Archief - Adobe CS4 komt eraan!

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

tomh

Legacy Member
vraagske, wat is er speciaal aan 64bit, en waarom doen ze da nie in cs4 voor mac? :/

DieselPower

Legacy Member
General Lee zei:
Geen 64bit Mac support vloeit voort uit het feit dat Adobe te lam was om over te schakelen op Cocoa (de fossielen) :p

m-be zei:
mmh, da's ni 100% correct. In eerste instantie was door Apple beloofd dat er Carbon64 zou ontwikkeld worden, om een vlotte transitie te kunnen laten gebeuren. Uiteindelijk is dit project door Apple afgeblazen en werd iedereen vriendelijk verzocht om over te schakelen op Cocoa.

Aangezien dit voor Adobe een gigantische job is, is het begrijpelijk dat dit niet op 1 jaar tijd kan gebeuren.
There you go Tom, stond zelfs in deze thread... Nog op uw hoofd gevallen deze week? :p

Xoliul

Legacy Member
tomhuveners zei:
vraagske, wat is er speciaal aan 64bit, en waarom doen ze da nie in cs4 voor mac? :/

Antwoord op je eerste vraag:
Vroeger werden geheugenregisters van 32 bit aanzien als meer dan groot genoeg (2 tot de 32e macht is gelijk aan 4GB max geheugen dat kan geadresseerd worden, in 32bit Windows is dit zelf maar 3.2Gb). Dezer dagen kunnen heel veel applicaties meer dan deze 4GB wel degelijk gebruiken (denk aan enorme PS resoluties). Als een programma nog steeds zelf in 32 bit draait, gaat het dus in de praktijk maar toegang krijgen tot zo'n 2GB geheugen (windows en andere nemen ook geheugen in). Met 64bit krijg je toegang tot 2 tot de 64e, zo'n 17 miljard GB geheugen. Je ziet de voordelen zelf wel denk ik :)

wouter_dc

Legacy Member
Gisteren op photokina de voorstelling van Lightroom 2 snel mee bijgewoond. Nu weet ik niet dat het enkel voor Lightroom 2 is, maar die presentator zei toch dat het 64bit was :unsure: En ja, die zat op een mac :)

b0rt

Legacy Member
wouter_dc zei:
Gisteren op photokina de voorstelling van Lightroom 2 snel mee bijgewoond. Nu weet ik niet dat het enkel voor Lightroom 2 is, maar die presentator zei toch dat het 64bit was :unsure: En ja, die zat op een mac :)
Lightroom is nog een redelijk nieuw programma, en is dus gemaakt in cocoa (waar dus 64bit-support mogelijk is)
De basis van Photoshop e.d. is al jaren oud, en draait dus nog op carbon. CS5 zal in cocoa herschreven moeten worden wil het 64bit zijn.

Namko

Legacy Member
Damn, vorig jaar via et school cs3 design premium aangekocht. Terwijl da ge dit jaar Master Collectors kunt kopen + gratis upgrade naar cs4 voor iets meer dan de prijs dak voor de design premium heb betaald.... Nuja, eerlijk gezegd ben ik heel tevreden met men CS3 :)

wouter_dc

Legacy Member
Unlimited4s zei:
Lightroom is nog een redelijk nieuw programma, en is dus gemaakt in cocoa (waar dus 64bit-support mogelijk is)
De basis van Photoshop e.d. is al jaren oud, en draait dus nog op carbon. CS5 zal in cocoa herschreven moeten worden wil het 64bit zijn.

aight ty :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan