Archief - Jupiler Pro League 2011-2012

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Wie wordt kampioen?


  • Totaal aantal stemmers
    465
  • Opiniepeiling gesloten.

Jecht

Legacy Member
Cpt. Kablammo zei:
Nee een korte broek is niet normaal op zoiets. Het is een formele gelegenheid, ge gaat ook niet trouwen in uw zwembroek he. Dat is ook een kwestie van respect, ge staat voor mensen die over uw fout gaan beslissen, zij doen dat op een objectieve, informele en offciële manier. Zij staan daar ook niet in hun short, alsof ze het niet serieus nemen. En zij verwachten dezelfde uistraling van u. Welke indruk geeft het als iemand daar binnen slentert alsof het hem geen reet kan schelen, hij is toch half op vakantie met het mooie weertje buiten enzovoort.

Als ge dat steekt op 'hautaine' gedrag, ga dan bij de rest van de marginalen zitten die dat afsteken op belachelijke redenen omdat ze zulke simpele dingen niet begrijpen. Ge gaat niet in uw bermudas en trainingsvestje naar een hoorzitting.

Korte broek is niet hetzelfde als zwemshort, en ik had het over het eerste. Ik weet niet wat Refaelov aanhad, maar als ge die 2 niet uit elkaar kunt houden... En ik zou ook nog eens opzoeken wat nu juist informeel en formeel is. Het zijn blijkbaar zo'n simpele dingen, maar toch begrijpt ge er zelf precies niet te veel van.

Ik zou zelf ook nooit in korte broek naar zoiets gaan, omdat ik weet dat dat niet de gewoonte is. Maar uiteindelijk zijn dat soort kledingcodes niet meer dan een stukske elitair gedoe dat ondertussen door de maatschappij als de norm aangenomen is. Als ge iemand die nog maar pas in het land is dan voor zoiets op zo'n manier moet terechtwijzen... Dat vind ik echt belachelijk.

OT: Hopelijk wint OHL straks. De KV-fans op café hier terug wa stiller.

fraaanche

Legacy Member
Dillyracer zei:
Personen die die dingen naar Kawashima riepen zouden zich moeten schamen. Alhoewel ik betwijfel dat iemand met dat IQ schaamte kent.

Zou die elke keer beginnen flippen als hem het woord Fukushilma hoort of leest? Want dan gaat hem nog veel problemen hebben ze de volgende jaren/decennia :)

sharpshot

Legacy Member
Dillyracer zei:
Personen die die dingen naar Kawashima riepen zouden zich moeten schamen. Alhoewel ik betwijfel dat iemand met dat IQ schaamte kent.

Tgoh die overdreven schrik voor zo'n dingen te zeggen, alsof hij dat niet kan plaatsen als "ludiek" of "uitdagend". Gewoon gedachten op de match en doorgaan.

Het blijft natuurlijk marginaal, zoals alle anti-liedjes (al wie niet springt en consoorten), maar er moet niet overdreven worden zoals Jacky en zijn joden.

Exorikos

Legacy Member
Ik begrijp Kawashima. Wat daar gebeurd is is een van de ergste rampen in de geschiedenis van zijn land. Net zoals ze ook niet met Kosovo naar een Serviër zijn hoofd moeten gooien. Dat zijn regels van fatsoen en heeft weinig met humor te maken.

fraaanche

Legacy Member
Lierse - Beerschot AC 1-1 - YouTube

Kan er iemand hier Japans, want ik denk niet dat daar vriendelijke woordjes staan :unsure:

Voor mij zingt iedereen rond een voetbalveld wat men wil, voetbal dient ook om u een beetje uit te leven he. Als men spreekkoren begint te sanctioneren dan is het einde zoek: wat mag wel en wat mag niet?

Exorikos

Legacy Member
fraaanche zei:
Lierse - Beerschot AC 1-1 - YouTube

Kan er iemand hier Japans, want ik denk niet dat daar vriendelijke woordjes staan :unsure:

Voor mij zingt iedereen rond een voetbalveld wat men wil, voetbal dient ook om u een beetje uit te leven he. Als men spreekkoren begint te sanctioneren dan is het einde zoek: wat mag wel en wat mag niet?

Met zo'n dingen lach je gewoon niet. Je zou het bijvoorbeeld ook grappig vinden als speler zijn familie verliest en daar dan spreekkoren over komt? Het is niet omdat het rijmt, dat het grappig is, maar dat hebben de Beerschotsupporters duidelijk nog niet door.

Svartálfar

Legacy Member
fraaanche zei:
Lierse - Beerschot AC 1-1 - YouTube

Kan er iemand hier Japans, want ik denk niet dat daar vriendelijke woordjes staan :unsure:

Voor mij zingt iedereen rond een voetbalveld wat men wil, voetbal dient ook om u een beetje uit te leven he. Als men spreekkoren begint te sanctioneren dan is het einde zoek: wat mag wel en wat mag niet?

Een beetje gezond verstand doet al wonderen.

Proim

Legacy Member
waffel zei:
De mensen die hier het dragen van een korte broek verdedigen op zo'n plaatsen, zijn dezelfde mensen die op reis in een deftig hotel met een korte broek 's avonds op restaurant gaan. Ik vind dat echt belachelijk, en het hotel krijgt altijd meer punten van ik als ze de mensen daar op wijzen.
Ook voor kinderen van pakweg 14 jaar? Dat vind ik wel belachelijk dat die ook in lange broek moeten gaan.

byter

Legacy Member
fraaanche zei:
Voor mij zingt iedereen rond een voetbalveld wat men wil, voetbal dient ook om u een beetje uit te leven he. Als men spreekkoren begint te sanctioneren dan is het einde zoek: wat mag wel en wat mag niet?

Best wel funny dat je over iets zoals een korte broek wel valt maar niet over kwetsende spreekkoren ;p

Anyway, zoiets roep je toch niet? Het is niet omdat het zich afspeelt rond een voetbalveld dat je het recht hebt om u als een marginaal te gedragen ... -.-

sharpshot

Legacy Member
Svartálfar zei:
Een beetje gezond verstand doet al wonderen.

niet iedereen is even snel onder de indruk van iets hé, je hebt mensen die van het kleinste al gekwetst zijn. Hij maakt een goed punt met af te vragen waar je de lijn trekt.

Svartálfar

Legacy Member
sharpshot zei:
niet iedereen is even snel onder de indruk van iets hé, je hebt mensen die van het kleinste al gekwetst zijn. Hij maakt een goed punt met af te vragen waar je de lijn trekt.

Ze zijn al gestraft geweest voor Kosovo te roepen naar een Serviër. "Ey laten we Fukushima roepen naar Kawashima want dat rijmt hurhur". Hoe stom kunt ge dan zijn. Dat is gewoon nog 10 keer erger. En overschrijdt imo de grenzen van het fatsoenlijke. Laten we anders ineens ook lachen met wat op pukkelpop is gebeurd.

sharpshot

Legacy Member
Svartálfar zei:
Ze zijn al gestraft geweest voor Kosovo te roepen naar een Serviër. "Ey laten we Fukushima roepen naar Kawashima want dat rijmt hurhur". Hoe stom kunt ge dan zijn. Dat is gewoon nog 10 keer erger.

Maar waar trek je dan de lijn van wat kan en niet kan?

Time

Legacy Member
sharpshot zei:
niet iedereen is even snel onder de indruk van iets hé, je hebt mensen die van het kleinste al gekwetst zijn. Hij maakt een goed punt met af te vragen waar je de lijn trekt.
Ligt de lijn niet bij het beledigen van de speler zelf? Hem zelf mag je pakken, maar zijn situatie, omgeving, afkomst, familie, etc... niet.

Tussen balzak en eikel ligt Deschacht mag wel, je pakt gewoon de speler met een woordspeling, maakt niet uit hoe grof.
Dikke Basseggio mag wel, is puur de speler zelf.
Degryse, uw moeder is een hoer mocht niet, je pakt zijn familie.
Racisme mag niet, je pakt hem op afkomst.
Sandy jeannet mag wel, puur de speler, hij ging nog klagen, ref lachte hem gewoon uit.
Etc... Ik vind de grens tbh redelijk duidelijk.

fraaanche

Legacy Member
sharpshot zei:
niet iedereen is even snel onder de indruk van iets hé, je hebt mensen die van het kleinste al gekwetst zijn. Hij maakt een goed punt met af te vragen waar je de lijn trekt.

Dat wou ik zeggen. Zo vind ik dat van Fukushima niet van goede smaak betuigen. En oerwoudgeluiden bijvoorbeeld ook niet. De hetze rond het zingen van Kosovo naar Jorgacevic vond ik daarentegen overdreven. Maar sommigen denken daar anders over, dat is bij iedereen anders en dat is net het moeilijke.

'Stijnen homo' heb ik gisteren 10x gehoord, mag dat dan? Homofiel zijn als scheldwoord gebruik is ook niet echt fatsoenlijk, toch? Dat kan ook kwestsend zijn voor mensen in het stadion, mag dat dan ook niet?

Moet iemand van onze supportersfederatie aan elke speler van Lierse gaan vragen wat ze persoonlijk wel of niet kunnen verwerken? Dat is toch niet te doen.

Ge moogt nu al geen kloten meer in een voetbalstadion, laat ze niet beginnen met dicteren wat ge wel of niet moogt zingen. Censuur begint altijd zachtjes aan, maar bouwt enkel op. Op het einde van de rit moogt ge enkel nog op uw stoeltje zitten en klappen bij ne goal (maar niet te lang aub). Voetbal mag een beetje ruw blijven naar mijn mening.

Ivm die korte broek: naar een formele instelling ga je niet in korte broek, rond een voetbalveld mag je alles doen om de tegenstander verbaal te destabiliseren. Dat zijn 2 zeer verschillende omstandigheden. Dat is mijn visie, jullie mogen daar uiteraard een andere over hebben.

Time

Legacy Member
fraaanche zei:
'Stijnen homo' heb ik gisteren 10x gehoord, mag dat dan? Homofiel zijn als scheldwoord gebruik is ook niet echt fatsoenlijk, toch? Dat kan ook kwestsend zijn voor mensen in het stadion, mag dat dan ook niet?
Kan perfect, waarom? Omdat hij geen homo is en het puur een scheldwoord is.
Moest hij wel homo zijn is dat dezelfde categorie als racisme.
Moest een speler zich outen en een gans stadion begint "aarsridder" te scanderen, dat kan niet.

sharpshot

Legacy Member
Time zei:
Ligt de lijn niet bij het beledigen van de speler zelf? Hem zelf mag je pakken, maar zijn situatie, omgeving, afkomst, familie, etc... niet.

Tussen balzak en eikel ligt Deschacht mag wel, je pakt gewoon de speler met een woordspeling, maakt niet uit hoe grof.
Dikke Basseggio mag wel, is puur de speler zelf.
Degryse, uw moeder is een hoer mocht niet, je pakt zijn familie.
Racisme mag niet, je pakt hem op afkomst.
Sandy jeannet mag wel, puur de speler, hij ging nog klagen, ref lachte hem gewoon uit.
Etc... Ik vind de grens tbh redelijk duidelijk.

mag je dan wel zingen dat Kawashima "straalt"? Want dan lach je met de persoon en ook met de ramp daar, of toch een duidelijke verwijzing.

of tchite, terwijl die blijkbaar belg is, uitschelden voor luie afrikaan?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan