Archief - Voetbaltransferthread 2011 - 2012: Binnenland

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

MrBrightside

Legacy Member
Sh@D0wBE zei:
@MrBrightSide : Zolang Anderlecht geen vaste waarde wordt in de CL denk ik niet dat Romelu zijn prijs ferm gaat stijgen ;) . Ma soit , zou zalig moest hij slagen. En vergelijken met Neymar is zever . :p Neymar is nu al een veel betere speler dan Lukaku en heeft al veel meer bereikt.

Waarschuwen voor vergelijkingen te maken, maar Neymar dan toch op een hoger voetstuk zetten dan Lukaku?!

Wat maakt die Neymar zo speciaal?! Gewoon een sceptische vraag, want ik vind hem zelf ook wel een hele goeie.. Het enige verschil is dat hij voor grootmacht Brazilië kan uitkomen, en Lukaku voor 'kleine teen België'.

@Wijsheid: Ik dacht nu net dat een forum er toe diende om te kunnen discussiëren en dat ik er mijn eigen mening op kan nahouden. Ik ben er ook niet zeker van dat Lukaku het zal maken bij Chelsea, maar ik wil vooral niet zeggen dat hij het niet kan en dat er te weinig progressie nog in zit.

sharpshot

Legacy Member
MrBrightside zei:
En al die spelers als C. Ronaldo en Droga die Lukaku zelf zo goed vinden, zitten er natuurlijk allemaal naast.

:doh::doh:

Erg dat je denkt dat nog maar één van die spelers lukaku als eens deftig heeft zien spelen, zoals hier gezegd, managerpraat meer niet. Heel leuk als zo iemand dat zegt, maar is gwn zever om hem te overtuigen.

Scr1fle

Legacy Member
MrBrightside zei:
Waarschuwen voor vergelijkingen te maken, maar Neymar dan toch op een hoger voetstuk zetten dan Lukaku?!

Wat maakt die Neymar zo speciaal?! Gewoon een sceptische vraag, want ik vind hem zelf ook wel een hele goeie.. Het enige verschil is dat hij voor grootmacht Brazilië kan uitkomen, en Lukaku voor 'kleine teen België'.

Kampioen van Brazilië met Santos en winnaar Copa Libertados.
Santos > Anderlecht

Santos maakt gehakt van Anderlecht. :p
Die jongen heeft 10x techniek dan Lukaku en kan dus vlugger zijn mannetje voorbij en hij scoort ook veel meer.

Het enige dat Lukaku meer heeft is zijn gestalte.

n/o hé gewoon mijn persoonlijke mening ;) :)


Edit: Zou zalig zijn moest Lukaku het maken! Stel je voor op het WK 14:

---------------------------Lukaku(Chelsea)--------------------------
------De Bruyne(Chelsea/...)-------------------Hazard(Inter/Arsenal/Real/Man U/...)

:drool:

MrBrightside

Legacy Member
Sh@D0wBE zei:
Kampioen van Brazilië met Santos en winnaar Copa Libertados.
Santos > Anderlecht

Santos maakt gehakt van Anderlecht. :p
Die jongen heeft 10x techniek dan Lukaku en kan dus vlugger zijn mannetje voorbij en hij scoort ook veel meer.

Het enige dat Lukaku meer heeft is zijn gestalte.

n/o hé gewoon mijn persoonlijke mening ;) :)

- Neymar heeft nog maar 2 of 3 officiële interlands achter der rug met Brazilië.
- Romelu Lukaku heeft wel degelijk al meer competitiegoals gescoord dan Neymar! (31vs30)
- Neymar is dan ook een heel ander type spits dan Lukaku.. Die is volledig afhankelijk van zijn techniek.
- Lukaku is nog altijd maar 18 en Neymar is er ondertussen 19.

mtm

Legacy Member
Exorikos zei:
Inderdaad, dat is zoals de spelers van Barcelona die om de beurt af en toe moeten zeggen dat Cesc moet komen.

Geen idee of ge hier nu aan het zeveren zijt of niet... Het lijkt er alleszins op, en als ge dan niet ziet dat er tussen de situatie Lukaku en Fabregas een groot verschil is :lol:...

Het is gewoon een loze vergelijking. Fabregas speelt al enorm lang op het allerhoogste niveau en kent die spelers van Barcelona stuk voor stuk, via de nationale ploeg of vanuit de jeugdreeksen. Fabregas heeft qua capaciteiten niet meer veel te bewijzen. Lukaku is een jonge speler met veel potentieel in een klein land, zo zijn er wel meer. Dat is geen aanval op Lukaku, maar gewoon een feit.

Scr1fle

Legacy Member
MrBrightside zei:
- Neymar heeft nog maar 1 officiële interland achter der rug met Brazilië.
- Romelu Lukaku heeft wel degelijk al meer competitiegoals gescoord dan Neymar! (31vs30)
- Neymar is dan ook een heel ander type spits dan Lukaku.. Die is volledig afhankelijk van zijn techniek.
- Lukaku is nog altijd maar 18 en Neymar is er ondertussen 19.


Brazil - Neymar da Silva Santos Junior - Profile with news, career statistics and history - Soccerway

Belgium - Romelu Menama Lukaku - Profile with news, career statistics and history - Soccerway
Hier eens vergelijken.

Hebben allebei gigantisch veel potentieel, maar persoonlijk (!) acht ik Neymar nog een trapje hoger.

Edit: Blijkbaar is de Paulista A nog iets anders... :doh: Dan heb je gelijk met de goals.My bad.
Edit2:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Romelu_Lukaku http://nl.wikipedia.org/wiki/Neymar
Neymar: 64 matchen =27 doelpunten
Lukaku=70matchen = 31 doelpunten

Truman'

Legacy Member
Vergelijk anders eens met een echte topper, dikke ronaldo op zijn 17/18de bij psv oeii beide spelers verbleke nu wel precies :evil:

kingjulie

Legacy Member
buiten de totaal verschillende profielen van beide spitsen is het imho nogal onnozel om het sambavoetbal van Brazilië met het betonvoetbal hier te vergelijken.

BBQezel

Legacy Member
MrBrightside zei:
- Neymar heeft nog maar 2 of 3 officiële interlands achter der rug met Brazilië.
- Romelu Lukaku heeft wel degelijk al meer competitiegoals gescoord dan Neymar! (31vs30)
- Neymar is dan ook een heel ander type spits dan Lukaku.. Die is volledig afhankelijk van zijn techniek.
- Lukaku is nog altijd maar 18 en Neymar is er ondertussen 19.

Tis vooral da Brazilië geen hoger niveau dan België heeft.
Neymar kan wel degelijk moeilijkere tegenstanders uitspelen, Lukaku kan dit (nog) niet.

Svartálfar

Legacy Member
J.Brown zei:
wat een gebleit zeg hier

Dikke ²

En dat omdat iemand hier gewoon zegt dat LOEKAKOE het niet gaat maken bij Chelsea.

Bepaalde anderlechtboys kunnen toch ferm overdrijven.

Sportinggboy

Legacy Member
Loekakoe zal normaal gewoon bij RSCA blijven en we zullen de centen al krijgen ;)

MrBrightside

Legacy Member
Svartálfar zei:
Dikke ²

En dat omdat iemand hier gewoon zegt dat LOEKAKOE het niet gaat maken bij Chelsea.

Bepaalde anderlechtboys kunnen toch ferm overdrijven.

Het zal maar eens over een van jouw favoriete spelers gaan. ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan