Archief - De Rode Duivels - Deel 4

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Ph Sp

Legacy Member
Ik denk echt niet dat Vossen alleen in de spits marcheert. Zet die naast een spits met snelheid en diepgang (genre Lukaku of Jimmy) en dan werkt die al veel beter. Vossen zakt graag uit en dan kan niet als enige spits.

J.Brown

Legacy Member
Jammer dat Tchité niet kan uitkomen voor de Rode Duivels, ideale spits. One man army.

Reverz

Legacy Member
Ph Sp zei:
Vossen zakt graag uit en dan kan niet als enige spits.
Vossen zakt graag uit bij Genk omdat hij daar spitsen naast zich heeft lopen, waardoor het dus nuttig kan zijn. Als hij die spitsen niet naast zich heeft kan hij zich toch gewoon aanpassen. Vossen speelde positioneel echt wel meer dan een behoorlijke wedstrijd tegen Azerbeidzjan.

Het is ook niet omdat een speler een bepaalde positie/rol vervult bij zijn club dat hij bij de Rode Duivels exact hetzelfde moet doen en zich niet zou kunnen aanpassen. Kijk naar Vertonghen, die heeft bij de Duivels al vanalles en nog wa gespeeld maar nooit op de CV die hij gewoon is van bij Ajax...

vic

Legacy Member
Reverz zei:
Vossen zakt graag uit bij Genk omdat hij daar spitsen naast zich heeft lopen, waardoor het dus nuttig kan zijn. Als hij die spitsen niet naast zich heeft kan hij zich toch gewoon aanpassen. Vossen speelde positioneel echt wel meer dan een behoorlijke wedstrijd tegen Azerbeidzjan.

Het is ook niet omdat een speler een bepaalde positie/rol vervult bij zijn club dat hij bij de Rode Duivels exact hetzelfde moet doen en zich niet zou kunnen aanpassen. Kijk naar Vertonghen, die heeft bij de Duivels al vanalles en nog wa gespeeld maar nooit op de CV die hij gewoon is van bij Ajax...

jah, maar azerbeidzjan en turkije is een groot verschil é :unsure:

Vossen hoort in een twee spitsen systeem imo, kan niets daar doen op zen eentje.

Maar begrijp je redenering wel, zeker over vertonghen, maar je ziet ook dat hij daar niet graag speelt.

Weebl

Legacy Member
Je moet ook gewoon eerlijk kunnen toegeven dat Vertonghen op de CB nooit de beste speler zal zijn.
Kompany > Vermaelen > Lombaerts > Vertonghen.
En doe daar dan nog eens Van Buyten bij die geliefkoosd wordt door vriend Georges, dan heb je helemaal al geen kans meer.
Vertonghen mag blij zijn met zijn LB, wat volgens mij niet wil zeggen dat hij daar hoort te spelen. Want die heeft mij nog nooit kunnen bekoren op LB.
En een middenvelder is hij al helemaal niet.

vic

Legacy Member
Vertonghen heeft nochtans dachtek een tijd op het middenveld gestaan bij ajax, maar kan me verrgissen

Weebl

Legacy Member
Kan goed zijn, maar dan zet ik liever Simons, Witsel, Defour of Fellaini in het middenveld ;)

John Doe

Legacy Member
Is het niet een beetje voorbarig om Vertonghen nu al geen kans meer te geven? Toen Vermaelen bij Ajax speelde kraaide er ook geen haan naar, maar toen hij plots dé man was bij Arsenal had iedereen het wel zien aankomen hoor.

Vertonghen is een stuk verder als speler bij Ajax dan Vermaelen in de tijd vind ik.

Weebl

Legacy Member
Ik heb niet gezegd dat je hem geen kans meer moet geven he..
Maar nu niet, want nu zijn er betere spelers.

exo

Legacy Member
Vertonghen mag van mij gerust LB blijven staan... Met die z'n rushes kan die het spel openbreken vanop de flanken.

Gavin

Legacy Member
Fitte speler > "betere" speler die uit blessure terugkomt.

Iets anders dat ik belangrijk vind: Kompany en Vertonghen hebben net een dikke prijs gepakt. Winaars. Die twee hebben dus iets extra tegenover de rest. Ik wil die twee dus centraal hebben op dit moment.

mtm

Legacy Member
Gavin zei:
Fitte speler > "betere" speler die uit blessure terugkomt.

Iets anders dat ik belangrijk vind: Kompany en Vertonghen hebben net een dikke prijs gepakt. Winaars. Die twee hebben dus iets extra tegenover de rest. Ik wil die twee dus centraal hebben op dit moment.

En op linksback dan? Van Damme, die daar ook nooit meer speelt?

exo

Legacy Member
Waar speelt Lombaerts bij Zenit, CV zeker? Was dat ooit, al dan niet in een ver verleden, een LB?

Gavin

Legacy Member
Sloth zei:
Ik zet al mijn geld op Kompany/Van Buyten.
Helaas zal het inderdaad dit weer worden.
mtm zei:
En op linksback dan? Van Damme, die daar ook nooit meer speelt?
Lombaerts zou ik daar laten ploeteren. Die heeft dat nog al gedaan bij de nationale ploeg, geloof ik, en niet echt slecht.

mtm

Legacy Member
Gavin zei:
Lombaerts zou ik daar laten ploeteren. Die heeft dat nog al gedaan bij de nationale ploeg, geloof ik, en niet echt slecht.

Neen man, met ploeteren gebruikt ge het juiste woord. Tegen Finland was hij enorm zwak. Dan véél liever Vertonghen.

Weebl

Legacy Member
mtm zei:
Neen man, met ploeteren gebruikt ge het juiste woord. Tegen Finland was hij enorm zwak. Dan véél liever Vertonghen.

Inderdaad, tegen Finland heb ik mij mateloos geërgerd aan wat Lombaerts maar kon tegen die zwakke Finnen.
Moest Van Damme LB spelen bij de Rouches zou ik die het liefst zien spelen bij de Belgen.
Maar goed, 't staat vast dat Vertonghen LB speelt, net zoals Kompany - Van Buyten. Tenzij die gekwetst is :).
RB wordt dan Alderweireld.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan