Archief - Voetbaltransferthread 2011 - 2012: Binnenland

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Anoniem04

Legacy Member
starspike zei:
En dat stond hem niet aan. Dus daar heeft die transferstop niks mee te maken.

Er werd toch gezegd dat de onderhandelingen werden stopgezet tot na 28 augustus als er nu niets uit voortkwam? Als ze die niet gingen stopzetten dan had Courtois toch geen reden om niet te komen opdagen?

ElbowDrop

Legacy Member
stormtrooper zei:
Gent heeft trouwens Buyens opgegeven, zou niet direct een kwaliteitsinjectie zijn (Thijs en Jörgensen zouden even goed zijn). Gorius is wel nog in de running alhoewel er daar ook alternatieven zijn.

Ik heb ook iets opgevangen over een Franse middenvelder. Weet gij daar iets meer over?

stormtrooper

Legacy Member
ElbowDrop zei:
Ik heb ook iets opgevangen over een Franse middenvelder. Weet gij daar iets meer over?

Yep, Gent zou een bod van 800.000 euro hebben gedaan op Yacouba Sylla, een speler uit de L2. Hij speelt bij Clermont Foot.

Moesten we die voor 800.000 euro kunnen binnenhalen zou dat een koopje zijn. Zou vervanger van Thijs moeten zijn.

Muismat

Legacy Member
kijken bij football daar staat het ergens tussen, er is zelfs een discussie opgestart of Lukaku naar Arsenal moet gaan :)

byter

Legacy Member
Casteels had vorig jaar al uitgeleend moeten worden. Die had nu het gevoel van een jaar stilstaan ...en dan dachten de meeste dat die nog een jaar zou niksen bij Genk? Het OHL verhaal komt een jaar te laat.

Courtois is volgens mij op het juiste moment verkocht. Wanneer de hype het hoogst is (mede dankzij die PO1 match tegen Standard op het einde). Shit, het is veel geld voor een keeper. Ik denk niet dat we dat volgend seizoen er voor hadden gekregen.

Swagger

Legacy Member
byter zei:
Casteels had vorig jaar al uitgeleend moeten worden. Die had nu het gevoel van een jaar stilstaan ...en dan dachten de meeste dat die nog een jaar zou niksen bij Genk? Het OHL verhaal komt een jaar te laat.

Courtois is volgens mij op het juiste moment verkocht. Wanneer de hype het hoogst is (mede dankzij die PO1 match tegen Standard op het einde). Shit, het is veel geld voor een keeper. Ik denk niet dat we dat volgend seizoen er voor hadden gekregen.

Ja, financieel is dit gouden zaak voor Genk, zo'n bedrag voor een keeper zal je niet snel meer krijgen. Enkel misschien spijtige voor het sportieve, want was toch een sterkhouder.

Dit kan ook de deur openzetten voor anderen (De Bruyne); of misschien ook net niet, we zullen zien. Maar moraal van het verhaal: als de grote clubs met veel geld afkomen, dan zie je hoe snel het meestal gaat.

Burgernfries

Legacy Member
Mooie transfer voor KRC. Proficiat. Ik snap de negatieve reacties niet, al zal er achter de schermen wel wat shit gebeurd zijn. Aan al wie zegt dat dit net de beste stap is in zijn carriere: Misschien wil die jongen gewoon de kansen grijpen, zien waar hij uitkomt en een 'had ik maar' achteraf vermijden. Slechter zal hij er niet van worden, dus kan hij nog altijd terugkeren als het misloopt. Als jonge knaap zou ik net hetzelfde hebben gedaan. Ik geef hem 100% gelijk.


Ik vraag me af of die transferstop de situatie heeft doen escaleren. Interessant resultaat alleszins.

En nu op zoek naar een nieuwe megascore-keeper

starspike

Legacy Member
Dillyracer zei:
Er werd toch gezegd dat de onderhandelingen werden stopgezet tot na 28 augustus als er nu niets uit voortkwam? Als ze die niet gingen stopzetten dan had Courtois toch geen reden om niet te komen opdagen?

Nee, dan had hij inderdaad het spelletje nog langer volgehouden om ons dan midden tussen twee CL duels te verlaten. Iemand die dit doet, zat sowieso mentaal niet meer bij Genk... Dus dankzij die transferstop, gaan we onze nieuwe keeper tenminste kunnen PROBEREN te halen vooraleer de spelerslijst voor de CL binnenmoet.

Dus ja, eigenlijk moet ik je gelijk geven. Die transferstop heeft er zeker mee te maken, maar imo niet op een "negatieve manier" (tussen aanhalingstekens omdat het wel negatief is, maar dat het anders veel negatiever had kunnen zijn).

Svartálfar

Legacy Member
iplf zei:
Mooie transfer voor KRC. Proficiat. Ik snap de negatieve reacties niet, al zal er achter de schermen wel wat shit gebeurd zijn. Aan al wie zegt dat dit net de beste stap is in zijn carriere: Misschien wil die jongen gewoon de kansen grijpen, zien waar hij uitkomt en een 'had ik maar' achteraf vermijden. Slechter zal hij er niet van worden, dus kan hij nog altijd terugkeren als het misloopt. Als jonge knaap zou ik net hetzelfde hebben gedaan. Ik geef hem 100% gelijk.


Ik vraag me af of die transferstop de situatie heeft doen escaleren. Interessant resultaat alleszins.

En nu op zoek naar een nieuwe megascore-keeper

Als jonge knaap moogt ge wel wat meer respect hebben voor de ploeg die u gelanceerd heeft. Maarja. Respect is blijkbaar iets zeldzaams in de voetbalwereld.

Baats

Legacy Member
Svartálfar zei:
Als jonge knaap moogt ge wel wat meer respect hebben voor de ploeg die u gelanceerd heeft. Maarja. Respect is blijkbaar iets zeldzaams in de voetbalwereld.

Wij weten toch het fijne niet van de zaak? Zou het dan niet beter zijn om onze vooroordelen voor ons eigen te houden?

Burgernfries

Legacy Member
Svartálfar zei:
Als jonge knaap moogt ge wel wat meer respect hebben voor de ploeg die u gelanceerd heeft. Maarja. Respect is blijkbaar iets zeldzaams in de voetbalwereld.

Respect voor uw ploeg, of een once in a lifetime-kans?
Ik zeg niet dat het niet beter aangepakt had moeten worden, maar dat hij vertrekt is toch 100% logisch.

N`Kr1pt

Legacy Member
Starrk zei:
Goede zet van Courtois zelf. Wat klinken ze aangenaam bij Genk. De melk in mijn garage wordt er zuur van.

EN nu moet het bij u nog doordringen dat Genk meer heeft gehad voor hun 19-jarige doelman dan Club voor hun 2 helden Vargas en Perisic te samen :rofl:

Nic!

Legacy Member
|steven| zei:
Lukaku, die is imo niet meer dan 10 mlj waard. Moet nog alles bewijzen.

Tien miljoen is wel erg weinig. Als je er sommige reacties leest op Engelse fora of sportwebsites, dan merk je dat die Engelse clubs andere normen hebben. Een Arsenal-fan zei dit zelfs:

"14million is quite a bargain: ive seen this kid play and he's awsome"

En dan hebben ze het over ponden, dus bij Anderlecht mogen ze gerust wat vragen. Ik ga geen 20 miljoen pond zeggen, maar ik vind 15 miljoen pond een goede prijs. Dan houdt Anderlecht zelf zo'n 15 miljoen euro over.

Weebl

Legacy Member
Engelse topclubs betalen gewoon heel erg veel voor jong talent.
Als je hem naar daar wil verkassen kan je wel 20 miljoen pond vragen (en dan uiteindelijk 15 krijgen).
Naar Spanje of Italië zou al wat moeilijker zijn voor zo'n prijs denk ik.

Svartálfar

Legacy Member
Baats zei:
Wij weten toch het fijne niet van de zaak? Zou het dan niet beter zijn om onze vooroordelen voor ons eigen te houden?

Courtois overschreed vandaag een grens door niet naar de fandag en de match tegen Lyon te komen. We hadden geen andere keuze dan in te gaan op het bod van van 9 miljoen euro

Transfer van u leven of niet, op zo'n manier de transfer afdwingen getuigt toch gewoon van weinig respect tov genk of niet soms?

Baats

Legacy Member
Nic! zei:
Tien miljoen is wel erg weinig. Als je er sommige reacties leest op Engelse fora of sportwebsites, dan merk je dat die Engelse clubs andere normen hebben. Een Arsenal-fan zei dit zelfs:

"14million is quite a bargain: ive seen this kid play and he's awsome"


En dan hebben ze het over ponden, dus bij Anderlecht mogen ze gerust wat vragen. Ik ga geen 20 miljoen pond zeggen, maar ik vind 15 miljoen pond een goede prijs. Dan houdt Anderlecht zelf zo'n 15 miljoen euro over.

Amai!

Morrissey

Legacy Member
Maja Steven, da's ook zo'n verzuurde Bruggesupporter hé. Als je als 18-jarige 31 potten in 2 jaar competitievoetbal, een handvol Europese doelpunten (of zelfs meer) en ook al gescoord hebt bij de Rode Duivels, dan heb je statistieken om naar huis over te schrijven. Als zo iemand dan niet meer waard is dan 10 miljoen, waar zijn we dan in godsnaam mee bezig? Tuurlijk moet die nog alles bewijzen, beetje logisch als je nog maar 2 jaar profvoetballer bent hé. Maar aangezien hij van Anderlecht is, zelf al scoort die een hattrick in de finale van het WK, dan nog is voor velen 10 miljoen het meeste wat we er uit kunnen halen, al die fucking verzuurde reacties hier, bende kinderen zeg.

Deze week nog zitten afgeven op het feit dat we jonge Belgen veel te goedkoop dumpen in het buitenland, als er dan eindelijk eens een Belgische ploeg is die wél kiest voor het grote geld, die wél resoluut zegt dat hij 20 miljoen moet kosten, komt er commentaar dat dat veel te veel is. T'is weer typisch dat het Bruggeboys zijn die hierop eindeloos moeten doordrammen, logisch ook als je ziet wat hun 2 goudhaantjes opbrengen, ik snap de frustratie wel.

We zullen wel zien zeker wat het brengt, als Anderlecht er netto 15 miljoen aan overhoudt, doen we gewoon een prima zaak en zo moet het spel ook gespeeld worden. Hij is gegeerd bij meerdere topclubs, waarom zouden ze hem dan laten vertrekken voor 10 miljoen, als hij dat al waard is hé, want wat is hij toch slecht!!!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan