Archief - Jupiler Pro League 2011-2012

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Wie wordt kampioen?


  • Totaal aantal stemmers
    465
  • Opiniepeiling gesloten.

Dr. Sheldon Cooper

Legacy Member
Fireflies zei:


Sheldon Cooper
heb nochtans vele matchen van RSCA gezien vorig seizoen maar om nu te zeggen dat die toen echt er met kop en schouders bovenuit stak. Hij kan wel iets maar speelt veel te dom en brengt geen extra kwaliteit dit seizoen. Misschien doet hij wel een Tiotéke over enkele seizoenen.

Fireflies
Kouyaté was vorig seizoen toch een ware heerser hoor. Speelde echt fantastisch toen, zeker voor zijn eerste seizoen.

I knew it :unsure:

Sportinggboy

Legacy Member
Truman' zei:
Ja gij wel gij lol maak van die altijd maar "de kans bestaat" en dan wil ik u nog het voordeel van de twijfel geven

even rsca kampioenenjaar erbij sleuren

1 RSC Anderlecht 69
2 Club Brugge 57
3 AA Gent 49
4 KV Kortrijk 45
5 Sint-Truiden VV 42
6 SV Zulte Waregem 41

Dan moet het toch wel echt vies doen in de po voor de eerste 4 dat zulte waregem met uw stelling nog kampioen gaat spelen :)

Buiten de eerste 2 zijn die ploegen dan ook nooit in staat om 30 op 30 te kunnen behalen ;)

sharpshot

Legacy Member
Weebl zei:
Cercle Brugge - Roeselare (II) 1-3

Goals: Naudts 1-0, x 1-1, Papa Séné 1-2, x 1-3

Cercle: Coppens, Gombami (80' Rudy), Viane, Van Landschoot, Mestdagh, Van Roose, Vidarsson ('27 Van Eenoo, 58' Dompig), Sergeant, Janssens ('58 D'Haene), Wang, Naudts

De wedstrijd werd gespeeld in Eernegem. Papa Séné is door Cercle uitgeleend aan Roeselare.


Hihi, dat van Papa Séné vind ik wel grappig.

idd voor de eerste keer dat zij een speler uitlenen :lol:
Spijtig dat ze dit jaar wrs wel terug in eerste zullen blijven.

Morrissey

Legacy Member
Sheldon Cooper zei:
Sheldon Cooper
heb nochtans vele matchen van RSCA gezien vorig seizoen maar om nu te zeggen dat die toen echt er met kop en schouders bovenuit stak. Hij kan wel iets maar speelt veel te dom en brengt geen extra kwaliteit dit seizoen. Misschien doet hij wel een Tiotéke over enkele seizoenen.

Fireflies
Kouyaté was vorig seizoen toch een ware heerser hoor. Speelde echt fantastisch toen, zeker voor zijn eerste seizoen.

I knew it :unsure:

2 jaar geleden wel, vorig jaar zoog die té hard. Als die zijn oud niveau kan oppikken start die altijd, maar de laatste tijd staat die meer te zwemmen dan wat anders.

Dr. Sheldon Cooper

Legacy Member
Begrijp het wel, was niet met de bedoeling om aan te vallen ofzo. Hoe zie jij de kern van RSCA infeite dit jaar?

Morrissey

Legacy Member
Verdedigend staat die er wel, ik zou volgend seizoen opteren voor deze opstelling:
-----------------------Proto---------------------
--------Odoi----------Juhasz-----------Samuel--------Diogo
---------------------Gillet------------Kljestan/Biglia als hij fit is

----------------------------------Kanu------------------------

----Suarez/Molins(indien fit)--------------------------Jovanovic(?)/Matos
---------------------------------Lukaku------------------------

Dus qua keeper en verdediging zijn we vrij solide. Odoi was gisteren tegen PSG echt heel goed vond ik, zowel verdedigend als aanvallend. Juhasz is een blok, die staat er. Maar naast Mazuch is dat gewoon véél te beperkt in België, beide kunnen amper uitvoetballen. Dus Samuel ernaast, goede verdediger, sterke pass in de benen en denkt telkens vooruit. Als centrale duo heb je dan bijna niet beter in België denk ik. Als LB zou ik, na gisteren, voor Diogo opteren, al mag Descacht daar ook zeker staan. Die is verdedigend echt goed, brengt enkel aanvallend niks bij. Diogo daarentegen was gisteren ook goed, verzorgde passes, prima positiespel en telkens aanvallend denken.

Dan op dat middenveld. Gillet en Biglia als stofzuigers. Hoewel ik eerst met Kljestan zou spelen, maar Jacobs kiest resoluut voor Kouyaté in afwachting dat Biglia fit is. Als Biglia toch zou vertrekken, zal dat ons centraal middenveld voor de rest van het seizoen worden. Ik zou dan in die driehoek, met de punt naar voor Kanu nemen. Heeft in het verleden al veel getoond daar beter tot zijn recht te komen dan op de flank. Heeft een actie, is heel sterk met bal aan de voet, past perfect als een nummer 10.

Indien Vargas fit is, zou ik Kanu dan weer naar de linkerflank schuiven, en Vargas als punt van de driehoek.

Over beide flanken, Suarez rechts en Matos links. Beiden zijn snel, hebben een goede actie, goede voorzet en scorend vermogen. Matos blijft een gok, maar tegen Lokeren heeft die enorm veel krediet gewonnen, ook gisteren tegen PSG was hij bij de beteren. En laat die 2 maar afwisselen van flank, kan een mooi duo worden als die er vol voor gaan. Maar iets te wisselvallig vrees ik, zeker van Suarez is dit geweten, maar ik blijf er bij. Geef die het vertrouwen, een basisplaats en da's resoluut de beste winger van België. Indien Jovanovic toch komt, schuift Matos naar de bank.

Als punt Lukaku, uiteraard. Moest die toch vertrekken, kan je daar Mbokani zetten (in de veronderstelling dat die komt als Lukaku weg is) en Kanu iets dichter achter Mbokani schuiven.

Bank: Reynaldo, Schollen, Praet, Safari, Kabasele en De Sutter

Ik denk dat we met deze ploeg toch wel voldoende gewapend zijn om volgend seizoen aan te vatten. De komst van Jovanovic zou mij nog zekerder maken, maar met de huidige kern kunnen we er, zeker als Biglia, Vargas en Molins fit zijn, zeker en vast staan.

Dr. Sheldon Cooper

Legacy Member
Je gaat er dan van uit dat Wasyl, Legear, Mazuch, Badibanga, Chatelle, Seck, J. Lukaku, Iakovenko, Kouyaté, Marecek en Veselinovic zelfs niet in de kern zitten? :unsure:

Ik zou eerder opteren voor:

Proto
Odoi - Juhasz - Samuel - Deschacht
Gillet - Biglia - Kljestan
Vargas
De Sutter - Jovanovic​

bank: Cordier, Kanu, Kouyaté, Wasyl, Veselinovic, Mazuch, Legear

Dr. Sheldon Cooper

Legacy Member
Lukaku ga ik er nogal van uit dat die vertrekt. Safari en Praet heb ik niet zien spelen dus kan ik niks van zeggen. Mollins is toch die nieuwe die x-aantal maanden out is?

Vedeco

Legacy Member
Praet krijgt sowieso zijn kans dit jaar.
Ik hoop hetzelfde voor Van Der Bruggen in Gent.

Dr. Sheldon Cooper

Legacy Member
Ahja, niet bij stil gestaan infeite lol :p
Veselinovic mag er dan uit voor Molins en Kouyaté voor Praet :cool:

Morrissey

Legacy Member
Sheldon Cooper zei:
Je gaat er dan van uit dat Wasyl, Legear, Mazuch, Badibanga, Chatelle, Seck, J. Lukaku, Iakovenko, Kouyaté, Marecek en Veselinovic zelfs niet in de kern zitten? :unsure:

Wasyl, Legear, Chatelle, Seck, Iako en Veselinovic mogen van mij vertrekken. De rest vullen blessures wel op zeker, een volledig fitte kern heb je toch nooit. En J Lukaku is véél te licht om nu in de kern te zitten.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan