dan plaats 6.

ik zag vorig jaar toch nie de raikkonen van de jaren bij mclaren, die ferrari is echt wel anders, en dacht toen al bij mezelf dat die ferrari nie de power heeft in duels als de mclaren :x

weet nie in wat opzicht die auto's verschillend zijn maar ferrari lijkt me een pak 'stroever' te rijden

Hamiltoe

Legacy Member
Hello, heb zin om me in te schrijven in megaF1. Maar begrijp dit niet zo goed .. Iemand die dit al gedaan heeft?

Vragen:
-Als ik vandaag meedoe, ben ik dan al punten verloren door dat ik niet aan de kwalificatie deelgenomen heb?
-Kan je de ploeg later nog veranderen?
-Met dat maximum budget van 50 miljoen euro kan je amper iets kopen. Bijv. als je hamilton koopt voor 30 miljoen euro moet je nog 2 rijders, 1 ploeg en 1 motor met 20 miljoen euro kopen?
-Hoe kan je punten verdienen met een motor, is dit hetzelfde als ploeg; waarom is het er dan?

Raar en onduidelijk spelleke.
Voorlopig niet bereid er vijf euro voor te betalen :p.

squan

Legacy Member
'k denk daje uitzonderlijk nog tot middernacht kunt deelnemen en zowel kwalificatie als race meetellen. Dus op die manier nog voor 't hele seizoen kunt spelen. Wat ik, als het zo is, wel niet fair vind tegenover de mensen die deelgenomen hebben voor de quali's. Mss te weinig deelnames of zo om te renderen?

Daarna is het telkens voor iedere vrijdag 18u volgend op een race-weekend om deel te nemen. Die spelen dan eerder voor grand prix's apart dan voor het seizoen.


Ik heb voorlopig 114 punten met een team, maar Glock die 10 plaatsen achteruit moest en Kimi die uitbolde deden me fameus pijn.

TX.Conn

Legacy Member
Zalig om te zien dat BMW Sauber de lijn kan doortrekken van vorig jaar :bow:!!!

Toyota opeens enorme progressie gemaakt, zeer goeie tijden.

Renault nog steeds hetzelfde als vorig jaar, had verwacht met Alonso terug aan boord zeker een top 10 plaats.

Begint terug goed voor Kimi (ben wel meer Lewis fan), maar dit vind ik toch wel zeer spijtig voor The Iceman :(, hopelijk zien we wat spectakel van hem morgen :).

jeltex

Legacy Member
Krisix zei:
Djuu tegenvaller voor Raïkkönen. Ik denk dat hem rond 4/5de plaats wel ergens zal eindigen morgen. Top 3 zal moeilijk worden peis ik, alé ja die BMW zien er precies ook wel goed uit dan, te zien wat het is qua benzine. 1e plaats wordt wss strijd tussen Hamilton en Massa, 3des nen BMW of Williams denk ik en voor de rest ... Raïkkönen dan 4de/5de plaats, Alonso ergens rond plaats 7/8 ?

Deze nacht bij het thuiskomen effe korte slaap of anders wakker blijven en race zien en daarna gaan slapen :p. Dat het maar ne goeie seizoenstart wordt :cool:.

Vergeet Kovalainen niet. Die is niet slecht bezig en als alles goed gaat zie ik hem zeker een podiumplaats halen. Als Massa wil meedoen voor de overwinning zal hij Heikki van bij de start voorbij moeten denk ik.

blaatschaap zei:
ik zag vorig jaar toch nie de raikkonen van de jaren bij mclaren, die ferrari is echt wel anders, en dacht toen al bij mezelf dat die ferrari nie de power heeft in duels als de mclaren :x

weet nie in wat opzicht die auto's verschillend zijn maar ferrari lijkt me een pak 'stroever' te rijden

Vond ik ook, ik zag hem liever rijden bij McLaren. In 2003 en 2005 heb ik hem veel mooiere dingen zien doen dan vorig jaar. Ik had een wereldtitel toen veel verdiender gevonden dan vorig jaar, maar kom, het is zoals het is natuurlijk. Misschien bewijst hij dit jaar het tegendeel.

blaatschaap

Legacy Member
ik hoop het, maar ben wel geen raikkonen fan meer (eigelijk nooit echt geweest)
misschien was het gewoon wennen in de ferrari

kovalainen zie ik nog nie direct meedoen, die moet denk ik de mclaren nog wat leren kennen, maar da komt nog wel :)

shiftyke

Legacy Member
Pff 5u15, kdenk dat ik het op de samenvatting ga houden, te moe

Leuk dat BMW zo snel is, zou een spannend seizoen kunnen worden
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan