leren programmeren? Gewoon, kwas toen ek jaar of 14-15 was (eerste pc) begonne me noob-sitejes maken in frontpage en later dreamweaver. Dan php ontdekt en daarin beginnen prutsen en da ging eigenlijk wel vrij vlot en dan enkele jaren gelede rustig aan met c++ begonnen. Sindsdien zijn er nog paar talen bijgekomen (hoewel ek nog altijd c++ het beste kan, ook qua extra api's en zo). Van openGL: ik kan het wel, ma nog nooit een groot project in gemaakt, meer prutswerk vo alle functies eens te testen. Da western ding was een hl2 mod he, geen full standalone game. Enige waar ek al mee geprutst heb om echt standalone game te maken was directx en dan vooral 2D directdraw, ma da hebbek gewoon nooit echt volledig afgewerkt

. Kben nu wel van plan geen teams meer te joinen en eens te focussen op wat eigen dingen te maken (nu ja, kwerk nog mee aan enkele webgames, maar das zwaar bijkomstig).
boeken: Ik leer wel veel & graag uit boeken die zo tussen referentie & tuto liggen. Referentie-achtige is vreselijk goed voor het detail voor sommige dingen en met tuto stijl bedoel ek da ge het kunt lezen, dat het niet gewoon opsomming is. C++ emmek geleerd uit "c++ grand cru". Voor de rest heb ek nog zelf visual C++.net liggen (daarvan makkelijk overgegaan om c# te leren, hebbek dan ook geen boek voor gekocht), openGL red book (+upgedate versies & blue book als e-books), programming windows en nog enkele mindere boekskes en offcourse men cursus java. Kleen ook veel boeken uit bibs en zo omdat het anders nogal wat kostelijk wordt. Ik kan persoonlijk niet echt goed van sites leren, tenzij ik ze afdruk.
pcgp = pc gameplay btw, da we daarin geraakten was nu niet zo een immense prestatie ('t is nederlandstalig boekske en wij waren voor groot deel nl team

). Ma twas maar om aan te duiden da het geen noob-projectje was en da we wel al wa zaken gepresteerd hadden op dat moment, ma toch nog uiteengevallen zijn omdat sommige zaken van in het begin niet goed geregeld waren.