Archief - Adobe CS4 komt eraan!

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

tomh

Legacy Member
da gat toch met smart objects ofnie? of is da enkel als ge het aparte bestand van u smartobject aanpast ?
kweet het zelf ook nie meer

Conqie

Legacy Member
das toch een totale ramp dat dat niet op mac uitkomt?
of zou dat gewoon later zijn

m-be

Legacy Member
x64 mac-versie van de Adobe Suite zal pas voor versie 5 zijn volgens John Nack van Adobe.

dummy

Legacy Member
jup x64 voor Mac is pas met CS5

qua CS4 heb ek wa teasers gezien op Multi-mania, en kmoe zeggen, Flash CS4 is er echt vet op vooruitgegaan, idem voor Soundbooth (standaard progs zoals PS of DW werd niet echt aandacht aan besteed)

vincentvc

Legacy Member
Xoliul zei:
Die 3D features van CS3 waren toch een beetje belachelijk en nutteloos hoor, ik kon mij maar weinig gevallen inbeelden dat je daar echt wat aan had. Tenzij ze echt 3D (projection) painting gaan toevoegen hoeft dat voor mij toch niet.

Oh en iets dat ik altijd al heb willen hebben: instance/clone layers. Je duplicate een layer, en kan hem een andere positie (& rotatie?) geven, maar als je één van beide verandert, update de andere ook. Of gaat zoiets al met smart-objects ?

Die 3D feature is handig voor mensen die product ontwikkeling -en van die zaken- doen. Als ze het moeten voorstellen...

Als je in je smart-object gaat, verandert iets, slaagt het op en ga terug naar je psd zullen beide smart objects verandert worden. :)

DieselPower

Legacy Member
Voltooide deelwoorden viniman, leer ze.

PS wordt nog meer bloated ofwa? :(

Piru

Legacy Member
Ze moeten ergens geld mee verdienen hee... Ik ben tevreden van CS3 en ga niet meteen upgraden gezien de kost van het pakket. Dan investeer ik liever in randapparatuur zoals een wacom cintiq ofzo.

Xoliul

Legacy Member
Bloated? Het verschil in hoe snel CS3 tov CS2 opstart is wel redelijk duidelijk hier, plus de interface is er echt duidelijker en gestroomlijnder op geworden. Ik zie dus niet echt in waar de "bloat" van CS3 zou zitten.

En viniman: met die 3D maak je dan beter een simpel rendertje, want zo realtime beelden van een 3D model (dat je toch uit een 3D pakket moet halen) zijn niet echt kwaliteits-3D.
Die smartobjects klinkt wel wat te omslachtig voor de kleine dingen die ik er maar mee doe.

DieselPower

Legacy Member
Op een ppc valt dat verschil wel enorm mee, maar jullie mogen idd blij zijn met die universal binaries :p

En geef toe dat er veel in zit dat ge toch nooit gebruikt? :)

vincentvc

Legacy Member
Diesel: Waar? :/

Xol: Ik zou het niet weten. Toen ik het gebruikte vond ik het eig maar vrij crappy. Zoals je zegt kan je beter snel even renderen in een andere programma.

Ik gebruik bijna nog enkel smart objects. Doordat ik dan groot werk in de smart objects, en klein(er) in het main document. Zo gaat het allemaal wat sneller. Als ik dan een groter document nodig heb is het gewoon kwestie van image size te vergroten en gaat er niets van kwaliteit verloren. :)

Xoliul

Legacy Member
DieselPower™ zei:
Op een ppc valt dat verschil wel enorm mee, maar jullie mogen idd blij zijn met die universal binaries :p

En geef toe dat er veel in zit dat ge toch nooit gebruikt? :)

Veel nooit gebruikt, tja, zoiets heb je altijd wel met krachtige applicaties.
Ik denk dat ik een heleboel dingen gebruik bij het maken van textures die jullie hier dan weer nooit aanraken, net zoals een fotograaf Photoshop ook voor heel andere dingen gebruikt. Nu, misschien dat een opsplitsing naar gebruikers zoals ze bij 3DS Max (heel lichtjes) doen zou misschien wel voordelig zijn voor de prijs, maar het lijkt me veel te moeilijk de lijn te trekken wat weg te laten...

LunchBox

Legacy Member
Xoliul zei:
Die smartobjects klinkt wel wat te omslachtig voor de kleine dingen die ik er maar mee doe.

thans in productie wel een must.. want iedereen verkleint altijd z'n high-res beelden maar en als nadien beslist wordt dat het toch groter moet heb je met een smartobject geen problemen meer. (is ook handig om de procentuële factor te kunnen opvragen waarmee je iets verkleint want die wordt absoluut opgeslagen > verkleinen naar 38.4% en nadien halveren geeft dus 19.2% ipv 50%)

smartobjects zijn ook handig wanneer je bv. een logo op een toestel (uit een product-reeks) inbrushed dat nog in een perspectief wordt geplaatst. je kan nadien gewoon dubbelclicken op het smart-object, de productreeks aanpassen, je file sluiten en deze nieuwe product-nummer neemt het perspectief over dat op de vorige werd toegepast.

enige dat ik persoonlijk ferm klote vind aan smartobjects is dat je hun mask niet kan linken (dus als je de inhoud van de layer beweegt schuift de mask niet mee op), de huidige work-around (die ik toepas tegen beter weten in althans) is dat je'm in een groep steekt en daar de masking op toepast. beetje omslachtig dus, hopelijk is dit opgelost in cs4.

Xoliul

Legacy Member
Wat ik doe is bijvoorbeeld een simpel logo op 2 zijden van een auto zetten in een texture. Vaak wil ik nadien de kleur ofzo snel aanpassen: een externe file openen is dan wel net wat meer werk dan het gewoon twee keer te doen. Gaat zoiets ook met smart-objects dan ? Ik wil gewoon dat het even simpel gaat als een instance in 3DS Max.

Conqie

Legacy Member
ik ben is curieus voor adobe premiere & after effects, veel informatie vind ge niet echt terug heb ik den indruk

SweetEmmaRose

Legacy Member
reavX zei:
screens schmeens.

Als er niet veel veranderd, meh.

ViniMan zei:
Die 3D feature is handig voor mensen die product ontwikkeling -en van die zaken- doen. Als ze het moeten voorstellen...

Als je in je smart-object gaat, verandert iets, slaagt het op en ga terug naar je psd zullen beide smart objects verandert worden.

Mannekes toch!!!

Lord_Palethorn

Legacy Member
ok, De Flash Bone Tool is toch wel netjes!

Heb zo den indruk da ze Flash wel redelijk veel hebben aangepast. Ben ook wel benieuwd naar after effects :o

vincentvc

Legacy Member
it's going to be brilliant.
ik kan ze geen ongelijk geven, shiit.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan