Archief - [ALG][Gamedesigners gezocht] I.B.E. The Game

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Dj Vince

Legacy Member
ik had het dan ook over
laat _ingewikkelde_ AI achterwege,
je mag gerust zijn, ik heb een goed beeld over wat AI inhoudt.

Die mannen heb nog nooit een simpel game geschreven,
en hun programmeur denk dat hem "The One" is,
hij zal de collisson detection (wat volgens hem AI vervangt) 'wel eventjes schrijven'. Daarmee denk ik dat het meer dan voldoende is als ze een basis van AI inbouwen. Je hoeft toch geen volledige meedansende tegenstander te hebben? (of toch niet als dit het eerste game is dat je schrijft)

Met mijn vorige uitleg bedoelde ik weliswaar niet: schrijf je code zo bekrompen en on-recycleerbaar mogelijk.
Je moet natuurlijk moduleerbaar schrijven.
Je code moet je kunnen hergebruiken.
Je moet je framework stevig bouwen,
en zorgen dat je 'plugins' kan gebruiken.

NecroNeo

Legacy Member
Dj Vince zei:
Je moet natuurlijk moduleerbaar schrijven.
Je code moet je kunnen hergebruiken.
Je moet je framework stevig bouwen,
en zorgen dat je 'plugins' kan gebruiken.

²ded, veegde ik vroeger redelijk m'n voeten aan, maar als je elke keer van scratch moet beginnen geef je het snel op. Nudat ik terug wat ben begonnen met programmeren (in tegenstelling tot de meeste hier is het voor mij een hobby en geen studiekeuze) hou ik me hier wel aan en met resultaat.

wat ik hiermee eigenlijk bedoel is: besteed voldoende aandacht aan de tips die hier zijn/worden gegeven, sommige zijn goud waard :bow:

killgore

Legacy Member
NecroNeo zei:
²ded, veegde ik vroeger redelijk m'n voeten aan, maar als je elke keer van scratch moet beginnen geef je het snel op. Nudat ik terug wat ben begonnen met programmeren (in tegenstelling tot de meeste hier is het voor mij een hobby en geen studiekeuze) hou ik me hier wel aan en met resultaat.

wat ik hiermee eigenlijk bedoel is: besteed voldoende aandacht aan de tips die hier zijn/worden gegeven, sommige zijn goud waard :bow:
ik weet niet wrom ge da er expliciet bij zei, ma 90% v/d actieve mensen hier (dus niet de 1 time vragenstellers) doen programmeren als hobby en heeft zen studiekeuze daar mssch op gebaseerd, ma nie omgekeerd ze :s.

Dj Vince

Legacy Member
killgore zei:
ik weet niet wrom ge da er expliciet bij zei, ma 90% v/d actieve mensen hier (dus niet de 1 time vragenstellers) doen programmeren als hobby en heeft zen studiekeuze daar mssch op gebaseerd, ma nie omgekeerd ze :s.
² that ;)
Daar ben ik het helemaal mee eens

TrueSkillz

Legacy Member
ik zag de nieuwe sticky over recruiten; moet ik daar nu een post plaatsen? of gewoon het op deze topic houden?

Hourences

Legacy Member
Van mijn part post ge daar nog eens zoda het iets langer blijft staan ma voer verdere discussie en talk hier maar verder, kwestie van die andere thread niet te clutterende met al die replies :)

killgore

Legacy Member
my 0.02 €: werk eerst deftig design-doc af met alle info zoals hierboven gesteld voor ge daar post. Vergeet nie da ge nog steeds full game wilt maken en niet gauw een modje of flash/browser game :).

het nadeel van die topic is da ek nu moest pm'en naar de heer schuim dat ge vo hl2 nie zomaar wa scripterkes nodig hebt ma toch leifst mense die wa kunnen proggen :p.

Vich

Legacy Member
killgore zei:
my 0.02 €: werk eerst deftig design-doc af met alle info zoals hierboven gesteld voor ge daar post. Vergeet nie da ge nog steeds full game wilt maken en niet gauw een modje of flash/browser game :).

het nadeel van die topic is da ek nu moest pm'en naar de heer schuim dat ge vo hl2 nie zomaar wa scripterkes nodig hebt ma toch leifst mense die wa kunnen proggen :p.

Na het volgen van het topic en lezen van de replies betwijfel ik of er enerzijds een goed design document kan volgen en anderzijds of dat design document ooit praktisch uitgewerkt zal kunnen worden ;)

NecroNeo

Legacy Member
killgore zei:
ik weet niet wrom ge da er expliciet bij zei, ma 90% v/d actieve mensen hier (dus niet de 1 time vragenstellers) doen programmeren als hobby en heeft zen studiekeuze daar mssch op gebaseerd, ma nie omgekeerd ze :s.

Het was uiteraard niet slecht bedoeld, wel slecht verwoord :) Ik had het erbij gezet ter verduidelijking dat ik 'terug' begon. Maar blijkbaar creeër ik meer misverstanden net als ik ze probeer te vermijden :D

Unzip Attack

Legacy Member
TrueSkillz zei:
ik heb nu iets dat op een req. doc zou moeten lijken.
zou iemand er naar willen kijken?
en zeggen wat er nog aan ontbreekt?

http://ibe.hopto.org/stuff/Wordfiles/IBE_The_Game.doc (ongeveer 350kb)

Alvast heel erg bedankt!

heb gereageerd op arena51. lees daar maar.
anyway zoals daar gezegd op goeie weg. Je ziet soms wel dat je ervaring/kennis met zo'n dingen mist, iemand met wat ervaring in je team zou geen kwaad kunnen. probeer dus te werken aan een mooi req. doc dat compleet is (zet het mss ook in Latex, dat oogt mooier en is overzichtelijker) en probeer zo iemand met wat meer ervaring te strikken.

steinerwarrior

Legacy Member
Hoeveel programmers werken er eigenlijk aan die game?
Want met 1 iemand zal je lang mogen wachten tegen dat het spel af is

killgore

Legacy Member
steinerwarrior zei:
Hoeveel programmers werken er eigenlijk aan die game?
Want met 1 iemand zal je lang mogen wachten tegen dat het spel af is
en ik heb sterk men twijfels bij de vaardigheden van die programmeur naar wat hiervoor is gepost geweest.

TrueSkillz

Legacy Member
we hebben twee programmeurs; en eentje die misschien er bij komt,
en van die twee is er eentje niet zo vaak online, hijs druk met zun studie.

maar we hopen natuurlijk als we vorderen meer mensen aan te trekken

killgore

Legacy Member
mag ik vragen, is er 1 v/d 2 die deftig geadvanceerde meetkunde kan?

Dwz, genoeg weet over vectoren, transformaties, basisveranderingen, homogene coördinaten, veelvlakken, ... ?

asge een eigen game wilt maken hebde da toch wel beke nodig ze & dit heeft niets met progging skills te maken :).

steinerwarrior

Legacy Member
De beschrijving van wat jullie game inhoudt, gaat toch naar een volledig professioneel game. Ik heb toch zwaar mijn twijfels of jullie dat wel zullen volhouden en zeker als je maar met 1 "deftige" programmeur werkt.

TrueSkillz

Legacy Member
Inderdaad proberen wij het heel proffesioneel aan te pakken, maar bedenk wel dat wij hiervan proberen te leren. Ons doel is niet die game te maken, dat is een middel; het doel is ervaring opdoen zodat we bij proffesionele gamedesignstudios aangenomen worden (proffesioneel maar dan nog steeds hobbyisten).
Het is natuurlijk leuk als die game er komt, maar ik heb zelf ook mijn twijfels. We hopen natuurlijk het beste en doen ook ons best, en we zien wel hoe ver we komen.
En als we ver genoeg komen, zal misschien een ervarenprojectleider het spul kunnen managen.

killgore

Legacy Member
TrueSkillz zei:
Het doel is ervaring opdoen zodat we bij proffesionele gamedesignstudios aangenomen worden (proffesioneel maar dan nog steeds hobbyisten).

Dit snap ik niet, je wilt als freelancer of zo bij een gamedev firma gaan werken of wat? :wtf:

Laat me je dan even ontnuchteren: er zijn maar heel weinig mensen die zoiets kunnen gaan doen, hourences hier heeft het gedaan vo ut2k4 d8 ik, ma das eerder een zware uitzondering ze.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan