Archief - De Rode Duivels - Deel 4

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

The Black Mamba

Legacy Member
pina zei:
wtf lol, speelde net bij de RD beter dan bij anderlecht. Maar met 2 spitsen zie je pas de échte kwaliteiten van lukaku. Is gewoon geen toeval meer dat hij altijd een dijk van een match speelt omdat er bij anderlecht met 2 spitsen werd gespeeld. En ze hebben 1 keer tussendoor met de oude 4-3-3 gespeeld en opnieuw was lukaku onzichtbaar. Ik denk dat het thuis tegen gent was.

Ja die wedstrijd waarin hij 2 keer scoorde en zelf nog een goal inleidde ook was hij onzichtbaar :unsure: Bedoel je niet op Gent?

Lukaku is in een 4-3-3 ook goed OP VOORWAARDE DAT er goeie wingers zijn. Bij de rode duivels lijkt dat laatste alvast geen probleem met Hazard , Chadli , De Bruyne en Mertens (en normaal ook nog Dembele en Legear).

Lukaku is trouwens echt wel heel sterk bezig hoor de laatste tijd. Die moet altijd in de ploeg staan zo'n klassespits. Leekens zal dat ook wel gezien hebben.

Vleminckx is echt geen slechte speler maar hoe kan je hem nu boven Lukaku kiezen? Zeker op internationaal niveau. Vleminckx heeft 3/4 van zijn doelpunten gescoord tegen de ploegen die onderaan staan in de Eredivsie. Laat hem maar eerst eens bewijzen bij Club waar er veel minder ruimte en veel meer druk is. Lukaku heeft bij de RD al uitstekende wedstrijden gespeeld en hij is de laatste weken zeer sterk bezig. Vorig jaar heeft hij zich ook Europees al bewezen.

Ik vraag mij echt of er hier zijn die verder kijken dan het aantal doelpunten van Vleminckx. Ik denk niet dat er veel zijn die 3 wedstrijden hebben gezien van den Björn.

Tits

Legacy Member
geen zin om de hele topic te overlopen, want misschien staat het er al ergens.

Wij hebben via de website, tijdens de voorrangsperiode, tickets gekocht voor Belgie-Turkije. We hebben ze nog steeds niet ontvangen. Is dat normaal?

Tits

Legacy Member
The Black Mamba zei:
Ja die wedstrijd waarin hij 2 keer scoorde en zelf nog een goal inleidde ook was hij onzichtbaar :unsure: Bedoel je niet op Gent?

Lukaku is in een 4-3-3 ook goed OP VOORWAARDE DAT er goeie wingers zijn. Bij de rode duivels lijkt dat laatste alvast geen probleem met Hazard , Chadli , De Bruyne en Mertens (en normaal ook nog Dembele en Legear).

Lukaku is trouwens echt wel heel sterk bezig hoor de laatste tijd. Die moet altijd in de ploeg staan zo'n klassespits. Leekens zal dat ook wel gezien hebben.

Probleem is dat de 4-3-3 bij anderlecht eerder een 4-5-1 is, of max ne 4-3-2-1. Daarnaast waren de goede ballen die aankwamen bij Lukaku op 1 hand te tellen.

pina

Legacy Member
The Black Mamba zei:
Ja die wedstrijd waarin hij 2 keer scoorde en zelf nog een goal inleidde ook was hij onzichtbaar :unsure: Bedoel je niet op Gent?

Lukaku is in een 4-3-3 ook goed OP VOORWAARDE DAT er goeie wingers zijn. Bij de rode duivels lijkt dat laatste alvast geen probleem met Hazard , Chadli , De Bruyne en Mertens (en normaal ook nog Dembele en Legear).

Lukaku is trouwens echt wel heel sterk bezig hoor de laatste tijd. Die moet altijd in de ploeg staan zo'n klassespits. Leekens zal dat ook wel gezien hebben.

dan was het een andere match, weet het alleszins niet meer van buiten.

Gavin

Legacy Member
Wilcao zei:
Dat is onzin van die jeugdreeksen. Dat is alles behalve een zekerheid dat die het niet gaat verleren. Javier Portillo is de all-time topschutter van de jeugdreeksen van Real Madrid, boven Raul nota bene. En volgens mij is Portillo al lang geen scoringmachine meer.

Vedoco zei:
Raul speelde dan ook bij Atletico :p
Maar ook niet heel lang.

Om wikipedia te citeren: "During seven seasons he was a prolific scorer, netting 150 goals and breaking a record previously held by Raúl."

Raul speelde twee-drie jaar of zo bij de jeugdploegen van Madrid. :p

nameless

Legacy Member
Tits zei:
geen zin om de hele topic te overlopen, want misschien staat het er al ergens.

Wij hebben via de website, tijdens de voorrangsperiode, tickets gekocht voor Belgie-Turkije. We hebben ze nog steeds niet ontvangen. Is dat normaal?
Ik had een aantal weken geleden gemaild om te vragen wanneer ze verzonden werden en dat was afgelopen maandag.
En ikzelf en de meesten hier hebben ze al ontvangen.

Dus ik zou eens contact opnemen met de bond aangezien er regelmatig zaken kwijt raken in de post :).

mojojojo

Legacy Member
Van afonso alves is er toch ook nooit iets gekomen dusja, we zullen wel zien wat vleminckx nog brengt zeker

Reverz

Legacy Member
boerkiiilerke zei:
Lukaku kan die turken omver lopen maar de turken kunnen dan ook vossen omver lopen;) ik zou kiezen voor lukaku of bjorn
ZOU MOETEN... zijn de twee belangrijke woorden die je daar vergeet. Iemand met de gestalte van een Lukaku moet echt veel beter zijn lichaam leren gebruiken. Hier in België tegen de verzamelde prutsers die we hier verdedigers noemen krijgt hij een zee van tijd om alles te doen... op internationaal niveau mag je dat gewoon vergeten. Daarom is het ook een absolute NOODZAAK dat Lukaku nog deze zomer naar de Premier League verkast, dat is een competitie waar hij gedwongen zal worden om dat heel snel te leren. Elk jaar dat hij bij Anderlecht blijft nu is een verloren jaar net omdat de competitie veel te zwak is. Hetzelfde geld overigens voor Witsel, Defour en de Bruyne. Al dat gelul van "ze zouden beter nog een jaartje blijven" is dikke zever. Het klopt dat ze moeten kunnen spelen en niet op de bank zitten maar holy shit, iedereen denkt precies altijd dat spelers hier recht naar Manchester of Chelsea moeten... er zijn nog andere ploegen in de PL waar onze spelers wel elke week kunnen spelen en evengoed bijleren door constant tegen toppers te spelen. Kijk naar Fellaini, die gaat naar een middenmotor en speelt zich daar op die 2 seizoenen toch wel nadrukkelijk in de kijker van de topclubs terwijl hij ondertussen wel alle weken speelt...

Ik snap trouwens niet dat alleman hier bezig is over Lukaku en sterke play-offs terwijl Vossen word afgestraft voor zijn povere aantal doelpunten in de 2de seizoenshelft, ook Vossen speelde zeer degelijk play-offs. En als puntje bij paaltje komt is voor beiden het doelsaldo van de 2de siezoenshelft onvoldoende. De twee doelsaldo's zijn ook niet helemaal te vergelijken omdat Lukaku echt DE targetspits is bij Anderlecht terwijl Vossen meestal naast (een) andere spits(en) speelt. Vossen is ne werker, die die zette aan in den eerste minuut en die dwijlt 90 minuten het veld af. Lukaku staat veel te vaak stil. Een mentaliteit die je wel bij meer Rode Duivels ziet en die mij steeds mateloos ergert. EDIT: je moet overigens eens kijken naar die goals van Vossen in de 2de seizoenshelft... Anderlecht, Brugge, Standard, Anderlecht. Ondanks zijn scorend wat mindere 2de seizoenshelft is hij toch super belangrijk gebleven voor Genk.

Op termijn zie ik Lukaku wel een certitude worden als diepe spits maar zolang hij bij Anderlecht blijft en niet verder door groeit naar zijn volle potentieel zie ik momenteel veel liever Vossen of Vleminckx daar staan. En als er voor 2 spitsen word geopteerd zie ik sowieso liever Vossen naar Jimmy spelen omdat die 2 op elkaar zijn ingespeeld en al bewezen hebben dat ze elkaar makkelijk vinden.

vic

Legacy Member
moeten moeten... Die jongen is nog maar 17 (of is em al 18 ondertussen?) en moet nu al presteren onder immense druk van zijn club en dan ook nog een heel land dat op hem rekent om de spits te worden bij de nationale ploeg.

Sorry se, maar moest ik op mijn 18e vertrekken bij vrienden en familie om op die leeftijd al vol voor mijn carriere te gaan en om dan in een omgeving te gaan die ik absoluut niet ken en vertrouw zou ik alles behalve zeker staan in mijn schoenen.

Moest lukaku nu al vertrekken zou em peinsek volledig floppen, die jongen heeft nog niet eens een heel seizoen constant kunnen presteren en al een chapeau dat em met zo'n druk nog kalm blijft..

Hij moet niet weg imo, kzie em persoonlijk liever nog een jaar blijven..

Defour en witsel is iets anders, die zijn absoluut klaar voor hoger op te spelen imo, maar zij spelen dan ook al wel langer in onze liga.

Reverz

Legacy Member
vic zei:
moeten moeten... Die jongen is nog maar 17 (of is em al 18 ondertussen?) en moet nu al presteren onder immense druk van zijn club en dan ook nog een heel land dat op hem rekent om de spits te worden bij de nationale ploeg.

Sorry se, maar moest ik op mijn 18e vertrekken bij vrienden en familie om op die leeftijd al vol voor mijn carriere te gaan en om dan in een omgeving te gaan die ik absoluut niet ken en vertrouw zou ik alles behalve zeker staan in mijn schoenen.

Moest lukaku nu al vertrekken zou em peinsek volledig floppen, die jongen heeft nog niet eens een heel seizoen constant kunnen presteren en al een chapeau dat em met zo'n druk nog kalm blijft..
Ja, maar dat maakt mij ook allemaal niet uit... hij is inderdaad nog zeer jong en hij kan inderdaad nog blijven als hij zich mentaal niet klaar voelt om te vertrekken maar zolang dat hij zich niet verder ontwikkeld zie ik geen reden om voor Lukaku te kiezen over de andere opties die er zijn, zeker niet als hij ondertussen ook nog met examens zit... er zijn imo momenteel gewoon 2 opties die voetballend minstens hetzelfde kunnen toevoegen aan dit team als Lukaku en daarbij ook mentaal beter met de druk om kunnen.

Bart Religion

Legacy Member
vic zei:
moeten moeten... Die jongen is nog maar 17 (of is em al 18 ondertussen?) en moet nu al presteren onder immense druk van zijn club en dan ook nog een heel land dat op hem rekent om de spits te worden bij de nationale ploeg.

Sorry se, maar moest ik op mijn 18e vertrekken bij vrienden en familie om op die leeftijd al vol voor mijn carriere te gaan en om dan in een omgeving te gaan die ik absoluut niet ken en vertrouw zou ik alles behalve zeker staan in mijn schoenen.

Moest lukaku nu al vertrekken zou em peinsek volledig floppen, die jongen heeft nog niet eens een heel seizoen constant kunnen presteren en al een chapeau dat em met zo'n druk nog kalm blijft..

Hij moet niet weg imo, kzie em persoonlijk liever nog een jaar blijven..

Defour en witsel is iets anders, die zijn absoluut klaar voor hoger op te spelen imo, maar zij spelen dan ook al wel langer in onze liga.

Wie echt goed is kan omgaan met die druk. Ook dat is een eigenschap die een topsporter gewoon moet hebben.

Anoniem04

Legacy Member
Die jonge gastjes in motorsport die doen niets anders dan Europa rond trekken om hun races te rijden, die moeten dan nog eens presteren of ze worden buitengegooid. Vettel was 19 toen hij zijn eerste F1 training deed.

Zoals BR zegt, is dat nu eenmaal onderdeel van topsport.

Morrissey

Legacy Member
Zalig wel dat de turken Sahin en Altintop moeten missen. Hier liggen toch wel kansen :)

BleKKie

Legacy Member
Ideaal moment om die Turken te treffen hé, zal zo'n lekker matchke worden :cool:

J.Brown

Legacy Member
Iemand die de selectie van Turkije kent? Ik vind ze nergens terug. Al goed dat ze die 2 missen.

BleKKie

Legacy Member
20.380 Aanwezig is wel nice dacuba :p

Ik zou wel graag meedoen, maar ik ga niet met de auto naart café zulle, lijkt me niet zo veilig om bezopen met den auto te rijden :unsure:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan