Archief - [ALG][Gamedesigners gezocht] I.B.E. The Game

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

TrueSkillz

Legacy Member
Ik ben een lid van TelSquare gamedesign,
en wij zoeken talent voor het maken van onze nieuwe game: IBE The game

We zijn op zoek naar mensen die "ervaring" hebben met het maken van audio voor een game (soundeffects, muziek)
en mensen die ervaring hebben met physics.

IBE The Game is een breakdance game:

het idee is dat je als beginnende breakdancer door te trainen en het winnen van battles mee doet aan IBE (international breakdance event) en de verschillende onderdelen te winnen

Het spel is gebaseerd op een echt breakdance evenement: nl. IBE rotterdam
De organisatie van IBE heeft wel intresse getoond in een game gebaseerd op IBE en dus zoeken wij mensen die mee willen werken aan IBE: The Game

De eisen zijn niet zo hoog sinds wij nog maar een beginnende studio zijn, maar het is een ideaal project om ervaring op te doen.

dus als je altijd al eens een game heb willen maken, ook als je geen audio-physics specialist bent, post hier!

ook als je nog vragen hebt, schroom niet, ik zal ze graag beantwoorden
_________________
TelSquare Gamedesign

TrueSkillz

Legacy Member
website word nog aan gewerkt is waarschijnlijk op 15 januarie online (de host doet aan onderhoud)

Vich

Legacy Member
[ALG][Gamedesigners gezocht] I.B.E. The Game
en:
We zijn op zoek naar mensen die "ervaring" hebben met het maken van audio voor een game (soundeffects, muziek)
en mensen die ervaring hebben met physics.

Zoek de fout!

Maar wat veel belangrijker is: wat betaalt het? Want het is overduidelijk een commerciëel project.

TrueSkillz

Legacy Member
het is (nog) geen commercieel project.
Wij zijn nog maar net begonnen en hebben nog geen sponsers etc.
we hopen die wel te krijgen: het is meer een hobby: wij doen het allemaal in onze vrije tijd.

maar hey: bedankt voor het compliment: dit bevestigt dat we proffesioneel over komen :P

brob

Legacy Member
Ik denk hoofdzakelijk door het feit dat jullie julliezelf "TelSquare gamedesign" noemen.

Vich

Legacy Member
TrueSkillz zei:
het is (nog) geen commercieel project.
Wij zijn nog maar net begonnen en hebben nog geen sponsers etc.
we hopen die wel te krijgen: het is meer een hobby: wij doen het allemaal in onze vrije tijd.

maar hey: bedankt voor het compliment: dit bevestigt dat we proffesioneel over komen :P

Dat kwam inderdaad door "TelSquare gamedesign" en omdat je zei:
De organisatie van IBE heeft wel intresse getoond in een game gebaseerd op IBE

Daaruit leidde ik (foutief af) dat dit een mogelijke opdracht van IBE richting TelSquare design was.
Maar ik hoop in ieder geval dat je nu ziet dat je totaal verkeerd volk aantrekt als je naar "gamedesigners" vraagt.

TrueSkillz

Legacy Member
oh, nou ja, klinkt toch wel lekker of nie? maar iig, geen liefhebbers tot nu toe?

nee, het was andersom: wij hebben toestemming aan hun gevraagd

TrueSkillz

Legacy Member
Vich zei:
Dat kwam inderdaad door "TelSquare gamedesign" en omdat je zei:


Daaruit leidde ik (foutief af) dat dit een mogelijke opdracht van IBE richting TelSquare design was.
Maar ik hoop in ieder geval dat je nu ziet dat je totaal verkeerd volk aantrekt als je naar "gamedesigners" vraagt.

hmm ok ik zal er iets aan doen. bedankt voor de tip.

steinerwarrior

Legacy Member
Ik heb zeker interesse:) Kun je me zeggen wat de concrete bedoelingen zijn.

TrueSkillz

Legacy Member
Het idee is dus een breakdance game met RPG invloeden te maken:
bijvoorbeeld:
dat je eerst moet trainen voordat je in battles (wedstrijden) een bepaalde move(trucje) kan gebruiken.

We weten nog niet of we het spel commercieel willen verkopen, maar de mogelijkheid houden we wel open.
Of dat zal gaan gebeuren ligt voor een deel aan hoe het spel zich ontwikkeld, voor een deel aan de organistatie van IBE, en voor een deel aan onze financiele mogelijkheden (sponsers).


Als je nog steeds intresse hebt stuur even een e-mail naar:

[email protected]

met daarin:

- wat jou kwaliteiten zijn,
- waarom je bij ons in het team wil komen
- en je naam, leeftijd (dit speelt niet echt een rol in de selectie, maar dan weten we met wie we te maken hebben)

.Acku.

Legacy Member
Denk je een competente projectleider te zijn stuur even een e-mail naar:

[email protected]

met daarin:

- wat jou kwaliteiten zijn,
- waarom je bij ons in het team wil komen
- en je naam, leeftijd (dit speelt niet echt een rol in de selectie, maar dan weten we met wie we te maken hebben)

Serieus, als je wat talent wilt aantrekken ga je toch eerst uzelf moeten bewijzen. Referenties naar eerder werk en skillsets zou al een goed begijn zijn. Als je dat niet hebt, en je zoekt ook maar naar - weliswaar gemotiveerde - beginnelingen dan vrees ik dat uw project allesbehalve commercieel inzetbaar gaat zijn. of dat IBE er uberhaupt zijn naam aan gaat willen verbinden.
Aan u om te bewijzen.

TrueSkillz

Legacy Member
Dit project is geen commercieel project, dat heb ik zal gezegd.
Wij zoeken mensen die passie hebben voor programmeren en die niet verwachten er iets aan te gaan verdienen behalve het respect van hun medeprogrammeurs,
Ik ben ook niet een "projectleider". We werken SAMEN.

Jij spreekt alsof hier een "officiele" game word gemaakt, dat is niet waar: wij doen dit in onze vrije tijd.
en als het dan goed uitpakt, DAN heeft IBE wel intresse, en DAN kan het een commerciele game worden...

maar ok:

Ik denk dat ik een competente "projectleider" ben omdat ik een passie voor gamen en breakdance heb.
Ik heb al ervaring met het leiden van groepen in het algemeen:
Bij studie projecten en presentaties voor school.

Dit project is mijn eerste project als het gaat om "grote" games.
Als "jullie" vinden dat er iets niet goed gaat, ik sta open voor (opbouwende) kritiek.

Ik hoop dat we in ieder geval veel kunnen leren over de verschillende aspecten van het maken van een game.

.Acku.

Legacy Member
Sorry dat ik niet meteen enthousiast ben over jouw aanzet. Het internet tegenwoordig heeft meer leiders als volgers, terwijl dat per definitie omgekeerd moet zijn. M.a.w: veel mensen proberen te leiden terwijl ze al tevreden mogen zijn een echt leider te mogen volgen.
Er zijn er, maar ze zijn dun gezaaid. Het is mooi dat je niet meteen als projectleider wilt optreden en gelooft in lateraal naast elkaar werken, in praktijk echter blijkt zoiets onhoudbaar.

TrueSkillz

Legacy Member
Hoe bedoel je "onhoudbaar", we zijn al een team, en tot nu toe werkt het prima.
Het enige dat ik "leidt" is wanneer bepaalde dingen af moeten zijn.
wie wat doet beslissen we samen; je kan moeilijk iemand iets laten doen wat hij niet wil doen.

daarom hebben we ook enthousiaste mensen nodig die graag iets WILLEN doen en niet omdat het moet.

misschien dat als we een grotere groep worden dat we een leider moeten aanstellen, en dat hoeft niet per definitie mij te zijn.

Vich

Legacy Member
We zijn op zoek naar mensen die "ervaring" hebben met het maken van audio voor een game (soundeffects, muziek)
en mensen die ervaring hebben met physics.
Zoek je nu iemand die sound effects maakt en een programmeur voor physics(dat stond er eerst) ...
TrueSkillz zei:
Wij zoeken mensen die passie hebben voor programmeren en die niet verwachten er iets aan te gaan verdienen behalve het respect van hun medeprogrammeurs,
[...]
of zoek je nu twee programmeurs(want dat staat er nu)?
Het is wel handig als je correct verwoord wat voor mensen je zoekt.:wtf:

Met de topic titel meegenomen zie ik dus 3 verschillende vacatures :x

TrueSkillz

Legacy Member
op dit moment zijn er deze vacatures:

vac. 1 voor iemand die weet hoe je sound effects laad in een programma
vac. 2 voor iemand die weet hoe je physics in een programma zet, aan objecten toevoegd.
(evt. vac. 3: voor iemand die bekend is met A.I., maar dat is niet echt dringend ofzo)

maar als je niet gespecialiseerd bent in 1 van deze elementen mag je ook gewoon reageren.

Krueger

Legacy Member
TrueSkillz zei:
Het enige dat ik "leidt" ...
Aauw

Toch nog eens proberen, ook al is het al gevraagd. Kan je niets voorleggen en tonen wat je al gemaakt hebt/wat je waard bent. Want momenteel kom je (voor mij) over als de zoveelste thread van iemand die wel een leuk concept in gedachten heeft, maar nog geen bal meer.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan