Archief - Voetbaltransferthread 2011 - 2012: Binnenland

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

waffel

Legacy Member
Wijsheid zei:
Jongen toch, je weet dat ik dat niet bedoel.

Sorry, maar Lukaku heeft al een zak scouts achter zich aan hollen van toen ie nog bij de jeugd speelde. Dat is er niet op achteruit gegaan toen hij als 16jarige debuteerde bij de A-kern van Anderlecht, en hij topschutter(voor po) werd en Europees ook nog wat begon te dollen. De prijs werd gewoon zodanig hoog gelegd dat de normale ploegen bedankten. En omdat Lukaku enkel geïnteresseerd is in Chelsea, zal dat ook wel een signaal gegeven hebben naar andere ploegen toe om niet te onderhandelen (als die al nota bene 20milj voor over hebben).

Fireflame

Legacy Member
Nog enkele argumenten in het voordeel van Lukaku:

- Hij is Europees voetbal gewoon. (Zie je wel vaker bij Zuid-Amerikaanse spelers, dat ze hier niet kunnen aarden)
- Perfect drietalig (Frans,Nederlands, Engels), Neymar spreekt alleen maar Portugees.
- Lukaku vind ik mentaal heel wat sterker,stabieler en gemotiveerder dan Neymar.

Kortom Lukaku is voor een Europese topclub een kleiner risico om in te investeren.

waffel

Legacy Member
Lukaku heeft eens een interview in het Engels gegeven voor een Engelse site (mtm heeft het hier gepost denkek). Daar zeggen ze ook allemaal dat ze liever iemand als Lukaku willen, omwille van zijn professionaliteit/mentaliteit en uiteraard werkkracht. Neymar kan beter ballen, duh, maar in de Engelse competitie staat iemand als Lukaku niet mis.

GodLikeBE

Legacy Member
Spelen zal hij daar niet veel doen met Drogba en Torres centraal in de aanval... Zal wel uitgeleend worden aan een club als Fulham, Bolton (Sturridge vorig seizoen),... Maarja, hij zal een keer een balleke wille trappen met zijn idool Didier zeker? :)

Lamsednav

Legacy Member
GodLikeBE zei:
Spelen zal hij daar niet veel doen met Drogba en Torres centraal in de aanval... Zal wel uitgeleend worden aan een club als Fulham, Bolton (Sturridge vorig seizoen),... Maarja, hij zal een keer een balleke wille trappen met zijn idool Didier zeker? :)

Drogba & Anelka zijn niet meer van de jongste hé.
Drogba 33 jaar & Anelka 32 jaar.

GodLikeBE

Legacy Member
Lamsednav zei:
Drogba & Anelka zijn niet meer van de jongste hé.
Drogba 33 jaar & Anelka 32 jaar.

Ja ok, maar Anelka is niet echt een centrumspits. En ik bedoel dat Lukaku het eerste jaar niet veel moet verwachten dus zal hij wel uitgeleend worden. Het seizoen daarop zal hij uiteindelijk Drogba moeten vervangen.

Fireflame

Legacy Member
Lamsednav zei:
Drogba & Anelka zijn niet meer van de jongste hé.
Drogba 33 jaar & Anelka 32 jaar.

Jefke Delen is er 35 en heerst nog iedere week over de linkerflank :cool::unsure:

BBQezel

Legacy Member
waffel zei:
Sorry, maar Lukaku heeft al een zak scouts achter zich aan hollen van toen ie nog bij de jeugd speelde. Dat is er niet op achteruit gegaan toen hij als 16jarige debuteerde bij de A-kern van Anderlecht, en hij topschutter(voor po) werd en Europees ook nog wat begon te dollen. De prijs werd gewoon zodanig hoog gelegd dat de normale ploegen bedankten. En omdat Lukaku enkel geïnteresseerd is in Chelsea, zal dat ook wel een signaal gegeven hebben naar andere ploegen toe om niet te onderhandelen (als die al nota bene 20milj voor over hebben).

Als we echt alle spelers gaan moeten opnoemen van de laatste 5-10jaar die ook al die scouts achter zich aan hadden en die toch niet goed genoeg bleken te zijn....
Face it gewoon, Lukaku heeft 50% kans da hij idd zou slagen.
Zowat iedereen geeft toe dat hij kwaliteiten heeft maar net niet goed genoeg voor de absolute top.
Ik denk dat hij wel PL aan zou kunnen maar dan bij een subtop/middenmoot en dan mss later de stap maken naar een topploeg als hij idd zou slagen.

Fireflame

Legacy Member
CrAzY_DaReDeViL zei:
Als we echt alle spelers gaan moeten opnoemen van de laatste 5-10jaar die ook al die scouts achter zich aan hadden en die toch niet goed genoeg bleken te zijn....
Face it gewoon, Lukaku heeft 50% kans da hij idd zou slagen.
Zowat iedereen geeft toe dat hij kwaliteiten heeft maar net niet goed genoeg voor de absolute top.

Het is inderdaad moeilijk te zeggen of hij het zal maken bij de absolute top. Geluk is ook een factor die meespeelt.

Als je eens een kijkje neemt naar de huidige 'topspitsen' van het moment:

Ibrahimovic verliet Zweden ook pas rond zijn 20ste om daarna nog vier jaar bij Ajax te spelen.

Drogba speelde tot rond zijn 24ste in tweede klasse, net zoals Villa pas potten begon te breken rond die leeftijd.

Lukaku heeft zeker nog tijd, en één mislukt avontuur is niet het einde van zijn topcarriere (Zie de Duitse passage van Kompany).

waffel

Legacy Member
CrAzY_DaReDeViL zei:
Zowat iedereen geeft toe dat hij kwaliteiten heeft maar net niet goed genoeg voor de absolute top.

Zowat iedereen he mensen! Hoe kan iemand nu oordelen of hij geen materiaal is voor de absolute top? Dit is iets anders, dan zeggen dat hij bij Chelsea nu zal falen. Hij werkt hard, hij heeft er het lichaam voor, hij heeft al getoond wat ie in zijn mars heeft. We zullen zien he.

GodLikeBE

Legacy Member
Ik geloof erin, maar het zal nog niet voor dit seizoen zijn :)
Maar in de toekomst zie ik hem een echte topspits worden

Bart Religion

Legacy Member
Lukaku kan het maken, maar dat is helemaal geen zekerheid.

En groeimarge is ook geen exacte wetenschap. Sommige mensen zijn sneller 'volgroeid' als anderen. Niet iedereen groeit tot zijn 24e.

Vergelijkingen met andere spelers puur op basis van leeftijd is ook niet alles verder. Drogba is misschien pas op zijn 24 doorgebroken, op zijn 33e is hij nog altijd top.

Lukaku zal hoogstwaarschijnlijk dan al voorbij zijn piek zijn.

Denk wel dat Chelsea een goede ploeg kan zijn voor Lukaku. Hij zal er sowieso meer leren dan in België en als het goed is af en toe spelen. Niet te veel, zodat hij niet opgebrand wordt, en niet te weinig zodat hij kan groeien als speler.

CrAzY_DaReDeViL zei:
Zowat iedereen geeft toe dat hij kwaliteiten heeft maar net niet goed genoeg voor de absolute top.

Zeiden ze van Ronaldo ook ;)

En daar stopt het lijstje niet hoor.

Ook buiten het voetbal, zo was er platenlabel dat de Beatles niet goed genoeg vond voor een contract omdat ze geen toekomst zagen in gitaarmuziek. Biggest mistake ever.

Truman'

Legacy Member
waffel zei:
Zowat iedereen he mensen! Hoe kan iemand nu oordelen of hij geen materiaal is voor de absolute top? Dit is iets anders, dan zeggen dat hij bij Chelsea nu zal falen. Hij werkt hard, hij heeft er het lichaam voor, hij heeft al getoond wat ie in zijn buenoke heeft. We zullen zien he.

Idd afwachten.

BleKKie

Legacy Member
Het is wat jammer dat Lukaku zo gefixeerd is op Chelsea (ok zijn lievelingsploeg blabla), dit zou wel eens een slechte carrière move kunnen zijn denk ik. Waarom niet eerst bij een Europese subtopper gaan voetballen, de stap tussen de top in de JPL en de top in de PL is toch wel immens waarschijnlijk.

Stel dat hij nu faalt bij Chelsea, omdat hij die stap overgeslagen heeft, zal hij waarschijnlijk nooit meer bij zijn geliefkoosde Chelsea kunnen spelen.

MrBrightside

Legacy Member
Fireflame zei:
Lukaku heeft zeker nog tijd, en één mislukt avontuur is niet het einde van zijn topcarriere (Zie de Duitse passage van Kompany).

Kompany zijn avontuur mislukt in Duitsland? Veel blessures gekend, maar was wel van grote waarde bij Hamburg.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan