Archief - Voetbaltransferthread 2011 - 2012: Binnenland

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Svartálfar

Legacy Member
sharpshot zei:
wrm zou ik zoiets verzinnen

Omdat het belachelijk is.

Vind het wel grappig hier wordt zoveel zever verteld. Maar Judas zeggen, nee nee dat mag niet. Achja de ene mag hier al wat meer dan de andere dat is al langer geweten.

Burny

Legacy Member
Wijsheid zei:
IEDEREEN had hem het van harte gegund te vertrekken, zelfs zonder uitleenbeurt. Maar doodgewoon niet komen opdagen op de fandag getuigt van een enorm omhooggevallen pretentie en nul respect voor de club en de supporters die hem op handen droegen na de titel. Dat respect is hij bij vele volledig kwijt.

Niet dat hij dat zich zal aantrekken, met de miljoenen in zijn zak.

Enorm enorm laf wat hij vandaag - al dan niet beïnvloed door zijn vader - gedaan heeft.

Is dat nu zo'n drama, het feit dat hij niet naar de fandag is gekomen? Ik snap hem wel, hij heeft getekend bij een andere club, waarom zou je dan nog naar die fandag gaan? :s Om daar mss ook nog wat verwijten te horen te krijgen omwille van zijn vertrek?
Enfin, das hoe ik het bekijk natuurlijk.

Toen ik enkele jaren geleden van werk veranderde, ging ik ook niet meer naar het personeelsfeest van mijn vorige werkgever :) (was toevallig op mijn laatste dag)

NotoriousP

Legacy Member
Ja dat is erg. Er waren waarschijnlijk heel wat kinderen die op die fandag zijn gekomen voor Courtois...

Svartálfar zei:
Omdat het belachelijk is.

Vind het wel grappig hier wordt zoveel zever verteld. Maar Judas zeggen, nee nee dat mag niet. Achja de ene mag hier al wat meer dan de andere dat is al langer geweten.

Kan best kloppen, hier zit een mod waarvan ge zelfs niet het woord troll moogt gebruiken, of toch niet als brugge supporter. :p

Svartálfar

Legacy Member
Burny zei:
Is dat nu zo'n drama, het feit dat hij niet naar de fandag is gekomen? Ik snap hem wel, hij heeft getekend bij een andere club, waarom zou je dan nog naar die fandag gaan? :s Om daar mss ook nog wat verwijten te horen te krijgen omwille van zijn vertrek?
Enfin, das hoe ik het bekijk natuurlijk.

Toen ik enkele jaren geleden van werk veranderde, ging ik ook niet meer naar het personeelsfeest van mijn vorige werkgever :) (was toevallig op mijn laatste dag)

Het merendeel van de supporters gunde hem die transfer. (denk dat ge zelfs al hard moet gaan zoeken voor ene die het em niet gunde) Dus dat is zever in pakskes.

NotoriousP zei:
Kan best kloppen, hier zit een mod waarvan ge zelfs niet het woord troll moogt gebruiken, of toch niet als brugge supporter. :p
Echt belachelijk :D
Nu weet ik ook waarom ik men laatste infraction heb gekregen.

Als ge dan ziet wat een dingen andere hier mogen posten waar dan blijkbaar niks aan wordt gedaan :ironic:

BuZz.LiGhTYeAr

Legacy Member
Geld, daar draait het niet om voor de supporter, die wil clubliefde zien... die wil in de kranten lezen dat een speler onder de indruk is van de werking van zijn favoriete club. Die wil lezen dat die speler zich goed voelt in de club.

Als die bonenstaak bij de kampioenenviering nuchter antwoord dat het beter is dat hij blijft... Dan denk je als supporter, gelukkig ene met verstand. Echter een maand later zijn ze het allemaal vergeten, en zien mami en papi ineens een bedrag wat ze zelfs met een pensioenleeftijd van 92 nooit bijeen-gewerkt krijgen.

En nu maar hopen dat Cech een Van der Sarreke doet. En dat Köteles zijn kans krijgt!

Lilspanyol

Legacy Member
Ik zag het al aankomen daarstraks...

Ik zag Courtois niet bij de opwarming voor de match tegen Lyon en ik zeg tegen mijne kameraad voor te lachen: 'die zal aan het onderhandelen zijn zeker'.
Even later gaan we naar onze plaats in het stadion en zie ik op een tv die daar hing met nieuws over de club 'Courtois verlaat Genk met onmiddellijke ingang. Verdere info volgt via de site.'

Heb die Köteles van zeer dicht bij kunnen zien spelen (achter het doel zat ik), en veel heeft die niet moeten uithalen hoor. En dan nog zo blunderen bij de enige tegengoal :crazy:
Als ze daar het seizoen mee moeten doorgeraken

Herr Doktor

Legacy Member
Lilspanyol zei:
Ik zag het al aankomen daarstraks...

Ik zag Courtois niet bij de opwarming voor de match tegen Lyon en ik zeg tegen mijne kameraad voor te lachen: 'die zal aan het onderhandelen zijn zeker'.
Even later gaan we naar onze plaats in het stadion en zie ik op een tv die daar hing met nieuws over de club 'Courtois verlaat Genk met onmiddellijke ingang. Verdere info volgt via de site.'

Heb die Köteles van zeer dicht bij kunnen zien spelen (achter het doel zat ik), en veel heeft die niet moeten uithalen hoor. En dan nog zo blunderen bij de enige tegengoal :crazy:
Als ze daar het seizoen mee moeten doorgeraken

Dieje heeft ook al een jaar niet meer in de goal gestaan wat wil je dat die direct terug mee kan? Die moet eerst wat wedstrijd ritme opdoen. Casteels heeft Genk wel koud gepakt :/.

Cpt. Kablammo

Legacy Member
Sorry maar menes dat Degraen het goed heeft aangepakt hier?

Waanzinnig goed bod op Courtois weigeren, waarbij Courtois nog bij Genk zou keepen voor een jaar. Intussen een bijna even sterke jeugdkeeper late vertrekken terwijl men dat ene bod weigert.

Dat bod op zich al is top of the line negen miljoen euro. Negen miljoen euro voor een keeper uit de Belgische pintjesliga. Begrijp dat even, Negen miljoen euro. En ze mochten hem nog een jaar houden. Als ik Degraen was, tekende ik dat con,tract terwijl ik fucking backflips deed. Bovendien moet ge ook even snappen dat Courtois zelf met ne huge boner voor Chelsea rondliep intussen he.

Dus uberbod <-> ontevreden speler en geen geld, onzeker CL-kwali en intussen gaat de meest beloftevolle keeper weg.

Blijkbaar gene rotte frank geleerd van de Defour historie, ontevreden speler in de kern en hopla, beetje van de loot kwijt door beetje stom rondgedraai en de twee meest beloftevolle keepers van België kwijt. Ja nu hebt ge negen miljoen maar ge had over drie jaar misschien 16 miljoen gehad. :')

Slecht management en de geloofwaardigheid van hun bullshit transferstop is ook ver zoek.

Ffs, welke mong gaat nu ook denken dat er veel kans is dat zijn speler niet half gaat flippen als zijn droomtransfer wordt tegengehouden, nota bene terwijl zijn VADER manager is. En we weten allemaal hoe dat gaat als de papa de transfer regelt van zijn zoon, zijn ogen staan op het geld gericht en in zijn broek snokt hij stiekem al aan zijn wet van '78 voor als het moest scheefgaan.

Cin

Legacy Member
Cpt. Kablammo zei:
Sorry maar menes dat Degraen het goed heeft aangepakt hier?

Hij heeft dat zelfs schitterend aangepakt. Degraen weet al van januari dat Casteels zou weggaan. Hij heeft toen laten weten dat hij hoe dan ook weg is, met of zonder de wet van 78.

Wat betreft Courtois had Genk twee opties: ofwel de onmiddellijke overgang naar Chelsea voor 9 miljoen, ofwel Courtois nog 1 jaar huren voor 7,5 miljoen euro. Met dit scenario was het voor Genk dus beter dat Courtois nog een jaar zou blijven. Genk moest dan wel zelf het loon van Courtois betalen.

En daar is het misgegaan: zijn vader is gisterenavond bij Degraen komen vertellen dat Thibaut een loon van 900.000 euro eist.

Dat vond Degraen uiteraard volledig onbespreekbaar. Genk was al bereid Thibaut een percentage van de transfersom te geven en daarbij 1,5 miljoen euro te laten vallen, en dan vraagt hij nog eens 900.000 euro.

Het is daar in de bureau van Degraen héél erg warm geworden en de vader van Courtois is woedend vertrokken. Toen Thibaut deze morgen ook al niet kwam opdagen heeft Houben gezegd aan Degraen dat hij maar onmiddellijk getransfereerd moest worden.

Zeg mij nu eens waar Genk of Degraen in de fout gaat? Je biedt een speler kansen, hij grijpt ze en realiseert zijn droomtransfer. Je zou toch verwachten dat die speler dan meer respect opbrengt voor de club die hem die kansen heeft geboden.

bluecadet3

Legacy Member
9miljoen euro voor ne keeper is al veel. En dan nog voor ne 19jarige Belgische keeper. Vrij historisch.

Wel spijtig dat het zo nen omhooggevallen bosaap blijkt te zijn.

Eagle`

Legacy Member
nuja goe voor de betrokken ontvangers van de gages, ma der is ni persé een correlatie tussen geld en talent .. De roman geeft wrs al 5 milj voor ene da treffelijk zen veters kan knopen, uit verveling dan nog

Truman'

Legacy Member
Nuja wat is 900.000&euro; vergeleken met de andere 6m die ge nogt hebt en de mogelijke 15 die hij jullie nog kon bezorgen met wat meeval in cl. Een inspanning dat ik als bestuur wel had gedaan .

Truman'

Legacy Member
caoimhin zei:
Wanneer gaat Vargas nu bijtekenen? Of hebben ze de optie in zijn contract al gelicht?

Is lukaku nu al naar chelsea voor 30miljoen, of is hij net nog wat te licht?

Cin

Legacy Member
Truman' zei:
Nuja wat is 900.000&euro; vergeleken met de andere 6m die ge nogt hebt en de mogelijke 15 die hij jullie nog kon bezorgen met wat meeval in cl. Een inspanning dat ik als bestuur wel had gedaan .

9 miljoen - 1.5 miljoen - 900.000 euro - percentage vr Courtois = meer dan 2.1 miljoen euro om een speler voor 1 jaar te huren.

Nee bedankt.

Morrissey

Legacy Member
Tsjah, als die jullie Europees naar de CL kan doorstoten, of laat staan overwinteren in de EL, is dat zo terugverdiend.

Morrissey

Legacy Member
True true, maar door zo'n spelers weg te doen, ontneem je jezelf wel heel wat kansen om die vetpot mee te graaien natuurlijk. Dat zijn opofferingen die je moet maken, maar door zo'n transfers te doen geef je gewoon al de indruk er niet in te geloven dat ze de CL kunnen halen.

Cin

Legacy Member
De ambities van Genk zullen de komende weken wel duidelijk worden. Ik ben heel benieuwd wat ze met die 9 miljoen gaan doen. In principe is CL haalbaar, mits een beetje geluk.

Cpt. Kablammo

Legacy Member
Cin zei:
9 miljoen - 1.5 miljoen - 900.000 euro - percentage vr Courtois = meer dan 2.1 miljoen euro om een speler voor 1 jaar te huren.

Nee bedankt.

Onderhandelen voor kosteloze huur van één jaar voor een transfer van 7,5 miljoen euro. Problem solved.

Met de vader als manager en de droomclub die er staat, das een voddencocktail gewoon. Zeker nu het kort twee keer op elkaar openbaar komt vast te staan wat voor druk de vaders kunnen uitoefenen als ze willen. Schoon precedent dat ze half lanceren, toevallig weer bij Genk. :p

Sorry, maar dit kon beter zijn gegaan. Kdenk dat het aanslepen van de onderhandelingen tijdens de vakantie ook geen goede zet was. De kans dat Courtois zijn pa werk verzet tijdens ne vakantieperiode is niet al te groot dus die zit met zijn duimen te draaien tot zijn geldzakken door zijn raam worden gesmeten.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan