Archief - DISCUSSION: Foto Battle

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Flipkikker

Legacy Member
Hoewel ik niet meedoe aan de photo contests vind ik de categorie van Mr. Pee nu ook nie zó slecht ? =/

"en op voorwaarde dat hij niet mee doet", vind ik maar belachelijk,
alsof hij de beste foto's zal nemen?
De kans is mss groter dat hij een goeie foto zal nemen, omdat hij meer ervaren is op dat domein,
maar dan kunde iedere deelnemer beginnen uitsluiten als em der "goed zou in zijn" :wtf:

Nuja, dit gezegd zijnde, mss toch voor een meer open invulling gaan,
heb hier al wat interessante voorstellen gezien :)

Xo0

Legacy Member
Flipkikker zei:
"en op voorwaarde dat hij niet mee doet", vind ik maar belachelijk,
alsof hij de beste foto's zal nemen?
De kans is mss groter dat hij een goeie foto zal nemen, omdat hij meer ervaren is op dat domein,
maar dan kunde iedere deelnemer beginnen uitsluiten als em der "goed zou in zijn" :wtf:

Dus jij verstaat niet waarom diegene die we zouden moeten imiteren voor een wedstrijd niet zelf mag meedoen? Amai...:oink:
Al is het maar om ethische redenen. Als een magazine een wedstrijd organiseert mogen in de meeste gevallen de medewerkers ook niet meedoen aan die specifieke wedstrijd om nogal duidelijk redenen.

EDIT:TYPO

Flipkikker

Legacy Member
Xo0 zei:
Dus jij verstaat niet waarom diegene die wou zouden moeten imiteren voor een wedstrijd niet zelf mag meedoen? Amai...:oink:
Al is het maar om ethische redenen. Als een magazine een wedstrijd organiseert mogen in de meeste gevallen de medewerkers ook niet meedoen aan die specifieke wedstrijd om nogal duidelijk redenen.

Ik ben niet bepaald achterlijk.

Het opzet zou niet zijn, Mr. Pee te imiteren, maar fotograferen in dezelfde categorie. Moet jij soms uitgesloten worden wanneer men landschappen gaat fotograferen?
Moet Typhon uitgesloten worden omdat hij aan concertfotografie doet?
Mag Dresse niet meedoen aan een cartoonwedstrijd omdat hij ook "toffe mannekes kan tekenen" ?

Voor nóg meer duidelijkheid omtrend mijn antwoord: zie de post van Mr. Pee himself:

Mr.Pee zei:
Maaaar, wie heeft er iets gezegd rond imiteren? Er zijn toch énorm veel verschillende manieren om te werken rond plaatsen, lijnen, vlakken en kleuren? Moet dat daarom exact hetzelfde zijn? Misschien is het net eens interessant om verder te kijken als wat je ziet bij iemand anders. Trouwens, rechtstreeks imiteren is zowiezo een no-no.

Xo0

Legacy Member
Flipkikker zei:
Ik ben niet bepaald achterlijk.

Het opzet zou niet zijn, Mr. Pee te imiteren, maar fotograferen in dezelfde categorie. Moet jij soms uitgesloten worden wanneer men landschappen gaat fotograferen?
Moet Typhon uitgesloten worden omdat hij aan concertfotografie doet?
Mag Dresse niet meedoen aan een cartoonwedstrijd omdat hij ook "toffe mannekes kan tekenen" ?

Voor nóg meer duidelijkheid omtrend mijn antwoord: zie de post van Mr. Pee himself:

Mr.Pee heeft een redelijk unieke stijl en in mijn originele post refereerde ik ook specifiek naar immiteren.. Als het niet immiteren is veranderd het natuurlijk heel de zaak.

Floyd

Legacy Member
Als ik mij niet vergis was ik het die dat idee voor 't eerst naar voor bracht, en van imiteren heb ik niets gezegd. ;)

Joeri

Legacy Member
Djeezes, wat een gezever. Met de long-exposure opdracht wist toch ook iedereen dat dit iets typisch was voor Mightyflup, en toen was er toch niemand aan het klagen. En uiteindelijk heeft Flup zelf ook niet gewonnen, dus waarom zou dat hier niet kunnen!?
Voor mij maakt het echt niet uit wat de opdracht wordt. Boeit het me en kan ik de uitwerking tijdig klaar krijgen doe ik mee, boeit de opdracht me niet dan speel ik wel gewoon toeschouwer.

Xo0

Legacy Member
SweetEmmaRose zei:
Mensen uitsluiten is een no-go voor elke battle imo

Daarom dat we niemand moeten gaan imiteren hé.

Een variatie op iemand zijn stijl zie ik wel zitten.

SweetEmmaRose

Legacy Member
Wie gaat uiteindelijk het thema kiezen? Niemand gaat hier de knoop doorhakke :p

Dakantochnie

Legacy Member
Moet ik het mss doen? Aangezien ik niet meedoe en volledig neutraal hoor te staan tegenover iedereen...
't Is maar een voorstel. :)

wouter_dc

Legacy Member
Doe dan ook ineens de votings anoniem, alee de inzendingen daarvoor. Dat Emma haar vrouwelijkheid niet in haar voordeel kan spelen :unsure:

Xo0

Legacy Member
wouter_dc zei:
Doe dan ook ineens de votings anoniem, alee de inzendingen daarvoor. Dat Emma haar vrouwelijkheid niet in haar voordeel kan spelen :unsure:

True, maakt het ook spannender..
Het gaat niet alleen om Emma haar vrouwelijkheid trouwens, ik vind dat je het over de hele lijn moet doortrekken.. Veel van jullie hebben ook "aanhangers".. Ik hoop dat iedereen zo eerlijk gaat zijn dan om te zwijgen over welke hun inzending is.


Oh en ja dakantochnie, start it up! ;)

Joeri

Legacy Member
En zo weet iedereen de opdrachten op voorhand en valt de uitdaging die je met een beperkte tijdspanne weg.

Misschien ook een mogelijkheid:
We zoeken een neutraal persoon die de battles blijft coördineren, en tijdens de periode van de battle kan je een foto inzenden en/of een of meerdere onderwerpen.
Na het verstrijken van die periode start die persoon de stemtopic, met de foto's en een gevarieerde selectie van pakweg 5 thema's die hij/zij heeft ontvangen. Iedereen stemt 2 keer: een top 3 van de foto's en één keuze van de voorgestelde thema's.
Zo beslissen niet alleen de fotografen hun thema naar keuze, maar kunnen wel hun favoriete thema's "nomineren, en heel de community, dus ook buitenstaanders kunnen mee beslissen wat ze uiteindelijk te zien krijgen (hoeveel mensen stemden de laatste keer niet die we hier nog nooit zijn tegengekomen?).
Na de stemming heb je dus meteen een nieuw thema om van start te gaan en zijn discussies als deze nooit meer nodig. Vervolgens herhaalt dit proces zich tijdens de nieuwe opdracht en kunnen nieuwe voorstellen ingediend worden. Het thema dat behandeld is kan niet meer terugkomen, en voor de volgende 5 "nominaties" kan onze onschuldige kinderhand kiezen uit zijn database (nieuwe inzendingen van gedurende de nieuwe opdracht, of voorstellen van tijdens de vorige opdrachten die al of niet "genomineerd" waren)
Lijkt me een systeem dat wel kan blijven draaien en discussies kan vermijden, of is dat wishful thinking? Enkel die onschuldige kinderhand vinden is dan de grootste opdracht momenteel?

Dakantochnie

Legacy Member
Joeri G. zei:
Enkel die onschuldige kinderhand vinden is dan de grootste opdracht momenteel?
Nogmaals: dat wil ik wel doen. Ik heb de komende maanden tijd genoeg en ik zit hier toch zonder deel te nemen aan de wedstrijden. Bovendien heb ik er toch al de titel voor. :p

Joeri

Legacy Member
dakantochnie zei:
Nogmaals: dat wil ik wel doen. Ik heb de komende maanden tijd genoeg en ik zit hier toch zonder deel te nemen aan de wedstrijden. Bovendien heb ik er toch al de titel voor. :p

Perfect, als het van mij afhangt dan toch.

wouter_dc

Legacy Member
Mij is het eender, ik wil (nu) gewoon geen verantwoordelijkheden op mij nemen. Laat mij maar foto's nemen en klaar :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan