Archief - BATTLE: RODIN free for all

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

carhartt^-

Legacy Member
Hoe laat je dan iemand winnen? Jury? wordt dit dan niet allemaal te groot?

Bigbuddha

Legacy Member
'k vind ook niet dat iemand moet winnen. Het is het proces wat juist mooi is van deze ping pong battles. Uiteraard dooft een thread ook uit. Dan is iedereen zo vrij om zelf een interessante image te posten. Wordt ie weer een sticky en zijn we weer vertrokken.

Rhodariel

Legacy Member
dresse zei:
² mista, vooral dat deel van die strakke kindjes :)

en kzou het ook leuk vinden als er een soort van systeem zou komen waaraan er kan gezien worden wie al het meeste battles heeft gewonnen. want nu als ge wint hebt ge der ni veel aan... ma anders kunnen we in de sticky (diene van de regels ofzo, maakt ni uit :) ) zetten wie wat gewonnen heeft, en diegene die gewonnen heeft mag da ook in zen sig zetten :cool: :p (zoals da fancy bekerke op cgtalk...)

en als er iemand onterecht een gewonnen battle in zen sig zet wordt die gebanned !! :evil:
Dat er iemand de winnaar wordt, ok! Maar dat systeem waaraan ge kunt zien hoeveel iemand al gewonnen heeft, vind ik toch wat te overdreven.

Iedere week een andere battle zoals in Worth1K, vind ik wel een goe gedacht ze.

dresse

Legacy Member
mja, wouw het alleen wat interessanter maken voor de winnaars :)
ma idd, rhodariel, als ge dan zelf nooit in die lijst voorkomt is da idd ni zo leuk :)

just kiddin :)

Rhodariel

Legacy Member
Nee, ge hebt gelijk.
Das zeer demotiverend (denk ik) voor de niet-winnaars (gelijk ik dus ;)).

Tsjernobyl

Legacy Member
ideetje: model een <opgeven object> met 1000 polygonen.
(ik geloof dat het hier ooit eens heeft gestaan)

Het is niet zo arbeidsintensief en toegankelijk voor iedereen.

Mistabeen

Legacy Member
Rhodariel zei:
Nee, ge hebt gelijk.
Das zeer demotiverend (denk ik) voor de niet-winnaars (gelijk ik dus ;)).
ik denk dat eerder juist motivezrend werkt van: KOMAAN HE, nu gaak toch eens die battle winnen

en we kunnen ook mss mogelijk mane om de leader uit te dagen tot een tennisbattle, als ge die wint krijgde bv meer punten in de ranking dan het winnen van een normale battle

dresse

Legacy Member
jah idd, das wel het hele idee achter ne wedstrijd eh...
ge hebt winnaars en verliezers. en de verliezers gaan beter hun best doen om winnaars te worden, en zo gaan deze ook beter worden. :)

en dan weetk ook ineens wie datk van dees forum mag bannen. Die da ni op de lijst voorkomen zijn het niet waard om hier rond te hangen :lol:.
En iedereen heeft wel eens kans om te winnen, want ik ga ni elke battle meedoen :lol:

Bigbuddha

Legacy Member
Tsjernobyl zei:
ideetje: model een <opgeven object> met 1000 polygonen.
(ik geloof dat het hier ooit eens heeft gestaan)

Het is niet zo arbeidsintensief en toegankelijk voor iedereen.

umh, en diegene die niet kunnen moddelen of 3d'en?

'k zou zover niet gaan. De opdracht bestaat uit een initiele afbeelding. Daarop kan verder geborduurd worden. Hoe je dat doet is volledig vrij. Photoshop, 3D, Flash, photografie, beeldende kunst, etc... Het resultaat moet alleen hier gepost worden. En er moet een mogelijkheid zijn om voor de volgende beurt om er een screen van te nemen. Dus post je een .mpeg dan moet je ook voor enkele screens zorgen. Zodat de volgende die kan gebruiken om het met het idee aan de slag te gaan en dat met zijn/haar eigen tools. Dat vond ik juist zo leuk hier. Dat aan het idee verder gewerkt wordt los van welke tools.

Dan is het ook zo arbeidsintensief als men wil en nog toegankelijker dan ooit ;)

Tsjernobyl

Legacy Member
Bigbuddha zei:
umh, en diegene die niet kunnen moddelen of 3d'en?

'k zou zover niet gaan. De opdracht bestaat uit een initiele afbeelding. Daarop kan verder geborduurd worden. Hoe je dat doet is volledig vrij. Photoshop, 3D, Flash, photografie, beeldende kunst, etc... Het resultaat moet alleen hier gepost worden. En er moet een mogelijkheid zijn om voor de volgende beurt om er een screen van te nemen. Dus post je een .mpeg dan moet je ook voor enkele screens zorgen. Zodat de volgende die kan gebruiken om het met het idee aan de slag te gaan en dat met zijn/haar eigen tools. Dat vond ik juist zo leuk hier. Dat aan het idee verder gewerkt wordt los van welke tools.

Dan is het ook zo arbeidsintensief als men wil en nog toegankelijker dan ooit ;)


Ja ok, ik ging er een beetje vanuit dat low-poly moddeling voor iedereen doenbaar is, je werkt hier toch steeds met basisvormen (kubus, cirkel, balk). Het gaat hier dus meer over orginaliteit dan over rechnische vaardigheid. (het helpt natuurlijk)

Maar kan iemand me het principe van een tennisbattle uitleggen , want ik heb er nog nooit van gehoord. En ik vind geen duidelijke uitleg?

Maar de battle die in deze thread aan de gang was vond ik niet echt een battle. Ik geloof meer in een concept met een winnaar.

Rhodariel

Legacy Member
Kdenk vooral dat het veel dezelfde zullen zijn die zullen winnen, daarom denk ik dat het wat demotiverend kan werken.

Het voorbeeldje met dat modellen vind ik wel een goed idee. Het kan mensen die niks afweten van modelling (zoals ik) aanzetten om eens iets te proberen in die context. Dit geldt natuurlijk ook voor battles met vectoren, pixel-based, ed..

Mistabeen

Legacy Member
Rhodariel zei:
Kdenk vooral dat het veel dezelfde zullen zijn die zullen winnen, daarom denk ik dat het wat demotiverend kan werken.

Het voorbeeldje met dat modellen vind ik wel een goed idee. Het kan mensen die niks afweten van modelling (zoals ik) aanzetten om eens iets te proberen in die context. Dit geldt natuurlijk ook voor battles met vectoren, pixel-based, ed..
1 - als ge genoeg gevarieerde battles doet zullen er verschillende mensen winnen, nie iedereen kan zowel photoshop als 3d als illtsraties enz perfect he

2 - als er een mogelijkheid is tot uitdagen kan dit het ganse puntensysteem zeer evenwichtig houden

3 - don't be such a pussy, hoe denkte nu in godsnaam da ge ooit ergens ga komen als ge nu al begint te winen van: oooeh ma tgan altijd dezelfde zijn da gaan winnen, don't be such a pussy, grow yourself some balls, er zullen altijd wel betere rondlope ze.
Alsk u nu zo bezighoor zouk nie echt meteen zeggen da ge ooit ook maar een battle ga winnen, ge zit maar te roepen da ge nooit ga winnen, als ge nie probeert zuldet nooit weten, enge kunt er alleen beter van worden

Rhodariel

Legacy Member
Zeg mista, in de plaats van mij een pussy te noemen, zoud ge beter wa meer tijd steken in het deftig lezen van m'n posts. Kweet ook wel dat er betere zijn dan mij. Kzeg ook nie dat ik nooit een battle zal/kan winnen. Ik zeg gewoon dat diegene die minder goed zijn in deze dinges, dat die gedemotiveerd kunnen geraken door da puntensysteem. Ik ben bang dat het iets zal worden van: "elah, ge moet naar mij luisteren, want ik ben ier DE MAN."

In plaats van altijd zo'n "domme reply's" te geven van pussy ed, gebruik wa menslievender taal.

dresse

Legacy Member
och we doen het gewoon met een puntensysteem.
mista heeft gelijk, ga er gewoon voor en leer ervan bij.
denk dat iedereen wel is een kans maakt om te winnen aangezien ni altijd iedereen zal meedoen en iedereen heeft zijn eigen specialiteiten...
En als ge echt geen specialiteiten hebt en dus nooit wint, jah, dan moet ge ofwel wachten tot er nen battle is waarbij gij de enige deelnemer zijt en zo winnen, ofwel een beetje beter proberen te worden :).

En als het puntensysteem sommige mensen niet aanstaat.. ga er gewoon niet naar kijken eh :)

Holy Paladin

Legacy Member
imo is er hier niet genoeg competitie om een cgtalk bekerke aan te bieden :p

rhodariel, in zowat elke wedstrijd of battle die ik gezien heb doet de meerderheid het voor de fun, het gaat nooit om winnen of niet... hoe kunt ge dan gedemotiveerd geraken?

Rhodariel

Legacy Member
Komaan mensen!! Ik schrijf hier niet over m'n eigen hé. Ik doe da ook voor de fun ze, nie om te winnen.

Maarja, ik zie dat de meesten me toch niet begrijpen en dat het puntensysteem er toch komt. Dus, I rest my case! ;)

Mistabeen

Legacy Member
Rhodariel zei:
Komaan mensen!! Ik schrijf hier niet over m'n eigen hé. Ik doe da ook voor de fun ze, nie om te winnen.

Maarja, ik zie dat de meesten me toch niet begrijpen en dat het puntensysteem er toch komt. Dus, I rest my case! ;)
het leek nogtans da ge het over uzelf had :unsure: vandaar de verwarring

DJ_Trash

Legacy Member
vin de associatiesi n dezen battle soms wel wa (te) ver gezocht. Sjans da er nog bepaalde mensen voortbouwen op vorige postings... of alels wa gepost is combineren etc.

Anendel

Legacy Member
DJ_Trash zei:
vin de associatiesi n dezen battle soms wel wa (te) ver gezocht. Sjans da er nog bepaalde mensen voortbouwen op vorige postings... of alels wa gepost is combineren etc.

Dat vind ik ook soms wel. Men zou dan minstens een verantwoording moeten geven waarom men iets heeft gedaan, concept uitleggen. Misschien ook de methode, zodat anderen er iets van kunnen leren of tips geven.

Rhodariel heeft ergens wel een punt denk ik.
Het verschil van kennis en kwaliteit is meestal zo groot dat we mogen niet riskeren dat de besten steeds winnen waardoor de iets minder sterke designers hun motivatie zouden verliezen en niet meer deelnemen.

Op termijn zou je mss wel kunnen werken met wedstrijden op bepaald niveau. Zodat beginner en gevorderden soms worden gescheiden.
Elkaar uitdagen lijkt me ook wel goed.
In feite het concept van Worth1000 ongeveer?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan