Archief - Jupiler Pro League 2012-2013 - Deel 3

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Swagger

Legacy Member
Ik hoop voor den Bob dat hij niet te snel een nieuwe ploeg onder de arm genomen heeft; ik vrees er soms voor.
Gent moet dringend 3 punten beginnen pakken.

Vedeco

Legacy Member
Het bestuur wordt eindelijk eens met de neus op de feiten gedrukt. Het stadion moest en zou prioriteit worden en dit is het resultaat. Als supporter zal ik trots zijn als we volgend seizoen daadwerkelijk in het Arteveldestadion spelen, maar dan wel met een ploeg die meestrijdt voor de ereplaatsen in onze competitie. Heel wat spelers die nu in de kern zitten, zijn gewoon geen waardig Gent-materiaal. Het hele seizoen al, heb ik het gevoel dat we terug gekatapulteerd zijn naar einde jaren 1990, begin jaren 2000. De tijd waarin een 7e plek het hoogst haalbare was. De tijd waarin een hele hoop Balkanspelers ons draaiend hield. Nu zijn we 2012 en zag ik gisteren kerels lopen die gerust anoniem zouden kunnen meedraaien in de ploeg van een goeie 10-15 jaar geleden.

Fella

Legacy Member
Jonas89 zei:
Slechte wedstrijd van ons, wel nog veel kansen voor in de 2de helft. Maar met het geleverde spel van gisteren verdien je niet de herfst-titel. Toch content met het puntje... :)

Echt akkoord kan ik toch niet gaan, we waren zeker en vast de betere ploeg.
Eerst helft liep het niet goed, ook al krijgen we een rode kaart in ons voordeel, KV Mechelen ging dan meer naar achteren hangen. Zeker na het doelpunt.
Tweede helft krijgen we 3 terecht afgekeurde doelpunten, ze halen de bal 2x van de lijn & we knallen op de lat. De 2e helft was gewoon voor ons, het zat gewoon niet mee. Er was ook een fase dat één of andere verdediger aan Leye ging hangen & dat kon volgens mij ook een strafschop zijn, tonen ze wel niet op de samenvatting van Stadion.
Hier zat sowieso veel meer in voor SVZW, het was misschien niet onze beste wedstrijd, maar wij verdienen het zeker om de herfst-titel te krijgen.

Jonas89

Legacy Member
Fella zei:
Echt akkoord kan ik toch niet gaan, we waren zeker en vast de betere ploeg.
Eerst helft liep het niet goed, ook al krijgen we een rode kaart in ons voordeel, KV Mechelen ging dan meer naar achteren hangen. Zeker na het doelpunt.
Tweede helft krijgen we 3 terecht afgekeurde doelpunten, ze halen de bal 2x van de lijn & we knallen op de lat. De 2e helft was gewoon voor ons, het zat gewoon niet mee. Er was ook een fase dat één of andere verdediger aan Leye ging hangen & dat kon volgens mij ook een strafschop zijn, tonen ze wel niet op de samenvatting van Stadion.
Hier zat sowieso veel meer in voor SVZW, het was misschien niet onze beste wedstrijd, maar wij verdienen het zeker om de herfst-titel te krijgen.

Ik vond dat de mooie combinatie's er niet waren zoals in vorige wedstrijden, we trokken de lijn door van de zwakke tweede helft tegen Club. Ik vergelijk het met scenario tegen Lokeren/Bergen. Gelukkig straft KV Mechelen het niet af...

Akkoord het zat niet mee, maar dat moet je zelf afdwingen. Berrier liep de ganse 2de helft gefrustreerd rond omdat het niet ging, en wilde alles forceren.

Al bij al ben ik tevreden met een puntje, volgende week tegen Standard zal terug niet gemakkelijk worden...

Fella

Legacy Member
Jonas89 zei:
Ik vond dat de mooie combinatie's er niet waren zoals in vorige wedstrijden, we trokken de lijn door van de zwakke tweede helft tegen Club. Ik vergelijk het met scenario tegen Lokeren/Bergen. Gelukkig straft KV Mechelen het niet af...

Akkoord het zat niet mee, maar dat moet je zelf afdwingen. Berrier liep de ganse 2de helft gefrustreerd rond omdat het niet ging, en wilde alles forceren.

Al bij al ben ik tevreden met een puntje, volgende week tegen Standard zal terug niet gemakkelijk worden...

Berrier zat heel de wedstrijd eigenlijk in een dipje, de combinaties waren natuurlijk moeilijk omdat er praktisch de hele tijd 8 man in de defensie stond, dus moest het gebeuren met voorzetten.
Tuurlijk kon het slechter afgelopen zijn, maar we verdienden toch de 3 punten. Het is nu eenmaal voetbal, we zijn zeker van een 2e plaats dus we kunnen zeker en vast niet klagen! Herfst-titel of niet, dat maakt mij niets uit.

Jack Wilshere

Legacy Member
Die herfsttitel zou mij ook geen fluit kunnen boeien, daar koop je op het einde van de rit toch niets mee.

le mastre

Legacy Member
Ik had ze liever tegen 11 spelers zien spelen. Essevee heeft het altijd moeilijk tegen ploegen die achteruit kruipen, wat natuurlijk volledig terecht is met 10 man. De goal viel ook pas na een aanval van Mechelen, als ik mij niet vergis.

Cpt. Kablammo

Legacy Member
Eigenlijk frappant dat ZW nog steeds bovenaan staat. Ja, ze hebben het middenveld, de flanken en de gevaarlijke spits. Maar hun verdediging is middelmatig op zn best en de keeper heeft ooit eens één seizoen écht goed gespeeld. Het is wel duidelijk dat de toppers het vooral hebben laten afweten tot dusver.

Natuurlijk blijven ze geen volledig seizoen daar staan, het is maar een kwestie van tijd voor er een dipje begint. De PO1 zullen ze wellicht halen.

Maar als topper daar tegen spelen moeten ze gewoon zelf het heft in handen nemen en die verdediging zoek vlammen. Afwachten tegen dit Zulte is gewoon gelijk aan je eigen kontje naaien.

theelement

Legacy Member
pepepepe zei:
Schande wat Gent op de mat brengt, ik vrees voor PO1 :L

Het wordt PO2 of er moet een wonder gebeuren, we spelen al weken het slechtste voetbal van JPL. Gelijk al velen het gezegd hebben, ze zijn het sportieve uit het oog verloren. Ok financieel gezond en nieuw stadion maar slechte kern, blijkbaar lukt beiden niet tesamen.

So be it, maar ze zullen er de gevolgen wel van dragen volgend seizoen, ze zullen mee iets moeten afkomen om die ticketverkoop te stimuleren

TrickY.

Legacy Member
Cpt. Kablammo zei:
Eigenlijk frappant dat ZW nog steeds bovenaan staat. Ja, ze hebben het middenveld, de flanken en de gevaarlijke spits. Maar hun verdediging is middelmatig op zn best en de keeper heeft ooit eens één seizoen écht goed gespeeld. Het is wel duidelijk dat de toppers het vooral hebben laten afweten tot dusver.

Natuurlijk blijven ze geen volledig seizoen daar staan, het is maar een kwestie van tijd voor er een dipje begint. De PO1 zullen ze wellicht halen.

Maar als topper daar tegen spelen moeten ze gewoon zelf het heft in handen nemen en die verdediging zoek vlammen. Afwachten tegen dit Zulte is gewoon gelijk aan je eigen kontje naaien.

Ik vind de verdediging anders echt wel goed hoor. Zeker met Verboom er nu nog eens bij.

pepepepe

Legacy Member
theelement zei:
Het wordt PO2 of er moet een wonder gebeuren, we spelen al weken het slechtste voetbal van JPL. Gelijk al velen het gezegd hebben, ze zijn het sportieve uit het oog verloren. Ok financieel gezond en nieuw stadion maar slechte kern, blijkbaar lukt beiden niet tesamen.

So be it, maar ze zullen er de gevolgen wel van dragen volgend seizoen, ze zullen mee iets moeten afkomen om die ticketverkoop te stimuleren

PO2 ga ik niet hoor, heb al 10 jaar een abo en ben ook altijd geweest als de ploeg in 'crisis' zat, maar voor PO2 betaal ik geen euro...

En veel van mijn vrienden denken er net zo over, denk dat er hooguit 5000 man zal zitten in PO2, als het al zoveel is.

Tuninboy

Legacy Member
Kheb goesting in de match deze middag. :D Zit nog in de sfeer van deze nacht.

J.Brown

Legacy Member
Een gewond dier moet je altijd vrezen.

Kijk naar wat Standard gaan doen is op Genk, stond nochtans in de sterren geschreven dat we daar een pak rammeling gingen krijgen.

BleKKie

Legacy Member
Ik begin er zowaar wat vertrouwen in de krijgen :)
Mss komt het gewoon door de stress :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan