Archief - CHECK: Affiche fuif

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

saiko

Legacy Member
Opdracht: ontwerp affiche voor onze fuif

Meegegeven informatie: de tekst op de affiche, voor de rest vrije keuze

Used progs: Illustrator CS & Photoshop CS2

Link: Hier

Garmir

Legacy Member
saiko zei:
Opdracht: ontwerp affiche voor onze fuif

Meegegeven informatie: de tekst op de affiche, voor de rest vrije keuze

Used progs: Illustrator CS & Photoshop CS2

Link: Hier


mooi gedaan, allene moest ik goed kijken welke woorden er juist geschreven stonden

GhostFire

Legacy Member
Garmir zei:
allene moest ik goed kijken welke woorden er juist geschreven stonden

² to that

kvond het ook niet supper leesbaar, voor de rest, mooi strak gehouden door beperking van kleur, nice

Lo_fi

Legacy Member
Hmm; het is al bij al eerder aan de 'lompe' kant. Het mag dan qua lettertype en stijl een beetje aanleunen bij een soort neo-oostblok-style - wat doorgaans een beetje blokkerig is- maar dit ...nee..

- typografie is scattered, heeft geen duidelijke uitlijning en is te groot.
- de semi-skyline onderaan is een soort quick-draw in illustrator, wat het slordig maakt..
- het beeld middenin is veel te groot en de grungy - er is een stuk uit m'n ster gebeten - voegt niks toe aan het beeld.

saiko

Legacy Member
dresse zei:
deed me direct denken aan de i love techno posters... weet ni ofdat de bedoeling is?
http://www.nuloop.com/real/541/i_love_techno.jpg

wel de ster, ja :p


Nathan zei:
Deed me zwaar denken aan

dit en dit

deze heb ik nog nooit gezien, en zie feitelijk ook niet echt gelijkenissen in de eerste
de 2e is dan ook weer een soort ripoff van I Love Techno :) maar ja wie was het eerst :p

Lo_fi zei:
Hmm; het is al bij al eerder aan de 'lompe' kant. Het mag dan qua lettertype en stijl een beetje aanleunen bij een soort neo-oostblok-style - wat doorgaans een beetje blokkerig is- maar dit ...nee..

- typografie is scattered, heeft geen duidelijke uitlijning en is te groot.
- de semi-skyline onderaan is een soort quick-draw in illustrator, wat het slordig maakt..
- het beeld middenin is veel te groot en de grungy - er is een stuk uit m'n ster gebeten - voegt niks toe aan het beeld.

-weet jij toevallig geen beter uitziende Russische fonts dan, op dafont.com is dat de enige deftige russische look die ik kon vinden :-/
-skyline is bewust quickdraw
-hm daar heb je mss wel een punt, nu een dagje later als ik de poster gewoon opnieuw bekijk is da hap idd er teveel aan :) daar sebiets es aan werken


thnx alvast voor commentaar!

saiko

Legacy Member
DJ_Trash zei:
I love techno ripoff BIGTIME (http://www.nuloop.com/real/541/i_love_techno.jpg)

dees beoordeel ik ni

dude dude, kom kom nie overdrijven é

hier leg ze es naast elkaar, en ge moogt mij de ripoff es tonen

1/ I love techno poster

2/ WVO affiche

De ster... das zo het enige wat in mij opkomt precies
maar dus vanaf er nu iemand een ster gebruikt die rood is, dan zou dit een ILT ripoff zijn ofzo volgens jou???
Hmmmm jongen, dit heet 'branding', door middel van 1 object dat reeds is gebruikt en waarmee mensen vertrouwd zijn, sneller de aandacht te trekken naar je eigen creatie.
Denk je nu echt dat ILT de eerste waren die een rode ster op een zwarte achtergrond gebruikten??? ik denk het niet

ps: dus ILT is ripoff van de communistische ster dan...
ik heb enorm veel respect voor de affiches van ILT (hier op mijn kot hangt het vol) en ik ga al 6 edities lang, ik zou het maar behoorlijk laag van mezelf vinden om die te plagiëren!

LunchBox

Legacy Member
saiko zei:
dude dude, kom kom nie overdrijven é
hier leg ze es naast elkaar, en ge moogt mij de ripoff es tonen
De ster... das zo het enige wat in mij opkomt precies
het is meer dan dat he, de ster staat namelijk niet op een groene of blauwe achtergrond.. tzijn dingen waar jij misschien niet meer aan denkt; maar het kleurschema: de rood-wit combinatie voor tekst op een zwarte achtergrond.. dah's OOK overgenomen. waar jij naar specifieke elementen zoekt om te zeggen dat het niet hetzelfde is kijken wij naar het geheel en denken we: "ok weinig originaliteit aan de dag gelegd".

saiko

Legacy Member
als je een affiche maakt met in het achterhoofd een russisch tintje (&tankje), moet je niet afkomen met een groene of blauwe achtergrond,

het kleurenschema stond al vast voor ik met die ster werkte, ik had eerst hamer en sikkel...maar daar had ik een probleem bij om die tank goed te laten uitkomen (een foutje gemaakt in mijn voorontwerp op papier :-/.

Het is niet altijd wat het lijkt "je hebt het overgenomen".
ik doe grafisch ontwerp, er is hier genoeg over nagedacht voor ik aan mijne pc ging gaan zitten & het begon te tekenen.

als je wil dan scan ik wel de voorontwerpen, waar je kan zien dat de eerste affiche zonder ster was, maar het kleurenschema wel rood/zwart/wit was :p)

DJ_Trash

Legacy Member
1: 3 uur geleden liep er van die ster nog een bloedspoortje of een lik rode verf
die heb je onderutssen al weggedaan (cheater! spijtig ak DAAR geen screenshot meer van heb. geen nut het te ontkennen tis uiteindelijk die uitloop geweest da mij onmiddellijk link heeft doen leggen. wa ge un gedaan hebt is bewijsmateriaal vernietigd)
2: ja de rode ster
3: de zwarte achtergrond
4: de Russische stijl int algemeen
5: wit en rood in titel/letters
6: rode ster is surrounded by white; hetzij ne krans bij ilt hetzij rays bij u

moet ni zo overhit reageren; geef gewoon toe dat het beetje sterk geïnspireerd is op ILT.
als ge u inspireert op iets, pak dan iets minder bekend; ILT ziede iedere dag in de straat... dus ongewtijfeld zijn er al velen door "geïnspireerd"

saiko

Legacy Member
DJ_Trash zei:
1: 3 uur geleden liep er van die ster nog een bloedspoortje of een lik rode verf
die heb je onderutssen al weggedaan (cheater! spijtig ak DAAR geen screenshot meer van heb. geen nut het te ontkennen tis uiteindelijk die uitloop geweest da mij onmiddellijk link heeft doen leggen. wa ge un gedaan hebt is bewijsmateriaal vernietigd)
2: ja de rode ster
3: de zwarte achtergrond
4: de Russische stijl int algemeen
5: wit en rood in titel/letters
6: rode ster is surrounded by white; hetzij ne krans bij ilt hetzij rays bij u

moet ni zo overhit reageren; geef gewoon toe dat het beetje sterk geïnspireerd is op ILT.
als ge u inspireert op iets, pak dan iets minder bekend; ILT ziede iedere dag in de straat... dus ongewtijfeld zijn er al velen door "geïnspireerd"

moa vintje toch,

allé hup omdat gij het zijt

-Bloedspetter ontwerpen stopt niet bij een CHECK é, ik werk daar ook aan verder. manman wa ne whiner zijde feitelijk
ik heb gewoon de vernieuwde versie online gezet (zoals je in de bestandsnaam zou kunne zien..djeezz een cheater 8-)
- rood/zwart/wit kleurenschema kunde in mijn post hierboven lezen, als je zo'n posters maakt moede nie met bruin, donkerblauw, groen, geel whatever afkomen

Russia = commu = hamer & sikkel = ster = rood = donker verleden (zwart) = wit (contrast)

dude brainstorm je nooit over iets ofwat :|

-de krans was er eerst niet, maar heb ik achteraf toegevoegd omdat het was meer uitstraling heeft

ik heb nerges ontkent dat ik iLT heb gebruikt voor inspiratie.
het heeft louter met die tank te maken, die bij het voorontwerp een misse positie had in die hamer / sikkel

ik oververhit totaal niet...wie roept er hier cheater van de minste update die ik doe 8-)

Lo_fi

Legacy Member
saiko zei:
...ik doe grafisch ontwerp, er is hier genoeg over nagedacht voor ik aan mijne pc ging gaan zitten & het begon te tekenen.

In naam van alle afgestudeerde grafisch vormgevers en studenten grafische wil ik hierbij afstand nemen van genoemde 'saiko-die-als-hij-zijn-niveau-niet-omhooghaalt-zeker-zwaar-gaat-buizen* De gilde van vormgevers overweegt nu al om u preventief een tijdje te schorsen wegens het luie-ontwerpers-syndroom. + slap vanwege de slechte smaak ( ILT-posters aan de muur *tsss)

Lo dixit.

Erinyes

Legacy Member
DJ_Trash zei:
1: 3 uur geleden liep er van die ster nog een bloedspoortje of een lik rode verf
die heb je onderutssen al weggedaan (cheater! spijtig ak DAAR geen screenshot meer van heb.
Pssstt

saiko zei:
heb nerges ontkent dat ik iLT heb gebruikt voor inspiratie.
ontkend


Ik vraag me eigenlijk af waarom je er een russische tint aan wou geven. De link ontgaat mij hier volledig.

saiko

Legacy Member
Erinyes zei:
Pssstt


ontkend


Ik vraag me eigenlijk af waarom je er een russische tint aan wou geven. De link ontgaat mij hier volledig.


ze kwamen gewoon af met "maak ne affiche"
toen ik vroeg van "iets speciaals of kenmerkend aan jullie clubje", was het antwoord "goh ja nie echt"

dus kreeg ik carte blanche :p
had eerst met wat ideeen zitten spelen rond industrial, omdat ik dat een leuke stijl vind om mee te werken, maja... kheb er al zoveel gemaakt, dus zocht ik es iets anders

dan dacht ik aan een kamer, maar daar heb ik er ook al genoeg van gemaakt

en toen keek ik eergistren naar stalingrad op mijne pc, en toen schoot dat gedacht mij te binnen ... daarmede!

saiko

Legacy Member
Lo_fi zei:
In naam van alle afgestudeerde grafisch vormgevers en studenten grafische wil ik hierbij afstand nemen van genoemde 'saiko-die-als-hij-zijn-niveau-niet-omhooghaalt-zeker-zwaar-gaat-buizen* De gilde van vormgevers overweegt nu al om u preventief een tijdje te schorsen wegens het luie-ontwerpers-syndroom. + slap vanwege de slechte smaak ( ILT-posters aan de muur *tsss)

Lo dixit.


als mijn ontwerpen waarlijks zo slecht zouden zijn, denk ik niet dat ik in mijn laatste jaar zou geraakt zijn...en zeker niet met 18's

maar ja jij kent dan ook al mijn ontwerpen hé....

nu feitelijk ist al in orde, ik heb net gehoord dat ze de affiche nemen dus ja :p spijtig voor degene die in leuven zitten, ge zult op die affiche moete gapen af en toe :p

Lo_fi

Legacy Member
Afschuw ende gruwel!!

Je laatste jaar??? En welke school mag dat zijn...?*dat ik ze bij mijn scholenreview een ferme kick in de respectievelijke acherwerken kan geven*
Ik hoop dat dit dan een uitzonderlijk slecht ontwerp was tegenover je andere werk?

friggelke

Legacy Member
Miss kan er vernieuwing komen en niet blijven hameren op de typografie van het verleden wat allemaal goed is ... Die typo kan dan bv binne de 3-4 jaar WEL in zijn. Ge blijft miss gewoon teveel kleven aan die "standaards" over typografie.

Die jongen probeert iets... inspireert zich een beetje op de poster van i love techno.ik wil ier dus nie zegge da ge geen goei grafisch ontwerpers zijt enzo en dat de typografie van het verleden ouderwets is, integendeel. Er wordt nog altijd enorm veel geinspireerd op vroege werken -> ik denk nu even aan bauhaus en de ontwerpen van de font.

Smaken verschillen, er valt niet over te twisten. het is niet "typografisch verantwoordt" bestaat in mijn ogen niet. Ik heb zelf ook 7 jaar kunstonderwijs gedaan en al een tiental jaar gepassioneerd tekenaar, illustrator en ontwerper. moete ook Als de opdrachtgever et zo wil dan is et zo... Nuja tis ook nie echt mijn smaak alhoewel ik de kleuren wel okee vind.

:)

over het ontwerp: Ge had beter gezorgd dat alles miss wat beter leesbaar was want dees is wel moeilijk leesbaar :s. Niet dat ik het nie kan lezen maarjah...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan