Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Archief - Adobe CS4 komt eraan!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
mmh, da's ni 100% correct. In eerste instantie was door Apple beloofd dat er Carbon64 zou ontwikkeld worden, om een vlotte transitie te kunnen laten gebeuren. Uiteindelijk is dit project door Apple afgeblazen en werd iedereen vriendelijk verzocht om over te schakelen op Cocoa.
Aangezien dit voor Adobe een gigantische job is, is het begrijpelijk dat dit niet op 1 jaar tijd kan gebeuren.
Antwoord op je eerste vraag:
Vroeger werden geheugenregisters van 32 bit aanzien als meer dan groot genoeg (2 tot de 32e macht is gelijk aan 4GB max geheugen dat kan geadresseerd worden, in 32bit Windows is dit zelf maar 3.2Gb). Dezer dagen kunnen heel veel applicaties meer dan deze 4GB wel degelijk gebruiken (denk aan enorme PS resoluties). Als een programma nog steeds zelf in 32 bit draait, gaat het dus in de praktijk maar toegang krijgen tot zo'n 2GB geheugen (windows en andere nemen ook geheugen in). Met 64bit krijg je toegang tot 2 tot de 64e, zo'n 17 miljard GB geheugen. Je ziet de voordelen zelf wel denk ik
Gisteren op photokina de voorstelling van Lightroom 2 snel mee bijgewoond. Nu weet ik niet dat het enkel voor Lightroom 2 is, maar die presentator zei toch dat het 64bit was En ja, die zat op een mac
Gisteren op photokina de voorstelling van Lightroom 2 snel mee bijgewoond. Nu weet ik niet dat het enkel voor Lightroom 2 is, maar die presentator zei toch dat het 64bit was En ja, die zat op een mac
Lightroom is nog een redelijk nieuw programma, en is dus gemaakt in cocoa (waar dus 64bit-support mogelijk is)
De basis van Photoshop e.d. is al jaren oud, en draait dus nog op carbon. CS5 zal in cocoa herschreven moeten worden wil het 64bit zijn.
Damn, vorig jaar via et school cs3 design premium aangekocht. Terwijl da ge dit jaar Master Collectors kunt kopen + gratis upgrade naar cs4 voor iets meer dan de prijs dak voor de design premium heb betaald.... Nuja, eerlijk gezegd ben ik heel tevreden met men CS3
Lightroom is nog een redelijk nieuw programma, en is dus gemaakt in cocoa (waar dus 64bit-support mogelijk is)
De basis van Photoshop e.d. is al jaren oud, en draait dus nog op carbon. CS5 zal in cocoa herschreven moeten worden wil het 64bit zijn.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.