Archief - Jupiler Pro League 2011-2012

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Wie wordt kampioen?


  • Totaal aantal stemmers
    465
  • Opiniepeiling gesloten.

fraaanche

Legacy Member
Time zei:
Kan perfect, waarom? Omdat hij geen homo is en het puur een scheldwoord is.
Moest hij wel homo zijn is dat dezelfde categorie als racisme.
Moest een speler zich outen en een gans stadion begint "aarsridder" te scanderen, dat kan niet.

Je kwetst hem niet, maar misschien wel 10tallen homo's in het stadion. Is dat dan minder erg? Die homo's kunnen er ook niet aan doen dat ze zo zijn, je moet je lijn doortrekken dan he :)

Time

Legacy Member
Zou mij verbazen moesten veel mensen die belediging zelfs doorhebben... Iets te vaag imo.
Kawashima is radioactief is al duidelijker, dat is er wel over.

@ Fraaance: neen, ik vind niet dat je die echt kwetst daarmee, de normale versies onder hen kunnen dat ook wel plaatsen op zo'n moment. Kijk naar Anderlecht die voor Joden worden uitgescholden, daar wordt ook niet tegen opgetreden, terwijl er wel joden naar matchen zullen komen kijken zeker?

Exorikos

Legacy Member
Walk on! Walk on! :music:

Zo luid heb ik het stadion nog nooit gehoord. Jammer dat ik niet ben gaan kijken. :(

fraaanche

Legacy Member
Time zei:
Zou mij verbazen moesten veel mensen die belediging zelfs doorhebben... Iets te vaag imo.
Kawashima is radioactief is al duidelijker, dat is er wel over.

@ Fraaance: neen, ik vind niet dat je die echt kwetst daarmee, de normale versies onder hen kunnen dat ook wel plaatsen op zo'n moment. Kijk naar Anderlecht die voor Joden worden uitgescholden, daar wordt ook niet tegen opgetreden, terwijl er wel joden naar matchen zullen komen kijken zeker?

Stijnen homo was duidelijk en vaak genoeg genoeg dat iedereen het doorhad. En ik weet niet, misschien was er wel iemand die het niet kon plaatsen. Is die persoon dan minder waard dan Kawashima dat dat niet bestraft wordt?

Dat argument van je kan je ook gebruiken tov Kawashima hoor. Hij had dat ook kunnen plaatsen op zo'n moment. Dat dat maar was om hem van de wijs te brengen. Denk je nu dat daar één supporter het lollig vindt van wat er in Japan is gebeurd? Nee hoor, enkel om hem te destabiliseren en hij laat nog zien dat het werkt ook door half te flippen als 10 man het roept en dat zit het spel natuurlijk op de wagen.

En Sandy kan er ook niet aan doen dat hij er wat vrouwelijk uitzag en dat zen ouders hem Sandy noemden. Misschien hoe vaak is die niet gepest geweest, wat een identiteitscrisis heeft die gast wel niet gehad. Maar dat is wel billijk om te zingen blijkbaar. Bassegio had schildklierproblemen, daar kon hij ook niet aan doen.

Aja. Wij zingen ook anti-joden liederen (vs Antwerp) en daar wordt weldegelijk al tegen opgetreden, ook al weten ze perfect dat dat niet over echte joden gaat:

'Supporters' Germinal Beerschot zingen walgelijke liedjes - YouTube

Er gaat niet veel meer mogen hoor eens ze hiermee beginnen. Maak uw borst maar al nat. :)

Time

Legacy Member
Dat doorhebben doelde op Kawashima straalt, niet Stijnen homo.
Je 2de alinea: er is een verschil, de speler op het veld wordt rechtstreeks aangesproken. Een toevallige homo in het stadion niet.

sharpshot

Legacy Member
EN het befaamde Alle joden/boeren/kwekkers zijn homo's liedjes?

ik probeer de lijn te zien, voorlopig is ze nog wat vaag

Time

Legacy Member
Ik zie niet in wat daar mis mee is. :s

Moest dat al erover zijn dan is "er staat een flik op de hoek, we stampen z'n kloten uit z'n broek" er ook over. En dat vind ik helemaal belachelijk.

FromZero2Hero

Legacy Member
@ Sporza:

"De cheerleaders van Cercle doen een verdienstelijke poging om het stadion in de juiste sfeer te brengen."

:lol:

Anoniem04

Legacy Member
Of je gaat naar een match kijken en uw eigen team aanmoedigen.

Als je het verschil dan nog niet ziet tussen Fukushima naar een Japanner te roepen en homo naar een speler ( hoewel dat eveneens belachelijk is, maar soit) laat dan ook maar en doe zo verder.

waffel

Legacy Member
Proim zei:
Ook voor kinderen van pakweg 14 jaar? Dat vind ik wel belachelijk dat die ook in lange broek moeten gaan.

Da's nog iets anders, het ging hier duidelijk over volwassenen.

Boromir

Legacy Member
Wat een verschrikkelijke goal: die 2e van Cercle.
Precies een miniemen goal. Wat een knullige aanval alleen maar surpassed in its suckyness by the defence of Genk.

warcraft3 playe

Legacy Member
Merci scheidsrechter
Camus i don't like him
Tis te hopen dat Genk nog wint met 2-3 :p

Jed

Legacy Member
Lol die 2de goal van Westerlo

En Ghomsi mocht daar ook al rood gekregen hebben voor die tackle langs achter.

Fraa

Legacy Member
Bwah we moeten ook niet veel verwachten van 't Genk dat nu op't veld staat.
Dit is toch geen basisploeg man, geen Ogunjimi, geen Barda, geen Tozser, geen De Bruyne, geen Joneleit, geen trainer.

In de plaats krijgen we Camus & Buffel die alleen de bank kennen, Simaeys die nog geen minuut gespeeld heeft. Pfff, hopelijk recuperen ze wat spelers tegen dinsdag.

fraaanche

Legacy Member
Time zei:
Dat doorhebben doelde op Kawashima straalt, niet Stijnen homo.
Je 2de alinea: er is een verschil, de speler op het veld wordt rechtstreeks aangesproken. Een toevallige homo in het stadion niet.

Daar zit misschien iets in, want de intentie ligt dan anders. De gevolgen blijven echter dezelfde, wat het even erg zou maken. Ik blijf de lijn moeilijk te trekken vinden en de definitie van wat er nu wel net over gaat niet waterdicht. En een gevaarlijk precedent, zie maar hoe ver ze gaan voor stadionverbode: steek ne middenvinger op en ge hebt al prijs.

Laat de mensen roepen wat ze willen en voetballers (iedereen trouwens) moeten maar een schild hebben voor alles wat verbaal is.

Dillyracer zei:
Of je gaat naar een match kijken en uw eigen team aanmoedigen.

Als je het verschil dan nog niet ziet tussen Fukushima naar een Japanner te roepen en homo naar een speler ( hoewel dat eveneens belachelijk is, maar soit) laat dan ook maar en doe zo verder.

Aanmoedigen doen ze op Beerschot vollen bak hoor, meer als op een ander. Maak u geen zorgen.

Veel plezier met uw politiek correct voetbal, voor mij liever niet.

En nu ben ik de discussie wel beu, terug naar het voetbal voor mij part :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan