Archief - CHECK: Affiche fuif

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

enj0i^

Legacy Member
Wat me hier dus echt opvalt op dit forum is dat het vol zit met paar gasten die van zich zelf denken dat ze "het" zijn. Altijd alles afbreken en zo overtuigd zijn van hun eigen mening, wat ZIJ slecht vinden IS slecht. Ik zie niet in wat er verkeerd is aan posters van ilt aan de muur? laat die mens doen, als hij da schone posters vindt.

Lo_fi

Legacy Member
Ach ach nu..lieve enj0i^. Ik ga geen opmerkingen geven over het al dan niet terecht zijn van die 'nul' in je nick..

Toch dit: soms, heel soms moet je eens leren zien dat opmerkingen over een bepaald werk van iemand, in dit geval saiko, niet persoonlijk zijn en de bewuste saiko ook niet naar de rand van wanhoop zal drijven hoor. Als je iets post..kan er kritiek komen. In dit geval is het werkje niet sterk qua typografie (en dat gaat niet over modegrillen maar over verhouding, plaatsing) en is er wel duidelijk nog wat werk aan.

Een ander geval ..zijn mensen zoals jij die elke vorm van commotie afwachten om hun favoriete ergernis te uiten en op geen enkel moment de gave van relativeren of ironie hebben aangeleerd. Ik verkies mensen als jij te negeren..behalve nu even.

Freaky 7

Legacy Member
kmoe enj0i^ wel gelijk geven, er zitten er hier zo een paar ja...

saiko

Legacy Member
friggelke zei:
Miss kan er vernieuwing komen en niet blijven hameren op de typografie van het verleden wat allemaal goed is ... Die typo kan dan bv binne de 3-4 jaar WEL in zijn. Ge blijft miss gewoon teveel kleven aan die "standaards" over typografie.

Die jongen probeert iets... inspireert zich een beetje op de poster van i love techno.ik wil ier dus nie zegge da ge geen goei grafisch ontwerpers zijt enzo en dat de typografie van het verleden ouderwets is, integendeel. Er wordt nog altijd enorm veel geinspireerd op vroege werken -> ik denk nu even aan bauhaus en de ontwerpen van de font.

Smaken verschillen, er valt niet over te twisten. het is niet "typografisch verantwoordt" bestaat in mijn ogen niet. Ik heb zelf ook 7 jaar kunstonderwijs gedaan en al een tiental jaar gepassioneerd tekenaar, illustrator en ontwerper. moete ook Als de opdrachtgever et zo wil dan is et zo... Nuja tis ook nie echt mijn smaak alhoewel ik de kleuren wel okee vind.

:)

over het ontwerp: Ge had beter gezorgd dat alles miss wat beter leesbaar was want dees is wel moeilijk leesbaar :s. Niet dat ik het nie kan lezen maarjah...

da is idd...
maar er wordt reeds zoveel in trends gewerkt (denk aan de schuine-streepjes-spielerei, de wapenschilden die nu zeer in trek zijn,...)

ik probeer idd ook maar...ik zeg niet dat het mijn beste ontwerp is...ik ben er tevreden mee, voor de tijd dat ik er in heb gestoken

ik weet nu al dat ik binne een week of 3- als ik aan andere werkjes bezig ben - en dan zal terugkijken op deze affiche, dat ik zal zeggen van "pfff ja...dat kon beter & dat")
ik heb dat bij elk project, als je erges met je neus 8u lang op zit te werken en ge zijt content & dan keer 2 dagen dat laat liggen en daar opnieuw naar kijkt, ziede direct zoveel tekortkomingen enzo :)
en dan kunde er weer aan verder werken & zo gaat dat voort (bij mij toch...elk zijn manier van werken :)





@ dien voor u

in de AVA (academie van antwerpen)

Tsjernobyl

Legacy Member
De affiche doet me helemaal niet denken aan I love techno. Als je ze gaat beschrijven zijn er wel enkele overeenkomsten, maar geen copie o.d. Hier kan ik DJ_trash helemaal niet volgen.

Het russisch geschrift vind ik geslaagd, het zet je wat aan het denken.

Erinyes

Legacy Member
Tsjernobyl zei:
Het russisch geschrift vind ik geslaagd, het zet je wat aan het denken.

Er komen dagelijks wel 100 reclame boodschappen op een mens af. Als bij 1 specifieke reclame (deze affiche bv) de boodschap niet duidelijk is doordaat het lettertijpe onleesbaar is, dan gaat de middelmatige mens niet stilstaan "oh laten we dit even ontcijferen" want daarvoor is er geen tijd.

Vintage Hifi

Legacy Member
Lo_fi zei:
Een ander geval ..zijn mensen zoals jij die elke vorm van commotie afwachten om hun favoriete ergernis te uiten en op geen enkel moment de gave van relativeren of ironie hebben aangeleerd. Ik verkies mensen als jij te negeren..behalve nu even.
En meneer noemt mij arrogant?! Laten we een keer spreken van ironie, ja...

U was al volgens mij al zowat de meest arrogante, zelf-ingenomen en onuitstaanbare mens op dit forum-onderdeel en nu krijgen we dit. Ik verkies zo een mensen als jij te negeren... met een fijn gevoel van voldoening in m'n binnenste.

(Het ergste van al is, dat de meeste dan gewoon vinden dat hij een scherpe 'kritische zin' heeft en dat hem geen schuld treft. Kritiek geven kan maar jij moet voor de Humo-Filmrubriek gaan schrijven, die breken ook altijd alles af met behulp van dat vreselijk cynische, hautaine ondertoontje.)

edit: Typografie is echt wel je 'area of expertise' lijkt me, je spreekt nooit over iets anders.

Lo_fi

Legacy Member
Nog iemand die dringend z'n hart wil luchten? Begint best grappig te worden.. *Stimpy nog wakker? *

Vintage Hifi

Legacy Member
Lo_fi zei:
Nog iemand die dringend z'n hart wil luchten? Begint best grappig te worden..
Hilarisch. Ik besterf het van het lachen, echt.

(Nog een beetje sarcasme erbij, als uitsmijter.)

LunchBox

Legacy Member
Wa_denkte gij wel. (doe dit eens via PM en bezorg ons aan het einde de score)

Floyd

Legacy Member
Lo_fi is nen dikken eikel, ik heb het altijd gezegd.
Maar talent jong, talent! En hulpvaardigheid! En zo goed in relativeren! En zo eerlijk in het geven van zijn mening! En niet rancuneus! En grappig!
En tóch nen eikel hé, bizar.

friggelke

Legacy Member
Het is raar dat je hier niet echt een volwassen discussie kan doen over een bepaald onderwerp :s

Vintage Hifi

Legacy Member
LunchBox zei:
Wa_denkte gij wel. (doe dit eens via PM en bezorg ons aan het einde de score)
Die score kan ik u nu al geven. Allebei gediskwalificeerd wegens grof taalgebruik. :p

Suphafly

Legacy Member
friggelke zei:
Het is raar dat je hier niet echt een volwassen discussie kan doen over een bepaald onderwerp :s


zijn mensen die gewoon niet iets neutraal kunne beoordelen imo

Floyd

Legacy Member
Ik ga toch ook iets on-topic zeggen:
Het is inderdaad nogal fel ILT-ish, wat fel opvalt - zeker rond deze tijd!!
Voor de rest ziet het er wel ok uit, beter dan wat ik meestal uit mijn computerbakske haal qua affiches, posters, flyers e.d.
De tekst is wel volledig onleesbaar als je het vlug bekijkt, en mensen nemen gewoon niet de tijd om te ontcijferen.
Verder lijkt alles behalve het I Love Techno - aspect aan uw poster (tis te zeggen: kleurschema, schikking van die ster en de ster zelf) nogal amateuristisch.. Zoals gezegd de typografie maar ook die tank en die nogal simplistische skyline die langs de randen precies onscherp wordt? Ofwel heb ik iets te lang zitten voetballen en is mijn hoofd nog wat ijl waardoor ik dingen begin te zien.

ik hoop dat dit neutraal genoeg was? en trouwens, hoe neutraal was mijn deskundige beoordeling van het rottige karakter van Lo_fi!!

DJ_Trash

Legacy Member
- ik zeg ni da ik iets erg vindt aan de affiches van ILT zelf he mr. Enjoi; over het eigen ontwerp van ILT zelf hebbek gene comment

ma zeg nu zeg, da uitlopend lijntje is toch DE weggever?
http://www.bdk-crew.be/ontwerp_wvo.jpg

Tja degenen die het ontwerp dan toch zo origineel vinden, mogen het voor mijn part beoordelen. ik beoordeel alleen eervol werk, geen gestolen credits.
Tis ook gene goeie reclam als ge ge da op straat tegenkomt en bij deel van mensen ist al "amai wa ne ripoff" .... dan moete in dneke dat die mensen er naartoe zullen komen. soit; als uwe opdrachtgever het goe vindt is da zijn probleem.

BTW De Lo-Fi uitmaken voor eikel; ja manne das de oplossing. Die kerel zit duidelijk in 1 van de hoogste percentielen als het aankomt op creativiteit en kennis van zaken. Tis hier duidelijk de mensen me hoge standaard qua creativiteit tegen het fanboyisme.

Vintage Hifi

Legacy Member
DJ_Trash zei:
Die kerel zit duidelijk in 1 van de hoogste percentielen als het aankomt op creativiteit en kennis van zaken.
Juist ja en Hitler wist ook waar hij mee bezig was zeker?

DJ_Trash

Legacy Member
ahja wa heeft dien er nu mee te maken. tga hier over een gestolen affiche, ge zit op tverkeerde forum
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan