Archief - Voetbaltransferthread 2011 - 2012: Binnenland

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

NemesisBE

Legacy Member
Veselinovic is wel JPL waardig, maar absoluut niet in AJ z'n systeem. Zet een snelle, scorende spits rond hem en ze spelen samen de pannen van't dak.
Met de rest ben ik het eens, die brengen niets bij tot Anderlecht.

Weebl

Legacy Member
Toch niet voor de top in de JPL?
En Mbokani mag van mij gerust komen naar Anderlecht. Zolang Jacobs daar zit speelt er dan één van hun spitsen toch niet, als dat dan Dieu is, zorgt dat gegarandeerd voor ruzie.
Laat maar komen!

caoimhin

Legacy Member
Svartálfar zei:
Alleen Vargas en Legear de andere 2 zijn toch eigenlijk totaal niet blessure gevoelig?

Weet niet meer wie het was maar degene die:

Mbokani-Lukaku
Jovanovic-Vargas-Suarez
Biglia

voorstelt :rofl:

Dat gaat toch nooit werken, 10 jaar geleden mss maar komaan wees eens realistisch. Jacobs zal zo trouwens nooit spelen, veel te gedurfd.

Dat gewoon zwaar uitlachen is gewoon belachelijk. Het is door die angstmentaliteit dat het idd niet zal lukken, maar als je thuis tegen Kortrijk, Bergen, OHL, STVV, Lierse, .. speelt moet je dat zonder problemen kunnen.

Svartálfar

Legacy Member
caoimhin zei:
Dat gewoon zwaar uitlachen is gewoon belachelijk. Het is door die angstmentaliteit dat het idd niet zal lukken, maar als je thuis tegen Kortrijk, Bergen, OHL, STVV, Lierse, .. speelt moet je dat zonder problemen kunnen.

Die te aanvallende opstelling is gewoon totaal niet realistisch. Als ge zelf eens heel goed nadenkt beseft ge dat zelf ook wel. Zelfs tegen ploegen als OHL e.d.

Zit totaal geen evenwicht in die ploeg dan.

Vind het idd nogal lachwekkend dat ge er blijkbaar van overtuigd zijt dat zoiets wel zou werken omdat het Anderlecht is.

|nfected

Legacy Member
Kom svartalfar, RSCA heeft totaal geen middenveld nodig in de JPL, die zijn de laatste jaren toch superieur hier in de JPL, die spelen alles kapot joh!

sharpshot

Legacy Member
idd proto is daar toch assistenkoningin kan gerust zonder middenveld dus

caoimhin

Legacy Member
Svartálfar zei:
Die te aanvallende opstelling is gewoon totaal niet realistisch. Als ge zelf eens heel goed nadenkt beseft ge dat zelf ook wel. Zelfs tegen ploegen als OHL e.d.

Zit totaal geen evenwicht in die ploeg dan.

Vind het idd nogal lachwekkend dat ge er blijkbaar van overtuigd zijt dat zoiets wel zou werken omdat het Anderlecht is.

Geen evenwicht? 5 aanvallers en 5 verdedigers, dat is volgens mij toch gelijk :oink: Als je 12 jaar terug daarmee Standard, Genk, .. van het kastje naar de muur kon mee spelen, waarom kan dat nu dan niet tegen veel mindere teams?

En ik heb er heel goed over nagedacht (in tegenstelling tot anderen blijkbaar), en dat moet volgens mij lukken als iedereen doet wat ie moet doen. Als uw 5 aanvallend ingestelde spelers natuurlijk nooit met hun man meegaan, ja dan begrijp ik dat het fout loopt. Maar dat doen de aanvallend ingestelde spelers bij Barça ook, anders zou het daar ook serieus fout lopen.

Scr1fle

Legacy Member
caoimhin zei:
Geen evenwicht? 5 aanvallers en 5 verdedigers, dat is volgens mij toch gelijk :oink: Als je 12 jaar terug daarmee Standard, Genk, .. van het kastje naar de muur kon mee spelen, waarom kan dat nu dan niet tegen veel mindere teams?

En ik heb er heel goed over nagedacht (in tegenstelling tot anderen blijkbaar), en dat moet volgens mij lukken als iedereen doet wat ie moet doen. Als uw 5 aanvallend ingestelde spelers natuurlijk nooit met hun man meegaan, ja dan begrijp ik dat het fout loopt. Maar dat doen de aanvallend ingestelde spelers bij Barça ook, anders zou het daar ook serieus fout lopen.

Jah vergelijk Barcelona anders met Anderlecht :wtf:

Wijsheid

Legacy Member
caoimhin zei:
Geen evenwicht? 5 aanvallers en 5 verdedigers, dat is volgens mij toch gelijk :oink: Als je 12 jaar terug daarmee Standard, Genk, .. van het kastje naar de muur kon mee spelen, waarom kan dat nu dan niet tegen veel mindere teams?

En ik heb er heel goed over nagedacht (in tegenstelling tot anderen blijkbaar), en dat moet volgens mij lukken als iedereen doet wat ie moet doen. Als uw 5 aanvallend ingestelde spelers natuurlijk nooit met hun man meegaan, ja dan begrijp ik dat het fout loopt. Maar dat doen de aanvallend ingestelde spelers bij Barça ook, anders zou het daar ook serieus fout lopen.

Oh boy....

Het voetbal en taktiek is meer dan gewoon de rekensom van 5+5.
Het middenveld wordt overlopen, linies komen te ver van elkaar en de gaten waarin infiltrerende middenvelders kunnen lopen zijn immens.

Vargas, Jova en Suarez gaan echt niet de hele tijd met hun 'mannetje mee gaan'. Om niet te zegen niet. Mbokani zal ook eens hard lachen. Lukaku heeft die ingesteldheid wél. Niemand heeft hier de waarheid in pacht, maar zulke opstellingen zijn toch echt wel verschrikkelijk.

Gaat Biglia dan alleen de gaten toelopen? Want verdedigen is meer dan alleen meelopen met de man. Gaten toelopen, linies bij elkaar houden, anticiperen, positie houden/innemen...

Ik zie het al gebeuren tegen ploegen met een snelle omschakeling...

caoimhin

Legacy Member
Sh@D0wBE zei:
Jah vergelijk Barcelona anders met Anderlecht :wtf:

*zucht*

Neen ik vergelijk Anderlecht niet met Barça, maar de tegenstanders van Barça zijn ook niet te vergelijken met de tegenstanders van Anderlecht. Dus ja, als Barça dat kan in Spanje en in de Champions League, dan moet Anderlecht dat met zijn kern ook kunnen tegen STVV, OHL, .. en consoorten.

Wijsheid zei:
Oh boy....

Het voetbal en taktiek is meer dan gewoon de rekensom van 5+5.
Het middenveld wordt overlopen, linies komen te ver van elkaar en de gaten waarin infiltrerende middenvelders kunnen lopen zijn immens.

Vargas, Jova en Suarez gaan echt niet de hele tijd met hun 'mannetje mee gaan'. Om niet te zegen niet. Mbokani zal ook eens hard lachen. Lukaku heeft die ingesteldheid wél. Niemand heeft hier de waarheid in pacht, maar zulke opstellingen zijn toch echt wel verschrikkelijk.

Gaat Biglia dan alleen de gaten toelopen? Want verdedigen is meer dan alleen meelopen met de man. Gaten toelopen, linies bij elkaar houden, anticiperen, positie houden/innemen...

Ik zie het al gebeuren tegen ploegen met een snelle omschakeling...

De opstelling verschrikkelijk noemen is anders ook wel tegenstrijdig met "niemand heeft de waarheid in pacht". Je hebt ook nog 4 verdedigers lopen, die tegen ploegen zoals OHL en STVV bv. maar 1 spits tegenover hun hebben. Mits goed positiespel en gepast doorschuiven heb je helemaal geen gaten in je middenveld, en staat Biglia er dus helemaal niet alleen voor. Als je trouwens als tegenstander 5 dergelijke aanvallend ingestelde spelers tegen je hebt staan, ga je ook niet teveel risico's nemen. Ok, je zal al eens meegaan in de aanval, maar je laat dan wel de ruimte vrij voor je tegenstander. Ik beweer nergens dat dergelijk systeem geen risico's inhoudt, maar vooral tegen de kleinere ploegen wegen de nadelen niet op tegen de voordelen.

En als de opstelling toch zo verschrikkelijk is, waarom ging het dan 12 jaar terug wel met zowel Stoica, Baseggio, Iatchouk, Radzinski, Zetterberg en Scifo in de ploeg? Er mag er dan nog 1 niet van meedoen, dan speel je nog heel aanvallend. En toen lukte dat wel. En niet met de zever afkomen dat Zetterberg en Baseggio heel veel verdedigend werk opknapten centraal, want dat is de waarheid oneer aandoen.

Wijsheid

Legacy Member
Laat mij die zin herformuleren: ......, maar die opstelling LIJKT MIJ verschrikkelijk moeilijk om efficiënt uit te voeren.

Dezelfde reden waarom er niet meer met een libero wordt gespeeld: evolutie van het voetbal.
We kunnen anders ook terug met een varkensblaas gaan spelen (ok, misschien niet relevant, maar kom :p )

En nu ga je enkele ploegen willen opnoemen die wél met een libero spelen en dan haal ik de cliché)uitdrukking boven: uitzonderingen die de regel bevestigen.

Meer vaak niet dan wel gaat zoiets nog werken. Tenzij, zoals je zelf zegt, echt meeverdedigd wordt, maar dat zie ik met die spelers dus niet gebeuren. Enja, tegen de kleinere ploegen kan dat misschien nog eens werken, maar in de PO tegen Standard, Genk, Club, Gent moet je dat niet proberen. En al zeker niet Europees. Da's alleen voor de wereldtop weggelegd.

Scr1fle

Legacy Member
Omdat nu toevallig bijna alle topspelers in de lappenmand liggen?

Oh, van mij zouden jullie het gerust mogen proberen :lol:

Maar dan niet komen klagen als je teveel goals tegenkrijgt hé. :naughty:

NemesisBE

Legacy Member
Ik denk dat je gewoon het probleem hebt dat die opstelling niet tegen iedereen werkt (tegen mindere goden kan dat uiteraard wel, maar probeer dat niet te flikken Europees of tegen de topploegen in de JPL).
Zo kweek je geen automatismen en gaan geen van beide mogelijk tactische opstellingen ingewerkt geraken bij de spelers denk ik.

caoimhin

Legacy Member
Wijsheid zei:
Laat mij die zin herformuleren: ......, maar die opstelling LIJKT MIJ verschrikkelijk moeilijk om efficiënt uit te voeren.

Dezelfde reden waarom er niet meer met een libero wordt gespeeld: evolutie van het voetbal.
We kunnen anders ook terug met een varkensblaas gaan spelen (ok, misschien niet relevant, maar kom :p )

En nu ga je enkele ploegen willen opnoemen die wél met een libero spelen en dan haal ik de cliché)uitdrukking boven: uitzonderingen die de regel bevestigen.

Meer vaak niet dan wel gaat zoiets nog werken. Tenzij, zoals je zelf zegt, echt meeverdedigd wordt, maar dat zie ik met die spelers dus niet gebeuren. Enja, tegen de kleinere ploegen kan dat misschien nog eens werken, maar in de PO tegen Standard, Genk, Club, Gent moet je dat niet proberen. En al zeker niet Europees. Da's alleen voor de wereldtop weggelegd.

Ik heb dan ook nergens beweerd dat ze zo moeten spelen tegen de betere teams in België, of in Europa :)

Sh@D0wBE zei:
Omdat nu toevallig bijna alle topspelers in de lappenmand liggen?

Oh, van mij zouden jullie het gerust mogen proberen :lol:

Maar dan niet komen klagen als je teveel goals tegenkrijgt hé. :naughty:

Gast, serieus, denk je nu echt zo kortzichtig? Natuurlijk moeten je topspelers fit zijn, je moet dit niet gaan doen met Gillet, Kouyaté, Kanu en consoorten.

Scr1fle

Legacy Member
caoimhin zei:
Ik heb dan ook nergens beweerd dat ze zo moeten spelen tegen de betere teams in België, of in Europa :)



Gast, serieus, denk je nu echt zo kortzichtig? Natuurlijk moeten je topspelers fit zijn, je moet dit niet gaan doen met Gillet, Kouyaté, Kanu en consoorten.

Jij denkt eerder kortzichtig, je denkt toch niet dat dit op 1 2 3 werkt?

En jullie topspelers zijn nooit allemaal beschikbaar ;) Er zullen altijd wel een paar geblesseerd zijn .

caoimhin

Legacy Member
Sh@D0wBE zei:
Jij denkt eerder kortzichtig, je denkt toch niet dat dit op 1 2 3 werkt?

En jullie topspelers zijn nooit allemaal beschikbaar ;) Er zullen altijd wel een paar geblesseerd zijn .

Duidelijk geen zin om met u in discussie te gaan, ik ga dat dan ook hierna niet meer doen. Alsof er altijd een paar topspelers geblesseerd zijn :ironic: Het is niet omdat het nu zo is, dat het plots een regel is.

Svartálfar

Legacy Member
caoimhin zei:
Geen evenwicht? 5 aanvallers en 5 verdedigers, dat is volgens mij toch gelijk :oink: Als je 12 jaar terug daarmee Standard, Genk, .. van het kastje naar de muur kon mee spelen, waarom kan dat nu dan niet tegen veel mindere teams?

En ik heb er heel goed over nagedacht (in tegenstelling tot anderen blijkbaar), en dat moet volgens mij lukken als iedereen doet wat ie moet doen. Als uw 5 aanvallend ingestelde spelers natuurlijk nooit met hun man meegaan, ja dan begrijp ik dat het fout loopt. Maar dat doen de aanvallend ingestelde spelers bij Barça ook, anders zou het daar ook serieus fout lopen.

Barca is dan ook de enigste ploeg waarbij zo'n opstelling wel zou werken omdat iedereen daar de discipline heeft om te doen wat er moet gedaan worden. Gl met Jovanovic, Vargas en Legaer/Suarez zo ver te krijgen.

Let ook op hoe gij de enigste zijt die dat wel een geslaagde opstelling zou vinden. :)

Jurgenv1

Legacy Member
NemesisBE zei:
176394_Club_Brugge_KV.jpg


zo Shadow, en niet anders! (anders heb je hetzelfde probleem als RSCA, met maar 1 stofzuiger)

Zalige ploeg toch. :love:

caoimhin

Legacy Member
Svartálfar zei:
Let ook op hoe gij de enigste zijt die dat wel een geslaagde opstelling zou vinden. :)

Altijd grappig dat iemand met zo'n non-argument afkomt. In een democratie is de keuze van het volk ook niet sowieso de beste keuze, het is gewoon de keuze van de meerderheid. Of dat al dan niet de beste keuze is moet je ondervinden. Dus het is niet omdat ik hier alleen sta met die mening, dat ik sowieso ongelijk heb. En ik wil hiermee niet zeggen dat ik sowieso wel gelijk heb trouwens ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan